Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Als het kan zou ik echt die bose nemen. Is een wereld van verschil tegen -de voor mij persoonlijk- veel te flauwe audisysteem
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Ik ben altijd bereid om een DEMO te geven van het Audi Sound System in de A6.
    heren en vooral kefkie , begrijp me nu niet verkeerd maar dat is nu net wat ik bedoel met "mijn zotte jaren zijn er een beetje af aan het gaan" in het vorige bericht .

Kefkie is 23 jaar en zou de bose nemen .

Logic is 33 jaar en vind de sound system prima .

Ikzelf ben 30 jaar en twijfel ...

Het voordeel is dat logic zoals ik van hoogstraten is, en dat ik graag op zijn voorstel in zou gaan om een demo te krijgen en de twijfels weg te laten gaan .

Een paar jaar geleden kon ik de €1.000,00 meerprijs tegenover mezelf verantwoorden door mezelf wijs te maken dat ik de B&O nodig had .
    Nu is het het feit dat ik het wel kan betalen , enkel twijfel ik nu of ik het wel nodig heb . Begrijp je .

Voor € 1.000,00 kan ik mijn vrouwtje al eens een mooie cadeau geven hé .
    Zij heeft immers haar keuze van wagen aan de kant geschoven en mij gevolgd in de beslissing en argumentering om toch de A6 te kiezen .
    De ruimte van de wagen en de VAA Waren hiervoor doorslaggevend ! Alsook de salonvoorwaarden en gegeven kortingen .

Dus Logic , wat denk je ? Kan ik die demo eens krijgen een van de dagen ?
    Ik denk niet dat we mekaar kennen ? Ik ken toch niemand met een A6 in hoogstraten volgens mij .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk Berichten
      Dus Logic , wat denk je ? Kan ik die demo eens krijgen een van de dagen ?
      Ik denk niet dat we mekaar kennen ? Ik ken toch niemand met een A6 in hoogstraten volgens mij.
      Ha, schitterend, ik zal nog een PM sturen om verder af te spreken.
      Kefkie, jij mag ook altijd afkomen.

Comment

Hoi El Greco ,

Goede raad is goud waard hé .

Ik heb ze enkel op foto nog maar gezien en dan lijkt 18" te klein . Maar ik weet dat foto's bedriegen op zulke zaken .
        Ik had al offerte vragen gedaan voor 20" . die ga ik dan al zeker naar 19" laten zetten , of misschien zelfs ook wel 18" voor de zomerset .
        Bedankt voor je advies !

Heb jij het audi soundsystem ? Zoja , ben je hiervan tevreden ? Ik twijfel toch nog om de Bose erbij te nemen .
        Ik ben nu in mijn A4 Avant de b&O gewoon . De zotte jaren zijn er bij mij nu al wel af maar ik heb toch een beetje schrik dat de kwaliteit van geluid toch teveel verschil gaat zijn .
        Ik ben nu wel geen geluidsexpert , maar toch .
        Wat is jouw mening hierover ?

Als ik je teveel domme vragen stel moet je het maar zeggen . Ik heb zo de indruk dat jij een goede onbevooroordeelde referentie bent om zulke vragen aan te stellen .
        Niettegenstaande ik ook graag muziek beluister, vind ik het eigen Audi soundsysteem voldoende. Nu klinkt het in een avant niet zoals in een berline of je installatie thuis uiteraard. Daar moet je het niet met vergelijken natuurlijk. Middentonen zouden wat beter mogen maar alles is vrij goed af te stellen. Ik zou het geld niet aan een B&O systeem spenderen. Geef mij dan maar de achteruitrijcamera voor dat geld.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Ha, schitterend, ik zal nog een PM sturen om verder af te spreken.
          Kefkie, jij mag ook altijd afkomen.
          Das vriendelijk!

Ik heb dat sound systeem nog niet gehoord in de A6, maar in onze audi thuis vind ik het maar gemiddeld en vooral bij lagere tonen.

Zoals ze hier aanhalen, kan aan de leeftijd liggen
          BMW X5 45e

Comment

• ik ben vorige week eens naar Antwerpen geweest met m'n pa zijn Q3 met Audi soundsystem en ik moet zeggen dat ik serieus onder de indruk was. Enorm verschil met de versie in mijn huidige A6, veel beter van klank en een veel betere weergave van de lage tonen. Ik ben zeker dat het Audi soundsytem voor de meesten zal voldoen. Zelf heb ik de Bose genomen omdat ik het ook uitgebreid heb kunnen testen in de demowagen bij d'Ieteren in Kortenberg. Ik vind het de 1000€ wel waard. Het B&O systeem vind ik dan weer veel te duur voor wat het is. Het mag dan wel, zoals overal beschreven, super goed zijn, denk niet dat veel mensen dit budgettair kunnen verantwoorden. En al mocht ik dat kunnen, zou ik er liever wat andere opties voor kiezen.

Comment

Zo ,

De bestelling is geplaatst !

Ik twijfel enkel nog over de 18 duim velgen . Zijn deze niet te klein .
              Ik zou ze gaan gebruiken als winterset en dan een replicaset bij de bandencentrale aankopen als zomerset .
              Deze zomerset zou ik dan 20 duim pakken denk ik .
              Of is dit dan weer te groot ?
              Iemand advies hierover ?
              Eventueel suggesties van type velg dat er mooi onder staat ?

groeten
              Eerst en vooral proficiat. Wat de velgen betreft zou ik ook voor 18" gaan en maximaal 19" als het comfortabel moet blijven. 20" vind ik persoonlijk ook super mooi maar het is zeer fragiel en je voelt elk putje in de weg.

Comment

• Hela mannen ,

Dit is wel een leuk forum . Hier word tenminste over de essentie van de zaken gepraat zonder zever erbij .
                Leuk dat jullie allemaal jullie mening delen met een nieuwkomer hier .
                Dat voorkomt een mens dingen aan te kopen waar hij later spijt van gaat hebben .

De velgen is sowieso al een uitgemaakte zaak nu . Zeker geen 20 duim . De 19 duim ga ik nog eens een paar nachten over slapen .
                Het sound system vermoed ik ook al uitgemaakte zaak maar dat zal ik met Logic wel eens bekijken mej een fris pintje tijdens de demo .

Vanaf april/mei kan ik mee meningen delen want dan is onze levering voorzien . Moet wel zeggen dat de levertermijn zeer ruim omschreven is tegenwoordig precies .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
                  ik ben vorige week eens naar Antwerpen geweest met m'n pa zijn Q3 met Audi soundsystem en ik moet zeggen dat ik serieus onder de indruk was. Enorm verschil met de versie in mijn huidige A6, veel beter van klank en een veel betere weergave van de lage tonen. Ik ben zeker dat het Audi soundsytem voor de meesten zal voldoen. Zelf heb ik de Bose genomen omdat ik het ook uitgebreid heb kunnen testen in de demowagen bij d'Ieteren in Kortenberg. Ik vind het de 1000€ wel waard. Het B&O systeem vind ik dan weer veel te duur voor wat het is. Het mag dan wel, zoals overal beschreven, super goed zijn, denk niet dat veel mensen dit budgettair kunnen verantwoorden. En al mocht ik dat kunnen, zou ik er liever wat andere opties voor kiezen.
                  De bose in de A6 is inderdaad nog te verantwoorden als muziekliefhebber voor € 1000 maar ik heb zoiets van waar houd het dan op hè . Alle opties zijn wel leuk .
                  Toch moet je een selectie maken vind ik zodat de wagen toch niet buitensporig duur word . Wij zijn met een vooropgesteld budget naar de garage gegaan en beloofd aan mezelf daar niet over te gaan .
                  De Bose zou er nog net ingepast hebben maar toen sloeg de twijfel toe . Daar kun je ook nog veel andere leuke dingen mee doen in het echte leven . Volgens mij is de bose in de A6 nu vergelijkbaar met de B&O die ik nu in de A4 heb . Die koste in de tijd ook +- € 1000 . Ik heb er veel plezier aan beleefd maar zoals velen hier zeggen , ik ben een muziekliefhebber en geen kenner dus zal nu op lager volume de sound system wel voldoen vermoed ik .
                  Ik heb de bose in Kortenberg even gehoord maar door tijdsgebrek heb ik het niet meer verder kunnen testen .

De B&O in de a6 nu . € 7000 zeker ? Daar koop je als je goed onderhandeld een kleine auto voor . Dat is toch niet normaal . Als je zwemt in het geld speelt dat allemaal gene rol , dat kan ik begrijpen maar als hard werkende gewone mens kan je dat toch niet verantwoorden hè .

Comment

De bose in de A6 is inderdaad nog te verantwoorden als muziekliefhebber voor € 1000 maar ik heb zoiets van waar houd het dan op hè . Alle opties zijn wel leuk .
                    Toch moet je een selectie maken vind ik zodat de wagen toch niet buitensporig duur word . Wij zijn met een vooropgesteld budget naar de garage gegaan en beloofd aan mezelf daar niet over te gaan .
                    De Bose zou er nog net ingepast hebben maar toen sloeg de twijfel toe . Daar kun je ook nog veel andere leuke dingen mee doen in het echte leven . Volgens mij is de bose in de A6 nu vergelijkbaar met de B&O die ik nu in de A4 heb . Die koste in de tijd ook +- € 1000 . Ik heb er veel plezier aan beleefd maar zoals velen hier zeggen , ik ben een muziekliefhebber en geen kenner dus zal nu op lager volume de sound system wel voldoen vermoed ik .
                    Ik heb de bose in Kortenberg even gehoord maar door tijdsgebrek heb ik het niet meer verder kunnen testen .

De B&O in de a6 nu . € 7000 zeker ? Daar koop je als je goed onderhandeld een kleine auto voor . Dat is toch niet normaal . Als je zwemt in het geld speelt dat allemaal gene rol , dat kan ik begrijpen maar als hard werkende gewone mens kan je dat toch niet verantwoorden hè .
                    Inderdaad, je moet goed afwegen want het loopt zeer snel op en voor je het weet zit je flink over je budget. Ik weet perfect waarover je spreekt

Comment

• Ik heb als zomervelg de 19 inch (7-dubbel-spaaks) velg en s-line ophanging en qua comfort stoort me dat niet. Ik kom dan wel van een A3 met s-line en 18 inch velg. Die was veel minder comfortabel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pi Bekijk Berichten
                        Ik heb als zomervelg de 19 inch (7-dubbel-spaaks) velg en s-line ophanging en qua comfort stoort me dat niet. Ik kom dan wel van een A3 met s-line en 18 inch velg. Die was veel minder comfortabel.
                        Er is inderdaad soms een groot verschil tussen verschillende modellen. Anderhalf jaar geleden reed ik met 20" velgen rond en dat was op mijn A6 model 2009 met gewone vering eigenlijk beenhard. Ik heb dan de kans gehad om even te mogen rijden met een A5 van een kennis die eigenlijk identieke velgen had, eveneens 20" in combinatie met sportophaning, en die reed veel zachter.

Comment

• Om een lagere VAA te bekomen, zou ik 17" ook nog durven overwegen (om dan te gebruiken als winterset).
                          Op de A6 is er namelijk één type 17" velg die z'n beperkte afmetingen goed weet te verbergen.
                          Nadien koop je bijvoorbeeld nog een grotere zomerset als accessoire, wat geen invloed heeft op de VAA.

18 of 19 inch vind ik sowieso een goed compromis bij de A6.
                          Ik ben blijven steken bij 18 inch, wou de 2.0TDI ook een beetje ontzien van die 255's rondom te moeten meesleuren.
                          Kan echter wel bevestigen dat het verschil qua comfort tussen 18 en 19 niet bijster groot is, daar moet je het alleszins niet voor laten.

Comment

• gTa postte in een BMW thread een voorbeeld van aftermarket sun blinds:

Weet er iemand of dat ook bestaat/kan op de A6?

Comment

gTa postte in een BMW thread een voorbeeld van aftermarket sun blinds:

Weet er iemand of dat ook bestaat/kan op de A6?
                              Eerst Google'n en dan pas vragen stellen Logic.
                              Hierzo: http://www.privacyshades.co.uk/manufacturers/audi.html
                              Vind nog geen info over de huidige A6 C7, maar dat zal vast wel in de pijplijn zitten.

Comment

Nadien koop je bijvoorbeeld nog een grotere zomerset als accessoire, wat geen invloed heeft op de VAA.
                                Dit is eigenlijk niet waar.
                                Je moet die pdf maar eens lezen. Elke optie die er later bijgestoken wordt, wordt bij de catalogusprijs opgeteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                  Je moet die pdf maar eens lezen. Elke optie die er later bijgestoken wordt, wordt bij de catalogusprijs opgeteld.
                                  Potvolkoffie, ge hebt gelijk.
                                  Allee, dan maar geen sunblinds bestellen, lol.

Comment

• Zonet een telefoontje gehad van de garage ... Mijn nieuwe auto is zonet afgeleverd. Was eigenlijk geschrokken dat dit al zo snel was als je weet dat hij pas vorige woensdag geproduceerd is geweest ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
                                      Je kan toch geen 2 velgensets bij de catalogusprijs tellen ?
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Een set winterwielen en een set zomerwielen. Dat kan dus perfect, dus... betalen.
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                          Je kan toch geen 2 velgensets bij de catalogusprijs tellen ?
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Een set winterwielen en een set zomerwielen. Dat kan dus perfect, dus... betalen.
                                          hallo, jullie moeten mij niet overtuigen, het staat zo in de pdf.
                                          Wat er mee gebeurd, da is iets anders he. Ik heb ook 2 sets ter beschikking hoor

Comment

Working...
                                          X