Aanstaande donderdag mag ik de nieuwe wagen al binnen brengen voor een lakverzegeling. Kan ik alvast eens een testritje maken. Ik kijk er al ongelofelijk naar uit ;-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C7 Avant
Collapse
X
-
Er is mij nog iets opgevallen, namelijk dat mijn voorbumper geen uitsparingen meer heeft voor de mistlampen onderaan.
Ik heb de 2 foto's even onder mekaar geplakt dus let vooral niet op de kwaliteit :
allroadfront.jpg
Bovenaan een frontbumper met led-koplampen waar je onderaan wel mislichten (of ga ik hier de mist in ?) ziet en onderaan mijn voorbumper eveneens met mistlichten maar waar de chroomstrip onderaan gewoon door loopt.
Alle foto's en video's die ik tot nu toe tegenkwam zien er allemaal zoals op de bovenste foto dus vroeg ik me af of dit misschien één van de aanpassingen voor modeljaar 2013 zou kunnen zijn ?
Ik zal het donderdag eens vragen in de garage maar misschien is er hier iemand die dit weet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk BerichtenBovenaan een frontbumper met led-koplampen waar je onderaan wel mislichten (of ga ik hier de mist in ?) ziet en onderaan mijn voorbumper eveneens met mistlichten maar waar de chroomstrip onderaan gewoon door loopt.
Die bollen zijn geen mistlichten, maar radars van de adaptieve cruisecontrol.
De gelijkenis met een mistlicht is met opzet gedaan, oogt toch wat mooier zo.
(de echte mistlichten zitten dus in de licht units)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDe mist ingaan, vind ik nu wel een leuke woord/zinspeling.
Ik dacht al zoiets maar in de officiële brochure is hier niets over terug te vinden. Is estetish wel mooi dat ze idd de gelijkenis van een mistlamp hebben.
Alweer een mysterie opgelost
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDe mist ingaan, vind ik nu wel een leuke woord/zinspeling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenheb je foto's van het oolongrijs ?
Comment
-
Voor wie op zoek is naar een mooie set zomer of wintervelgen heb ik hier een interessante link : http://www.quattrotec.com/
Weet niet of iemand deze nog kent, maar blijkbaar gaat het hier om originele audivelgen die toch aan betere prijs worden verkocht.
Mijn pa en schoonbroer hebben afgelopen weekend daar elk een setje besteld en binnen een 2-tal weken zullen ze in België arriveren.
Zal dan even wat foto's posten.
Comment
-
Mijn logische :-) bestelling is ook ondertussen doorgegeven.
Ik heb nu gezien dat je (salonvoorwaarden) tegen de helft van de prijs originele Audi velgen (ik denk 16'' of 17'') + winterbanden kan bijbestellen.
Goeie deal of beter later kopen? Heeft iemand hier op het forum originele Audi velgen en winterbanden?
Comment
-
Ik ga morgen naar de dealer en ga de bestelling laten aanpassen van handgeschakeld naar multitronic .
Dat is te danken aan Logic . Ik heb nog 1 vraagje . Zou ik dan de schakelpeddels aan het stuur erbij nemen ??
Als ik morgen van de dealer terugkom ga ik het verslagje maken van de ontmoeting met Logic . Dan kan ik ineens de "definitieve gevolgen" erbij zetten he .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk BerichtenIk ga morgen naar de dealer en ga de bestelling laten aanpassen van handgeschakeld naar multitronic .
Dat is te danken aan Logic . Ik heb nog 1 vraagje . Zou ik dan de schakelpeddels aan het stuur erbij nemen ??
Als ik morgen van de dealer terugkom ga ik het verslagje maken van de ontmoeting met Logic . Dan kan ik ineens de "definitieve gevolgen" erbij zetten he .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk BerichtenIk ga morgen naar de dealer en ga de bestelling laten aanpassen van handgeschakeld naar multitronic .
Peddels, zoals door Mac500 reeds aangehaald zijn overbodig, speelgoed voor jongeren die denken/hopen om ooit nog eens formule 1 piloot te worden...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
ik heb destijds die peddels genomen, als ik ze in 4 jaar tijd 10 keer gebruikt heb zal het veel zijn
wel aan te raden als je echt eens manueel wilt schakelen want met die pook vergis ik mij altijd welke beweging + of - is
wat je zeker wel moet nemen icm automaat is die hill-hold functie, dan moet je niet op je rem blijven staan aan de lichten/in de fileAudi A5 2.7TDI Multitronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichtenik heb destijds die peddels genomen, als ik ze in 4 jaar tijd 10 keer gebruikt heb zal het veel zijn
wel aan te raden als je echt eens manueel wilt schakelen want met die pook vergis ik mij altijd welke beweging + of - is
wat je zeker wel moet nemen icm automaat is die hill-hold functie, dan moet je niet op je rem blijven staan aan de lichten/in de file
Op mijn A6 model 2009 zit ook al de hild-hold maar niet de auto-hold
Comment
-
Verslag ontmoeting Logic :
Alvast mijn excuses voor de lange tekst !
Het oorspronkelijke onderwerp was kiezen tussen :
- Audi Sound System
- Bose Sound System
Conclusie van deze is :
Voor de toepassing en kwaliteit waarnaar ik op zoek benvoldoet na een demo’tje door Logic de Sound System van Audi zeker aan mijneisen .
Het Bose zal altijd beter klinken , het zou maar erg zijnvoor meer dan € 1.000,00 meerprijs dat dat niet het geval zou zijn . Maar naevaluatie van het Audi Sound System voldoet dit zeker aan de eisen !!!
Logic heeft hier ook nog een leuke App voor op zijn iphonewaarmee je in combinatie met de Audi Music interface de klanken en tonen zeergedetailleerd kan aanpassen en ik moet zeggen na manipulatie met deze App klonkde Audi Sound System ongeveer hetzelfde als in mijn A4 B8 nu .
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik deze niet naastelkaar heb vergeleken .
Maar mij ging het erom of de Sound System voldeed .
Het antwoord daarop is Ja dus en het is het Audi SoundSystem geworden . Je kan voor deze € 1.000,00 wel leukere opties op je A6Steken .
Conclusie na 10 minuten in de wagen :
Bose gaan we niet doen dus € 1.000,00 uitgespaard . Maar weltwijfel om de music interface te nemen .
Het is wel een zeer leuke optie , maar vermits mijn iphonenokvol met data zit en geen ruimte meer over heb voor muziek heb ik maarbesloten van deze er niet meer bij te nemen . Anders moest ik nog nieuwe iphonekopen en dat is ook weeral een dure grap !
Dan “casual talk” over de auto :
Ikke , “ hej Logic , jij hebt demultitronic ? Ben je daarvan tevreden ? “
Logic , “ zeker , willen we eens gaantestrijden . “
Ikke , “Yep ! “
Man toch , wat een comfort is dat ! We hebben niet langmoeten rijden om tot de conclusie te komen dat dit ideaal was voor mij !
De schakelpeddels :
Waarom ik hierover twijfelde ligt aan het feit dat ik enkelejaren geleden op francorchamps de audi sportcar experience ben gaan meedoen .
Daar mochten wij dus de hele dag “Vlammen” met een R8 5.2FSI en een S4 Avant met peddels . Daar is dat wel machtig . Op de gewone baan “meteen zeer plat moteurke ten opzichte van de eerder vernoemde wagens “gebruik jedie dus blijkbaar niet ben ik achter gekomen aan de hand van jullie meningen .
Deze zijn dus ook niet genomen .
Prijs :
Ik heb Logic dan nog even mijn bestelbon laten zien omdathij bijna van zijn stoel viel van het kortingsbedrag dat op de bon staat .
Conclusie van deze is dat iedereen goed moet onderhandelenover de % Korting die ze krijgen bij de aankoop .
We hebben denk ik toch nog wel een goede deal gedaan ?! Maarikzelf ben niet zo een shopper en als ik ergens in mijn ogen een goede prijskrijg en ze garanderen me dat de service nadien zeer goed is ga ik niet hetonderste uit de kan schrapen .
We zijn nu sowieso al goedkoper af op termijn dan als wevoor de Volvo hadden gekozen die we eerst op het oog hadden ( de vrouw dan toch)?
Dus in onze ogen zeker een goede deal gedaan .
Had ik er meer tijd in gestoken had ik misschien nog €1.000,00 meer korting gekregen in een andere garage maar ik heb ervoor gekozenom niet “vreemd” te gaan en hierdoor op termijn mijn voordeel uit te halen .Hoop ik dan toch …
Niet vergeten dat de garage mij ook een heel mooigegarandeerd bod heeft gedaan op onze overname A4 met optie om hem toch nogzelf te verkopen . daar hou ik dan ook wel rekening meer in het totalekostenplaatje .
Ben vandaag dus naar de garage geweest om de bestelling aante passen naar een multitronic .
De 18” Velgen heb ik geannuleerd , deze waren visueel teklein voor mij op de wagen .
Ik zou er nog graag 20” op leggen omdat ik dit zeer mooivind .
Ik ga toch ook nog even nadenken over jullie advies om bij19” te blijven hangen .
Ik moet hiervoor de budgetten nog even met het vrouwtjeoverlopen . We hebben nu de 16” standaard dus daar zal hij ook wel op rijdenzeker hé .
Dan hebben we de tijd om een verstandige keuze omtrent develgen te maken .
@Beltar , ik ga vandaag nog eens over u aanbieding wakkerliggen omtrent de 19” velgen die jij nog hebt liggen ! Ik hou je asap op de hoogte .
@Logic , Ik wil je nogmaals bedanken om de demo te komengeven . Alsook omtrent u ongezouten mening over de verschillende opties die wehebben besproken ! Hierdoor zijn wijze beslissingen genomen en toch de kosten “schadeaan de portomonee” beperkt gebleven . Als de A6 Avant geleverd is hou ik jepersoonlijk wel op de hoogte .
@De Rest , ook bedankt om jullie meningen te delen
Groeten ,
Jeroena4 ,
Ps : Het is wel dom geweest om a4 in de nickname te zetten .Binnenkort zit ik met een a6 opgescheept .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenInderdaad wijze beslissing, jammer dat het de multitronic moet zijn, maar spijt ga je er zeker niet van hebben, in tegendeel, jammer dat je dit niet eerder ontdekt hebt.
Peddels, zoals door Mac500 reeds aangehaald zijn overbodig, speelgoed voor jongeren die denken/hopen om ooit nog eens formule 1 piloot te worden...
ik gebruik ze nu ook niet veel. Maar bv bij een kickdown als de bak degoutant 2 trappen terugslaagt schakel ik liever met de peddels zelf terug omdan er vandoor te gaan. Geeft een veeeel aangenamer gevoel.
is mij vooral opgevallen bij een S-tronic, en al zeker bij zo'n hopeloze R-tronic. over de Multitronic kan ik niet meesprekenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk BerichtenIk heb Logic dan nog even mijn bestelbon laten zien omdathij bijna van zijn stoel viel van het kortingsbedrag dat op de bon staat.
Bij nader inzien gemerkt dat ze wat 'foefelen', want de waarde van het voertuig is maar een fictief bedrag, die ze dit jaar goed omhoog getrokken hebben.
Dus ook het klantenvoordeel, wat berekend wordt tov die fictieve waarde, is fictief.
Toch mee opletten, zo zou je al eens genoegen durven nemen met een mindere korting, omdat het voordeel al zo groot lijkt.
En dan betaal je netto alsnog meer dan bijvoorbeeld vorig jaar, zonder het te beseffen.
Maar bon, dat zet ik er nu effe voor jan en alleman bij, want ik ben het ermee eens dat de totale korting al een mooie korting is.
Uiteindelijk moet je ook nog een deftige service kunnen krijgen.
Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk Berichten@Logic , Ik wil je nogmaals bedanken om de demo te komen geven . Alsook omtrent u ongezouten mening over de verschillende opties die we hebben besproken ! Hierdoor zijn wijze beslissingen genomen en toch de kosten “schade aan de portomonee” beperkt gebleven . Als de A6 Avant geleverd is hou ik jepersoonlijk wel op de hoogte.
Dus ik lees dat het Audi Sound System van de A6 ruim voldoende is (komende van iemand die het B&O op z'n A4 heeft).
Yo Kefkie!
Comment
Comment