ik lees toch af en toe dat 18 inch zonder verlaging niet mooi is, klopt dit of is het gewoon puur smaak. Ik heb zelf 18 inch genomen , S - line exterieur maar geen lager onderstel. zijn er mensen die iets gelijkaardig hebben?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C7 Avant
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenniet akkoord.
ik gebruik ze nu ook niet veel. Maar bv bij een kickdown als de bak degoutant 2 trappen terugslaagt schakel ik liever met de peddels zelf terug omdan er vandoor te gaan. Geeft een veeeel aangenamer gevoel.
is mij vooral opgevallen bij een S-tronic, en al zeker bij zo'n hopeloze R-tronic. over de Multitronic kan ik niet meespreken
Ipv te schakelen, gewoon meer of minder gas geven.
Soms is het manueel ingrijpen handig om af te remmen op de motor, dat wel, maar eerlijk gezegd wist ik al van bij de eerste kilometers dat ik die schakelpeddels niet nodig ging hebben.
Als je de behoefte hebt aan schakelpeddels, dan is die multitronic niet aan te bevelen.
Want die kan de sportieve rijder toch niet bekoren, met of zonder peddels.
@Viperman, ik moest lachen, heel herkenbaar wat die +/- betreft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenik lees toch af en toe dat 18 inch zonder verlaging niet mooi is, klopt dit of is het gewoon puur smaak. Ik heb zelf 18 inch genomen , S - line exterieur maar geen lager onderstel. zijn er mensen die iets gelijkaardig hebben?
Ik ben hiermee wel content, al is het aan de bescheiden kant (net zoals de motor).
Het is sowieso een compromis wat je moet zoeken tussen comfort, prijs, uitstraling.
En een te grote velg doet voor mij persoonlijk vaak afbreuk aan stijl, hoewel dat zeker niet bij elk type van auto zo hoeft te zijn.
Het is contradictorisch, aangezien ik ook dat exterieur pakket genomen heb, maar toch.
Een combinatie die je niet zoveel ziet denk ik.. de meeste nemen een grotere velg.
Wel zou ik die s-line verlaging overwegen, want dat maakt ook een groot verschil.
In de praktijk blijkt het comfortverschil tussen standaard en s-line zo goed als verwaarloosbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenExact dezelfde combinatie hier, maar 19" staat er veel beter onder hoor... dat is het verschil tussen "net te klein" en perfectie.
Ik ben hiermee wel content, al is het aan de bescheiden kant (net zoals de motor).
Het is sowieso een compromis wat je moet zoeken tussen comfort, prijs, uitstraling.
En een te grote velg doet voor mij persoonlijk vaak afbreuk aan stijl, hoewel dat zeker niet bij elk type van auto zo hoeft te zijn.
Het is contradictorisch, aangezien ik ook dat exterieur pakket genomen heb, maar toch.
Een combinatie die je niet zoveel ziet denk ik.. de meeste nemen een grotere velg.
Wel zou ik die s-line verlaging overwegen, want dat maakt ook een groot verschil.
In de praktijk blijkt het comfortverschil tussen standaard en s-line zo goed als verwaarloosbaar.
ik heb nu een verlaging op mijn A4 s-line en je voelt dit toch hoor, veel harder, ik denk dat ik het zo zal laten ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenniet akkoord.
ik gebruik ze nu ook niet veel. Maar bv bij een kickdown als de bak degoutant 2 trappen terugslaagt schakel ik liever met de peddels zelf terug omdan er vandoor te gaan. Geeft een veeeel aangenamer gevoel.
is mij vooral opgevallen bij een S-tronic, en al zeker bij zo'n hopeloze R-tronic. over de Multitronic kan ik niet meesprekenPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenik lees toch af en toe dat 18 inch zonder verlaging niet mooi is, klopt dit of is het gewoon puur smaak. Ik heb zelf 18 inch genomen , S - line exterieur maar geen lager onderstel. zijn er mensen die iets gelijkaardig hebben?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenEven de foto's van mijn modelleke hier opzoeken, (moet ergens van vorig jaar maart zijn) is 18" met 2cm verlaging, dan heb je alvast een idee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtendat zou super zijnPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenik heb nu een verlaging op mijn A4 s-line en je voelt dit toch hoor, veel harder, ik denk dat ik het zo zal laten ...
Die mocht van mijn part comfortabeler zijn en daarom koos ik bewust voor de standaard ophanging, heb alleen de fout gemaakt van dat niet meer te testen.
En ik snap uw punt hoor, heb nog een A5 met sportophanging en dat is idd vrij hard, maar niet vergelijkbaar met dat van de A6.
Sinds ik m'n A6 heb, kan ik zeggen dat de standaard ophanging ook strak staat.
Vanzelfsprekend zit er meer beweging in de ophanging (en dat is perfect zo), maar de initiële demping is net zo stug.
Een rechtstreekse vergelijking dringt zich op, want zo klein denk ik dat het verschil is.
Ik heb het vermoeden dat ze gemakshalve dezelfde setup gebruiken voor beide versies,
dezelfde dempers, dezelfde stabilisator, alleen andere veren met een verschil van 2cm in de lengte.
Voor mij is het te laat, maar als je nog gaat testrijden, probeer het eens uit & let me know!
Alternatief voor mij is het zoeken van een verlaging met progressieve veerweg (lichtere beginwaarde), 2 vliegen in één klap.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDat moet jij doen hé Dieter, heb niet echt veel zien om hier in dit topic te liggen grasduinen. (denk dat het om & bij blz 20 à 22 zal zijn).
Dat is 17"
Of heb je nog andere foto's?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
Neen geen andere foto's meer.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik heb een facelift A6 uit november 2008, een 2.0TDI multitronic, zonder die hill-hold functie. Aan de rode lichten remmen tot stilstand, in D blijven staan en handrem aanzetten, en je blijft ook perfect stil staan zonder te moeten remmen. Bij vertrekken gas geven en de handrem lost automatisch.
M.a.w. de hill-hold functie heb je daar niet voor nodig.
reOorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichtenik heb destijds die peddels genomen, als ik ze in 4 jaar tijd 10 keer gebruikt heb zal het veel zijn
wel aan te raden als je echt eens manueel wilt schakelen want met die pook vergis ik mij altijd welke beweging + of - is
wat je zeker wel moet nemen icm automaat is die hill-hold functie, dan moet je niet op je rem blijven staan aan de lichten/in de file2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDat moet jij doen hé Dieter, heb niet echt veel zien om hier in dit topic te liggen grasduinen. (denk dat het om & bij blz 20 à 22 zal zijn).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenMijn vaststelling is dan toch juist Kefkie? Dus wel degelijk voor jongeren die hopen/denken om ooit nog eens formule 1 piloot te kunnen worden...
Die hoop heb ik nooit gehad eerlijk gezegd, liever DTM
Maar ik ben al blij met mijn jobke als instructeurBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenIk heb een facelift A6 uit november 2008, een 2.0TDI multitronic, zonder die hill-hold functie. Aan de rode lichten remmen tot stilstand, in D blijven staan en handrem aanzetten, en je blijft ook perfect stil staan zonder te moeten remmen. Bij vertrekken gas geven en de handrem lost automatisch.
M.a.w. de hill-hold functie heb je daar niet voor nodig.
re
Kost ook "maar" iets van een 60 euro dacht ik, geen geld voor het gemak dat je er voor terug krijgt. (wel belachelijk van audi dat ze zoiets niet standaard bij elke wagen met automaat leveren, maar ja, zo kennen we ze he )Audi A5 2.7TDI Multitronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk BerichtenDat is inderdaad zo, maar die hill hold functie moet je maar 1x per rit in drukken, de gewone handrem moet je telkens opnieuw activeren en dat is nogal onhandig in een file waar je om de 100m een minuut stil staat.
Kost ook "maar" iets van een 60 euro dacht ik, geen geld voor het gemak dat je er voor terug krijgt. (wel belachelijk van audi dat ze zoiets niet standaard bij elke wagen met automaat leveren, maar ja, zo kennen we ze he )Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Vanavond dus een testritje van +/- 100km gedaan met mijn toekomstige nieuwe. Ben supertevreden. Het is precies of ik op rails rijd. Wat een verschil met mijn hudige wagen. Het was al rond 20u toen ik de wagen binnenbracht voor de lakverzegeling die ze morgen gaan uitvoeren dus was het al lekker donker en kon ik dus eens de led-koplampen uitproberen. Scheelt dus ook een pak, het licht is veel witter en aangenamer. De sfeerverlichting is trouwens ook zeer aangenaam. Alles is mooi subtiel uitgelicht. Jammergenoeg was het weer echt hier verschrikkelijk vanavond waardoor ik niet de moed gevonden heb om in een combinatie van regen, hagel en smeltend sneeuw foto's te staan trekken. Aanstaande maandagavond ga ik de wagen terug ophalen en zal ik ineens wat deftige foto's nemen. Ben hier nog een beetje aan het nagenieten in mijn luie zetel
Comment
Comment