Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
    Goh, ge moet niet altijd iets kopen dat ge persé nodig hebt hé Dan moet ge u maar zo een ecokreng kopen .
    Gelijk bij ons de allroad, met de sneeuw heb ik me toch goed geamuseerd en voelde ik me toch serieus op mijn gemak.

Als er één model is dat je hier persé niet nodig hebt, zal het wel zonder twijfel een allroad zijn.
    Allroad = Javabruin/Havannazwart =
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dalh Bekijk Berichten
      Audi increases production of A6 and A7 to meet strong demand http://t.co/ccLcFSGHYb
      Mooi, zal een ander (lees beter) zicht worden op de openbare weg tussen al die 5-series...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        Zijn er hier audi rijders die van een 6-cilinder terug zijn gegaan naar een 4-cilinder diesel ?
        Volgens mij heeft member Logic die stap gemaakt. Dacht dat die nu een 2.0 multi heeft in een A6.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Volgens mij heeft member Logic die stap gemaakt. Dacht dat die nu een 2.0 multi heeft in een A6.
          Klopt!
          Het is sowieso niet simpel om een alles-in-één auto te vinden, ik had dat met de A5 wel +/- gevonden, maar sindsdien nog geen alternatief gevonden.
          Ik vind het ook een beetje zonde om dan die auto te gebruiken onder alle omstandigheden (winter, file verkeer, ...), hé, sta daar maar in een file met al je turbo's en differentiëlen. Dus ben ik van dat idee afgestapt en overgeschakeld naar 2 auto's (zakelijk/privé).

En dan kan ik kort antwoorden, als je komt van een A4 2.7v6 (190pk) multitronic, zie ik niet in waarom je die zou missen?
          - de geluidsisolatie van de A6 is sowieso beter
          - multitronic houdt het toerental -net zoals bij de v6- erg laag & vlakt sowieso het motorkarakter weg met z'n continue variabele transmissie
          - een 2.0 weegt minder zwaar op je portefeuille, maar ook minder zwaar op de neus
          - ondanks dat je minder vermogen hebt, reageert en hangt de 2.0 feller aan het gaspedaal (compenseert een beetje)

Ik zou liegen als ik zeg dat ik de V6 niet mis, maar dan mis ik voornamelijk het vermogen/koppel (240pk/500nm, en niet zozeer de V6).
          In de dagdagelijkse praktijk gebruik ik dat vermogen niet vaak (kan het eigenlijk ook niet vaak gebruiken, door de verkeersdrukte).
          Wat ik vaker mis is het quattro... 't is een beetje een forum cliché om over dat quattro te zeuren, maar bij Audi zorgt dat voor een meer uitgebalanceerde auto. Dat is sowieso fijner onder alle omstandigheden, maar in het bijzonder bij het vertrekken vanuit stilstand. Het overkomt me nog steeds dat ik snel in een gaatje wil duiken, maar dan een pak langzamer met een bescheiden burnout de baan kom opgereden. Maar ook dat is zeker geen must, het is nog iets wat ik moet afleren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Een andere optie is om naar bvb een 5 reeks over te stappen, een pracht van een wagen, goede 2 liter / automaat en nog intressanter qua CO2 , het enige waar ik me niet echt kan mee vinden is het interieur , om één of andere reden hou ik nog steeds meer van Audi interieurs...
            Dat is het éh... sommige subjectieve zaken kunnen zwaar doorwegen, ik kon ze ook niet loslaten.
            Zo'n 5-reeks is een heel aantrekkelijke propositie, voor mij de meest aantrekkelijke sinds jaren.
            Die is net zoals de A6 niet perfect, echt atypisch dat BMW steken heeft laten vallen op vlak van de besturing, de overstap naar een elektrische stuurbekrachtiging is in de A6 alleszins niet zo dramatisch. Maar daartegenover staat een RWD-platform, punt.

Comment

• Hebben wat vanalles getest...
              Na A5 3.0tdi , geen 5touring, geen XF-sportbrake, geen Mercedes CLS...
              De A6 BT is fenomenaal! Ik zou echter geen Audi kopen zonder Quattro, het rijgedrag is totaal verschillend. Het quattro-systeem maakt m zoveel sportiever dan de FWD.
              Liever een okkasie 3.0bt dan een nieuwe 2.0 manueel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                Hebben wat vanalles getest...
                Na A5 3.0tdi , geen 5touring, geen XF-sportbrake, geen Mercedes CLS...
                De A6 BT is fenomenaal! Ik zou echter geen Audi kopen zonder Quattro, het rijgedrag is totaal verschillend. Het quattro-systeem maakt m zoveel sportiever dan de FWD.
                Liever een okkasie 3.0bt dan een nieuwe 2.0 manueel.
                Dus je hebt een Audi A6 Avant 3.0 TDI 313pk gekocht ?
                Wat waren je rij ervaringen ? (oa tov je A5 3.0 TDI)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                  Dus je hebt een Audi A6 Avant 3.0 TDI 313pk gekocht ?
                  Wat waren je rij ervaringen ? (oa tov je A5 3.0 TDI)
                  .......
                  Last edited by beltar; 13/04/2013, 07:57.

Comment

• Tip: het is alweer interessant om te gaan shoppen in de UK...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Als er één model is dat je hier persé niet nodig hebt, zal het wel zonder twijfel een allroad zijn.
                      Allroad = Javabruin/Havannazwart =
                      Sinds we hier thuis aan het kijken zijn voor eventueel een Allroad aan te schaffen (als vervanger voor RRS), ben ik er zot van .
                      Voor mij deze graag: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...T&colors=BROWN
                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Enkel zal mijn spaarpot wat klein zijn .

Tiens, ik kan mijn bericht vorig bericht niet meer zien. Vreemd.

Edit: blijkbaar opgelost nu.
                        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                          Sinds we hier thuis aan het kijken zijn voor eventueel een Allroad aan te schaffen (als vervanger voor RRS), ben ik er zot van .
                          Voor mij deze graag: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...T&colors=BROWN

Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                          Enkel zal mijn spaarpot wat klein zijn .

Tiens, ik kan mijn bericht vorig bericht niet meer zien. Vreemd.

Edit: blijkbaar opgelost nu.
                          Heb je men tip gelezen? Stel er maar eens eentje samen op de co.UK-site en doe dan hetzelfde op de Belgische. Ga er wel even bij zitten, want wil niet dat je achterover valt. Je krijgt veel meer voor véél minder geld. Ook een dik pak minder dan je voorbeeld van hierboven.

Rechtzetting, ik zie nu dat jou droomwagen de bt-versie is, zeker een héél mooie prijs daar op mobile.be
                          Last edited by Metaxa; 27/03/2013, 19:15.

Comment

• Wrench08, niet twijfelen. We zijn heel tevreden van de Allroad! :-)

IMG_0498.jpg

Comment

• Allroad...ik heb het nooit mooi gevonden en zal het ook nooit mooi vinden. Ieder zijn smaak natuurlijk, al kan die nieuwe allroads best wel pruimen.

Comment

Heb je men tip gelezen? Stel er maar eens eentje samen op de co.UK-site en doe dan hetzelfde op de Belgische. Ga er wel even bij zitten, want wil niet dat je achterover valt. Je krijgt veel meer voor véél minder geld. Ook een dik pak minder dan je voorbeeld van hierboven.

Rechtzetting, ik zie nu dat jou droomwagen de bt-versie is, zeker een héél mooie prijs daar op mobile.be
                                Ik heb net even de oefening op beide configurators gemaakt.
                                Prijs België: € 87.174,76 (http://configurator.audi.be/controll...andant=accx-be)
                                Prijs UK tegen de huidige wisselkoers: € 76.407,27 (http://configurator.audi.co.uk/contr...andant=accx-uk)
                                Verschil is dus € 10.767,49.
                                Voor een kleine € 11.000,00 minder heb je dus een identieke A6 Allroad 3.0 TDI BT in de UK. Het verschil wordt zelfs nog groter als de 3.0 TDI met 245 pk neemt, namelijk € 11.290,71.
                                Ik ben er niet van achterover gevallen, maar dat is inderdaad een serieus verschil. Daar kan je de BIV, de verkeersbelasting & verzekering (5 jaar lang) en wintervelgen + banden mee betalen.
                                Dit kan je moeilijk negeren, ik zal het padré straks eens tonen.

Nu hoeft het niet persé een nieuwe te zijn, want bij een jonge 2de hands, zeker in Duitsland, kan je meestal een goede zaak doen. Diegene van mijn vorige post op mobile.de, lijkt me een zeer goede deal gezien zijn uitgebreide optielijst (LED, B&O installatie,...). Laat de eerste eigenaar maar het grootste waardeverlies dragen .
                                Onze huidige RRS hebben we ook 2de hands gekocht in Duitsland.
                                Ie was 10 maanden oud en had 26.000 km & in vergelijking met een nieuwe hebben we toen € 25.000 minder betaald.
                                Wel kan je moeilijk ontkennen dat je 2de hands nooit echt de versie vindt die er pal op zit. Ik en mijn vader zijn bijvoorbeeld zot van de Eik Beaufort inleg of zwarte hemelbekleding hebben we er ook graag opzitten, deze vind je niet direct 2de hands op een Allroad.
                                Ook de BT-versie is geen vereiste gezien we van een RRS 2.7 TDV6 komen (weliswaar met een vitaminekuur). De versie met 245 pk is ruim voldoende, ik heb eens het genoegen gehad om een dag te kunnen rijden met deze motor in de A7 en ik was danig onder de indruk van zijn power, romigheid, gretigheid om in de toeren te klimmen en natuurlijk de snelheid van zijn S-Tronic versnellingsbak.
                                Enkel de heerlijke sound van BT-versie valt moeilijk te negeren, toch als autoliefhebber.

Het gaat nog moeilijke keuze worden, zeker met de nieuwe RRS als kaper op de kust...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
                                  Wrench08, niet twijfelen. We zijn heel tevreden van de Allroad! :-)

[ATTACH=CONFIG]96085[/ATTACH]
                                  Mooi! Zwart is bijna altijd knap, alleen zouden we bij aankoop liefst een Java bruine hebben. Die kleur is exclusief voor de Allroad en wat makkelijker in onderhoud gezien we 's winters regelmatig offroad rijden.
                                  CCD-cars op de foto, lijkt me?
                                  Welke motorisatie heb je? Offroad-ervaring met Allroad?

Comment

Ik heb net even de oefening op beide configurators gemaakt.
                                    Prijs België: € 87.174,76 (http://configurator.audi.be/controll...andant=accx-be)
                                    Prijs UK tegen de huidige wisselkoers: € 76.407,27 (http://configurator.audi.co.uk/contr...andant=accx-uk)
                                    Verschil is dus € 10.767,49.
                                    Voor een kleine € 11.000,00 minder heb je dus een identieke A6 Allroad 3.0 TDI BT in de UK. Het verschil wordt zelfs nog groter als de 3.0 TDI met 245 pk neemt, namelijk € 11.290,71.
                                    Ik ben er niet van achterover gevallen, maar dat is inderdaad een serieus verschil. Daar kan je de BIV, de verkeersbelasting & verzekering (5 jaar lang) en wintervelgen + banden mee betalen.
                                    Dit kan je moeilijk negeren, ik zal het padré straks eens tonen.

Nu hoeft het niet persé een nieuwe te zijn, want bij een jonge 2de hands, zeker in Duitsland, kan je meestal een goede zaak doen. Diegene van mijn vorige post op mobile.de, lijkt me een zeer goede deal gezien zijn uitgebreide optielijst (LED, B&O installatie,...). Laat de eerste eigenaar maar het grootste waardeverlies dragen .
                                    Onze huidige RRS hebben we ook 2de hands gekocht in Duitsland.
                                    Ie was 10 maanden oud en had 26.000 km & in vergelijking met een nieuwe hebben we toen € 25.000 minder betaald.
                                    Wel kan je moeilijk ontkennen dat je 2de hands nooit echt de versie vindt die er pal op zit. Ik en mijn vader zijn bijvoorbeeld zot van de Eik Beaufort inleg of zwarte hemelbekleding hebben we er ook graag opzitten, deze vind je niet direct 2de hands op een Allroad.
                                    Ook de BT-versie is geen vereiste gezien we van een RRS 2.7 TDV6 komen (weliswaar met een vitaminekuur). De versie met 245 pk is ruim voldoende, ik heb eens het genoegen gehad om een dag te kunnen rijden met deze motor in de A7 en ik was danig onder de indruk van zijn power, romigheid, gretigheid om in de toeren te klimmen en natuurlijk de snelheid van zijn S-Tronic versnellingsbak.
                                    Enkel de heerlijke sound van BT-versie valt moeilijk te negeren, toch als autoliefhebber.

Het gaat nog moeilijke keuze worden, zeker met de nieuwe RRS als kaper op de kust...
                                    Zelf kwamen we net aan geen € 10.000 verschil. Je mag ook nog zo'n 8% korting aftrekken van dat bedrag. Weet niet of je dat bij je dealer kan krijgen maar waarschijnlijk zal dit wel ongeveer hetzelfde zijn.
                                    We zijn onze huidige niet in de UK gaan halen (maar de contacten zijn er wel geweest), aangezien we bij onze huidige dealer van een mooie korting hebben kunnen genieten. Hierdoor was het netto verschil nog amper €1630 wat niet onoverkomelijk was.
                                    Tja, Beaufort hier ook in combi met het Santos valcano moet dit prachtig zijn.
                                    Het perfecte "huwelijk", S-Tronic & de 3.0l
                                    Last edited by Metaxa; 31/03/2013, 00:55.

Comment

Mooi! Zwart is bijna altijd knap, alleen zouden we bij aankoop liefst een Java bruine hebben. Die kleur is exclusief voor de Allroad en wat makkelijker in onderhoud gezien we 's winters regelmatig offroad rijden.
                                      CCD-cars op de foto, lijkt me?
                                      Welke motorisatie heb je? Offroad-ervaring met Allroad?
                                      De ene is zwart met beige en de andere is Havanna met Santos bruin. Beide wagens zijn de BT, zuinig en snel..maar geen ervaring met offroad.
                                      Wanneer je zoekt op de 2dehands markt is het niet eenvoudig om een 'juiste' versie te vinden. De Havanna heeft privacy glass, wat we liever niet hadden en de zwarte heeft geen donkere hemel maar ja..

En ja, CCD-Cars hier :-) We hebben een mooie 245pk versie in stock trouwens.

Comment

Zelf kwamen we net aan geen € 10.000 verschil. Je mag ook nog zo'n 8% korting aftrekken van dat bedrag. Weet niet of je dat bij je dealer kan krijgen maar waarschijnlijk zal dit wel ongeveer hetzelfde zijn.
                                        We zijn onze huidige niet in de UK gaan halen (maar de contacten zijn er wel geweest), aangezien we bij onze huidige dealer van een mooie korting hebben kunnen genieten. Hierdoor was het netto verschil nog amper €1630 wat niet onoverkomelijk was.
                                        Tja, Beaufort hier ook in combi met het Santos valcano moet dit prachtig zijn.
                                        Het perfecte "huwelijk", S-Tronic & de 3.0l
                                        Nu dat ik het gisteren hier thuis laten zien heb en we erover gediscussieerd hebben, zien we het momenteel iets anders.
                                        Voor de prijs van een redelijke uitgeruste Allroad 3.0 TDI 245 in België, kan je in de UK een BT-versie kopen met nog wat extra foliekes zoals een panoramisch dak, de Beaufort Inleg, Comfortzetels (in de UK verplichten je ze dan wel tevens de ventilatie te nemen), de Led-lichten (we moeten toch wat mee zijn met onze tijd ), een achteruitrijcamera en een Head-up display.
                                        Zeer interessante piste me dunkt, maar de tijd dringt niet...

Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
                                        De ene is zwart met beige en de andere is Havanna met Santos bruin. Beide wagens zijn de BT, zuinig en snel..maar geen ervaring met offroad.
                                        Wanneer je zoekt op de 2dehands markt is het niet eenvoudig om een 'juiste' versie te vinden. De Havanna heeft privacy glass, wat we liever niet hadden en de zwarte heeft geen donkere hemel maar ja..

En ja, CCD-Cars hier :-) We hebben een mooie 245pk versie in stock trouwens.
                                        Bij 2de hands zal je idd bijna altijd een compromis moeten maken, anders blijf je bezig.
                                        Ik heb jullie site eens bekeken, die Allroad is idd niet mis maar de kleurstelling vind ik wat saai. Desalniettemin is deze zeer mooi geprijsd gezien zijn complete uitrusting.
                                        Maar die XJ die jullie staan hebben . Van waardeverlies gesproken, net als die BMW 7-reeks trouwens...

Comment

Nu dat ik het gisteren hier thuis laten zien heb en we erover gediscussieerd hebben, zien we het momenteel iets anders.
                                          Voor de prijs van een redelijke uitgeruste Allroad 3.0 TDI 245 in België, kan je in de UK een BT-versie kopen met nog wat extra foliekes zoals een panoramisch dak, de Beaufort Inleg, Comfortzetels (in de UK verplichten je ze dan wel tevens de ventilatie te nemen), de Led-lichten (we moeten toch wat mee zijn met onze tijd ), een achteruitrijcamera en een Head-up display.
                                          Zeer interessante piste me dunkt, maar de tijd dringt niet...
                                          Inderdaad, zo kan hij ook samengesteld/besteld worden natuurlijk.
                                          Heb gelezen dat jullie wel van een vitaminekuur/chilipeperinjectie houden, daar zitten dus nog wat mogelijkheden in met de 204/245 versie. Ik zou wel eens willen weten/ondervinden wat het gevoelsmatig verschil is tussen een BT en een gechipte 204/245 uitvoering. Als je enkel en alleen voor de sound de bt wil nemen is dit jullie volste recht uiteraard. Bedenk wel dat de bt-versie geen S-tronic heeft maar wel een tiptronic, en dat is ook geen straf hoor om die te hebben. Mijn 2 vorige A6-en waren er met uitgerust en die doet prima zijn werk.
                                          Panodak is heel mooi maar persoonlijk zijn we er niet voor te vinden. Comfortzetels is een must, maar die van BMW uit de 5-serie zitten nog beter. Hier geen Ledlichten genomen en ook geen Head-up display, wel achteruitrijcamera en dat is ondertussen onmisbaar geworden. (Dit ondervind je maar eerst als je eens met terug in aan ander voertuig zit).

Wij hebben hier ook nog wel even tijd, maar het is nu al leuk om diverse denkpistes te overwegen, E-break, MB-CLS-Shooting brake, XF-sportbrake, Audi's Allroad, BMW-5GT/5Touring. Zal nog spannend worden en op het einde zal het wel weer een A6 (allroad) worden zekers...

Comment

Working...
                                          X