Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Inderdaad, zo kan hij ook samengesteld/besteld worden natuurlijk.
    Heb gelezen dat jullie wel van een vitaminekuur/chilipeperinjectie houden, daar zitten dus nog wat mogelijkheden in met de 204/245 versie. Ik zou wel eens willen weten/ondervinden wat het gevoelsmatig verschil is tussen een BT en een gechipte 204/245 uitvoering. Als je enkel en alleen voor de sound de bt wil nemen is dit jullie volste recht uiteraard. Bedenk wel dat de bt-versie geen S-tronic heeft maar wel een tiptronic, en dat is ook geen straf hoor om die te hebben. Mijn 2 vorige A6-en waren er met uitgerust en die doet prima zijn werk.
    Panodak is heel mooi maar persoonlijk zijn we er niet voor te vinden. Comfortzetels is een must, maar die van BMW uit de 5-serie zitten nog beter. Hier geen Ledlichten genomen en ook geen Head-up display, wel achteruitrijcamera en dat is ondertussen onmisbaar geworden. (Dit ondervind je maar eerst als je eens met terug in aan ander voertuig zit).

Wij hebben hier ook nog wel even tijd, maar het is nu al leuk om diverse denkpistes te overwegen, E-break, MB-CLS-Shooting brake, XF-sportbrake, Audi's Allroad, BMW-5GT/5Touring. Zal nog spannend worden en op het einde zal het wel weer een A6 (allroad) worden zekers...
    Er is niets heerlijker dan over een opvolger "filosoferen", configureren, reviews & filmpjes bekijken, 2de hands websites afschuimen... als de aankoop toch nog niet voor direct is.

Net terug van de Mercedes Paas-opendeurendagen bij Claes & Zonen in Sint-Truiden. Hmm, die nieuwe ML mag er toch ook wel zijn. We hebben een testritje geboekt met de 350 diesel, ben es benieuwd...

De Range (had ie wel nodig) en onze vorige BMW X5 hebben beiden een vitaminekuur gehad, dus eventueel de volgende ook. Alleen indien het een Allroad BT zou worden, zal er geen chilipeperinjectie komen.
    Over de meerwaarde van de BT-versie gesproken; de sound zou daar één van zaken zijn die ons over de streep zou trekken. Ik denk dat je daar uiteindelijk na pakweg een jaar of 3 nog steeds van blijft genieten samen met de 650Nm die in je rug voelt (testrit moet dit wel nog bevestigen, maar zal wel geen teleurstelling zijn vermoed ik).
    Die Tiptronic is dat een ZF-bak of dezelfde Aisin AW uit de Touareg/Cayenne??

Het panodak tja, eigenlijk liever een gewoon open dak maar op een break is dat bijna niet meer te verkrijgen (enkel de Mercedes E-break denk ik?). De vorige 4 hadden allemaal een open dakje, de Range niet, dat missen we toch.
    De LED-lichten & Head-up display is eigenlijk niet nodig en zal je ook niet kunnen doorrekenen bij de verkoop vermoed ik, dus daar toch nog is goed over nadenken.
    Achteruitrijcamera daarentegen is er zeker bij, op de A7 die ik reed zat het erop en was zeer handig gezien de grootte van de wagen. In de winter rijdt mijn vader dikwijls offroad en daar zal ie ook van pas komen.

Als er een interessante (lees: goed geprijsd) op mobile/autoscout komt, kan het wel zijn dat we toehappen. "All good things comes to those who wait" ...
    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
      Er is niets heerlijker dan over een opvolger "filosoferen", configureren, reviews & filmpjes bekijken, 2de hands websites afschuimen... als de aankoop toch nog niet voor direct is.

Net terug van de Mercedes Paas-opendeurendagen bij Claes & Zonen in Sint-Truiden. Hmm, die nieuwe ML mag er toch ook wel zijn. We hebben een testritje geboekt met de 350 diesel, ben es benieuwd...

De Range (had ie wel nodig) en onze vorige BMW X5 hebben beiden een vitaminekuur gehad, dus eventueel de volgende ook. Alleen indien het een Allroad BT zou worden, zal er geen chilipeperinjectie komen.
      Over de meerwaarde van de BT-versie gesproken; de sound zou daar één van zaken zijn die ons over de streep zou trekken. Ik denk dat je daar uiteindelijk na pakweg een jaar of 3 nog steeds van blijft genieten samen met de 650Nm die in je rug voelt (testrit moet dit wel nog bevestigen, maar zal wel geen teleurstelling zijn vermoed ik).
      Die Tiptronic is dat een ZF-bak of dezelfde Aisin AW uit de Touareg/Cayenne??

Het panodak tja, eigenlijk liever een gewoon open dak maar op een break is dat bijna niet meer te verkrijgen (enkel de Mercedes E-break denk ik?). De vorige 4 hadden allemaal een open dakje, de Range niet, dat missen we toch.
      De LED-lichten & Head-up display is eigenlijk niet nodig en zal je ook niet kunnen doorrekenen bij de verkoop vermoed ik, dus daar toch nog is goed over nadenken.
      Achteruitrijcamera daarentegen is er zeker bij, op de A7 die ik reed zat het erop en was zeer handig gezien de grootte van de wagen. In de winter rijdt mijn vader dikwijls offroad en daar zal ie ook van pas komen.

Als er een interessante (lees: goed geprijsd) op mobile/autoscout komt, kan het wel zijn dat we toehappen. "All good things comes to those who wait" ...
      Voor zover ik weet zit er in de bt-versie een ZF-6HP 32 in en kan eventueel nog een chilipeperinjectie gebruiken (tot 750Nm).
      Heerlijk hoor een sprintje met 615 Nm in de rug...

De meeste (extra)opties hebben geen meerwaarde in de weder verkoop, of je moet het goed kunnen uitleggen natuurlijk.

Ook toevallig, morgen mogen we hier onze nieuwe ML gaan afhalen, wel maar de 250-versie, is maar voor het vrouwtje hé...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Voor zover ik weet zit er in de bt-versie een ZF-6HP 32 in en kan eventueel nog een chilipeperinjectie gebruiken (tot 750Nm).
        Heerlijk hoor een sprintje met 615 Nm in de rug...

De meeste (extra)opties hebben geen meerwaarde in de weder verkoop, of je moet het goed kunnen uitleggen natuurlijk.

Ook toevallig, morgen mogen we hier onze nieuwe ML gaan afhalen, wel maar de 250-versie, is maar voor het vrouwtje hé...
        Omtrent de Tiptronic, heb ik even wat info opgezocht. De Tiptronic in de BT-versie van de A6/A7 blijkt een ZF 8HP-55AF die tot 700 Nm aankan (http://www.motor-talk.de/blogs/autos-technik/datenblaetter-getriebeuebersetzungen-getriebe-allgemein-usw-t3089864.html). Wikipedia had het juiste type voor, maar meldde dat het maximum 550 Nm is .
        Er zitten duidelijk kenners daar (zoals gewoonlijk)...
        Gezien de BT-versie al 650 Nm is, heb je een marge van 50 Nm voor een eventuele vitaminekuur. Al spreekt volgende link dat weer tegen: http://www.autozeitung.de/tuning-new...g-power-diesel

Deze is wel interessant, enkel zwarte dakhemel, chroom-pack & achteruitrijcamera ontbreken: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT
        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Omtrent de Tiptronic, heb ik even wat info opgezocht. De Tiptronic in de BT-versie van de A6/A7 blijkt een ZF 8HP-55AF die tot 700 Nm aankan (http://www.motor-talk.de/blogs/autos-technik/datenblaetter-getriebeuebersetzungen-getriebe-allgemein-usw-t3089864.html). Wikipedia had het juiste type voor, maar meldde dat het maximum 550 Nm is .
          Er zitten duidelijk kenners daar (zoals gewoonlijk)...
          Gezien de BT-versie al 650 Nm is, heb je een marge van 50 Nm voor een eventuele vitaminekuur. Al spreekt volgende link dat weer tegen: http://www.autozeitung.de/tuning-new...g-power-diesel

Deze is wel interessant, enkel zwarte dakhemel, chroom-pack & achteruitrijcamera ontbreken: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT
          Zo zo, interessante lectuur! Vond het al vreemd dat er (nog) een 6HP zou inzitten, want deze hadden we al in onze 2 vorige modellen.
          Tuning kan inderdaad wel kloppen, bij BR 350 pk & 720 Nm maar daar zal nog wel een veiligheidsmarge opzitten, Bruno kennende.

Prijs is oké, maar ik zie liever alles in koetswerkkleur & Beaufort natuurlijk. Deze heeft hetzelfde houtinleg als men huidige en een mens wil toch eens iets anders hé. Voor mij geen zwarte hemel aub, omdat wij te veel in de auto zitten zou het kunnen dat we hier depressief van worden.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Zo zo, interessante lectuur! Vond het al vreemd dat er (nog) een 6HP zou inzitten, want deze hadden we al in onze 2 vorige modellen.
            Tuning kan inderdaad wel kloppen, bij BR 350 pk & 720 Nm maar daar zal nog wel een veiligheidsmarge opzitten, Bruno kennende.

Prijs is oké, maar ik zie liever alles in koetswerkkleur & Beaufort natuurlijk. Deze heeft hetzelfde houtinleg als men huidige en een mens wil toch eens iets anders hé. Voor mij geen zwarte hemel aub, omdat wij te veel in de auto zitten zou het kunnen dat we hier depressief van worden.
            De kunststofdelen die in koetswerkkleur gespoten zijn, vind ik persoonlijk niet zo mooi. Ze typeren wat de identiteit van de Allroad en als je offroad rijdt (eigenlijk softroaden meer) bieden ze toch wat bescherming voor de bumper en tegen krassen, vermoed ik.

Keuze voor zwarte dakhemel is nogmaals persoonlijk, ik kan best begrijpen dat je niet een té zwart of donker interieur wilt.
            Persoonlijk vind ik dat dat wel een "cosy" sfeer creëert in het interieur.

De sound van BT is toch hemels :

Comment

• Klinkt inderdaad heerlijk die Audi diesel Biturbo.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Haz a new car
                'k moet zeggen, javabruin, alu pack en die 20" velgen ...

Comment

• Hello,
                  Ik plaatste mijn handtekening onder een bestelbon vanavond voor een A6 Allroad - Javabruin - 204pk. - S-tronic
                  Opties:
                  * GSM vooruitrusting zonder houder
                  * Audi Sound system
                  * Snelheidsregelaar
                  * APS V/A
                  * Elektrisch regelbare lendensteun
                  * Buitenspiegels inklapbaar
                  * Dakhemel zwart
                  * Binnenspiegel automatisch verduisterend
                  * Verdonkerde ruiten vanaf B-stijl
                  * Verwambare zetels V
                  * Zonder kentekens
                  * Multifunctie Sportstuur met schakellepels
                  * Antidiefstalbouten
                  * Pack Lounge
                  * Pack Business-plus
                  * Audi Music Interface
                  * Lichtmodule 1
                  * Xenon plus
                  * GPS met harde schijf
                  * Milanoleder
                  * Origineel alarmsysteem
                  * Alu-inlegplaatjes
                  * Velgen 10 spaken - 19"
                  * Chroommodule
                  * en vooral: recyclagebijdrage 2 batterijen afstandsbedieningen... :-)

Na wat babbelen 12% korting bekomen.
                  Daar ben ik zeer tevreden mee, aangezien ik weet dat ik bij mijn concessiehouder steeds en altijd op een prima service en waarborgvoorwaarden kan rekenen.

En nu maar aftellen!

Grts

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                    Hello,
                    Ik plaatste mijn handtekening onder een bestelbon vanavond voor een A6 Allroad - Javabruin - 204pk. - S-tronic
                    Opties:
                    * Audi Sound system
                    * Snelheidsregelaar
                    * APS V/A
                    * Dakhemel zwart
                    * Verwambare zetels V
                    * Zonder kentekens
                    * Antidiefstalbouten
                    * Pack Lounge
                    * Pack Business-plus
                    * Audi Music Interface
                    * Lichtmodule 1
                    * Xenon plus
                    * GPS met harde schijf
                    * Milanoleder
                    * Origineel alarmsysteem
                    * Alu-inlegplaatjes
                    * Velgen 10 spaken - 19"
                    * Chroommodule

Daar ben ik zeer tevreden mee, aangezien ik weet dat ik bij mijn concessiehouder steeds en altijd op een prima service en waarborgvoorwaarden kan rekenen.

En nu maar aftellen!

Grts
                    Schitterend. Alvast proficiat met de bestelling en veel fun met het wachten ;-) Ik weet daar ondertussen alles van. Binnenkort dus, aan de buitenkant, 2 identieke allroads waarvan dus 1 in oost-vlaanderen en 1 in west-vlaanderen ;-)

Comment

Hello,
                      Opties:
                      * Audi Sound system
                      * Snelheidsregelaar
                      * APS V/A
                      * Dakhemel zwart
                      * Verwambare zetels V
                      * Zonder kentekens
                      * Antidiefstalbouten
                      * Pack Lounge
                      * Pack Business-plus
                      * Audi Music Interface
                      * Lichtmodule 1
                      * Xenon plus
                      * GPS met harde schijf
                      * Milanoleder
                      * Origineel alarmsysteem
                      * Alu-inlegplaatjes
                      * Velgen 10 spaken - 19"
                      * Chroommodule

En nu maar aftellen!

Grts

Proficiat !!

daar ga je veel plezier aan beleven !
                      12 % , das serieus de moeite ! Is dat op opties en wagen buiten de kortingen op de packs ?

Wij hebben op de gewone avant 2.0 TDI 9.5 % gekregen op opties en wagen buiten de kortingen op de packs dan wel .

Nu ben nu ook wel niet iemand die te lang gaat onderhandelen om de scherpste prijs te krijgen . T'is maar dat ik het weet voor de volgende onderhandelingen he .

Wanneer word hij geleverd ?

Comment

• Javabruin is erg in trek precies.
                        @ Stelo: Congrats! Zeer knap samengestelde Allroad. Kleur van het interieur is zwart?

Comment

Hello,
                          Opties:
                          * Audi Sound system
                          * Snelheidsregelaar
                          * APS V/A
                          * Dakhemel zwart
                          * Verwambare zetels V
                          * Zonder kentekens
                          * Antidiefstalbouten
                          * Pack Lounge
                          * Pack Business-plus
                          * Audi Music Interface
                          * Lichtmodule 1
                          * Xenon plus
                          * GPS met harde schijf
                          * Milanoleder
                          * Origineel alarmsysteem
                          * Alu-inlegplaatjes
                          * Velgen 10 spaken - 19"
                          * Chroommodule

En nu maar aftellen!

Grts
                          Dikke proficiat! Mooie korting, als particulier?

Comment

Javabruin is erg in trek precies.
                            Als we binnenkort een Allroad in Javabruin zien weten we dat het bijna 100% iemand van hier is.
                            Zou dan precies al durven gaan voor het Havannazwart, kwestie om niet te veel Java's te zien rijden...
                            Last edited by Metaxa; 15/04/2013, 09:15.

Comment

• Amai forse korting!
                              Ik kreeg 4,5 jaar geleden voor een 2 l TDI avant 10 % korting op de catalogusprijs, geen korting op opties of packs.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Als we binnenkort een Allroad in Javabruin zien weten we dat het bijna 100% iemand van hier is.
                                Zou dan precies al durven gaan voor het Havannabruin, kwestie om niet te veel Java's te zien rijden...
                                De 2 Allroads die ik al ben tegengekomen waren telkens zilver. Vind ik minder mooi passen bij het meer stoere uiterlijk van de Allroad. De donkere kleuren passen 'm beter.
                                Enkel vandaag nog een Allroad van de vorige generatie in het Teakbruin gezien. Dit model blijft toch ook nog knap en ziet er totaal niet verouderd uit (enkel interieur misschien).

Iets wat mijn vader trouwens nog had opgemerkt is dat je blijkbaar geen echt nappaleder op de A6 kan bestellen.
                                Is het duurdere & fijnere Valconaleder dan een soort nappaleder?
                                Is de meerprijs van het Valconaleder het waard tegenover het Milano?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk Berichten
                                  Proficiat !!

daar ga je veel plezier aan beleven !
                                  12 % , das serieus de moeite ! Is dat op opties en wagen buiten de kortingen op de packs ?

Wij hebben op de gewone avant 2.0 TDI 9.5 % gekregen op opties en wagen buiten de kortingen op de packs dan wel .

Nu ben nu ook wel niet iemand die te lang gaat onderhandelen om de scherpste prijs te krijgen . T'is maar dat ik het weet voor de volgende onderhandelingen he .

Wanneer word hij geleverd ?
                                  Hallo,
                                  Als je de prijs in de configurator samenstelt, dus rekening houdend met de packs aan huidige condities (waar al een korting vanwege D'Ieteren in steekt), kom je op een bepaald bedrag.
                                  Op die totaalprijs heb ik dus nog die korting gekregen.
                                  Eerlijkheid gebiedt me te vertellen dat de wagen al een poosje in de toonzaal stond, evenwel op slot. Maar toch, ik ben zeer tevreden van mijn deal.
                                  De wagen komt op mijn zaak. Niet dat wij een grote klant zijn, want we hebben slechts 3 wagens lopen op de zaak, aangezien niet alle werknemers buitendienst doen. Dus kan er niet gesproken worden van fleetkorting. Het is dus zoiets als particulier, denk ik.
                                  Nu vandaag een klapke doen met de bank, maar als dat te traag gaat, zal ik 'm gewoon zo gaan betalen. Dan kan ik binnen een week of zo met de nieuwe de baan op. :-)
                                  Grts,
                                  Stelo

Comment

De 2 Allroads die ik al ben tegengekomen waren telkens zilver. Vind ik minder mooi passen bij het meer stoere uiterlijk van de Allroad. De donkere kleuren passen 'm beter.
                                    Enkel vandaag nog een Allroad van de vorige generatie in het Teakbruin gezien. Dit model blijft toch ook nog knap en ziet er totaal niet verouderd uit (enkel interieur misschien).

Iets wat mijn vader trouwens nog had opgemerkt is dat je blijkbaar geen echt nappaleder op de A6 kan bestellen.
                                    We hebben hier nog nooit Valcona genomen, altijd al Milano. Volgens mij is de meerprijs niet verantwoord maar als je geventileerde zetels wil kan het niet anders natuurlijk. Het Valcona is inderdaad fijner van structuur, bij mijn eerste A6 beweerde de verkoper toen dat het Milano minder snel zou slijten.

Comment

• Ik vind persoonlijk de meerprijs voor Valcona leder wel verantwoord. Het geeft het interieur toch een andere uitstraling en gevoel. Ook hebben we op onze Allroad's het lederpack plus. Jammer dat de S sportzetels niet te bestellen zijn, wat op het vorige model wel kon. We rijden ook nog een Allroad 2009 met de S sportzetels, en die zitten een stuk beter dan de 'gewone' sportzetels in de andere Allroad's.

Mocht ik een nieuwe bestellen --> zilver! Met colormodule :-) Smaken verschillen..

Comment

Ik heb op mijn huidige A6 zwart Milano leder en na een dikke 204000 km ziet dat er nog steeds goed uit. Ik ben nu zelf ook geen lichtgewicht en stap dagelijks meermaals in en uit de wagen. Bij mijn vorige wagen, een Opel Vectra, was er na anderhalf jaar reeds een duidelijke slijtage te zien op de zijflank wegens veelvuldig in en uitstappen maar bij de A6 is hier niets van te merken.

Ik heb dan ook voor de nieuwe terug voor Milano leder gekozen aangezien deze kwaliteit voor mij ruim voldoende is.

Comment

Zou dan precies al durven gaan voor het Havannazwart, kwestie om niet te veel Java's te zien rijden...
                                          Ben afgelopen donderdag en vrijdag naar Frankfurt geweest voor een beurs en ben op de heen- en terugweg slechts 1 nieuwe allroad tegengekomen en het was terug een zwarte.

Tot op heden nog geen enkele in javabruin tegenkomen ;-) Nog 4 en een halve maand en de fun kan beginnen

Comment

Working...
                                          X