Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door peerken Bekijk Berichten
    Toevallig op dit forum ... Maar dat zijn er dus 2 in oost-Vlaanderen. Ik rijd sinds 3 weken met Java bruine Allroad. In de buurt van Ninove en Leeuwergem ;-)
    Super, dan rijd je hier in de geburen rond en kom ik je wellicht eens tegen ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dalh Bekijk Berichten
      Dan zijn we al met 2 javabruin's in ZW-Vlaanderen ! Zal ns zwaaien.
      Men ziet me vaak in de regio van Menen tot Ieper...

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      En hem te komen showen...
      Komt in orde, Joachim!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
        Tja, het budget was op
        Jammer.
        Afgelopen weekend heb ik een klein stukje kunnen rijden met de BT-versie. Ik heb maar één woord voor de motor: briljant.
        Het wordt zeker een BT-versie als we een Allroad aanschaffen.
        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
          Jammer.
          Afgelopen weekend heb ik een klein stukje kunnen rijden met de BT-versie. Ik heb maar één woord voor de motor: briljant.
          Het wordt zeker een BT-versie als we een Allroad aanschaffen.
          Ja, ik weet het. Mijn schoonbroer heeft net zijn SQ5 ... sublieme motor en sound.

Comment

Ja, ik weet het. Mijn schoonbroer heeft net zijn SQ5 ... sublieme motor en sound.
            Inderdaad, echt een pareltje. Nooit gedacht dat ik een diesel zo plezant zou vinden, maar alles klopt gewoon bij deze motor.
            Sound, kracht, wat bruutheid & aggresiviteit, samenspel tussen motor & automaat, alertheid,... heeft ie allemaal in huis. Hoed af voor de Audi-ingenieurs.

Uiteindelijk ook de verschillen tussen het Milano & Valcona-leder kunnen ervaren. Milano is toch een pak grover van structuur, Valcona is gladder & soepeler en vonden we mooier & luxueuzer.
            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Vandaag melding gekregen dat de auto in de garage op ons staat te wachten . Morgen de papieren bij de verzekering binnendoen en dan eind van de week ophalen vermoed ik .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk Berichten
                Vandaag melding gekregen dat de auto in de garage op ons staat te wachten . Morgen de papieren bij de verzekering binnendoen en dan eind van de week ophalen vermoed ik .
                Leuke manier om de nieuwe maand in te zetten ;-)))

Comment

Leuke manier om de nieuwe maand in te zetten ;-)))
                  Das zeker da . Vrijdag om 18u in de garage zijn en dan zaterdagmorgen afspraak bij bandenboer om de bestelde velgen erop te plaatsen .

Comment

• Voor de Allroad bezitters onder ons (ook in spe), weet niet of jullie dit weten maar er is ook een apart topic voor aangemaakt: http://www.autoforum.be/showthread.p...t=Audi+Allroad
                    Laat jullie foto's en berichten/bevindingen maar komen hé.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Voor de Allroad bezitters onder ons (ook in spe), weet niet of jullie dit weten maar er is ook een apart topic voor aangemaakt: http://www.autoforum.be/showthread.p...t=Audi+Allroad
                      Laat jullie foto's en berichten/bevindingen maar komen hé.
                      Ik zal alvast een kleine aanzet geven .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                        Ik zal alvast een kleine aanzet geven .
                        Ondertussen al gezien...
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Klopt!
                          Het is sowieso niet simpel om een alles-in-één auto te vinden, ik had dat met de A5 wel +/- gevonden, maar sindsdien nog geen alternatief gevonden.
                          Ik vind het ook een beetje zonde om dan die auto te gebruiken onder alle omstandigheden (winter, file verkeer, ...), hé, sta daar maar in een file met al je turbo's en differentiëlen. Dus ben ik van dat idee afgestapt en overgeschakeld naar 2 auto's (zakelijk/privé).

En dan kan ik kort antwoorden, als je komt van een A4 2.7v6 (190pk) multitronic, zie ik niet in waarom je die zou missen?
                          - de geluidsisolatie van de A6 is sowieso beter
                          - multitronic houdt het toerental -net zoals bij de v6- erg laag & vlakt sowieso het motorkarakter weg met z'n continue variabele transmissie
                          - een 2.0 weegt minder zwaar op je portefeuille, maar ook minder zwaar op de neus
                          - ondanks dat je minder vermogen hebt, reageert en hangt de 2.0 feller aan het gaspedaal (compenseert een beetje)

Ik zou liegen als ik zeg dat ik de V6 niet mis, maar dan mis ik voornamelijk het vermogen/koppel (240pk/500nm, en niet zozeer de V6).
                          In de dagdagelijkse praktijk gebruik ik dat vermogen niet vaak (kan het eigenlijk ook niet vaak gebruiken, door de verkeersdrukte).
                          Wat ik vaker mis is het quattro... 't is een beetje een forum cliché om over dat quattro te zeuren, maar bij Audi zorgt dat voor een meer uitgebalanceerde auto. Dat is sowieso fijner onder alle omstandigheden, maar in het bijzonder bij het vertrekken vanuit stilstand. Het overkomt me nog steeds dat ik snel in een gaatje wil duiken, maar dan een pak langzamer met een bescheiden burnout de baan kom opgereden. Maar ook dat is zeker geen must, het is nog iets wat ik moet afleren.
                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Das een moeilijke kweet-et, kweet-et. Iemand heeft mij hier die vraag ook al eens gesteld, zou je kiezen voor meer vermogen of voor Quattro? Ik heb toen geantwoord dat ik voor AWD zou gaan, maar eerlijk gezegd ik lig sinds mijn antwoord een beetje met mezelf in de knoop. Voor het ogenblik hebben we vermogen en AWD en vrees dat het ontbreken van één van de twee, je dat maar moeilijk kan aanvaarden. Voor de gewone man in het dagelijks verkeer heb je feitelijk geen van beiden nodig, maar het rijdt toch zo lekker mijnheer...
                          Thx voor jullie eerlijke en gefundeerde meningen , nu we zijn inmiddels enkele weken en twee testritjes verder. Over één ding ben ik al uit, het moet zeker terug eentje met 6 cilinders zijn... Het verschil in motorkarakter is gewoon te groot voor me dat ik er zeker spijt zou van krijgen achteraf... Ik heb een rit gedaan met een A6 (wel berlinemodel ) met een 204pk versie met S-tronic en Quattro en dan ook een dagje een 2l avant multitronic ( 177pk versie ) en de enige twijfel die ik eigenlijk heb overgehouden of ik nu moet kiezen tussen een Quattro of een voorwielaandrijving icm multitronic ( wat me eigenlijk , lijkt misschien bompa-achtig , zeker niet tegenvalt puur qua comfort ). Nu de 4-wielaandrijving geeft de wagen toch wel een behoorlijk leuker rijgedrag zelfs als ik vergelijk met m'n huidge A4 met zespitter... In elk geval is dit model A6 toch een aardig andere wagen dan het vorig model die ik ook had voor m'n huidige, in de positieve zin wel teverstaan. Aangezien er niet direct haast bij is denk ik er ook aan om toch ook eens even in Duitsland te gaan rondkijken naar een jonge tweedehands, met het prijsverschil tegen een nieuwe kan de VVA toch al wat gekompenseerd worden... nu we zien wel. De dealer ging me eens bellen als hij een 204pk voorwiel met MT had staan, kon ik dan ook nog even rijden misschien.
                          Last edited by Audidriver; 02/05/2013, 18:46. Reden: typo

Comment

• image.jpg

Hij is er eindelijk . Toch voor de 20 duim Tam velgen gegaan .

Multitronic is echt zalig .

Comment

• Hij is er eindelijk . Toch voor de 20 duim Tam velgen gegaan .

Mooi ... Nu nog een uitgebreide fotoreportage ;-)

Comment

• Mooi Jeroen, alleen nog lager want staat echt te hoog nu...
                                Heb je nog foto's ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                  Mooi Jeroen, alleen nog lager want staat echt te hoog nu...
                                  Heb je nog foto's ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                  Ik zou hem ook liever wat lager zien, de standaard sportophanging zou al veel gedaan hebben, zoals ie nu staat met die grote velgen is dit echt m'n ding niet, verder knappe auto in een onderhoudsvriendelijk kleurtje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Ik zou hem ook liever wat lager zien, de standaard sportophanging zou al veel gedaan hebben, zoals ie nu staat met die grote velgen is dit echt m'n ding niet, verder knappe auto in een onderhoudsvriendelijk kleurtje.
                                    bedankt voor de meningen . Eerlijkheid houd ik wel van .

De foto's volgen nog hoor !

De hoogte dat hij staat ligt aan de onderhandelingen met mijn wederhelft . Het was een A6 zonder verlaging of een volvo XC 60 . De keuze was dan rap gemaakt .

Ik vind hem persoonlijk ook te hoog staan maar dat vond ik bij alle maten van velgen het geval . Nu toch de 20" eronder gestoken omdat ik deze toch wel veruit de mooiste vind op deze wagen . De rotor zijn ook zeer mooi maar ge moet voor 1 type kiezen he .

Ik moet nu wel zeggen . In real life vind ik de hoogte minder storen dan op foto . Maar Da kan natuurlijk zijn dat ik dat nog door een roze bril bekijk nu he ...

Comment

• Deze zijn de kanshebbers voor de winterschoenen . 18" rotor of een 10 spaken 18 " .

Wat lijkt jullie ? image.jpg

De banenmarkt van op de foto op de rotor klopt wel niet hoor . Is de velg van een A3 .

Comment

[ATTACH=CONFIG]96784[/ATTACH]

Hij is er eindelijk . Toch voor de 20 duim Tam velgen gegaan .

Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk Berichten
                                        Deze zijn de kanshebbers voor de winterschoenen . 18" rotor of een 10 spaken 18 " .

Wat lijkt jullie ? [ATTACH=CONFIG]96791[/ATTACH]

De banenmarkt van op de foto op de rotor klopt wel niet hoor . Is de velg van een A3 .
                                        2 x goede keuze van uiterlijk, 20-ers zijn mij toch echt te groot. Persoonlijk zou ik voor 18" kiezen, max 19".
                                        Jammer dat je hem niet met de standaard verlaging (20mm) hebt laten verlagen. Je had als compensatie met je vrouw ook voor een Allroad kunnen kiezen...heb je 6 cm grondspeling verschil....

Comment

bedankt voor de meningen . Eerlijkheid houd ik wel van .

De foto's volgen nog hoor !

De hoogte dat hij staat ligt aan de onderhandelingen met mijn wederhelft . Het was een A6 zonder verlaging of een volvo XC 60 . De keuze was dan rap gemaakt .

Ik vind hem persoonlijk ook te hoog staan maar dat vond ik bij alle maten van velgen het geval . Nu toch de 20" eronder gestoken omdat ik deze toch wel veruit de mooiste vind op deze wagen . De rotor zijn ook zeer mooi maar ge moet voor 1 type kiezen he .

Ik moet nu wel zeggen . In real life vind ik de hoogte minder storen dan op foto . Maar Da kan natuurlijk zijn dat ik dat nog door een roze bril bekijk nu he ...
                                          Met uwe wederhelft moet ge inderdaad blijven overeen komen . Ik heb op dat vlak de chance dat een auto haar totaal niet intresseert laat staan hoe hij er uitziet of welke opties er opzitten, best wel makkelijk eigenlijk... er is altijd maar één waar ik moet mee overeen komen en dat is mijn bankrekening Maar ik had dan wel een maatje of zelfs twee maatjes kleiner gekozen, een A6 met 18" staat ook toch best mooi, grote velgen in combinatie met kleine remschijven en zonder verlaging doet soms veel af van een wagen maar da's mijn persoonlijke mening... Nu je hebt nu alle tijd om je vrouw toch nog te overtuigen
                                          Last edited by Audidriver; 04/05/2013, 15:07.

Comment

Working...
                                          X