Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
    Niet eens mee : ik heb de S-Line sportvering icm 20" velgen en dit vind ik allesbehalve beenhard... Trouwens de afstelling van de S-Line vering hangt blijkbaar ook af van model want bij de Audi A3 was die wel enorm stug en bij de A5 weer minder...Voor iemand die de wereld rondreist is een hydraulische vering natuurlijk aan te raden en géén S-Line vering...Bij twijfel moet je altijd "testen"...
    Bij het test centrum hadden ze enkel de biturbo A6 icm 20", dat is niet meteen representatief voor mijn configuratie... Dus testen zal niet gaan. -30mm of -20mm met 18" That's the question? De verkoper zei -20mm om zeker te zijn maar klonk alles behalve overtuigend...

Heeft iemand foto's om eens te vergelijken?
    Last edited by ; 01/06/2013, 08:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Heb nergens geschreven dat de S-line verlaging te hard is. Ook de S-line vering is niet beenhard, maar hij kwam me veel te laag.
      Ik zou het persoonlijk ook houden bij 20mm , op mijn laatste 3 Audi's ( 2x A4 en 1 X A6 ) heb ik dit ook telkens gedaan en het valt me al op dat je soms al heel voorzichtig moet zijn bij om je voorbumper niet te beschadigen. Die 20mm vond ik zeker niet te hard, het verschil met de standaardophanging vond ik vrij miniem eigenlijk, alleen is het mijns inziens visueel wel een veel mooier geheel , die 20mm lijkt niet veel maar uiterlijk maakt het toch wel behoorlijk wat uit. Voor mijn nieuwe die op komst is heb ik terug de 20mm sportophanging gekozen samen met 19" wielen, na een testrit vond ik dit zeker niet oncomfortabel ( testrit was zelfs met een S line -30mm )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        Ik zou het persoonlijk ook houden bij 20mm , op mijn laatste 3 Audi's ( 2x A4 en 1 X A6 ) heb ik dit ook telkens gedaan en het valt me al op dat je soms al heel voorzichtig moet zijn bij om je voorbumper niet te beschadigen. Die 20mm vond ik zeker niet te hard, het verschil met de standaardophanging vond ik vrij miniem eigenlijk, alleen is het mijns inziens visueel wel een veel mooier geheel , die 20mm lijkt niet veel maar uiterlijk maakt het toch wel behoorlijk wat uit. Voor mijn nieuwe die op komst is heb ik terug de 20mm sportophanging gekozen samen met 19" wielen, na een testrit vond ik dit zeker niet oncomfortabel ( testrit was zelfs met een S line -30mm )
        Zoals eerder gemeld, hebben we hier dezelfde mening/vaststelling.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Wat betreft de hardheid/stugheid van de ophanging, dat blijft toch redelijk persoonlijk. Naar mijn smaak reed de Allroad met 20-duimsvelgen & luchtvering net iets te hard.
          "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Ik heb destijds ook een testrit gedaan met de Allroad met de 20" velgen en ik vond dit persoonlijk heel goed meevallen. Zelf heb ik toch voor de 19" velgen gekozen omwillen van de bandenkost en het feit dat ik dacht dat 19" toch iets meer comfort zou geven maar in de praktijk (heb er nog maar amper een paar keer mee gereden ondertussen) heb ik maar weinig verschil gemerkt.

Mijn schoonbroer heeft de SQ5 en die heeft, als ik me niet vergis, standaard de S-ophanging van -30mm in combinatie met 20" en ik moet zeggen dat dit eigenlijk boven alle verwachtingen reuze meevalt qua comfort. Ik had het persoonlijk veel harder voorgesteld.

Een kennis van me heeft een BMW M3 en dat is echt beenhard maar uiteraard ... "les goûts et des couleurs" ;-p

Comment

• Vorige week een goede vriend kunnen overtuigen om, naast een offerte voor een BMW 3-reeks, toch ook eens te gaan kijken bij Audi met als resultaat dat hij gisteren een Spierwitte A6 S-Line heeft besteld met 20", pano dak. Is een 2.0TFSI handgeschakeld.

Comment

• Beste ,
                Ik heb zelf ook 20''oem eronder en heb de wagen verlaagd met eibach pro kit -3 cm .(in praktijk ong 4cm gezakt.)
                De wagen heeft op comfort niet veel verloren enkel iets strakker geveerd.
                De originele 2 cm zou ik niet doen staat nog veel te hoog en stuurt dan beetje als een boot.
                Het insturen is veel strakker en heeft geen zweefbeweging meer.
                Nog steeds geen spijt van .
                De veren kunnen zelfs origineel verkregen worden via audi.
                Het plaatsen ong 2u kostpr 500€.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
                  Vorige week een goede vriend kunnen overtuigen om, naast een offerte voor een BMW 3-reeks, toch ook eens te gaan kijken bij Audi met als resultaat dat hij gisteren een Spierwitte A6 S-Line heeft besteld met 20", pano dak. Is een 2.0TFSI handgeschakeld.
                  nice!

spijtig dat het handgeschakeld is.
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    nice!

spijtig dat het handgeschakeld is.
                    ja, dat heb ik hem ook gezegd ;-) Maar ja, als je nog geen 10000km per jaar doet ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
                      Beste ,
                      Ik heb zelf ook 20''oem eronder en heb de wagen verlaagd met eibach pro kit -3 cm .(in praktijk ong 4cm gezakt.)
                      De wagen heeft op comfort niet veel verloren enkel iets strakker geveerd.
                      De originele 2 cm zou ik niet doen staat nog veel te hoog en stuurt dan beetje als een boot.
                      Het insturen is veel strakker en heeft geen zweefbeweging meer.
                      Nog steeds geen spijt van .
                      De veren kunnen zelfs origineel verkregen worden via audi.
                      Het plaatsen ong 2u kostpr 500€.
                      Heb je daar ergens een foto van?
                      Tof voor jou, maar dat is voor die wagen echt te laag om nog normaal op de Belgische wegen te rijden. Als je een go-kart-effect wil hebben moet je geen A6 rijden, daarvoor is de wielbasis te lang. Ik kom al met mijn -2 cm regelmatig in contact met onze "uitstekende wegen". Uiteraard heeft dat enkel met de verlaging te maken en niet met de afwering, maar rijden als een boot? (als je het al zou merken, in comfortstand misschien, maar dan nog) Dan heb je waarschijnlijk nog nooit met een BMW 5-serie gereden vrees ik want die zeilt pas op de meeste drive-select-standen.
                      Schrik wel van de prijs, die valt goed mee vind ik. Je kan er zelf maar plezier aan hebben natuurlijk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
                        Vorige week een goede vriend kunnen overtuigen om, naast een offerte voor een BMW 3-reeks, toch ook eens te gaan kijken bij Audi met als resultaat dat hij gisteren een Spierwitte A6 S-Line heeft besteld met 20", pano dak. Is een 2.0TFSI handgeschakeld.
                        Slimme mens!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                          Qua velgen op een A6 Avant, vind ik onderstaande het knapst:

Uw configuratie is mooi, maar Pack Sport Design zou ik niet nemen tenzij je voor een S-line en/of 20-duimsvelg gaat.
                          Wel zou ik je de met leder beklede armleuningen of het Lederpakket aanraden. Wij hebben op 2 Allroads het verschil kunnen zien en het maakt het interieur af, zeker in combinatie met Valcona. Sportstuurtje mss ook overwegen?
                          Als je het Goa-beige neemt, kan je wel zwarte hemelbekleding nemen. Wel wat geler van kleur dan...
                          En ik dacht dat Java-bruin exclusief voor de Allroad was?
                          Deze 19" velgen zullen het dus worden, een nieuw setje gevonden met Michelin Pilot Sport PS2 255/40/19 banden. De mijne zal er dus uiterlijk 100% identiek gaan uitzien als deze ( in de veronderstelling dat dit Havanazwart is en er Led koplampen inzitten )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                            Deze 19" velgen zullen het dus worden, een nieuw setje gevonden met Michelin Pilot Sport PS2 255/40/19 banden. De mijne zal er dus uiterlijk 100% identiek gaan uitzien als deze ( in de veronderstelling dat dit Havanazwart is en er Led koplampen inzitten )
                            Dit gaat mij inziens een perfecte combinatie vormen met uw klassieke en stijlvolle kleurencombinatie. Erg benieuwd naar de eerste foto's.
                            Ook blij dat je mijn advies hebt opgevolgd .
                            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• image.jpg

De eerste beschadiging is een feit .

Mijnheer of mevrouw vond het niet nodig om na deze aanrijding even te stoppen en de verzekering in te vullen w vluchtmisdrijf is beter vonden ze duidelijk . Maandag aangifte bij politie gaan doen en hopelijk functioneren de gemeentelijke cameras op de plaats delict . Het was te druk om erachter te gaan en had de kleine spruit in de auto , anders had er in de buurt van Hoogstraten wel een wilde achtervolging plaatsgevonden denk ik .

Gelukkig heb ik de zwarte plekken eraf kunnen wassen . Klein beetje lakschade en een deuk in de bumper .
                              Maar dat is het lot van een nieuwe wagen zeker , beschadiging na 2000 km .

Comment

• Hoe zit het eigenlijk met de betrouwaarheid/levensduur van de 2.0TFSI motor in deze wagen. Broer van vriendin wil zo eentje kopen
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• mooie ranking

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroena4 Bekijk Berichten
                                    [ATTACH=CONFIG]97651[/ATTACH]

De eerste beschadiging is een feit .

Mijnheer of mevrouw vond het niet nodig om na deze aanrijding even te stoppen en de verzekering in te vullen w vluchtmisdrijf is beter vonden ze duidelijk . Maandag aangifte bij politie gaan doen en hopelijk functioneren de gemeentelijke cameras op de plaats delict . Het was te druk om erachter te gaan en had de kleine spruit in de auto , anders had er in de buurt van Hoogstraten wel een wilde achtervolging plaatsgevonden denk ik .

Gelukkig heb ik de zwarte plekken eraf kunnen wassen . Klein beetje lakschade en een deuk in de bumper .
                                    Maar dat is het lot van een nieuwe wagen zeker , beschadiging na 2000 km .
                                    Triestig, maar dit is jammergenoeg de mentaliteit van tegenwoordig

Comment

• troost u. Na 2500 km al volledig nieuwe voorruit moeten steken ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dalh Bekijk Berichten
                                        troost u. Na 2500 km al volledig nieuwe voorruit moeten steken ...
                                        Het is erg gesteld met onze wegen en zijn onderhoud ervan.

Comment

• Ik heb een vraag, hoe komt het dat je de nieuwe A6 zo weinig tegen komt? de nieuwe 5 serie zie ik op elke hoek van de straat! maar de A6??
                                          Last edited by Thompson; 29/06/2013, 20:42.

Comment

Working...
                                          X