de A6 valt (u...) blijkbaar minder op ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C7 Avant
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtende A6 valt (u...) blijkbaar minder op ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIk ben best veel op de baan en aangezien ik ook een A6 avant in bestelling heb let je natuurlijk er wat meer op, ik durf gerust te zeggen dat ik voor 1 A6 minstens 7 a 8 5 reeksen tegen kom. Ik heb een tijdje getwijfeld tussen een 5 touring en een A6 avant, zelfs een dagje een 5 reeks meegekregen van de dealer om me te overtuigen , schitterende wagen maar uiteindelijk toch voor de avant gegaan omwille van verschillende redenen. De combinatie 3.0tdi/multitronic ( fiscaal een stuk gunstiger ) en vooral het interieur ( niet dat dit van de 5 slecht zou zijn maar ik vond dit van de Audi toch nog net dat meer ) en ook omwille van het feit dat je echt zeer veel 5 reeksen ziet, binnen een paar jaartjes is dit volgens mij een zeer grijze muis in het verkeer.
Binnen 10 jaar rijdt daar ander soort volk mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIk ben best veel op de baan en aangezien ik ook een A6 avant in bestelling heb let je natuurlijk er wat meer op, ik durf gerust te zeggen dat ik voor 1 A6 minstens 7 a 8 5 reeksen tegen kom. Ik heb een tijdje getwijfeld tussen een 5 touring en een A6 avant, zelfs een dagje een 5 reeks meegekregen van de dealer om me te overtuigen , schitterende wagen maar uiteindelijk toch voor de avant gegaan omwille van verschillende redenen. De combinatie 3.0tdi/multitronic ( fiscaal een stuk gunstiger ) en vooral het interieur ( niet dat dit van de 5 slecht zou zijn maar ik vond dit van de Audi toch nog net dat meer ) en ook omwille van het feit dat je echt zeer veel 5 reeksen ziet, binnen een paar jaartjes is dit volgens mij een zeer grijze muis in het verkeer.
ik heb wel wat verklaringen waarom je iets minder A6'en ziet dan 5 reeksen.
ik heb nu bijna 5 jaar een A6, ik heb een 5 reeks besteld omdat ik het design van de A6 afgezaagd begin te vinden. Ook heeft de A6 duffe standaard 16 inch velgen, de 5 heeft mooiere standaard velgen van 17 inch. Nog een nadeel van de A6 is dat hij zelfs voor een Audirijder als ik soms moeilijk te onderscheiden is van een A4. Als je een A6 passeert weet je dat het een Audi is, maar weet je niet altijd dat het een A6 was.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDe 530D heeft een CO2 van 139g/km, scoort een 3.0TDI multitronic zoveel lager ?
ik heb wel wat verklaringen waarom je iets minder A6'en ziet dan 5 reeksen.
ik heb nu bijna 5 jaar een A6, ik heb een 5 reeks besteld omdat ik het design van de A6 afgezaagd begin te vinden. Ook heeft de A6 duffe standaard 16 inch velgen, de 5 heeft mooiere standaard velgen van 17 inch. Nog een nadeel van de A6 is dat hij zelfs voor een Audirijder als ik soms moeilijk te onderscheiden is van een A4. Als je een A6 passeert weet je dat het een Audi is, maar weet je niet altijd dat het een A6 was.
Prijs was ook wel wat in het voordeel van de Audi , maar dat komt ook wel omdat ik een heel erg mooie korting kreeg ( ruim 14% bovenop de packs/kortingen incl opties ( zeker als ik vergelijk met de korting die ik kreeg bij een andere Audi dealer )
Leverinstermijn van je 5 is toch ook vrij lang, toen ik eind mei een testdag/offerte voor een 5 liet maken kreeg ik een lt van 8 wk ? ( Audi gaat het op dat vlak nooit leren ( 4 maand...)Last edited by Audidriver; 30/06/2013, 10:39.
Comment
-
Jij ook proficiat met je keuze.
Zelf heb ik nu 90.000 km zonder problemen gereden met mijn 2.0TDI multitronic. Enige probleem dat ik gehad heb was met mijn DPF , maar gelukkig nog onder garantie. Sedertdien rij ik 1 keer per maand met een warme motor 5 min 3000 toeren/min, iets wat nooit spontaan gebeurt met een mulitronic (aan 120 km/uur heb ik zowat 2000 toeren/min).
Ook BMW geeft goede kortingen, het is duidelijk dat de premiummerken hun verkoopcijfers op peil willen houden.
In het 5 topic heeft men gemiddelde levertermijn van 2 maand, nu mijn verkoper zei wel dat de levertermijn van 3 maand geen enkel probleem zou zijn, dus ik vermoed dat hij enige speling genomen heeft.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk BerichtenIk heb een vraag, hoe komt het dat je de nieuwe A6 zo weinig tegen komt? de nieuwe 5 serie zie ik op elke hoek van de straat! maar de A6??Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten5-reeks is voor de middenklasse...-
Comment
-
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de verkoopcijfers van de A6 (op maandbasis) zo'n 5-10 % onder die van de 5 liggen momenteel. De E-klasse zit daar nog een heel stuk onder.
Er is dus een licht verschil qua verkochte aantallen.Last edited by charlesvdw; 30/06/2013, 23:34.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenA6 is nochtans goedkoper.
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenDe 5 reeks F11 is wel al langer verkrijgbaar dan de C7 A6. Kan ook veel verklaren...
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenIk dacht ergens gelezen te hebben dat de verkoopcijfers van de A6 (op maandbasis) zo'n 5-10 % onder die van de 5 liggen momenteel. De E-klasse zit daar nog een heel stuk onder.
Er is dus een licht verschil qua verkochte aantallen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten5-reeks is voor de middenklasse...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk BerichtenMiddenklasse? 45 à 50.000 euro voor de 5 serie, ik dacht in het begin toen die nieuwe uitkwam, dat hij veel te duur was geworden en niet zou verkopen! had ik het even mis... verkoopt als zoete broodjes (ik weet ook wel dat er veel leasbakken bij zijn) de A6 zal idd minder opvallen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDe Belgische levensstandaard ligt hoog Thompson, vooral voor het oog van de buurman...
Sent from my iPhone using TapatalkSintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenLevensstandaard? Schuldenlast bedoel je :-)
Sent from my iPhone using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichtenwie is er reeds binnen geweest voor een sofware update voor de stuurbekrachtiging voor de nieuwe A6, ik had licht gekraak als het stuur bij draaien op het einde kwam, is nu beter met de sofware update,maar nog niet volledig weg, nog mensen met zelfde probleem?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Binnen een kleine maand staat er een onderhoudsbeurt geprogrammeerd, maar niemand heeft mij iets gezegd over een update (auto is van april 2012).
Momenteel nog heel content van, maar ze gaan zeker van mij horen als het mij niet bevalt.
Kraakje hoor ik wel, niet teneinde de stuurbeweging, maar wanneer ik aan het draaien ben.
Is maar iets banaal eerlijk gezegd, je zou eens moeten horen hoe lawaaierig de hydraulische besturing van m'n A5 is, wanneer je die ten einde draait.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenDe mijne gaat niet lang meer op zich laten wachten, bij bestelling was derde week september aangegeven maar hij zal deze week nog in Brussel aankomen blijkbaar. Dik een maand vroeger dan verwacht dus.
Ik ben stilaan ook aan het aftellen, nog 4 weken te gaan
Comment
Comment