Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdekerf Bekijk Berichten
    Weet iemand wanneer de facelift uitkomt van de A6 C7?
    thx!
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Deze zou voorgesteld worden in oktober op het salon van Parijs, om dan vanaf begin 2015 van de band te rollen.
    Ik zou dat een vreemde denkpiste van Audi vinden. De huidige A6/C7 is maar van september/oktober 2011 volgens mij, of was die er al vroeger? Drie jaar na datum al een FL?
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De huidige A6 is er al van eind 2010 en stond in januari 2011 al in Brussel op het salon.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        De huidige A6 is er al van eind 2010 en stond in januari 2011 al in Brussel op het salon.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
        Pfffff, jongens wat gaat de tijd snel. Nadeel is wel dat we rap oud worden.
        M.a.w. Ik rij binnenkort met oude rommel.

Sent from somewhere, using Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Bwa, oude rommel, dat zal niet zijn na een facelift, en al zeker niet omdat die bij Audi steeds heel subtiel zijn. Mijn 5 is ook gefacelift, maar toch heb ik niet het gevoel met oude rommel te rijden.
          OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Pfffff, jongens wat gaat de tijd snel. Nadeel is wel dat we rap oud worden.
            M.a.w. Ik rij binnenkort met oude rommel.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Bwa, oude rommel, dat zal niet zijn na een facelift, en al zeker niet omdat die bij Audi steeds heel subtiel zijn. Mijn 5 is ook gefacelift, maar toch heb ik niet het gevoel met oude rommel te rijden.
            Neen neen, "oude rommel" is absoluut een verkeerde woordspeling hoor. Nog steeds tevreden van het oudje. 😁

Comment

• Ik herinner me bij de A5 ook zo'n tussentijdse update, 2 jaar na de lancering... Veel was dat niet, andere achterlichten en kleine updates hier en daar. Na 4 jaar kwam de echte facelift. Maar voor mij is dat nog steeds hetzelfde model. (Om maar te zeggen, de updates doen me niet veel, maar ze zijn wel nodig om de concurrentie te blijven volgen). Eer we van een echte nieuwe A6 spreken kunnen we nog een tijdje voort.

Comment

• Een volledig nieuwe A6 zal wel pas voor over 4 jaar zijn.
                OO 00 OO

Comment

• Dus antwoord is; voorstelling eind dit jaar & van de band rollen begin volgend jaar?

Comment

• Hoogstwaarschijnlijk.
                    OO 00 OO

Comment

• Bedankt.
                      Zopas ook nieuws gehad van AUDI DE: pre order kan vanaf 08/2014; leveringen DE eind jaar. BE iets later...

Comment

• Zou graag deze in S versie bestellen, maar toch graag eerst even testritje doen want rij nu met S4 van 2010 en als er niet genoeg vernieuwing in zit wacht ik nog even.

Comment

• Heb vorig weekend even kunnen rijden met de Audi A6 3.0 TDI biturbo (313pk) van m'n Duitse schoonbroer. Volledig met s line pakket en een hele boel opties.

In vergelijking met m'n F30 330d PPK kan ik het in grote lijnen als volgt stellen:

- steriel stuurgevoel zelfs in dynamic. Het voelt me veel te licht (snelheidsafhankelijk maar alsnog...). Het voelt als een mini auto maar je bent wel degelijk met iets zwaar onderweg. Mijn stuur voelt in sport lekker zwaar aan en dan vind ik aangenamer.
                          - wat een gedateerde pook voor de automaat... Alsof je met een stoomboot onderweg bent. Dat heeft BMW beter voor elkaar.
                          - Edit: Tiptronic voelt niet beter aan dan de ZF bak bij BMW. Had meer verwacht.
                          - zelfs in dynamic mode weinig sportief rijgedrag
                          - dynamic uitlaat op randje van marginaal voor deze klasse (zie ook pluspunt)
                          - Quattro minder spannend (zie ook pluspunt)

En nu de pluspunten:

+ dashboard... Prachtig vormgegeven. Subliem
                          + algemene afwerking interieur is uitstekend
                          + alcantara sportzetels zitten prima
                          + krachtige motor, maar eerder het (heel) snelle limousine gevoel
                          + dynamic uitlaat klinkt als een V8. Lekker!
                          + Quattro geeft zekerder gevoel bij planken in bochten en op nat wegdek
                          + mooie agressief uiterlijk met het s line pakket en die speciale donkergrijze kleur (naam ontgaat me).

Het is niet eerlijk een 3 reeks met een A6 te vergelijken, maar op mijn leeftijd verkies ik nu de 3 reeks. Wat een lekker sportief rijgedrag en bijterige motor.

Versta me niet verkeerd. Het is een topauto,
                          maar ik zou een 5 reeks verkiezen.
                          Last edited by ; 24/04/2014, 13:44.

Comment

• Die A6 heeft zelfs helemaal geen DSG bak volgens mij maar wel een Tiptronic bak
                            Als het stuurgevoel te licht is volgens jou dan moet je hem gewoon in individual plaatsen en je stuurbekrachtiging daar aanpassen naar je goesting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                              Die A6 heeft zelfs helemaal geen DSG bak volgens mij maar wel een Tiptronic bak
                              Als het stuurgevoel te licht is volgens jou dan moet je hem gewoon in individual plaatsen en je stuurbekrachtiging daar aanpassen naar je goesting.
                              Ah idd, het is tiptronic. Mijn excuses, ik pas het aan.

Comment

• Hier in België geen jonge occasies S6 avant, in duitsland stuk of 60... via my way ...zucht !

Moestk hier aan zo'n occasie kunnen geraken van 1j. oud ofzo koop ik die direct maar zijn bijna niet te vinden, en kzie het niet echt zitten om naar duitsland te rijden en zo'n wagen te importeren.

Comment

• Een wagen importeren uit Duitsland houdt echt niet veel in. Je moet natuurlijk de tijd hebben om er een aantal te gaan bekijken en hem op te halen. Maar het zoeken naar jouw droomversie is meestal heel leuk. Er zijn echter ook bedrijven als bavariamotors die alles voor u regelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Heb vorig weekend even kunnen rijden met de Audi A6 3.0 TDI biturbo (313pk) van m'n Duitse schoonbroer. Volledig met s line pakket en een hele boel opties.

In vergelijking met m'n F30 330d PPK kan ik het in grote lijnen als volgt stellen:

- steriel stuurgevoel zelfs in dynamic. Het voelt me veel te licht (snelheidsafhankelijk maar alsnog...). Het voelt als een mini auto maar je bent wel degelijk met iets zwaar onderweg. Mijn stuur voelt in sport lekker zwaar aan en dan vind ik aangenamer.
                                    - wat een gedateerde pook voor de automaat... Alsof je met een stoomboot onderweg bent. Dat heeft BMW beter voor elkaar.
                                    - Edit: Tiptronic voelt niet beter aan dan de ZF bak bij BMW. Had meer verwacht.
                                    - zelfs in dynamic mode weinig sportief rijgedrag
                                    - dynamic uitlaat op randje van marginaal voor deze klasse (zie ook pluspunt)
                                    - Quattro minder spannend (zie ook pluspunt)

En nu de pluspunten:

+ dashboard... Prachtig vormgegeven. Subliem
                                    + algemene afwerking interieur is uitstekend
                                    + alcantara sportzetels zitten prima
                                    + krachtige motor, maar eerder het (heel) snelle limousine gevoel
                                    + dynamic uitlaat klinkt als een V8. Lekker!
                                    + Quattro geeft zekerder gevoel bij planken in bochten en op nat wegdek
                                    + mooie agressief uiterlijk met het s line pakket en die speciale donkergrijze kleur (naam ontgaat me).

Het is niet eerlijk een 3 reeks met een A6 te vergelijken, maar op mijn leeftijd verkies ik nu de 3 reeks. Wat een lekker sportief rijgedrag en bijterige motor.

Versta me niet verkeerd. Het is een topauto,
                                    maar ik zou een 5 reeks verkiezen.
                                    Het stuur heeft in de dynamic-stand alleen een prettig gevoel als je snelheid maakt in de bochten, anders vind ik geen enkele instelling naar mijn goesting en blijft het stuurhuis van de huidige A6 inderdaad steriel.
                                    Maar of dat beter is dan dat uit een 5-reeks laat in het midden. 3 jaar geleden toch gaan testen en vond dat toen al een bedenkelijk gevoel hebben. Laatst dan met een X5 gaan rijden en dat viel helemaal tegen met een stuur dat niet terug komt/kwam.
                                    Voor mij hebben MB's het beste stuurhuis/gevoel in huis.

Dat van de vitessepook is maar kwestie van goesting natuurlijk. Voor de beperkte gebruiksfrequentie dat je dat bedient, heb ik liever iets steviger in mijn hand dan het mooie doch homofiele-speen-achtig-pookje uit de 5-reeks. Smaken hé....😉

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Voor de beperkte gebruiksfrequentie dat je dat bedient, heb ik liever iets steviger in mijn hand dan het mooie doch homofiele-speen-achtig-pookje uit de 5-reeks. Smaken hé....😉

Haha homofiele-speen-achtig-pookje lol. Top

Comment

• Bron: http://www.caranddriver.com

Comment

• Afschuwelijk!

Geef mij maar een zwart interieur met aluminiuminleg en witte dakhemel .
                                          "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Working...
                                          X