Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sam Bekijk Berichten
    problemen met de aankoop van de wagen . optie genomen bij cardoen 100 euro betaald en bevestigd gekregen dat de wagen voor ons is. wagen gaan bezichtigen en akkoord gegeven. waarna nu opeens de verkoop niet meer doorgaat. ze hebben hem reeds aan een ander verkocht volgens hun tijdens de lopende optie.
    Wil je hier gewoon je ergernis even kwijt (wat prima is ) of wil je ook weten wat je (eventueel) kan ondernemen tegen de Cardoen?

In het laatste geval is er wel wat meer informatie nodig; wat staat er op papier, en hoe is dat juist geformuleerd?

Als ze de wagen aan jou hebben verkocht, dan moeten ze hem ook leveren. Hebben ze de wagen ondertussen aan iemand anders verkocht, dan moeten ze maar zorgen dat ze aan een gelijkaardige wagen geraken (C7 is toch het huidige model (?), dus dat kan al geen probleem zijn).

Dus, alvast proficiat met je Audi A6 C7 van bij Cardoen!
    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Zet er u over.
      Je kan hier een zaak van maken, maar verwacht niet om meer dan 200€ of zo te krijgen.
      Als je er een zaak van maakt moet je een advokaat zoeken, uw schade bewijzen etc etc etc.

Vraag hen eventueel een commerciële geste, of een alternatieve auto die u ook bevalt, en anders zoek je verder.

Ik zal U zeggen wat er gebeurd is.
      Jij had een optie, en hebt hiervoor 100€ betaald. Kort nadien is er een andere klant gekomen die de wagen gezien heeft, en direct beslist heeft: ik koop die.
      De andere verkoper heeft zijn ogen efkes dichtgeknepen, en zag de commissie al op zijn loonbrief staan. Die heeft al dan niet met opzet die optie niet gecontroleerd in het systeem, en heeft de klant laten tekenen, en betalen. Verkocht is beter dan misschien verkocht.

Helemaal correct is dat niet, maar het zal niet de eerste keer zijn dat het gebeurt.
      Indiend ze een contract getekend hebben, moeten ze je gewoon die wagen verkopen, en geen andere. Een contract is een contract.

Oorspronkelijk geplaatst door sam Bekijk Berichten
      problemen met de aankoop van de wagen . optie genomen bij cardoen 100 euro betaald en bevestigd gekregen dat de wagen voor ons is. wagen gaan bezichtigen en akkoord gegeven. waarna nu opeens de verkoop niet meer doorgaat. ze hebben hem reeds aan een ander verkocht volgens hun tijdens de lopende optie.
      Dus zoals ik hier boven schrijf? Eenecht contract getekend, of gewoon een vodje papier waar niets op staat? Want ondertussen is die vod papier waarschijnlijk al lang verlopen en dan heb je geen been mee rom op te staan
      BMW 420dA : >>>

Comment

• een optie is geen contract, dan zou hij een voorschot op een auto hebben betaald

100 euri op een kar van 40k is ook niet echt wat je noemt een normale transactie

Comment

• Ergens is een optie toch een soort verbintenis, niet?

De koper heeft een recht tot aankoop gedurende een bepaalde periode, de verkoper de plicht om het te verkopen aan vastgelegde prijs.

In de financiele wereld moet de verkoper van een optie zelfs een bepaalde waarborg ( margin ) storten zodat de koper de garantie heeft dat de verkoper zijn verplichting zal (kunnen) nakomen, als de koper dat wenst.

Vind het hier idd wel vreemd, 100 euro voor een optie?
          Last edited by taiko; 10/06/2016, 22:06.

Comment

• hij heeft recht op 100

Comment

• De verkoper heeft recht op die 100 euro, als de koper toch niet wenst te kopen?

Comment

• voila

Comment

• Vrees dat Cardoen voor 100 euro niet veel soeps op papier heeft gezet.
                  Hoop voor Sam natuurlijk van wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    een optie is geen contract, dan zou hij een voorschot op een auto hebben betaald

100 euri op een kar van 40k is ook niet echt wat je noemt een normale transactie
                    Klopt niet helemaal. Ik ben geen jurist en misschien ga ik wat kort door de bocht maar artikel 1582 en 1583 van het burgerlijk wetboek zeggen volgende:

Art.1582. Koop is een overeenkomst waarbij de ene partij zich verbindt om een zaak te leveren, en de andere om daarvoor een prijs te betalen.
                    Hij kan bij authentieke of bij onderhandse akte worden aangegaan.

Art.1583. Hij is tussen partijen voltrokken, en de koper verkrijgt van rechtswege de eigendom ten aanzien van de verkoper, zodra er overeenkomst is omtrent de zaak en de prijs, hoewel de zaak nog niet geleverd en de prijs nog niet betaald is.
                    Dus een als koper en verkoper mondeling toezeggen is er ook een koop, daarvoor is geen geschrift nodig. Het probleem is dan natuurlijk dat je niets kan bewijzen. Maar Sam geeft aan dat hij de wagen wou kopen en Cardoen bevestigde dat de wagen voor hem is. Dan is er mijn inziens toch sprake van een koop-verkoop. Als de verkoper die bevestiging via mail of sms stuurde, kan je volgens mij de koop ook aantonen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                      Klopt niet helemaal. Ik ben geen jurist en misschien ga ik wat kort door de bocht maar artikel 1582 en 1583 van het burgerlijk wetboek zeggen volgende:

Dus een als koper en verkoper mondeling toezeggen is er ook een koop, daarvoor is geen geschrift nodig. Het probleem is dan natuurlijk dat je niets kan bewijzen. Maar Sam geeft aan dat hij de wagen wou kopen en Cardoen bevestigde dat de wagen voor hem is. Dan is er mijn inziens toch sprake van een koop-verkoop. Als de verkoper die bevestiging via mail of sms stuurde, kan je volgens mij de koop ook aantonen.
                      Als koper en verkoper dat bv via mail bevestigen: bv akkoord verkoop goed X tegen Y EUR aan verkoper. Dan kan je dit gebruiken ja.

Wij hebben dat vroeger gehad met een stuk grond waar verkoper zich plots terug trok. Hebben toen een schadevergoeding los gekregen.

Comment

• hoger dan het voorschot intexor?

Comment

• 40.000€ is toch geen koopje, dus k zou er niet wakker van liggen.
                          voor dat geld zijn er genoeg alternatieve A6-en.
                          Deze vb: quasi nieuw, kost evenveel en is tenminste een "Belgische" Audi
                          Le plus grand site auto de Belgique avec + de 115 000 véhicules neufs et d'occasion disponibles immédiatement. Vendre sa voiture sans frais et en 24h ? C'est possible avec AutoScout24 !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                            40.000€ is toch geen koopje, dus k zou er niet wakker van liggen.
                            voor dat geld zijn er genoeg alternatieve A6-en.
                            Deze vb: quasi nieuw, kost evenveel en is tenminste een "Belgische" Audi
                            http://m.autoscout24.be/anbod/audi-a...wart-286935845
                            Om te oordelen of iets een koopje is moet je de optielijst een beetje beter bekijken. Als die wat in de opties zit kost 'm dadelijk 10.000 euro meer. Hoe zie jij aan de advertentie dat het een Belgische Audi is?

(voor 40.000 euro koop je amper een Skoda Superb, laat staan een A6)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Om te oordelen of iets een koopje is moet je de optielijst een beetje beter bekijken. Als die wat in de opties zit kost 'm dadelijk 10.000 euro meer. Hoe zie jij aan de advertentie dat het een Belgische Audi is?

(voor 40.000 euro koop je amper een Skoda Superb, laat staan een A6)
                              cardoen kent de prijzen ook. Geloof niet dat je bij cardoen superdeals doet.
                              Als je de tweedhands markt bekijkt is deze mooi opgedeeld naar opties toe: groep standaard - groep optie met handbak - groep opties en automaat - groep alle opties. Aan de hand van de prijs kan je zo al zien in welke categorie deze zal vallen.

de buitenlandse ultra's hadden nog niet die rechthoekige uitlaten. De buitenlandse ultra's waren nog steeds voorzien van ronde uitlaten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                de buitenlandse ultra's hadden nog niet die rechthoekige uitlaten. De buitenlandse ultra's waren nog steeds voorzien van ronde uitlaten
                                Mijn collega heeft vorig jaar een buitenlandse ultra gekocht met de trapezium uitlaten bij Declerck in Gent, ze zullen vanaf de facelift allemaal zo zijn. Een half jaartje voor de facelift is er wel nog een serie ultra's geweest met de ronde uitlaten.

Ik vind Cardoen ook niet zo spectaculair, van de keren dat ik keek waren het vaak auto's die wat minder opties hadden of moeilijker te vergelijken waren, aangezien de buitenlandse markten vaak een andere optiepolitiek hanteren. Maar natuurlijk, hoe goedkoper de auto's, hoe kleiner de prijsverschillen. Ik heb nog één A6 die Cardoen te koop had staan zien passeren hier, die was toch mooi uitgerust. Ik ken de opties zo nog een beetje van mijn A6 en ik schat dat de catalogusprijs rond de 55.000 euro moet geweest zijn.

Comment

• na advocaten werk konden ze uiteindelijk niet anders dan de wagen vrijgeven op reden van de gelichte optie. daar ik ondertussen reeds een andere wagen gekocht had. en blijkt een audi a6 full s line splinter nieuw voor 45000 particulier niet verkoop baar; was ik genoodzaakt de wagen terug aan cardoen afgestaan. en word die nu bij hen voor 49999 aangeboden te oostkamp.

Comment

• Kan je bij Audi de active cruise control instellen op elke gewenste snelheid? Of gaat dit enkel per tientallen?
                                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Je kan dit per individuele km/u.

Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                      Kan je bij Audi de active cruise control instellen op elke gewenste snelheid? Of gaat dit enkel per tientallen?

Comment

• Wel minstens 30 km/h.

Als je met de hendel naar boven of onder 'tikt', dan gaat hij wel per 10km/h naar boven of onder (en steeds op de tientallen).

Wil je 95 rijden, dan eerst zelf optrekken tot die snelheid, en dan "Set" duwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr12 Bekijk Berichten
                                          Je kan dit per individuele km/u.
                                          ACC weet ik niet, bij de gewone klopt dit.

Sending from somewhere, used with Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X