Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
    Identiek aan een normale TomTom Live. Je kan zelf updates uitvoeren.
    Dus ook geen Mazda branded kaarten nodig, je kan gewone standaard TomTom kaarten kopen en installeren?

Aha, ik zie nu ook info bij TomTom: http://www.tomtom.com/nl_be/products...live/index.jsp

Comment

• Idd, allemaal hetzelfde en het werkt echt perfect. Het Live gedeelte is 3 maanden gratis dacht ik en dan is het betalend.
      Jm
      http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Scherm is niet zo goed als mijn huidige RNS 510 (die toch al 4 jaar oud is!):
        5" met 480x272 tot 6,5" met 800x480.

Comment

• Die Live, dat is met SIM kaartje in de TomTom?
          Want op de website van TomTom staat ook wat dat je dat met een bluetooth verbinding naar je GSM kan doen. Maar geen enkele GSM ondersteunt dat, de meeste slechts bellen en telefoonboek.

Ander vraagje: kan je navigeren naar adressen in je adresboek van je GSM of van een afspraak in je agenda?
          Last edited by Chris_147; 31/07/2012, 14:01.

Comment

• Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Een alternatief op de Mazda OEM LEDs bij http://www.ath-hinsberger.de

Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Die Live, dat is met SIM kaartje in de TomTom?
                Want op de website van TomTom staat ook wat dat je dat met een bluetooth verbinding naar je GSM kan doen. Maar geen enkele GSM ondersteunt dat, de meeste slechts bellen en telefoonboek.
                Tethering bedoel je? Ik dacht eigenlijk dat het op die manier werkt. Zou ik eens moeten nakijken of vragen.

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Ander vraagje: kan je navigeren naar adressen in je adresboek van je GSM of van een afspraak in je agenda?
                Je hele telefoonboek staat in het toestel van de wagen alsook de laatste gekozen nummers. Enkel naam en nummer, geen afbeelding, of andere informatie. Aan je agenda kan je niet aan.
                Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Nieuw

Hallo allemaal! Ben nieuw op dit forum. Heb een CX-5 geleverd gekregen 30 juni, besteld 28 februari.
                  Ondertussen al een dikke 4000 km gereden in België en op vakantie door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en Hongarije (waar ik nu nog ben).
                  Dit is mijn derde Mazda na een 6 I diesel en een 6 II benzine. Mijn eerste conclusies:
                  je kan met deze wagen op twee manieren rijden: zeer zuinig, volgens het "nieuwe rijden" wat perfect aangeduid wordt door de schakelindicator. Daarnaast, als je wil dat het vooruit gaat, moet je wel véél schakelen, maar dat is een pretje met de aanwezige versnellingsbak! De zesde versnelling is een overdrive: niet bruikbaar in de bergen en geen trekkracht, wel héél zuinig. Mijn huidige verbruikscijfers kan je zien op spritmonitor via onderstaande link.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
                    Hallo allemaal! Ben nieuw op dit forum. Heb een CX-5 geleverd gekregen 30 juni, besteld 28 februari.
                    Ondertussen al een dikke 4000 km gereden in België en op vakantie door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en Hongarije (waar ik nu nog ben).
                    Dit is mijn derde Mazda na een 6 I diesel en een 6 II benzine. Mijn eerste conclusies:
                    je kan met deze wagen op twee manieren rijden: zeer zuinig, volgens het "nieuwe rijden" wat perfect aangeduid wordt door de schakelindicator. Daarnaast, als je wil dat het vooruit gaat, moet je wel véél schakelen, maar dat is een pretje met de aanwezige versnellingsbak! De zesde versnelling is een overdrive: niet bruikbaar in de bergen en geen trekkracht, wel héél zuinig. Mijn huidige verbruikscijfers kan je zien op spritmonitor via onderstaande link.
                    Gekocht bij Cools ??
                    Je mag gerust meer foto's posten .
                    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Ik heb al mijn Mazda's bij Cools gekocht. Met Jan Cools onderhandel je de beste voorwaarden en de onderhoudsprijzen zijn zéér redelijk te noemen.
                      Hieronder de foto's:

Last edited by ; 11/09/2012, 18:22.

Comment

• Het verschil in verbruik tussen een benzine en diesel blijkt 1 l à 1.5 l , niet slecht voor de benzine ...
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• En dan nog er rekening mee houden dat de laatste 2000 km afgelegd werden in gebieden met 30 tot 35 °C buitentemperatuur, waarbij de airco in overdrive moest werken. Er zijn er die beweren dat je dat tot 1 liter per 100 km kost.
                          Ik volg ook een Duits forum waar heel veel onderwerpen met betrekking tot de CX-5 aangesneden worden. Daar heb ik gelezen dat er nog al wat problemen zouden zijn met de DPF van de diesel. Die zou in sommige gevallen om de tweehonderd kilometer regenereren, met een drastische verhoging van het verbruik tot gevolg. Iemand daar hier al ervaringen mee?
                          Voor wie het Duits niet machtig is wil ik wel af en toe eens gaan neuzen aldaar, wanneer zich specifieke vragen of problemen stellen.

Comment

Idd, allemaal hetzelfde en het werkt echt perfect. Het Live gedeelte is 3 maanden gratis dacht ik en dan is het betalend.
                            In Duitsland gelezen dat er problemen rijzen met de verlenging van het TomTom Live abonnement. Een CX-5 rijder welke aldaar reeds de eerste drie maand er door heeft en zijn Live verlengde meldt dat hij telkens bij opstart navigatie zijn user en paswoord moest ingeven. Navraag bij TomTOM gaf als antwoord dat dat normaal is ...Mazda daarentegen beweert dat er een probleem zit in de software. Het zou natuurlijk ook kunnen dat het enkel een foute instelling in het toestel is...Wordt hopelijk opgelost in de volgende firmware update, want de Live diensten zijn mij tot nog toe zeer nuttig gebleken!
                            Last edited by ; 07/08/2012, 14:04.

Comment

• @delegee : Die spatlappen achteraan, zijn die standaard of zitten die op je led en skidplastic packetje ? Op de mijne zitten deze niet op dacht ik.

Nog even vergelijken : Mijn CX-5 2.0 160 pk AUT AWD benzine verbruikt gemiddeld 8.9 liter op gewone rijbanen (zonder echt stadsverkeer of autosnelwegen). Kan volgens mij nog een stuk zuiniger wanneer mijn mix (meer autosnelweg) beter zou zijn. Verder vind ik hem niet echt bij de snelste in het accelereren... maar soit traag is hij nu ook niet echt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Renny Bekijk Berichten
                                @delegee : Die spatlappen achteraan, zijn die standaard of zitten die op je led en skidplastic packetje ? Op de mijne zitten deze niet op dacht ik.

Nog even vergelijken : Mijn CX-5 2.0 160 pk AUT AWD benzine verbruikt gemiddeld 8.9 liter op gewone rijbanen (zonder echt stadsverkeer of autosnelwegen). Kan volgens mij nog een stuk zuiniger wanneer mijn mix (meer autosnelweg) beter zou zijn. Verder vind ik hem niet echt bij de snelste in het accelereren... maar soit traag is hij nu ook niet echt.
                                De spatlappen (zijn eigenlijk geen lappen, maar harde kunststof) zijn originele Mazda toebehoren. Staan in de prijslijst voor 95 (vooraan) en 130 euro (achteraan), inclusief montage. Gemiddeld zit ik op 8 liter, maar sedert laatste tankbeurt heb ik enkel gewone weg + stad gedaan en de BC geeft nu 7,0 liter per 100 km, mét airco steeds aan, buitentemperatuur alhier (Hongarije) tussen 30 en 36 °C. Volgens mij is de fabrieksopgave van 6 liter haalbaar, mits de juiste mix, rijden volgens schakelindicator én alle bijverbruikers (radio en vooral airco) uitgeschakeld. Vind dit toch heel goed voor zo'n grote, hoge wagen. Wat betreft accelereren: zoals ik al zei, als je wil dat het vooruit gaat, veel schakelen en boven de 3000 toeren blijven. Dan gaat hij als een pijl ; maar jammer genoeg, het verbruik ook...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                  Het verschil in verbruik tussen een benzine en diesel blijkt 1 l à 1.5 l , niet slecht voor de benzine ...
                                  Pas op met die vergelijking... mijn verbruik is met een 4WD en 19" wielen. De benzine versie lijkt me een 2WD met 17" wielen. Daar zit toch wat verschil op denk ik.
                                  Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Renny Bekijk Berichten
                                    Kan volgens mij nog een stuk zuiniger wanneer mijn mix (meer autosnelweg) beter zou zijn.
                                    Verbruik gaat serieus omhoog als ik sneller begin te rijden. Dus autosnelweg is enkel zuinig als je onder de 120 blijft
                                    Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Hallo Delegee

Ik ben aan het twijfelen of ik de spatlappen op mijn bestelde wagen zal laten plaatsen.
                                      Doen ze naar jouw mening hun werk en wordt de auto minder vuil ingevolge opspattende regen en modder, vooral de achterzijde van de wagen

Comment

Pas op met die vergelijking... mijn verbruik is met een 4WD en 19" wielen. De benzine versie lijkt me een 2WD met 17" wielen. Daar zit toch wat verschil op denk ik.
                                        Als je op spritmonitor.de alle CX-5'en opvraagt kan je een gemiddelde zien, opgesplitst tussen diesel en benzine, zonder rekening te houden met manueel/automatic, FWD/AWD, 150/175 PK, 17"/19" dus echt gemiddeld alles doorheen, berekend op 23 diesels en 23 benzines. Daar komen ze aan 6,95 voor de diesels en 8,40 voor de benzines. Verschil: 1,45
                                        Dane zit er dus pal op met 1,5 liter verschil tussen benzine en diesel.

Comment

Verbruik gaat serieus omhoog als ik sneller begin te rijden. Dus autosnelweg is enkel zuinig als je onder de 120 blijft
                                          Ben ik het mee eens. De mijne neemt gemiddeld 7,2 bij constant 120 (Navi) met cruisecontrol. Wat mij vooral opgevallen is, is hoeveel minder hij verbruikt in de stad, ten opzichte van mijn vorige M6 II 1,8 benzine: die kreeg ik met moeite onder de 10 liter in de stad (9,9 was ook de fabrieksopgave voor stadsverkeer, als ik mij niet vergis). De CX-5 kan het makkelijk doen met 8 liter. De redenen daarvoor zouden kunnen zijn dat hij makkelijk laagtoerig kan gereden worden én de istop die ook een beetje mee helpt.
                                          Last edited by ; 09/08/2012, 12:02.

Comment

Working...
                                          X