Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
    @Underwood:
    ik heb nog even wat opzoekingswerk gedaan en een filmpje op youtube gevonden waar de navi van de Kaiteki in beeld komt. Het is een NVA-SD8110 (zie hier op TomTom website), welke oorspronkelijk voor de Mazda 5 (niet CX-5) ontworpen werd door TomTom.
    Dit toestel is niet uitgerust voor TomTom Live diensten.
    Hier zie je de NB1 de Navi van de CX-5 (en vermoedelijk straks ook de nieuwe 6)
    Hey delegee, merci voor jou opzoekwerk en jou info!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
      Voila. GPS werkt terug met de back up versie. TomTom via mail gecontacteerd, want ik heb geen zin om te bellen. Ik ben benieuwd en ook teleurgesteld dat dit niet vlekkenloos van de eerste keer verloopt.
      Vandaag heel lange mail van TomTom gekregen met instructies. Een dezer eens uitproberen.
      Jm
      http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Is er al iemand die meer info weet over al dan niet de mogelijkheid om coming home/leaving home in de computer te activeren?
        Of zijn er andere mogelijkheden om dit alsnog te verwezenlijken? bv Alarminstallatie of zo?

Hoe zit het met de anti-carjackfunctie? Is dit aan te passen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geecee Bekijk Berichten
          Hoe zit het met de anti-carjackfunctie? Is dit aan te passen?
          Je bedoelt de deuren die automatisch sluiten bij het wegrijden? Ik dacht dat het niet kon, maar ik zou het anders wel graag hebben...
          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
            Je bedoelt de deuren die automatisch sluiten bij het wegrijden?
            Yep, dat bedoel ik. Het zijn door die kleine missertjes dat ik nog geen CX5 besteld heb:
            -coming home, leaving home
            -geheugen zitplaats bestuurder
            -anti carjack

In Hoeselt rijdt er sinds deze week eentje rond, lichtgrijs en met de 19inch velgen: prachtige bak echt!

Comment

• Hola,

zit dat er niet op? Ook niet als optie?
              Coming/Leaving home functie of anti carjack?
              Dat is toch maar een paar regeltjes software code bij wijze van spreken, de hardware zit er toch al allemaal in.
              Gaan de deuren dan nu niet automatisch op slot als je weg rijdt?

Kan je de ramen open of dichtdoen met lang op de afstandbediening te drukken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geecee Bekijk Berichten
                Yep, dat bedoel ik. Het zijn door die kleine missertjes dat ik nog geen CX5 besteld heb:
                -coming home, leaving home
                -geheugen zitplaats bestuurder
                -anti carjack

In Hoeselt rijdt er sinds deze week eentje rond, lichtgrijs en met de 19inch velgen: prachtige bak echt!
                Coming home, leaving home, imo, een beetje nutteloos.
                Geheugen zitplaats bestuurder, aanwezig in mijn 6, nooit gebruikt
                Anti carjack automatisch, dat mis ik wel ( alle dagen naar broekzele)
                truth is in the eye of the beholder

Comment

• Mee eens. Ik mis ook enkel het laatste. Zelfde reden...
                  Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Kan je de ramen open of dichtdoen met lang op de afstandbediening te drukken?
                    Nope, werkt niet. In mijn huidige 6 wél.

Comment

• Ik dacht ergens gelezen te hebben dat anti-carjack wel in de Amerikaanse versie zit, maar niet in de europese versie.
                      Beetje vreemd toch, en heel jammer.

Comment

• Ik dacht dat ook gelezen te hebben. Wat me doet denken dat het softwarematig is.

Ah trouwens... TomTom update is geslaagd door het volgen van de erg uitgebreide instructies van TomTom
                        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                          Ik dacht ergens gelezen te hebben dat anti-carjack wel in de Amerikaanse versie zit, maar niet in de europese versie.
                          Beetje vreemd toch, en heel jammer.
                          Helemaal juist!
                          Op foto's van de Amerikaanse versie staat er op de linkerdeur ook een extra elektrisch knopje 'deuren open/dicht'.
                          Dit is natuurlijk niet even snel bij te plaatsen, maar als het al softwarematig kan sluiten, kan je de deur nog met het mechanisch slothendeltje openen.

Comment

• @Delegee:
                            Sorry voor deze late reactie, maar alleszins bedankt om de foto's te plaatsen.
                            Ziet er nog behoorlijk proper uit.

Kan iemand met een wit exemplaar zonder spatlappen misschien wat feedback geven?

Comment

• witte CX5

094.jpg065.jpg064.jpgIs een sport 2.0 benzine.Heb nog maar 900 km gereden. Mijn verbruik is momenteel 8.4 l (gemeng stad, snelweg een verbindingswegen).De kleur kende ik reeds vermits mijn echtgenote een Mazda 2 heeft in dezelfde kleur.Mijn vorige wagen was een grijze Qashqai.Deze CX5 heeft als opties xenonverlichting, open dak verlichte deurdrempels.Is prachtig in volle zonlicht en wordt minder snel vuil dan men zou denken. In vergelijking met mijn Qashqai vind ik deze toch van een hoger niveau.Heeft ook nog ledverlichting.Is wel mica wit
                              Last edited by ; 01/10/2012, 17:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acx Bekijk Berichten
                                [ATTACH=CONFIG]92519[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]92518[/ATTACH]Is een sport 2.0 benzine.Heb nog maar 900 km gereden. Mijn verbruik is momenteel 8.4 l (gemeng stad, snelweg een verbindingswegen).De kleur kende ik reeds vermits mijn echtgenote een Mazda 2 heeft in dezelfde kleur.Mijn vorige wagen was een grijze Qashqai.Deze CX5 heeft als opties xenonverlichting, open dak verlichte deurdrempels.Is prachtig in volle zonlicht en wordt minder snel vuil dan men zou denken. In vergelijking met mijn Qashqai vind ik deze toch van een hoger niveau.Heeft ook nog ledverlichting.Is wel mica wit
                                mooi, mooi, mooi!

Comment

• Net bij dealer geweest en goed nieuws ontvangen.
                                  Levering was bij bestelling op 19/05 voorzien voor medio december.
                                  Hij zou nu op 06/11 bij de dealer zijn.
                                  Nog een maandje geduld dus.

Comment

• Ik ben ook maar eens even gaan informeren en als ik nu bestelde zou de wagen normaal in juni 2013 geleverd worden

Comment

• Een maand geleden was het ook juni. Ze zijn dus een beetje aan het bijbenen bij Mazda. Dat is goed nieuws :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Renny Bekijk Berichten
                                        Meestal is mijn vrouw met de Mazda weg. Vorige week heb ik er 4 dagen mee gereden en heb ik een nette 7.8 liter kunnen optekenen.
                                        Ik heb zelf de 2.0 bezine met voorwielaandrijving. Ik zit gemiddeld op 7,2 liter en ik rijd echt door. Een trip van 1000 km naar Frankrijk gaf een gemiddelde van 6,8 liter. Gewoon aan de snelheid gehouden, dus ook 130 waar 130 kan.

Als je met de 2.0 bezine een verbruik hebt rond de 9 liter dan komt je toerenteller niet onder de 6000 toeren ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Raskel Bekijk Berichten
                                          Ik heb zelf de 2.0 bezine met voorwielaandrijving. Ik zit gemiddeld op 7,2 liter en ik rijd echt door. Een trip van 1000 km naar Frankrijk gaf een gemiddelde van 6,8 liter. Gewoon aan de snelheid gehouden, dus ook 130 waar 130 kan.

Als je met de 2.0 bezine een verbruik hebt rond de 9 liter dan komt je toerenteller niet onder de 6000 toeren ;-)
                                          Het verschil zit hem in de 4x4 of 2x4 versie alsook het gereden traject.
                                          Ik doe geen autosnelweg. Heb vele kruispunten, file in dorpscentra waar ik passeer enz. Daarom dat een 7.8 een nette score is.
                                          Ik ben ervan overtuigt dat dit lager kan wanneer mijn mix beter is.

Comment

Working...
                                          X