Onlangs nog geschreven dat ik geen problemen had met de hernieuwing van mijn TomTom Live abonnement. Wat blijkt nu? 'Soms' moet ik bij vraag van een service mijn user en paswoord opnieuw ingeven!
Zeer vervelend, dus TomTom support gebeld. Na de gebruikelijke druk 1 voor dit en 2 voor dat vlot binnen geraakt zonder wachttijd. Aan de vriendelijke medewerker het probleem uitgelegd. Samen meerdere parameters op het toestel (in de auto) overlopen waaruit bleek dat alles normaal en up-to-date was. Uiteindelijk na overleg meende hij dat er een hardware bug in (sommige-) NB1's in de CX-5 zit waardoor dit probleem zich voor doet! De oplossing die aangeboden werd was of naar de dealer en de modem laten resetten, wil dus ook zeggen het hele zootje uitbouwen, of men kon van bij TomTom mijn Live abo linken naar het serienummer van mijn navi i.p.v. naar mijn e-mailadres (log-in user). Dat zou ook het probleem definitief oplossen. De keuze was snel gemaakt en ik wacht nu op bericht van TomTom support dat de wijziging in hun systemen doorgevoerd werd.

Comment