Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Maar je kan meldingen voor radar dus nog steeds opzetten in Frankrijk?

Comment

• hopelijk zijn deze compatibel met ingebouwde navigatie systemen en blijft dit zo. Hoe zit het met interieurgeluiden, windgeruis, motor.....
      zijn deze hoorbaar en zijn deze storend? Of kan je rustig genieten van een stille radio zender of ipod muziek? Hoe is het eigenlijk gesteld met carroserie van mazda? wij rijden nu met skoda een VW group. En willen uiteraard het zelfde of hoger comfort

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Maar je kan meldingen voor radar dus nog steeds opzetten in Frankrijk?
        Ja, op eigen risico...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
          hopelijk zijn deze compatibel met ingebouwde navigatie systemen en blijft dit zo. Hoe zit het met interieurgeluiden, windgeruis, motor.....
          zijn deze hoorbaar en zijn deze storend? Of kan je rustig genieten van een stille radio zender of ipod muziek? Hoe is het eigenlijk gesteld met carroserie van mazda? wij rijden nu met skoda een VW group. En willen uiteraard het zelfde of hoger comfort
          De benzinemotor is uiterst stil. Wat betreft rijgeluiden, kun je best een proefrit maken om zelf vast te stellen.

Comment

• Kan iemand ervaringen met het Bose systeem geven?
            Dat is namelijk het enige verschil tussen een Mazda 6 Business of Executive dat me interesseert (19" velgen niet namelijk)

Comment

• we nemen het instapmodel 2.0 L benzine, op de review van topgear zijde ze, dat deze versie geen ballen had, en spraken er dus niet over. Ze namen direct de diesel met meer torque kracht. Een ander filmpje van de CX-5, zij dat het interieur geluid vrij slecht was en kon vergeleken worden met oude SUV. Nieuwe modellen van bv audi, ford zouden hier veeeeel beter scoren. EEn testrit is echt moeilijk voor ons, wegens drukke agenda en dochtertje 1,5j.

Comment

we nemen het instapmodel 2.0 L benzine, op de review van topgear zijde ze, dat deze versie geen ballen had, en spraken er dus niet over. Ze namen direct de diesel met meer torque kracht. Een ander filmpje van de CX-5, zij dat het interieur geluid vrij slecht was en kon vergeleken worden met oude SUV. Nieuwe modellen van bv audi, ford zouden hier veeeeel beter scoren. EEn testrit is echt moeilijk voor ons, wegens drukke agenda en dochtertje 1,5j.
                Zou jij echt een wagen kopen zonder testrit??
                Het is niet omdat reviews/forumleden hun mening geven over een auto dat dat strookt met wat je wil of verwacht. Het blijft iets subjectief.
                Je kan hiermee wel al een goed beeld van de wagen vormen, maar een testrit is voor mij toch iets wat ik sowieso doe alvorens een wagen aan te schaffen hoor.
                Een kleine van 1,5 is trouwens toch geen obstakel voor een testrit? Ons zoontje was maar een paar maand oud en die namen we ook gewoon mee. Konden we ineens testen hoe handig de wagen was met hem erbij.

Comment

• onze andere wagens hebben wij ook nooit getest, het gaat hier over 2 werkende mensen en eentje met wisselende uren.
                  de autostoel overbrengen is wel even werk, en we willen natuurlijk niks beschadigen, met ledere stoelen bv;

Comment

• wat zijn jullie conclusies, jullie rijden er al mee. Wat zijn jullie bevindingen op dat gebied?

Comment

• Wij hebben een doek meegenomen voor onder de maxicosi te leggen zodat er niets beschadigd werd. Het onderstel van de buggy een keer in de koffer gelegd, zo konden we duidelijk zijn hoeveel ruimte er dan nog overbleef. De dame van de garage had daar hoegenaamd geen enkel probleem mee.
                      Ik ben eerst zelf een testrit gaan maken, daarna nog een keer met vrouw en kind.
                      Met de benzine heb ik wel niet gereden, het was 2x een diesel versie.
                      Auto reed goed, vlot, manueel schakelen gaat heel vlot. De andere keer met de automaat gereden. Deze reed ook zeer aangenaam vond ik persoonlijk. Het start-stop systeem vond ik voortreffelijk werken.
                      De wagen heeft een goede baanligging, zeker voor een compact SUV. En een zeer aangenaam stuur.
                      Ophanging is stevig, maar het blijft aangenaam. (Ben een m-sportophanging gewoon).
                      Ruis of andere geluiden zijn me niet opgevallen (wel maar max 120 gereden). Bij het optrekken hoor je de motor wel redelijk hard. Maar ook dat stoorde niet.
                      Wat ik wel merkte waren de trillende zijspiegels, iets wat je wel vaker hoort over deze wagen. Op zich vond ik het nog niet zo storend, maar het zou niet mogen.
                      Hopelijk is dat opgelost tegen dat de mijne van de band rolt

Comment

• Een testrit kan je toch gemakkelijk doen?
                        Even er een half uurtje tussenuit knijpen en met die wagen gaan rijden.
                        Bij de dealer in Leuven kreeg ik de wagen zo mee, even ID kopiëren en ik was weg.

Wagen vond ik goed rijden, als je van een turbodiesel komt, dan heeft een ongeblazen benzine inderdaad wat weinig punch, maar wagen was zeker niet traag.
                        Gewoon wat eerder terugschakelen, wat zeker geen straf is met de versnellingsbak van de CX-5.

Comment

• onze dealer heeft geen wagen ter beschikking, we mochten enkel 50km doen! anders moesten we deze kopen!
                          we worden doorverwezen naar willebroek, 30min rijden heen en terug dan alles overladen dan de testrit dus toch makkelijk 3 uur weg.
                          ook kan dit bv niet op een zaterdag maar enkel in de week!

Comment

• Vandaag binnen geweest bij de dealer voor mijn bestuurdersstoel welke een "klik" liet voelen bij optrekken, remmen en richting veranderen. Meteen zonder discussies een kompleet nieuwe zetel geplaatst (uit een toonzaalwagen). Weer prima opgelost door Mazda Cools!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Kan iemand ervaringen met het Bose systeem geven?
                              Dat is namelijk het enige verschil tussen een Mazda 6 Business of Executive dat me interesseert (19" velgen niet namelijk)
                              Ik *denk* dat enkel de luidsprekers van Bose zijn en die zijn behoorlijk goed. Een betere radio met meer afstelmogelijkheden zou voor mij echt gemogen hebben.
                              Jm
                              http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

hopelijk zijn deze compatibel met ingebouwde navigatie systemen en blijft dit zo. Hoe zit het met interieurgeluiden, windgeruis, motor.....
                                Motorgeluid van de diesel is erg stil (ik kom van een ford focus ) zowel binnen als buiten. Voor de rest heb ik nog geen enkel piepje of kraakje moeten vaststellen, dus de assemblage en afwerkingskwaliteit is top.
                                Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                                  Ik *denk* dat enkel de luidsprekers van Bose zijn en die zijn behoorlijk goed. Een betere radio met meer afstelmogelijkheden zou voor mij echt gemogen hebben.
                                  Bij Bose UK staat wat meer informatie:
                                  - Three 8-cm Twiddler® (neodymium mid-high-range speakers) in the instrument panel.
                                  - Two 23-cm Nd® woofers in the front doors.
                                  - Two 13.5-cm neodymium wide-range speakers in the rear doors.
                                  - Two 8-cm Twiddler® (neodymium midhigh-range speakers) in the D-pillars.
                                  - Digital amplifier mounted in the foot well on the right side. Includes Bose digital signal processing with Bose surround technology (Centerpoint® and SurroundStage®), AudioPilot® 2 noise compensation technology and 8 channels of customised equalisation.
                                  - AudioPilot® 2 system microphone mounted in the instrument panel

Dus geen echt aparte subwoofer, wel een betere versterker.
                                  Laatste kan al veel doen: op een Peugeot 307 heb ik de standaard radio eens vervangen door een betere en ineens gaven die boxjes wel redelijk geluid!
                                  Maar het gebrek aan een echte subwoofer vind ik dan zijn geld toch niet waard.
                                  De 6 zou 11 speakers hebben met het Bose systeem, dus ik vraag me af welke ze nog toegevoegd hebben.

Figuur van het systeem in de huidige 6.
                                  Last edited by Chris_147; 05/12/2012, 12:20.

Comment

• heeft mazda cx5 eigenlijk een ESP systeem?

Comment

heeft mazda cx5 eigenlijk een ESP systeem?
                                      natuurlijk

Comment

heeft mazda cx5 eigenlijk een ESP systeem?
                                        Noemt DSC bij Mazda.
                                        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• gisteren een testrit gedaan, leuke auto. In de benzine uitvoering haalden wij 7,5L met heel veel stadsverkeer en file.
                                          10min autostrade de rest was 50,70 en 90 met in heengaand file aanschuiven. Dus mooie verbruik, airco en zetelverwarming perfect en snel.
                                          Binnen geluiden vallen super mee, de zijspiegels zijn gigantisch tegenover onze zijspiegels (skoda). Rijcomfort 100% en de zetels zitten super.
                                          Er zijn kleine dinge die missen, opbergvakje deur wel erg klein, materiaal knopjes mocht inderdaad iets anders geweest zijn voor z'n prijsklasse.
                                          Maar dit is echt mierenneukerij, we hebben hem besteld na de testrit :-) stereo mocht wel iets beter geweest zijn, maar met degelijke afstelling moet er wel iets ok uit tehalen zijn. Navigatie is super en direct erbij gepakt, een aanrader.

Comment

Working...
                                          X