Weet iemand hoelang de levertermijn momenteel is ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
wij hebben gekozen voor de mazda winterset, 17inch bridgestone blizzak lm-80 met 1cm profiel, gratis stockage en monteren van de wielen voor de gehele levensduur van de banden. Ge kunt niet gemakkelijker hebben, en best betaalbaar gezien dit een investering is voor 3 à 4 jaar naargelang de kilometers natuurlijk.
Comment
-
even een vraag over het ESP systeem, ik heb percies de indruk dat het systeem van mazda minder snel in gang schiet dan de skoda, bij skoda ging dit syteem direct in gang bij de minste kleine schuiver en dit systeem hoor je echt duidelijk in werking stellen. Nu zijn wij zeer licht geschoven (achterkant ging een paar centimeters naar rechts) maar niks van geluid of correctie ESP. Nu de wagen volgde netjes de stuurbeweging maar de achterkant gleed wel wat weg, dit met een snelheid van 40km. Iemand ervaring met het ESP systeem van mazda, hoor je dit in gang treden, of is dit netjes geruisloos ingebouwd. Gezien het kleine schuifertje 3sec. heb ik niet op het icoon kunnen letten dashboard. Het systeem staat wel keurig aan. Iemand???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dada400 Bekijk BerichtenWeet iemand hoelang de levertermijn momenteel is ?ik denk dat er bij schelkens wommelgem een paar staan die je zo kan kopen en meenemen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dada400 Bekijk BerichtenVandaag bij de dealer langsgeweest, leveringstermijn is momenteel augustus....
wel allemaal awd+comfort pack. Andere optie's naargelang kunnen worden bijgeplaatst.
Comment
-
was het verbruik bij jullie ook zo hoog in het begin? wij verbruiken nu 8,5L / 100km en dit stijgt elke dag?? In het begin toen we hem pas hadden was het 8L, daarna ging dit naar 8.1 en nu 8.5. Er staan 405km op de de teller en we rijden benzine. Gaat dit nog zakken??
We hebben nog weinig autostrade gedaan, meeste was de A12 en stad. De zesde versnelling gebruiken we weinig op de autostrade, omdat we toch wel trekkracht verliezen in deze versnelling. Iemand tips? we halen 380km met een blokje na de helft van de tank. We hebben hem gisteren dan ook terug volgegooid en er gingen 33liter in. Dus 33Liter met 380km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichtenwas het verbruik bij jullie ook zo hoog in het begin? wij verbruiken nu 8,5L / 100km en dit stijgt elke dag?? In het begin toen we hem pas hadden was het 8L, daarna ging dit naar 8.1 en nu 8.5. Er staan 405km op de de teller en we rijden benzine. Gaat dit nog zakken??
We hebben nog weinig autostrade gedaan, meeste was de A12 en stad. De zesde versnelling gebruiken we weinig op de autostrade, omdat we toch wel trekkracht verliezen in deze versnelling. Iemand tips? we halen 380km met een blokje na de helft van de tank. We hebben hem gisteren dan ook terug volgegooid en er gingen 33liter in. Dus 33Liter met 380km
In normale omstandigheden zal je verbruik zeker nog zakken.
Eerst en vooral omdat de wagen nog volledig ingereden dient te worden (verbruikt zakt eens alles wat op mekaar 'ingesleten' is), en ook omdat we nu met kouder weer rondrijden (langer met koude motor omdat deze trager opwarmt dan als het 20° is, vaak chauffage/zetelverwarming/ontwaseming/lichten op dan in de zomer). Bovendien vind ik 8,5 a 9 liter in zo'n wagen met een benzinemotor heel knap!
Als ik dat lees, moet je 7,5 a 8 liter kunnen halen tegen de zomer als hij ingereden is, meer als je grote baan gaat doen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
8,5 per 100 lijkt mij normaal en zeker als je de hogere versnellingen weinig gebruikt. Persoonlijk zit ik bij 50 in vijfde en 70 in zesde. Wel niet bij het invoegen op de snelweg uiteraard. Dan trek ik ook door om zo snel mogelijk op 120 te geraken, dan nog in vierde. Tot voor de winter zat ik op gemiddeld 8 liter. Ik merk wel een stijging van zo'n 10% sedert mijn winterbanden er op liggen. Deze hebben waarschijnlijk meer rolweerstand, vooral in november en december toen het uitzonderlijk warm was voor de tijd van het jaar. Alleszins als je vergelijkt met de diesel zit je gemiddeld maar één liter hoger, wat toch een prachtprestatie is voor een benzinemotor.
Comment
-
en toch vindt ik het veel, met de testwagen onze config. hadden wij 7,5L wat we Ok vonden. Nu rijden we dezelfde rijstijl en hebben we 8.5L
en steigend, wel nu met winterbanden mazda set Bridgestone LM-80. Het gaat me niet over die 13€ maar gewoon het verschil van de testwagen naar de onze, en dan het officiele van 6,6L hoe rijden die??? tegen 40km in zesde zonder verkeerslichten en alle luxe van verwarming, gps enz af????????
Comment
-
Had jij nu echt een verbruik van 6.6 verwacht?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichtenen toch vindt ik het veel, met de testwagen onze config. hadden wij 7,5L wat we Ok vonden. Nu rijden we dezelfde rijstijl en hebben we 8.5L
en steigend, wel nu met winterbanden mazda set Bridgestone LM-80. Het gaat me niet over die 13€ maar gewoon het verschil van de testwagen naar de onze, en dan het officiele van 6,6L hoe rijden die??? tegen 40km in zesde zonder verkeerslichten en alle luxe van verwarming, gps enz af????????
Ten eerste, als je 8,5 gehaald hebt met nagelnieuwe motor, zal je, eens ingereden en terug zomer & zomerbanden, wel opnieuw 7,5 liter halen, zeker als je wat deftige baan doet.
Ten tweede mag je geen enkel merk afrekenen op hun 'officieel gemiddeld verbruik', die cyclus is inderdaad belachelijk (extreem traag optrekken, supersnel schakelen, ...) maar is nu eenmaal opgelegd door EU en voor elk merk gelijk.
Rij eens 60 in vijfde ofzo op een vlakke baan, en je zal je verbruik gemakkelijk halen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichtenwas het verbruik bij jullie ook zo hoog in het begin? wij verbruiken nu 8,5L / 100km en dit stijgt elke dag?? In het begin toen we hem pas hadden was het 8L, daarna ging dit naar 8.1 en nu 8.5. Er staan 405km op de de teller en we rijden benzine. Gaat dit nog zakken??
We hebben nog weinig autostrade gedaan, meeste was de A12 en stad. De zesde versnelling gebruiken we weinig op de autostrade, omdat we toch wel trekkracht verliezen in deze versnelling. Iemand tips? we halen 380km met een blokje na de helft van de tank. We hebben hem gisteren dan ook terug volgegooid en er gingen 33liter in. Dus 33Liter met 380kmtruth is in the eye of the beholder
Comment
-
we zullen inderdaad afwachten tot het terug zomer is, want nu staat altijd zetelverwarming 2x aan + airco redelijk hoog + voor en achter verwarming + lichten + winterbandjes. Zou tevreden zijn met 7.5L, dit was ons ook gezegd in de garage.
het automatisch sluiten van de deuren kan niet van mazda zelf komen, toch deze standaard in het buitenland verwerkt zitten. Hij kijkt nu voor een ander systeem (merk), ik laat het jullie weten vanaf wij het geplaatst krijgen.
bedankt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichtenwe zullen inderdaad afwachten tot het terug zomer is, want nu staat altijd zetelverwarming 2x aan + airco redelijk hoog + voor en achter verwarming + lichten + winterbandjes. Zou tevreden zijn met 7.5L, dit was ons ook gezegd in de garage.
het automatisch sluiten van de deuren kan niet van mazda zelf komen, toch deze standaard in het buitenland verwerkt zitten. Hij kijkt nu voor een ander systeem (merk), ik laat het jullie weten vanaf wij het geplaatst krijgen.
bedankttruth is in the eye of the beholder
Comment
-
Binnenkort eigenaar van nieuwe CX-5
Whoehaaa!!! Mijn wagentje is binnen bij de dealer en mag hem één dezer dagen gaan afhalen ... Nu nog probleempje proberen weg te werken. Heb op mijn "oude" 3 nog winterbanden liggen en dus niet meer bruikbaar. Iemand een idee of hier kopers voor bestaan? Misschien ergens binnen dit forum waarschijnlijk ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel Gert Bekijk BerichtenWhoehaaa!!! Mijn wagentje is binnen bij de dealer en mag hem één dezer dagen gaan afhalen ... Nu nog probleempje proberen weg te werken. Heb op mijn "oude" 3 nog winterbanden liggen en dus niet meer bruikbaar. Iemand een idee of hier kopers voor bestaan? Misschien ergens binnen dit forum waarschijnlijk ...
Wanneer had jij besteld?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenZetelverwarming, airco, ...aan, en het i-stop systeem komt niet in werking, dus dit alles zal ongetwijfeld een niet te onderschatten invloed hebben op het verbruik.
Comment
Comment