Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
    Waarom het zo moeilijk maken , neem het voorbeeld van hierboven,
    420 km en vb 38,05 getankt = 3805 : 420 = 9,06 L/100km poepsimpel toch
    dat je nu de 38,05 maal 100 doet of de 420 gedeeld door 100,
    da lijkt me qua moeilijkheid nu niet zo veel verschil te maken hoor ;-)

Qua verbruik hoor ik toch van zowel de pers als een aantal niet-forum-actieve-cx5-gebruikers dat ze allemaal zeer te spreken zijn over de zuinigheid van de CX5, zeker in vergelijking met concurrenten.
    KLIK |&| KLAK

Comment

• Een 3-tal weken geleden is'm uiteindelijk geleverd, een metropolitangrijze CX5, 2.2D AWD "Sport" met safety pack. Nu zit ik aan ongeveer 1400km en tegen eind deze week zal dat net over de 2000 zijn. Gemiddeld verbruik is staat nu op 7L/100. Wat een wagen, 'k wil er niet meer uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door UncleVito Bekijk Berichten
        Een 3-tal weken geleden is'm uiteindelijk geleverd, een metropolitangrijze CX5, 2.2D AWD "Sport" met safety pack. Nu zit ik aan ongeveer 1400km en tegen eind deze week zal dat net over de 2000 zijn. Gemiddeld verbruik is staat nu op 7L/100. Wat een wagen, 'k wil er niet meer uit
        Proficiat en uiteraard nog veel plezier ermee !
        Wanneer heb jij je bestelling geplaatst?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
          Proficiat en uiteraard nog veel plezier ermee !
          Wanneer heb jij je bestelling geplaatst?
          Bedankt! Moeilijk zal het alvast niet zijn om er plezier aan te beleven
          Ik vreesde eerst voor de eerder en vaker genoemde probleempunten zoals trillende spiegels/motorkap enz... maar tot op heden alles tiptop in orde! De bestelling dateert van begin juni 2012, dwz 9 lange maanden gewacht.

Gelukkig heb ik (persoonlijk) de juiste keuze gemaakt, na eerst langs te gaan bij

- BMW X1, dewelke ik voor het budget mooi kon uitrusten, maar ik wou xdrive of betergezegd, geen achterwielaandrijving, en in dat geval had ik een kale X1 over. Bovendien vond ik de ruimte voor de passagiers op de achterbank onvoldoende comfortabel.
          Ik wil natuurlijk geen afbreuk doen aan de rijeigenschappen van een bmw als voormalig 118d bestuurder, maar met de steeds strengere winters wou ik geen risico lopen, dus als het bmw ging worden, zeker met xdrive.

- Citroen C4 Aircross, zeer mooie wagen. Ook hier kon ik qua opties er toch een en ander bij nemen en bij de testrit was ik eigenlijk meteen verkocht. In vergelijking met de X1 qua ruimte scoort deze toch iets beter, als was het achteraan voor mijn 1m83 toch nog vrij krap, maar zeker te doen. Ook hier kon ik qua budget geen 4x4 hebben, tenzij ik andere opties liet vallen.

- Overtuigd van de C4 aircross, heb ik toch nog enkele andere merken gaan verkennen. Zo kwam ik bij de Mazda CX5 terecht. Na wat online lektuur en vergelijk een testrit vastgelegd en naar de showroom de wagen gaan aanschouwen. Véél meer (standaard) opties voor mijn budget, véél meer ruimte, en AWD. Alles wat ik zocht, maar dan hier zonder compromis.

Comment

• vandaag eerste onderhoud (2000km), de eerste olie wordt vervangen en het anti-car jack systeem wordt geplaatst (automatisch sluiten deuren)
            nog een paar andere zaken worden nagekeken en de zomerbandjes gaan er terug op met onze fancy velgen :-)

gisteren ook de cruise-control getest, echt leuk en direct respons in trekkracht bij een verhoging, gaan we zeker gebruiken binnenkort!

Comment

Ik vreesde eerst voor de eerder en vaker genoemde probleempunten zoals trillende spiegels/motorkap enz... maar tot op heden alles tiptop in orde!
              De trillende motorkap zal wel reeds opgelost zijn door je dealer of aan de lijn zelf. Ik dacht dat de spiegels ook ondertussen andere kappen hadden dan de eerste wagens, maar ik vind niet direct terug waar ik dat gelezen heb.
              Jm
              http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• we zullen het straks weten, wij hebben alles laten updaten naar het nieuwe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                  vandaag eerste onderhoud (2000km)
                  1. dealer 1, waar m'n werkgever de auto bestelde: na 1000km kom je eens langs.
                  2. dealer 2, vlakbij huis, kom gewoon na 6mnd of binnen 10.000km langs voor het eerste onderhoud.

Jij gaat na 2000km, dealer 1 zegt 1000, dealer 2 zegt 10.000km. Na hoeveel km is het nu eigenlijk nodig, dat eerste onderhoud ?
                  Geeft de boordcomputer niet aan wanneer je op onderhoud moet? Alvast bedantk voor de info!

Comment

• UncleVito, gefeliciteerd met je nieuwe schuit! Aangekocht via Schokkaert?

Comment

1. dealer 1, waar m'n werkgever de auto bestelde: na 1000km kom je eens langs.
                      2. dealer 2, vlakbij huis, kom gewoon na 6mnd of binnen 10.000km langs voor het eerste onderhoud.

Jij gaat na 2000km, dealer 1 zegt 1000, dealer 2 zegt 10.000km. Na hoeveel km is het nu eigenlijk nodig, dat eerste onderhoud ?
                      Geeft de boordcomputer niet aan wanneer je op onderhoud moet? Alvast bedantk voor de info!
                      Dealer zijn woorden:" je komt op onderhoud wanneer de boordcomputer dat aangeeft ". Na 20000 kilometer nog geen melding.
                      truth is in the eye of the beholder

Comment

• eerste onderhoud volgens gebruikershandleiding Mazda: na 20000 km of één jaar, wat eerst komt.
                        Al de rest is zakkenvullerij...

Comment

• het was inderdaad een vrije keuze, en het eerste onderhoud is inderdaad 20.000km of 1x per jaar.

Comment

• iemand dit al meegemaakt, de i-stop valt drie keer achter mekaar uit, dit resulteert dus dat de motor uitvalt en terug moet gestart worden?
                            Normaal is de i-stop groen in gebruik, de onze word ineens oranje en valt uit. Dit 3x achtereen met tussen pauze's (verschillende verkeerslichten)

Comment

• Dealer een bezoekje brengen, zullen daar wel een oplossing voor vinden en alleszins doorgeven naar HQ.

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                              iemand dit al meegemaakt, de i-stop valt drie keer achter mekaar uit, dit resulteert dus dat de motor uitvalt en terug moet gestart worden?
                              Normaal is de i-stop groen in gebruik, de onze word ineens oranje en valt uit. Dit 3x achtereen met tussen pauze's (verschillende verkeerslichten)

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Hallo, weet iemand toevallig wat momenteel de verwachte levertermijn is van de CX-5?

Ik lees hier op de site dat de levertermijn aanzienlijk kan oplopen maar ook dat er in januari een extra lijn zou gestart zijn, waardoor het wel meevalt.
                                Mijn garagist wist zelf niet zeker wat mogelijk was, dacht zo'n 4 maand, maar dat lijkt me aanzienlijk minder dan wat ik hier op het forum lees?
                                Twijfel om mijn volgende leasingwagen de CX-5 te kiezen, maar huidige loopt al af eind augustus en goedkeuring zal pas ten vroegste definitief kunnen zijn eind april.
                                Last edited by Pirewiet; 13/04/2013, 22:39.
                                Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                  UncleVito, gefeliciteerd met je nieuwe schuit! Aangekocht via Schokkaert?
                                  Ben bij hen geweest voor de testrit en de prijsofferte, maar de patron besliste anders over de aankoop. Ik ga wel liever op onderhoud bij de dealer van waar de wagen afkomstig is, maar das op 75km van mijn deur. Ben nu wel zinnes om bij Schokkaert te gaan voor onderhoud, da's op pakweg 1km.

Comment

• Hoe bedoel je "besliste anders over de aankoop"?

Eigen ervaring: bizarre prijzenpolitiek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                      Hoe bedoel je "besliste anders over de aankoop"?
                                      Om de wagen ergens anders te kopen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                                        het was inderdaad een vrije keuze, en het eerste onderhoud is inderdaad 20.000km of 1x per jaar.
                                        Net voorbij de 20000km ; "periodiek onderhoud/oliewissel " op BC

Comment

• Een brief gekregen van Mazda motor Belux gekregen: vervanging van uitlaatdruksensor nr. 1. (probleem met het i-stop systeem)

Comment

Working...
                                          X