Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
Ik ben op weg naar mijn persoonlijk verbruiksrecord.... 500km ver en een gemiddeld verbruik van 5.2 volgens boordcomputer van de 2.2d 4WD
Comment
-
ben ook es gaan kijken voor één met wel redelijk wat opties, maar tarief zat hij op 35.000 euro , ik weet niet wat de kortingen bij Mazda zijn maar pak dat je hem mee hebt voor 32000 ---> voor amper 5000 euro netto meer rij je met een X3, weliswaar niet zo volledig uitgerust maar toch met de belangrijkste opties... dan kies ik toch voor de X3...
Comment
-
Je moet wel appelen met appelen vergelijken hé. Beide 2/4x4, zelfde uitrusting, gelijkaardige motorisatie, etc. Dan zit je toch een pak boven die 5000€.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtenben ook es gaan kijken voor één met wel redelijk wat opties, maar tarief zat hij op 35.000 euro , ik weet niet wat de kortingen bij Mazda zijn maar pak dat je hem mee hebt voor 32000 ---> voor amper 5000 euro netto meer rij je met een X3, weliswaar niet zo volledig uitgerust maar toch met de belangrijkste opties... dan kies ik toch voor de X3...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk BerichtenIk ben op weg naar mijn persoonlijk verbruiksrecord.... 500km ver en een gemiddeld verbruik van 5.2 volgens boordcomputer van de 2.2d 4WD
Comment
-
@david goed lezen : ik heb niet gezegd dat je een x3 met al die opties van die mazda vindt voor dezelfde nettoprijs maar wel één met de belangrijkste opties nl airco, metaalkleur, gps en that's it voor amper 5000 meer dan een cx5...
zo'n X3 zit netto op 37.000 ongeveer (wel 4X2, geen 4X4), de lichtste diesel...
Liever een X3 die minder goed uitgerust is, maar nog altijd aanvaardbaar, dan een cx5 met een hoop prullen die ik toch niet nodig heb, en dat voor amper 5000 meer (die je qua restwaarde recupereert...)
't is wel zo dat als je een X3 begint aan te kleden, je wél 15.000 euro boven een cx5 uitkomt, en als je je écht laat gaan kan je een X3 aankleden met wat een cx5 in z'n geheel kost
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenOver restwaardes is hier al veel geschreven en ik blijf erbij dat procentueel een BMW even hard afschrijft als eender welk merk.
Ik spreek uit ervaring na 2 BMW's hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtenairco, metaalkleur, gps en that's it voor amper 5000 meer dan een cx5...
zo'n X3 zit netto op 37.000 ongeveer (wel 4X2, geen 4X4), de lichtste diesel...
Dus als jij graag 37% meer betaalt voor de BMW met GPS dan voor de mazda, doe gerust.
Dan blijft Mazda net dat tikkeltje meer exclusief ;-)
Wil je persé een GPS, dan kies je voor de Sense uitvoering.
en dan betaal je 30740.
Maar dan krijg je er gratis en voor niks cruise control, smart city brake system, zelfdimmende binnenspiegel, bluetooth, regen- en lichtsensoren, rear vehicle monitoring system, bose sound system, parkeersensoren voor en achter, zetelverwarming, .....
Allemaal opties die je natuurlijk niet nodig hebt, maar die toch fijn zijn om gratis te krijgen samen met de 7000 euro die je uitspaart.
Geuren en kleuren...... gelukkig maar
En restwaarde.
Als ik kijk naar auto's van gemiddeld 6 jaar oud dan zie ik bij de 3 vs 6 een verschil van gemiddeld 3000 euro. Dus die 7000 terugkrijgen via restwaarde, dat haal je mss nog na 6 maanden, maar daarna niet meer hoorLast edited by severijns; 11/04/2014, 16:53.
Comment
-
helaas Pindakaas, als ik de opties uitkies die VOOR MIJ belangrijk zijn, staan zeer goede zetels met goede verstelbaarheid op de allereerste plaats.
Er gaat NIETS boven een bmw sportzetel, en ik spreek uit ervaring, tenzij je natuurlijk bij Recaro of zo gaat shoppen. Geen Mercedes, geen Ford, geen Volvo (ondanks dat die de allerbeste zetels claimen) ....
Heb zelf ook 2 bmw's gehad en bol 60.000 km per jaar, welnu, de enige waar ik geen rugpijn in krijg is in een sportzetel van bmw met verlengbare dijbeensteun die in alle mogelijke standen en hellingshoeken afstelbaar is...
Nu, wil ik toch iet of wat van een zetel bij mazda, dan moet ik naar een "sport" editie van de cx 5, helaas pindakaas, enkel verkrijgbaar met 4WD bij mazda en het bijhorende prijskaartje van 35.240 euro als ik het brochuurke naast mij mag geloven...
Welke korting krijg je bij Mazda ? Wilde gok --> 10 % ? dus 32.500 à 33.000 te betalen...
Heb net een offerte voor een nieuwe X3 laten maken daarnet nog 3 uur geleden bij de dealer en ik zit op 38.200 euro zonder discussieren (korting in, basiskorting) gezien de X3 ZEKER 5000 euro meer opbrengt na 3 jaar dan de CX5, en dat ben ik nu ne keer héééél zeker, wel dan is dat z'n geld waard. Kijk maar eens wat ze voor een X3 van 3 jaar met 120.000 km nog vragen : los tussen de 20.000 en 24.000 euro (good luck met uw mazda :-)
Kloterij bij die Jappen is ook altijd dat je maar bepaalde "pakketten" of "versies" kan kopen en geen losse opties kan kiezen, wil je één bepaald optie zoals bvb zeer goede zetels, of een sunroof, of whatever, dan word je gedwongen om een topversie te kopen die je eigenlijk niet wil...
ZElfde bij de Subaru Forester, daar moet ik helaas ook naar de 2de duurste versie omdat ik één optie echt wil hebben, terwijl ik al die electronische rommel die er op zit helemaal niet wil..
Ik doe auto's altijd na exact 3 jaar weg, misschien dat inderdaad na 6 jaar die restwaardes dichter bij elkaar liggen, daar heb ik geen idee van
Geuren en kleuren....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtenhelaas Pindakaas, als ik de opties uitkies die VOOR MIJ belangrijk zijn, staan zeer goede zetels met goede verstelbaarheid op de allereerste plaats.
Er gaat NIETS boven een bmw sportzetel, en ik spreek uit ervaring, tenzij je natuurlijk bij Recaro of zo gaat shoppen. Geen Mercedes, geen Ford, geen Volvo (ondanks dat die de allerbeste zetels claimen) ....
Heb zelf ook 2 bmw's gehad en bol 60.000 km per jaar, welnu, de enige waar ik geen rugpijn in krijg is in een sportzetel van bmw met verlengbare dijbeensteun die in alle mogelijke standen en hellingshoeken afstelbaar is...
Nu, wil ik toch iet of wat van een zetel bij mazda, dan moet ik naar een "sport" editie van de cx 5, helaas pindakaas, enkel verkrijgbaar met 4WD bij mazda en het bijhorende prijskaartje van 35.240 euro als ik het brochuurke naast mij mag geloven...
Welke korting krijg je bij Mazda ? Wilde gok --> 10 % ? dus 32.500 à 33.000 te betalen...
Heb net een offerte voor een nieuwe X3 laten maken daarnet nog 3 uur geleden bij de dealer en ik zit op 38.200 euro zonder discussieren (korting in, basiskorting) gezien de X3 ZEKER 5000 euro meer opbrengt na 3 jaar dan de CX5, en dat ben ik nu ne keer héééél zeker, wel dan is dat z'n geld waard. Kijk maar eens wat ze voor een X3 van 3 jaar met 120.000 km nog vragen : los tussen de 20.000 en 24.000 euro (good luck met uw mazda :-)
Kloterij bij die Jappen is ook altijd dat je maar bepaalde "pakketten" of "versies" kan kopen en geen losse opties kan kiezen, wil je één bepaald optie zoals bvb zeer goede zetels, of een sunroof, of whatever, dan word je gedwongen om een topversie te kopen die je eigenlijk niet wil...
ZElfde bij de Subaru Forester, daar moet ik helaas ook naar de 2de duurste versie omdat ik één optie echt wil hebben, terwijl ik al die electronische rommel die er op zit helemaal niet wil..
Ik doe auto's altijd na exact 3 jaar weg, misschien dat inderdaad na 6 jaar die restwaardes dichter bij elkaar liggen, daar heb ik geen idee van
Geuren en kleuren....
Als je net enkel die ene optie wil die ze enkel aanbieden op het toppakket, dan zit je met een dure auto nokvol opties die je niet wil.
Maar als het enkel om de zetels gaat, dan zou ik je toch echt een veeeeeel goedkopere CX5 aanraden en op zoek gaan naar zeer goede aftermarket stoelen ;-)
Comment
-
ja, ik ga me daar ook eens voor informeren wat zo'n Recaro of andere aftermarket zetel zou kosten, ik gok een wilde 1500 euro ? heb er maar één nodig want ik rij echt altijd alleen in die auto... 't moet natuurlijk ook nog ietwat "smaakvol" zijn als dat er uit ziet als een tang op een varken is het ook maar niets....
Comment
Comment