Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

    gevonden op een japanse site voor de liefhebbers onder jullie!

    Comment


    • image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

      nog enkele foto's van de prachtige cx-5

      Comment


      • Dit is niet de CX-5 maar wel de Mazda Minagi concept car, waar de CX-5 wel op gebaseerd is...

        verstuurd van mijn Galaxy S4 met Tapatalk

        Comment


        • Heeft iemand al eens de claxon van zijn CX-5 vervangen door een wat potenter exemplaar? Ik vond 't toch wel een zielig geluidje toen ik 'm nodig had vanmiddag...

          Comment


          • Airhorn ! Dan gaan ze wel uit de weg.

            Comment


            • Laatste reactie , 4 weken geleden ?? , geen CX5 meer geleverd ?? wacht nog op die van mij besteld op 18 januari , voorzien laatste week van mei , hopelijk..

              Comment


              • Ik ben op weg naar mijn persoonlijk verbruiksrecord.... 500km ver en een gemiddeld verbruik van 5.2 volgens boordcomputer van de 2.2d 4WD
                Jm
                http://www.roadsterclub.be

                2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



                1996 RX-7 FD3S

                Comment


                • ben ook es gaan kijken voor één met wel redelijk wat opties, maar tarief zat hij op 35.000 euro , ik weet niet wat de kortingen bij Mazda zijn maar pak dat je hem mee hebt voor 32000 ---> voor amper 5000 euro netto meer rij je met een X3, weliswaar niet zo volledig uitgerust maar toch met de belangrijkste opties... dan kies ik toch voor de X3...

                  Comment


                  • Je moet wel appelen met appelen vergelijken hé. Beide 2/4x4, zelfde uitrusting, gelijkaardige motorisatie, etc. Dan zit je toch een pak boven die 5000€.
                    Jm
                    http://www.roadsterclub.be

                    2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



                    1996 RX-7 FD3S

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                      ben ook es gaan kijken voor één met wel redelijk wat opties, maar tarief zat hij op 35.000 euro , ik weet niet wat de kortingen bij Mazda zijn maar pak dat je hem mee hebt voor 32000 ---> voor amper 5000 euro netto meer rij je met een X3, weliswaar niet zo volledig uitgerust maar toch met de belangrijkste opties... dan kies ik toch voor de X3...
                      Ga maar eens een nieuwe X3 zoeken voor die prijs met die opties. Succes.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                        Ik ben op weg naar mijn persoonlijk verbruiksrecord.... 500km ver en een gemiddeld verbruik van 5.2 volgens boordcomputer van de 2.2d 4WD
                        Hoe doet ge dat?

                        Comment


                        • @david goed lezen : ik heb niet gezegd dat je een x3 met al die opties van die mazda vindt voor dezelfde nettoprijs maar wel één met de belangrijkste opties nl airco, metaalkleur, gps en that's it voor amper 5000 meer dan een cx5...
                          zo'n X3 zit netto op 37.000 ongeveer (wel 4X2, geen 4X4), de lichtste diesel...
                          Liever een X3 die minder goed uitgerust is, maar nog altijd aanvaardbaar, dan een cx5 met een hoop prullen die ik toch niet nodig heb, en dat voor amper 5000 meer (die je qua restwaarde recupereert...)
                          't is wel zo dat als je een X3 begint aan te kleden, je wél 15.000 euro boven een cx5 uitkomt, en als je je écht laat gaan kan je een X3 aankleden met wat een cx5 in z'n geheel kost

                          Comment


                          • Over restwaardes is hier al veel geschreven en ik blijf erbij dat procentueel een BMW even hard afschrijft als eender welk merk.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Over restwaardes is hier al veel geschreven en ik blijf erbij dat procentueel een BMW even hard afschrijft als eender welk merk.
                              Waarheid als een koe. Mensen staren zich voor de restwaarde blind op wat hem nog moet kosten maar procentueel scheelt dit inderdaad minder. Sterker nog op het einde van de rit ben je zoizo meer geld kwijt met de BMW.
                              Ik spreek uit ervaring na 2 BMW's hoor.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                airco, metaalkleur, gps en that's it voor amper 5000 meer dan een cx5...
                                zo'n X3 zit netto op 37.000 ongeveer (wel 4X2, geen 4X4), de lichtste diesel...
                                4x2, 150pk, alles wat jij opsomt behalve de GPS = 27.000 euro zonder eventuele kortingen.
                                Dus als jij graag 37% meer betaalt voor de BMW met GPS dan voor de mazda, doe gerust.
                                Dan blijft Mazda net dat tikkeltje meer exclusief ;-)

                                Wil je persé een GPS, dan kies je voor de Sense uitvoering.
                                en dan betaal je 30740.
                                Maar dan krijg je er gratis en voor niks cruise control, smart city brake system, zelfdimmende binnenspiegel, bluetooth, regen- en lichtsensoren, rear vehicle monitoring system, bose sound system, parkeersensoren voor en achter, zetelverwarming, .....

                                Allemaal opties die je natuurlijk niet nodig hebt, maar die toch fijn zijn om gratis te krijgen samen met de 7000 euro die je uitspaart.

                                Geuren en kleuren...... gelukkig maar

                                En restwaarde.
                                Als ik kijk naar auto's van gemiddeld 6 jaar oud dan zie ik bij de 3 vs 6 een verschil van gemiddeld 3000 euro. Dus die 7000 terugkrijgen via restwaarde, dat haal je mss nog na 6 maanden, maar daarna niet meer hoor
                                Last edited by severijns; 11/04/2014, 16:53.
                                KLIK |&| KLAK

                                Comment


                                • helaas Pindakaas, als ik de opties uitkies die VOOR MIJ belangrijk zijn, staan zeer goede zetels met goede verstelbaarheid op de allereerste plaats.
                                  Er gaat NIETS boven een bmw sportzetel, en ik spreek uit ervaring, tenzij je natuurlijk bij Recaro of zo gaat shoppen. Geen Mercedes, geen Ford, geen Volvo (ondanks dat die de allerbeste zetels claimen) ....
                                  Heb zelf ook 2 bmw's gehad en bol 60.000 km per jaar, welnu, de enige waar ik geen rugpijn in krijg is in een sportzetel van bmw met verlengbare dijbeensteun die in alle mogelijke standen en hellingshoeken afstelbaar is...
                                  Nu, wil ik toch iet of wat van een zetel bij mazda, dan moet ik naar een "sport" editie van de cx 5, helaas pindakaas, enkel verkrijgbaar met 4WD bij mazda en het bijhorende prijskaartje van 35.240 euro als ik het brochuurke naast mij mag geloven...
                                  Welke korting krijg je bij Mazda ? Wilde gok --> 10 % ? dus 32.500 à 33.000 te betalen...
                                  Heb net een offerte voor een nieuwe X3 laten maken daarnet nog 3 uur geleden bij de dealer en ik zit op 38.200 euro zonder discussieren (korting in, basiskorting) gezien de X3 ZEKER 5000 euro meer opbrengt na 3 jaar dan de CX5, en dat ben ik nu ne keer héééél zeker, wel dan is dat z'n geld waard. Kijk maar eens wat ze voor een X3 van 3 jaar met 120.000 km nog vragen : los tussen de 20.000 en 24.000 euro (good luck met uw mazda :-)
                                  Kloterij bij die Jappen is ook altijd dat je maar bepaalde "pakketten" of "versies" kan kopen en geen losse opties kan kiezen, wil je één bepaald optie zoals bvb zeer goede zetels, of een sunroof, of whatever, dan word je gedwongen om een topversie te kopen die je eigenlijk niet wil...
                                  ZElfde bij de Subaru Forester, daar moet ik helaas ook naar de 2de duurste versie omdat ik één optie echt wil hebben, terwijl ik al die electronische rommel die er op zit helemaal niet wil..
                                  Ik doe auto's altijd na exact 3 jaar weg, misschien dat inderdaad na 6 jaar die restwaardes dichter bij elkaar liggen, daar heb ik geen idee van
                                  Geuren en kleuren....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                    helaas Pindakaas, als ik de opties uitkies die VOOR MIJ belangrijk zijn, staan zeer goede zetels met goede verstelbaarheid op de allereerste plaats.
                                    Er gaat NIETS boven een bmw sportzetel, en ik spreek uit ervaring, tenzij je natuurlijk bij Recaro of zo gaat shoppen. Geen Mercedes, geen Ford, geen Volvo (ondanks dat die de allerbeste zetels claimen) ....
                                    Heb zelf ook 2 bmw's gehad en bol 60.000 km per jaar, welnu, de enige waar ik geen rugpijn in krijg is in een sportzetel van bmw met verlengbare dijbeensteun die in alle mogelijke standen en hellingshoeken afstelbaar is...
                                    Nu, wil ik toch iet of wat van een zetel bij mazda, dan moet ik naar een "sport" editie van de cx 5, helaas pindakaas, enkel verkrijgbaar met 4WD bij mazda en het bijhorende prijskaartje van 35.240 euro als ik het brochuurke naast mij mag geloven...
                                    Welke korting krijg je bij Mazda ? Wilde gok --> 10 % ? dus 32.500 à 33.000 te betalen...
                                    Heb net een offerte voor een nieuwe X3 laten maken daarnet nog 3 uur geleden bij de dealer en ik zit op 38.200 euro zonder discussieren (korting in, basiskorting) gezien de X3 ZEKER 5000 euro meer opbrengt na 3 jaar dan de CX5, en dat ben ik nu ne keer héééél zeker, wel dan is dat z'n geld waard. Kijk maar eens wat ze voor een X3 van 3 jaar met 120.000 km nog vragen : los tussen de 20.000 en 24.000 euro (good luck met uw mazda :-)
                                    Kloterij bij die Jappen is ook altijd dat je maar bepaalde "pakketten" of "versies" kan kopen en geen losse opties kan kiezen, wil je één bepaald optie zoals bvb zeer goede zetels, of een sunroof, of whatever, dan word je gedwongen om een topversie te kopen die je eigenlijk niet wil...
                                    ZElfde bij de Subaru Forester, daar moet ik helaas ook naar de 2de duurste versie omdat ik één optie echt wil hebben, terwijl ik al die electronische rommel die er op zit helemaal niet wil..
                                    Ik doe auto's altijd na exact 3 jaar weg, misschien dat inderdaad na 6 jaar die restwaardes dichter bij elkaar liggen, daar heb ik geen idee van
                                    Geuren en kleuren....
                                    Dat is idd het grote probleem van veel Japanse merken.
                                    Als je net enkel die ene optie wil die ze enkel aanbieden op het toppakket, dan zit je met een dure auto nokvol opties die je niet wil.
                                    Maar als het enkel om de zetels gaat, dan zou ik je toch echt een veeeeeel goedkopere CX5 aanraden en op zoek gaan naar zeer goede aftermarket stoelen ;-)
                                    KLIK |&| KLAK

                                    Comment


                                    • ja, ik ga me daar ook eens voor informeren wat zo'n Recaro of andere aftermarket zetel zou kosten, ik gok een wilde 1500 euro ? heb er maar één nodig want ik rij echt altijd alleen in die auto... 't moet natuurlijk ook nog ietwat "smaakvol" zijn als dat er uit ziet als een tang op een varken is het ook maar niets....

                                      Comment


                                      • Die "electronische rommel" werkt wel bij Mazda in tegenstelling van bij BMW(spreek uit ondervinding).m.i zijn een Bose installatie,meedraaiende xenon koplampen, achteruitrijcamera, blinde hoekwaarschuwing... geen nutteloze rommel

                                        Comment


                                        • Voor mij ook nen Mazda :-) zou niets anders willen eigenlijk ook al rij ik op de moment met nen Astra H :-)
                                          Mijne eerste Mazda was nen Mazda (323 Grsi bwj 90) en de laatste gaat sowiso nen mazda worden nen 6 of nen cx-5 :-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X