Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• electronische rommel is electronische rommel, of dat nu bij BMW of Mazda is, eender bij welk merk kan het kapot gaan
    Heb zeker niet te klagen over betrouwbaarheid Mazda, heb er ook 3 gehad (MX-5 weliswaar) maar ook niet over BMW( 2 stuks) maar ik koop mijn auto's altijd zo "clean" mogelijk ttz zelfs electrische ruiten zouden ze d'er bij mij mogen uitsmijten mocht dat mogelijk zijn
    Wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan, da's een beetje mijn filosofie
    heb één keer een fully loaded Peugeot gehad, wel zowat alles van electronicca ging daaraan kapot, heb die dan ook na 6 maand weggedaan...

Comment

• Dan moet je een dacia kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acx Bekijk Berichten
        Dan moet je een dacia kopen
        Dan ben je zeker dat je beproefd materiaal hebt van Renault.

Comment

• Ik bedoel niet dat dacia een slechte auto is, enkel dat je een dacia nog zonder "electronische rommel" zoals electrische ruiten kan krijgen.

Comment

• Gisteren eindelijk m'n CX 5 in ontvangst genomen, man wat een zalige auto
            CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
            Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Knap vind dat een zeer mooie wagen. Proficiat. De zwarte velgen had ik persoonlijk niet gekozen.

Comment

• GPS probleem,

hello CX5 rijders-met NB1 gps. Ben net terug van een reis van 2500 km. Halverwege de reis, begon de gps plots raar te doen: pijltje volgde de weg niet meer, kaart werd niet meer op noorden georienteerd zodat je bochten niet meer zag aankomen, vaak was ik al 200 m voorbij afslagen voor de gps het in de mot had enz. Kortom, schokkerig en het leek wel of hij heel de tijd achterliep op de feiten.
                GPS volledig gereboot, bracht geen verbetering. UIteindelijk gezien wat er scheelde: de gps ontvangst valt +/- om de minuut volledig weg en dat gedurende telkens 20-30 sec.
                Kan je heel goed zien via Instellingen, Status en dan kan je een voorstelling zien van hoeveel satellieten hij capteert op een wereldbol. Dus ongeveer om de minuut verdwijnt heel die wereldbol, ontvangst nul en dat duurt dan een halve minuut. Een ander menupuntje laat je de signaalsterkte zien: is meestal amper 2 blokjes op 5 en ook hier regelmatig 0 op 5. Dat zowel in Frankrijk als België dus.

Ik vrees dat de gps om zeep is? Of is het het gps netwerk zelf? Iemand anders die iets dergelijks constateert of dit fenomeen ook heeft gehad?

merci

Comment

• prachtige kleur. Ik heb de blauwe (sky blue) en vindt die en de jouwe de mooiste kleuren voor deze auto. En eens iets anders in een wereld waarin mensen precies nog enkel zwarte en grijze auto's kopen. En je vindt hem direct terug op de parking van het warenhuis :-)
                  Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                  Gisteren eindelijk m'n CX 5 in ontvangst genomen, man wat een zalige auto
                  https://www.dropbox.com/s/m6at4jssq5ixrli/DSC04675.JPG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                    Knap vind dat een zeer mooie wagen. Proficiat. De zwarte velgen had ik persoonlijk niet gekozen.
                    Tja smaken en kleuren... Maar goed ook !
                    ik vond de originele banden te smal, maar heb de velgen nog voor winterbanden, o ja, die spuit ik ook zwart ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                      prachtige kleur. Ik heb de blauwe (sky blue) en vindt die en de jouwe de mooiste kleuren voor deze auto. En eens iets anders in een wereld waarin mensen precies nog enkel zwarte en grijze auto's kopen. En je vindt hem direct terug op de parking van het warenhuis :-)
                      Dank u Paul, net de reden waarom wij voor rood kozen, overal zie je zwart, grijs en wit...

Comment

• @PaulDB : Wat bij mij heeft geholpen is 2 zekeringen uittrekken. Motorkap even open en dan moet je eventjes kijken waar je zekeringen zitten (weet het niet meer van buiten). Dekseltje er af doen en dan moet je even kijken naar de binnenkant van het dekseltje. Daarin staat het plan van de zekeringen.
                        Je moet, als ik me niet vergis, zoeken naar 2 zekeringen van AUDIO.
                        Deze moet je uittrekken en dan een 10-tal minuutjes wachten.
                        Daarna terug insteken, de wagen starten en wachten tot de GPS weer operationeel is.
                        Ik heb gelijkaardige problemen gehad. En deze oplossing bracht voor mij soelaas. (op aanraden van de garage).
                        Good luck!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Hoe doet ge dat?
                          Heeeeel rustig rijden. Wat file gehad vanmorgen op de ring in Brussel en nu twijfelt hij tussen 5.2 en 5.3 Hopelijk kan ik de 5.2 tot het einde van de week aanhouden.
                          Jm
                          http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Update van die petitie die een tijd geleden gehouden is ivm de problemen van het media systeem. Als we de info mogen geloven, komen er een update aan.

Jm
                            http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Gelukkig.

Comment

• Heb hetzelfde vorig jaar meegemaakt.Garage heft gps onmiddellijk onder garantie vervangen(bevindt zich onderaan links).Duurde ongeveer 10 minuten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                                  @PaulDB : Wat bij mij heeft geholpen is 2 zekeringen uittrekken. Motorkap even open en dan moet je eventjes kijken waar je zekeringen zitten (weet het niet meer van buiten). Dekseltje er af doen en dan moet je even kijken naar de binnenkant van het dekseltje. Daarin staat het plan van de zekeringen.
                                  Je moet, als ik me niet vergis, zoeken naar 2 zekeringen van AUDIO.
                                  Deze moet je uittrekken en dan een 10-tal minuutjes wachten.
                                  Daarna terug insteken, de wagen starten en wachten tot de GPS weer operationeel is.
                                  Ik heb gelijkaardige problemen gehad. En deze oplossing bracht voor mij soelaas. (op aanraden van de garage).
                                  Good luck!
                                  Geweldige tip want het is er voorlopig mee opgelost. Had ik dit eerder geweten, dan was ik niet 3x verkeerd gereden aan een rond punt.

Heb het toegevoegd aan mijn CX5 doc met wat tips & tricks (nog steeds hier: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...CX5%20gids.doc )

Mocht ik het probleem terugkrijgen, dan ga ik een vervanging vragen.

Comment

• heb je er dan bredere velgen en banden opgezet? Welke?

Tja smaken en kleuren... Maar goed ook !
                                    ik vond de originele banden te smal, maar heb de velgen nog voor winterbanden, o ja, die spuit ik ook zwart ;-)

Comment

• Velg Brock B32 mat zwart 8,5x20 ET40 met band Dunlop SP sport maxx GT 255/45/20.
                                      Band komt nu mooi gelijk met koetswerk, door die kleinere Et-waarde, bredere banden vind ik persoonlijk sowieso mooier onder zo'n auto...

Comment

• Even over de audio, ik heb al eens de bluetooth geprobeerd met mijn Iphone, dat werkt, MAAR

Bij mij staat voor ieder tel nr +32(0)enz, blijkbaar marcheert dat niet en moet het 0032 zijn... (nog niet getest enkel opgezocht)
                                        Dan muziek (via Iphone), lukt, maar ik kan enkel volgende en vorige track doen, dus binnen hetzelfde album, als ik volgende of vorige map selecteer gebeurt er niks
                                        Algemene opmerking, of je nu een USB stick, Ipod of via bluetooth werkt, het initiële laden duurt soms echt lang
                                        Via bluetooth heb je ook geen Centrepoint heb ik gemerkt.

Comment

• Over de gebrekkelijke audio en bluetooth is al veel gezegd en geschreven.
                                          Als je je daar in gaat verdiepen, ga je van de ene verbazing in de andere vallen :-)
                                          Allemaal hopen dat die update (al 1,5 jaar beloofd door Mazda) er eindelijk komt en een verbetering brengt.

Wat bluetooth betreft: mijn Nokia gsm, simpel model maar recent & bluetooth, valt totaal niet te connecteren (niet voor telefonie, evenmin voor audio). Die van mijn vrouw wel maar werkt amper.

Even over de audio, ik heb al eens de bluetooth geprobeerd met mijn Iphone, dat werkt, MAAR

Bij mij staat voor ieder tel nr +32(0)enz, blijkbaar marcheert dat niet en moet het 0032 zijn... (nog niet getest enkel opgezocht)
                                          Dan muziek (via Iphone), lukt, maar ik kan enkel volgende en vorige track doen, dus binnen hetzelfde album, als ik volgende of vorige map selecteer gebeurt er niks
                                          Algemene opmerking, of je nu een USB stick, Ipod of via bluetooth werkt, het initiële laden duurt soms echt lang
                                          Via bluetooth heb je ook geen Centrepoint heb ik gemerkt.

Comment

Working...
                                          X