Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verbruiksverschil met een automaat :

* mijn eega rijdt met een seat Leon E-ecomotive, handgeschakelde 5-bak. Verbruiksverschil tussen haar en mijn rijstijl : net geen liter per 100 km (uiteraard in mijn voordeel....)

* wanneer zij met mijn auto rijdt, volvo S60 D3 (163pk) met geartronic, verbruikt zij amper 0.3l/100km extra.
    zal ook geen problemen hebben met voortijdig sneuvelende koppelingsplaten en dure dual-vliegwielen die niet echt
    bullet-profed zijn als je er niet al te zacht mee omspringt. Om nog maar te zwijgen over de rust en toegenomen confort.

M.a.w. een automaat hoeft niet persé onzuiniger te zijn, integendeel.

Comment

• Ik ben van mening dat de automaten er steeds beter op worden en er ook meer en meer mensen de voordelen boven de kleine nadelen gaan plaatsen.
      Gisteren hadden we nog twijfels tussen een Ford Kuga en de Mazda CX5, maar morgen zal de Mazda CX5 besteld worden in 2x4, diesel en automaat

Comment

• Goede keuze. En van de automaat icm de diesel gaat ge zeker geen spijt van krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk Berichten
          Ik ben van mening dat de automaten er steeds beter op worden en er ook meer en meer mensen de voordelen boven de kleine nadelen gaan plaatsen.
          Gisteren hadden we nog twijfels tussen een Ford Kuga en de Mazda CX5, maar morgen zal de Mazda CX5 besteld worden in 2x4, diesel en automaat
          Laat eens weten hoe lang de wachttijden zijn , ben benieuwd .
          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
            Laat eens weten hoe lang de wachttijden zijn , ben benieuwd .
            De garage neemt mijn wagen over, waar ik overigens een zeer mooie overnameprijs voor heb gekregen.
            Mijn voorwaarde was dat ik met mijn oude wagen zou blijf rijden tot de CX5 geleverd wordt, dus .. de wagen zal zonder druk wel komen ...

De Mazda CX5 wordt in de metaalkleur Mica White gekozen

Comment

• de garage nam de oude auto van mij ook over maar, heb hem zelf verkocht voor 3.000 euro meer dan dat ik er in de garage voor kreeg, een afspraak gemaakt met de koper dat ik met de auto mag blijven rijden tot mijn cx 5 geleverd is .

Comment

• Als ik het goed heb staan deze banden standaard en afgeleverd onder de wagen?
                Yokohama Geolandar A-T-S, iemand die dit even kan bevestigen

Comment

• 19" is Toyo R36
                  Jm
                  http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Yokohama Geolandar A-T-S is dus de standaard afgeleverde band voor de CX5 met wielmaat 17".

Zijn er hier van deze door me onbekende banden goede ervaringen mee of wissel ik deze beter om door een merkband?

Comment

• Yokohama is een merkband van Japanse makelij. Zou niet slecht mogen zijn.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                      Jm
                      http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

Yokohama Geolandar A-T-S is dus de standaard afgeleverde band voor de CX5 met wielmaat 17".

Zijn er hier van deze door me onbekende banden goede ervaringen mee of wissel ik deze beter om door een merkband?
                        als je de rijtesten leest van d Mazda cx 5 zijn er die de Yokohama Geolander goede banden vinden anderen vinden ze niet goed.

Comment

Als ik het goed heb staan deze banden standaard en afgeleverd onder de wagen?
                          Yokohama Geolandar A-T-S, iemand die dit even kan bevestigen
                          Bij mijn weten niet, er staan standaard Toyo's onder. Zeker bij de 19 inch velgen, want slechts heel weinig bandenfabrikanten volgen de 19" bandenmaat van de CX5.

Maar ik heb de Geolandars ATS eronder staan en bij mijn weten zullen er niet veel CX5's daarmee rondrijden wat dat is een lichte terreinband.

Had er destijds hier iets over gepost:

Voor ik hem koos had ik wel 10 testen van lichte terreinbanden voor SUV's gelezen, niet veel wijzer mee geworden. Heb het uiteindelijk aan mannen gevraagd die er ervaring mee hadden.
                          Vind het tot nu toe een uitstekende band. Had eerst wat schrik voor meer lawaai en meer verbruik maar niks van. Qua slijtage, (heb er al 20000 km meegereden), is er amper iets van te merken (er staat dan ook 11 mm profiel op zo een nieuwe band). Heb er ook al diverse malen mee in diepe sneeuw gereden in de bergen en ondanks dat dit geen winterband is (qua hardheid van rubber dan) ging dat perfect.

Deze band heeft wel enkel zin, vind ik, als je de 4WD versie van de CX5 hebt en ermee in modder, sneeuw of gladde weg wil rijden!
                          Last edited by PaulDB; 21/05/2014, 15:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door goldburg Bekijk Berichten
                            als je de rijtesten leest van d Mazda cx 5 zijn er die de Yokohama Geolander goede banden vinden anderen vinden ze niet goed.
                            Opgelet, Yokohama maakt diverse types van Geolandar banden (H/TS, M/TS).

Ik heb nog nergens een rijtest gelezen van een CX5 met Yokohama Geolandar A/TS banden (want daar ging het over). Een link zou me wel interesseren.

A/TS = de alle-terrein band, je moet meer bepaald het type G012 hebben.
                            Ziehier voor de brochure van die banden:

Comment

• Hallo wat is uw wachttijd ik moet nog wachten tot eind juli en besteld van februari een 4x2 diesel automaat

Comment

• Alle wagens "CX5" die ik zeer recent in de showroom heb zien staan en net zijn afgeleverd aan de klanten hebben deze "Yokohama Geolander A/TS" banden eronder staan.
                                Helaas lees ik hierover ook geen enkele rijtest, jammer wantals de banden niet van voldoende kwaliteit zouden zijn, mogen ze bij levering dan ook onmiddelijk vervangen worden .......
                                Onze wagen is vorige week besteld in automaat en wordt in de maand augustus geleverd, verder hierover geen precieze datum.

Comment

• iedere bandenfabrikant die in eerste montage levert moet aan bepaalde strenge eisen voldoen, dus ik zou me weinig zorgen maken over die Yokohama's...
                                  Of er betere alternatieven zijn, dat laat ik in het midden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                    Opgelet, Yokohama maakt diverse types van Geolandar banden (H/TS, M/TS).

Ik heb nog nergens een rijtest gelezen van een CX5 met Yokohama Geolandar A/TS banden (want daar ging het over). Een link zou me wel interesseren.

A/TS = de alle-terrein band, je moet meer bepaald het type G012 hebben.
                                    Ziehier voor de brochure van die banden:
                                    http://yokohama-media.unitedfuture.c..._Hi-Res-1-.pdf
                                    dan moet je eens naar www.vroom.be gaan Mazda cx5 als Hiroshima zich moeit ...en artikel strak weg gedrag maar ...lezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door goldburg Bekijk Berichten
                                      dan moet je eens naar www.vroom.be gaan Mazda cx5 als Hiroshima zich moeit ...en artikel strak weg gedrag maar ...lezen
                                      heb ik gedaan, gaat over de standaard Toyo banden...
                                      "Strak weggedrag, maar…
                                      Het weggedrag mag gezond en voorspelbaar genoemd worden. De reacties zijn logisch en de koetswerkbewegingen lijken goed onder controle. We waarderen ook de precieze stuurbekrachtiging die natuurlijk aanvoelt. Maar er is één gebrek. Let goed op welke banden gemonteerd worden: met de originele Toyo’s mist de CX-5 grip en slaat hij een slecht figuur. Een teleurstellende vaststelling, want dit vernietigt het goede werk aan het onderstel. Een goede raad: plaats de juiste banden."
                                      Last edited by PaulDB; 27/05/2014, 12:07.

Comment

Alle wagens "CX5" die ik zeer recent in de showroom heb zien staan en net zijn afgeleverd aan de klanten hebben deze "Yokohama Geolander A/TS" banden eronder staan.
                                        Helaas lees ik hierover ook geen enkele rijtest, jammer wantals de banden niet van voldoende kwaliteit zouden zijn, mogen ze bij levering dan ook onmiddelijk vervangen worden .......
                                        Onze wagen is vorige week besteld in automaat en wordt in de maand augustus geleverd, verder hierover geen precieze datum.
                                        Waarom zou Mazda in hemelsnaam terreinbanden onder hun auto's zetten? 80% van de CX5's zijn bovendien 2WD. Mocht Mazda intussen de CX5 niet meer met Toyo's leveren maar met Yokohama's, dan zullen het gewone (zomer)banden zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                          Waarom zou Mazda in hemelsnaam terreinbanden onder hun auto's zetten? 80% van de CX5's zijn bovendien 2WD. Mocht Mazda intussen de CX5 niet meer met Toyo's leveren maar met Yokohama's, dan zullen het gewone (zomer)banden zijn.
                                          Mazda levert de CX-5 2WD (in ieder geval die op benzine) standaard op Yokohama Geolandar G98 banden en dat zijn *geen* A/TS banden (zie o.a. http://www2.yokohama-online.com/nl/t...hp?tyreID=1315).

Last edited by jev; 27/05/2014, 14:41.

Comment

Working...
                                          X