Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • and we have a winner...

    In Wolfsburg hebben ze hun tijd genomen om een nieuwe Tiguan klaar te stomen. Betekent dat ook dat de Volkswagen de maat neemt van zijn rivalen? Deze confrontatie maakt al een en ander duidelijk...
    Jm
    http://www.roadsterclub.be

    2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



    1996 RX-7 FD3S

    Comment


    • Heb er toch een probleempje mee : wagen beschikt niet over een verklikkerlampje ruitensproeierniveau?

      Comment


      • Is dat nu zo erg ??
        Regelmatig checken dan , bv : na de wasbeurt
        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door p38cyq Bekijk Berichten
          Heb er toch een probleempje mee : wagen beschikt niet over een verklikkerlampje ruitensproeierniveau?
          Als daar niets meer uit komt => vullen.

          Daar heb je toch geen verklikkerlampje voor nodig?

          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Als daar niets meer uit komt => vullen.

            Daar heb je toch geen verklikkerlampje voor nodig?
            Inderdaad

            Comment


            • idd beter eens gaan vragen :-)
              Last edited by ; 04/07/2016, 22:01.

              Comment


              • Waarom vraag je dat op een forum en niet rechtstreeks aan diegene die je die korting "moet" geven ?

                Comment


                • Om een idee te hebben. Als we uw redenatie moeten volgen mogen we het autoforum sluiten.

                  Comment


                  • Hoeft niet, er zijn nog David67's.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door p38cyq Bekijk Berichten
                      Heb er toch een probleempje mee : wagen beschikt niet over een verklikkerlampje ruitensproeierniveau?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                      Is dat nu zo erg ??
                      Regelmatig checken dan , bv : na de wasbeurt
                      Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                      Als daar niets meer uit komt => vullen.

                      Daar heb je toch geen verklikkerlampje voor nodig?
                      Ik volg p38cyq er toch ook in ,met verklikkerlamp is het reservoir nog niet helemaal leeg kan je nog ettelijke malen uw raam mee proper krijgen.
                      Zonder dus niet, leeg is leeg zit daar maar op de autoweg in de regen en net een zwats van een vrachtwagen gehad, nee is een absolute misser

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                        Bwah 0,4 verschil met de eerste 4 is wel heel close

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                          Ja zeer positief , verbruik zit voor het moment op 8.2 waarvan veel korte afstanden en stilstaan met draaiende motor .
                          Dus die geraakt zeker onder de 8 l/100km .
                          Camera moet nog geïnstalleerd worden , waarschijnlijk eind deze maand .
                          Beste 'k zie dat je nu al een tijdje rijd met de benzine uitvoering,
                          ben benieuwd hoe het nu is? Heb je al enige minpunten ontdekt of nog steeds alles zeer positief....

                          Mvg,

                          ps : ik rijd nu nog steeds met de Mazda premacy 1800 benzine rond en is aan vervanging toe na 14 jaar zonder problemen rijden.....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door blacksun01 Bekijk Berichten
                            Beste 'k zie dat je nu al een tijdje rijd met de benzine uitvoering,
                            ben benieuwd hoe het nu is? Heb je al enige minpunten ontdekt of nog steeds alles zeer positief....

                            Mvg,

                            ps : ik rijd nu nog steeds met de Mazda premacy 1800 benzine rond en is aan vervanging toe na 14 jaar zonder problemen rijden.....
                            Heel tevreden van , Verbruik is drastisch gedaald naar een 6.5l/100km , enkel aan 120km/h draait die rond de 8l .
                            Na 6700km geen enkel probleem gehad , alles werkt perfect , tja het is een Mazda .
                            Minpunten : om toch maar echt iets te zetten : hillhold is wel erg kort ( 1 sec )maar anders niets of het is mierenneuken dat ik moet doen
                            - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                            - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                            Comment


                            • Hallo iedereen,

                              Ben de laatste 2 weken jullie berichten aan het lezen i.v.m. de CX-5 omdat ik aan het uitkijken ben om over te stappen(heb nu een Peugeot 5008 naar eventueel een suv, heb ook al gekeken naar de CR-V.
                              Heb ook de laatste meerkamp gezien in autogids en opgemerkt dat de CX-5 er als beste uitkomt.
                              Blijkt uit meerdere testen dat deze er heel goed uitkomt, wat ik me dan wel afvraag: waarom je er dan niet meer ziet op straat? Trouwens van de CR-v is dit ook zo.

                              Deze week voor een 2de maal bij de garage langs geweest, een testrit gedaan met de diesel en prijs laten maken.
                              De privilege uitvoering komt in aanmerking of de Ginza uitvoering(mooi met de 19")

                              Ik denk om over te stappen naar benzine, dus de 2liter met 163pk en manuele bak.

                              Hebben jullie bevindingen, klachten van de CX-5?
                              Laat het mij gerust weten.

                              Filip
                              Last edited by ; 09/07/2016, 16:04.

                              Comment


                              • Sinds 1 jaar eigenaar van een Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G (163 pk) Privilege Edition.

                                Pluspunten:
                                - Betrouwbaarheid en afwerking.
                                - Soepele motor, mooi compromis prestaties-verbruik (7,0l gemiddeld over 20000km, vlotte maar anticiperende rijstijl, veel autostrade en secundaire wegen)
                                - Goed infotainmentsysteem: DAB, Bose soundsystem, Bluetooth, iDrive-achtige bediening op de middenconsole, ... werken allemaal zeer goed. De interface is misschien niet zo blits als bij sommige andere merken, maar het werkt zeer intuïtief en snel.
                                - Comfortabel zittende stoelen (zelf meet ik 1m88 ) met voldoende verstelmogelijkheden.
                                - Verhouding buitenafmetingen-binnenruimte en moduleerbaarheid: veel ruimte op de achterbank en in de koffer. De achterbank is in 3 delen neerklapbaar en kan je met 1 handeling vanuit de koffer volledig platleggen, zeer handig!
                                - LED-verlichting: sluit mooi aan bij het koetswerkdesign, geeft goede lichtopbrengst in het donker.
                                - Merkimago: underdog ten opzichte van de Duitse merken, maar toch iets meer onderscheidend dan de meeste volumemerken.

                                Minpunten:
                                - Krasgevoelige lak (valt misschien meer op door de kleur, Deep Crystal Blue, en mijn 'fobie' voor kleine krasjes).
                                - Parkeersensoren zijn hoog ingebouwd, waardoor lage obstakels (paaltjes) niet gedetecteerd worden (op deze manier helaas al kleine koetswerkschade opgelopen).
                                - Lange 6e versnelling: versnellen van 1xx naar 120 op de autostrade betekent terugschakelen naar 4e-5e versnelling (allesbehalve een straf gezien de aangename bediening van de versnellingsbak).
                                - Veelvoud aan materialen in het interieur: donker plastic op de middenconsole, aluminium-look aan de deuren, carbon-imitatie op het stuur, leder-imitatie rondom de GPS ... toch iets minder harmonieus dan bij de zogenaamde premiummerken. Gelukkig is het allemaal zeer degelijk afgewerkt, en dat is iets wat bij de premiummerken dan weer steeds minder het geval is.
                                - In geopende toestand reikt de kofferklep iets te laag (ongeveer 180 cm): opletten geblazen voor grote personen.

                                Voor mij ondanks de kleine minpuntjes een echte aanrader!

                                Comment


                                • Waarom je er niet meer ziet? Mensen zijn (jammer genoeg) gewoontedieren. "Ik ben content van product X (VW, Samsung, Bosch, ... whatever) dus ik koop mij als volgende gewoon terug product X." En bv. mensen die (te veel?) kijken naar direct zichtbare kosten zoals de verkeersbelasting, die iets hoger ligt met de grotere mazda-motoren tov de concurrentie. Echter ligt standaard de onderhoudskost bij Mazda wel wat lager, maar daar wordt dan geen rekening mee gehouden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door francesco del ponte Bekijk Berichten
                                    Minpunten:
                                    - Lange 6e versnelling: versnellen van 1xx naar 120 op de autostrade betekent terugschakelen naar 4e-5e versnelling (allesbehalve een straf gezien de aangename bediening van de versnellingsbak).
                                    - In geopende toestand reikt de kofferklep iets te laag (ongeveer 180 cm): opletten geblazen voor grote personen.
                                    Deze twee ervaar ik anders maar voor de rest: klopt allemaal als een bus. Versnellen van 80 naar 120 op de snelweg ga ik tegenwoordig zelfs regelmatig terug naar 3, want dan wil 't nog vooruit. De 6 is een typische overdrive (heuvel-op al heel snel terug naar 5) en zonder turbo is het ding niet bepaald smeuïg.

                                    Die kofferklep vind ik juist een pre (maar geef grif toe: met mijn 1,73 meter ben ik niet de langste) - je blijft er mooi droog onder als het regent .

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                      Heel tevreden van , Verbruik is drastisch gedaald naar een 6.5l/100km , enkel aan 120km/h draait die rond de 8l .
                                      Na 6700km geen enkel probleem gehad , alles werkt perfect , tja het is een Mazda .
                                      Minpunten : om toch maar echt iets te zetten : hillhold is wel erg kort ( 1 sec )maar anders niets of het is mierenneuken dat ik moet doen
                                      ok bedankt voor je feedback, lijkt mij idd de opvolger voor mijn Mazda premacy...... top!

                                      Comment


                                      • Hoe zit het verbruik, in 5de op de autosnelweg ? Hoger of lager dan in 6de ? (Benzine)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                          Waarom je er niet meer ziet?
                                          mijn theorie ook eens neerzetten

                                          huidige mazda's zijn mooi, opwindend en frivool...maar waarom dat agressief smoelwerk...bmw, maserati, jaguar, audi langsomeer...allemaal booskijkers als je vergelijkt met franse auto's en andere merken

                                          en er is al zoveel agressie in de wereld

                                          Comment

                                          Working...
                                          X