Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda CX-5

Officieel: CX-5 is Mazda-mijlpaal

Het grote Mazda-nieuws van dit najaar is de nieuwe CX-5. De auto vormt een mijlpaal voor Mazda, en dat is niet alleen omdat het merk met de CX-5 een nieuw segment betreedt.

De CX-5 is namelijk de eerste Europese productie-Mazda die profiteert van de bijzondere SkyActiv-techniek, die het verbruik aanzienlijk beperkt. Er komen in Europa twee motoren beschikbaar: een 2,0-liter benzinemotor en een 2,2-liter turbodiesel. Voor die laatste motor streeft Mazda naar een CO2-uitstoot van minder dan 120 g/km.
    Daarnaast is de nieuweling de eerste Mazda die ontworpen is met de nieuwe designtaal ‘Kodo’. De Shinari en Minagi Concept lieten eerder al een voorproefje van de ontwerpstijl zien. Kodo kenmerkt zich volgens Mazda door ‘een prominente nieuwe voorzijde met een brutaler familiegezicht en een dynamische styling, die vitaliteit en lenigheid uitstraalt’.
    De Mazda CX-5 debuteert op 13 september op de persdag van de IAA in Frankfurt. Het andere Mazda-nieuws op de IAA is de licht gefacelifte 3. Vanaf begin 2012 introduceert het Japanse merk de CX-5 op de diverse mondiale markten.
    freude am fahren

Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

Comment

Bestaat reeds een topic van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Nee hoor, dat is in 'Scoops & Prototypes.' Ondertussen is de CX-5 officieel, dus mag blijven
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Owwwwkeeee.

Comment

In elk geval hoop ik van harte dat de diesels bij Mazda EINDELIJK eens in combinatie komen met een automaat.

Comment

In elk geval hoop ik van harte dat de diesels bij Mazda EINDELIJK eens in combinatie komen met een automaat.
              Affirmatief.
              I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Knap werk van Mazda.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Mooi, en interieur lijkt het ook oké. (mijn Mazda6 vind ik nogal rommelig binnenin)
                  truth is in the eye of the beholder

Comment

De interieurfoto komt tegemoet aan je wensen.
                    Ziet er alleszins knap model uit maar zal moeten concurreren tegen de Sportage en de ix35 (Tucson). Of zijn er nog concurrenten (Kuga, Tiguan?)

Comment

Knap ...
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Vergelijking met de concept,

Comment

De voorkant is een beetje verneukt ivg met het concept
                          truth is in the eye of the beholder

Comment

Fotograaf mocht alleen maar foto's van de voorzijde maken, en een beetje vanuit kikvorsperspectief?
                            BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                              Fotograaf mocht alleen maar foto's van de voorzijde maken, en een beetje vanuit kikvorsperspectief?
                              Eerste persfoto's dienen enkel om mensen nieuwsgierig te maken he.
                              Je ziet toch ook dat dit geen foto's zijn die getrokken werden door een persfotograaf?
                              I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

Zijn er al meer technische gegevens beschikbaar? Of is het echt nog wachten tot de start van de IAA
                                Jm
                                http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                                  Zijn er al meer technische gegevens beschikbaar? Of is het echt nog wachten tot de start van de IAA
                                  Hier staat al wat meer.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Bedankt.... spijtig genoeg nog niet de technische info die ik zoek :-(
                                    Ik hoop echt dat hij 2t mag trekken zoals zijn directe concurrenten....
                                    Jm
                                    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

Bron: www.autoweek.nl
                                      freude am fahren

Comment

Achterkant ziet er wel nog vet uit.

Comment

Working...
                                        X