HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation today commenced production of the all-new Mazda CX-5 with its new-generation SKYACTIV-D 2.2-litre, super clean diesel engine at its Ujina Plant near Mazda's headquarters in Hiroshima. The CX-5 will be the first model of the company's new-generation products that adopts SKYACTIV TECHNOLOGY throughout the vehicle, in the powertrain, body and chassis, while fully embracing Mazda's new design theme, "KODO - Soul of Motion." Mazda will start introducing the Mazda CX-5 this spring in Japan, Europe, followed by other markets around the world.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
-
Ik krijg hier net een accessoire folder van de dealer: LED dagrijlichten, 550€.
Heeft iemand daar een foto van?
Als dat netjes ingebouwd is, wil ik dat wel, maar als het is zoals op de 3 op het autosalon: laat maar zitten.
Op deze pagina staan heel wat foto's. Rechts staan er 2 van de lichten, bij eentje staat er "Xenon-LED", ik zie daar maar echter weinig led in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIk krijg hier net een accessoire folder van de dealer: LED dagrijlichten, 550€.
Heeft iemand daar een foto van?
Als dat netjes ingebouwd is, wil ik dat wel, maar als het is zoals op de 3 op het autosalon: laat maar zitten.
Op deze pagina staan heel wat foto's. Rechts staan er 2 van de lichten, bij eentje staat er "Xenon-LED", ik zie daar maar echter weinig led in.
http://fanaticars.com/2013-mazda-cx-...x-5-xenon-led/truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Zijn dagrijlichten niet verplicht geworden sinds 2012?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenNiet gezien.
Maar dus echt duidelijk achteraf geïnstalleerd?
Edit: ik zie het hier toch niet op?
truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Vorige week maandag toen ik ging, stonden er 2: deze (denk ik) met slecht interieur en ene in een glazen omheining waar je niet in kon. Met goed interieur, wat is daar nu het nut van als je niet mag bekijjken?
Enfin: hoe zagen die leds er uit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenVorige week maandag toen ik ging, stonden er 2: deze (denk ik) met slecht interieur en ene in een glazen omheining waar je niet in kon. Met goed interieur, wat is daar nu het nut van als je niet mag bekijjken?
Enfin: hoe zagen die leds er uit?truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Mazda dealer van Leuven (De Roovere) is heel bereidwillig:
LED verlichting, (550€):
Achterbumperbeschermer, (75€):
Bekerhouder organiser, (60€):
Thermobox, (145€):
Inhoud: 15l, spanning: 12 V gelijkstroom, materiaal: ABS, kleur: lichtgrijs/donkergrijs, gewicht: ca. 5,2 kg
Elektrische thermobox met koel- en warmhoudfunctie, veilig mee te voeren met veiligheidsgordel, koelmodus: tot 20°C onder omgevingstemperatuur, warmhoudmodus: door thermostaat beperkt tot +65°C.Last edited by Chris_147; 27/01/2012, 10:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Dit is niet vlak hé!
Vind ik wel vrij belangrijk.
Is dit enkel bij die pre-productie serie of altijd zo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk BerichtenZijn dagrijlichten niet verplicht geworden sinds 2012?
Maar dagrijlichten =/= LED-lichten. Standaard zullen de standlichten constant branden vermoed ik? We zullen zien.
Comment
-
Waarschijnlijk... ik zie het nut niet om +500€ te spenderen voor extra led DLR. Dan zou ik wel snel de bestaande lampjes vervangen door wittere of door LEDs. Kost maar een paar Eurotjes dan :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenMazda dealer van Leuven (De Roovere) is heel bereidwillig:
LED verlichting, (550€):
Achterbumperbeschermer, (75€):
Bekerhouder organiser, (60€):
Thermobox, (145€):
Inhoud: 15l, spanning: 12 V gelijkstroom, materiaal: ABS, kleur: lichtgrijs/donkergrijs, gewicht: ca. 5,2 kg
Elektrische thermobox met koel- en warmhoudfunctie, veilig mee te voeren met veiligheidsgordel, koelmodus: tot 20°C onder omgevingstemperatuur, warmhoudmodus: door thermostaat beperkt tot +65°C.
Vind het heel knap, mooier dan die 5 bolletjes op de 6 en de 3....
De grijze bodemplaten vind ik lelijk, op de Kuga vind ik ze ook misstaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenik heb er op 't autosalon even in gezeten en styling van het interieur vind ik toch geen topper. jammer met zo'n knappe buitenkant.
Het verschil met de afgewerkte versie zal dag en nacht zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenOp het autosalon stond een preproductie model waar 100.000 testkilometers werden mee gereden. (Harde blinkende plastieken zien er uiteraard niet uit.)
Het verschil met de afgewerkte versie zal dag en nacht zijn.truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Hallo,ook ik heb in de mazda op het autosalon gezeten en mijn verwachtingen waren vrij hoog toen ik dit model zowel van binnen en van buiten zag op het internet en de automagazines,maar op het salon was het inderdaad dat prémodel,of testmodel en ik denk dat dit geen goede zet van mazda was om dit te doen.
Ik had er al nochtans al mijn zinnen opgezet om deze eventueel tezien als mijn volgende wagen,maar dat viel toch een beetje(lees véél)tegen in levende lijve.
De neus was toch behoorlijk,tja eu robuust,of hoog,tja en dan die binnenzijde viel toch ook licht tegen,ook de koffer was toch iets krapper dan ik dacht.Zozie je dat je hem toch best in levende lijve ziet en dan pas gaat beoordelen.Tuurlijk zal het uiteindelijke model er beter uitzien van binnen,maar voor de meeste mensen die dit allemaal als de definitieve versie beschouwen(die minder op de hoogte zijn )zal dit misschien toch ook wel een tegenvaller zijn,dit is hetgene ik ervan denk.Hierdoor gaat mijn tweede gedacht ook mijn volgende auto worden ( zavira tourer 1.4 TURBO BENZINE 140 PK)ook mijn volgende wagen worden;ik heb hem namelijk vandaag besteld,nadat ik er eerst een testrit met gereden had .
GROETEN
Comment
-
Vanaf 15 februari staat de CX-5 bij de dealers in Nederland. Ik ga dan in ieder geval direct een proefrit maken. Mijn interesse gaat uit naar de 2.0 benzine en dan de lease uitvoering (TS+ lease). Op het autosalon vond ik de binnenkant ook echt een afknapper, ook de foto's van het definitieve interieur vind ik niet echt schitterend. Vooral saai maar wel functioneel. Uiteindelijk gaat het mij meer om de rij-eigenschappen, de looks (van buiten) en de opties. Persoonlijk vind ik de CX-5 mooiste in het 'kleine' SUV segment, vooral de neus vind ik wel erg mooi/robuust.
De kans is groot dat de CX-5 mijn nieuwe leasewagen gaat worden, in Nederland is de 2.0 benzine tot juli fiscaal erg interessant. Tel daar de looks en hopelijk de rij-eigenschappen bij op (volgens reviews dik in orde) en je hebt een erg mooi wagen :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIk zit ook dringend te wachten op een proefrit.
Hopelijk kunnen de rijeigenschappen me over mijn afkeer van een SUV krijgen.
Vond hem zo hoog op het Autosalon...truth is in the eye of the beholder
Comment
Comment