Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat zou ik ook niet doen. Maar toch koop ik geen enkele auto zonder er eerst meegereden te hebben.
    Jm
    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Accessoires: http://mazdacx5-club.ru/gallery/album.php?album_id=20

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
        Dat zou ik ook niet doen. Maar toch koop ik geen enkele auto zonder er eerst meegereden te hebben.
        Mijn 6 ook gekocht zonder één meter met gereden te hebben, nog geen seconde spijt van gehad. Nu in blijde verwachting van een CX-5, strak sturend ( voor een SUV) met een " MX-5 "schakelgevoel.
        truth is in the eye of the beholder

Comment

• Vandaag met de 2.2 150pk 2wd gereden.

Ohja, hij voldoet!

Heel straffe wegligging, vanaf een kleine 1500 toeren voel je hem al goed trekken en hij geeft nooit het gevoel van met een zware wagen op baan te zijn. Nog een tweetal weken geduld om de benzine eens te testen.
          I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Daar had ik schrik voor. Qua ophanging mogen ze bij Mazda hun huiswerk toch overdoen. Dat een MX-5 wat straffer afgeveerd is kan ik begrijpen maar waarom dat in het hele gamma moet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Daar had ik schrik voor. Qua ophanging mogen ze bij Mazda hun huiswerk toch overdoen. Dat een MX-5 wat straffer afgeveerd is kan ik begrijpen maar waarom dat in het hele gamma moet.
              Ik denk dat hier 'straf' 2 verschillende betekenissen heeft:
              Als heel goed en als hard.

Enfin, veel belangrijker: waar heb je die getest? Welke garage heeft hem al?

Het gaat mij vooral om de zitpositie en stoelen. De andere wagens die ik op het oog heb, hebben allemaal vrij geproponceerde sportzetels, hopelijk zijn die van de CX-5 niet teveel amerikaanse zetel.
              Op het autosalon kon je dat ook al niet testen, want elektrisch en geen batterij.
              Last edited by Chris_147; 01/02/2012, 09:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Enfin, veel belangrijker: waar heb je die getest? Welke garage heeft hem al
                De diesel testwagen is/was in Belgie en stopte even in Leuven...
                Nog even geduld en iedereen gaat hem kunnen testen.
                Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

Daar had ik schrik voor. Qua ophanging mogen ze bij Mazda hun huiswerk toch overdoen. Dat een MX-5 wat straffer afgeveerd is kan ik begrijpen maar waarom dat in het hele gamma moet.
                  Geen enkel van de Mazdas is echt hard afgeveerd, zelfs de MX-5 niet.
                  Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Lees de testen van bijv. de 6 en 3 er maar eens op na in meerdere autotijdschriften. Daar wordt toch altijd het redelijk stugge ophangingscomfort vermeld. Niks mis mee als ge daar liefhebber van zijt. En blijkbaar heb ik dan in 3 MX-5jes gereden waar ze een sportieve ophanging onder hadden geschroefd.

Comment

Lees de testen van bijv. de 6 en 3 er maar eens op na in meerdere autotijdschriften. Daar wordt toch altijd het redelijk stugge ophangingscomfort vermeld. Niks mis mee als ge daar liefhebber van zijt. En blijkbaar heb ik dan in 3 MX-5jes gereden waar ze een sportieve ophanging onder hadden geschroefd.
                      De 6 heeft inderdaad een " tamelijk " stugge ophanging, maar oncomfortabel wordt het nooit. Vermoed dat dit bij de CX-5 niet anders zal zijn ( alhoewel in de eerste testen de 19 inch velgen afgeraden worden, ik zie/voel wel )

Comment

En blijkbaar heb ik dan in 3 MX-5jes gereden waar ze een sportieve ophanging onder hadden geschroefd.
                        Hangt er vanaf wat je gewoon bent natuurlijk. Ik rij al 20 jaar MX5 en voor mij is een verlaagde MX van de eerste generatie hard. Een std NC is megacomfy, een verlaagde NC is vergelijkbaar met een andere wagen.
                        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• ge kunt geen super wegligging hebben en afgeveerd zijn gelijk een koets.
                          Mazda staat voor rijplezier, dus een sportieve vering!
                          Het is trouwens ook normaal dat de 19" velgen in vergelijking met 16" of 17" een minder comfortabel gevoel geven, da's bij gelijk welke wagen. Maar ik verkies ze toch omdat ze weer sportiever rijden en ook beter uitzien.
                          Sport en luxe is combineerbaar, maar dan zal je eerder moeten zoeken naar een wagen met van die instelbare elektronische programma's die de vering aan de omstandigheden of persoonlijke voorkeur aanpast...

Comment

• Op Mazda.be een paar interessante opties gevonden. De diesels zouden één dezer dagen het schip opgaan richting Europa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                              Op Mazda.be een paar interessante opties gevonden. De diesels zouden één dezer dagen het schip opgaan richting Europa.
                              Waarschijnlijk naar de haven van Zeebrugge . Ik zal het in de gaten houden ...
                              - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                              - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Laat het ff weten als ze aankomen. Nog een vraagje, hoe is de beveiliging daar?

Comment

Laat het ff weten als ze aankomen. Nog een vraagje, hoe is de beveiliging daar?
                                  Je geraakt daar maar niet zo binnen ...

Maar ik wel
                                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                    Je geraakt daar maar niet zo binnen ...

Maar ik wel
                                    Hou ons op de hoogte. Blijkbaar zou een lading in Antwerpen zijn aangekomen ( voor oa de Nederlandse markt? )

Comment

• 6 zojuist verkocht, nu zovlug mogelijk mei

Comment

• Nederlandse brochure staat ONLINE
                                        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                          De 6 heeft inderdaad een " tamelijk " stugge ophanging, maar oncomfortabel wordt het nooit. Vermoed dat dit bij de CX-5 niet anders zal zijn ( alhoewel in de eerste testen de 19 inch velgen afgeraden worden, ik zie/voel wel )
                                          Blijkbaar was de 6 zelfs iets te stug aangezien ze bij de laatste facelift voor meer comfort gekozen hebben...
                                          KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                                          X