Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hopla... Zaterdag testritje geboekt.
    Jm
    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• iemand een idee wanneer en in welke versie de automaat beschikbaar gaat zijn, en welke co2?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krisq Bekijk Berichten
        iemand een idee wanneer en in welke versie de automaat beschikbaar gaat zijn, en welke co2?
        Automaat in Belgie enkel verkrijgbaar in de 4x4 versie .
        155 co2 voor de benzine en 139 voor de diesel .
        Bij Mazda Cools in Brugge staat er al een automaat ....

Meer info
        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• In Leuven zijn de automaten ook binnen sinds vorige week.

Update... gisteren een mica witte kunnen bekijken. Weer eentje die van het lijstje af kan. Zaterdag de zwarte bekijken.
          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
            Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
              In Leuven zijn de automaten ook binnen sinds vorige week.

Update... gisteren een mica witte kunnen bekijken. Weer eentje die van het lijstje af kan. Zaterdag de zwarte bekijken.
              Mica wit niet mooi? Is dat parelmoer effect of hoe ziet het uit?

Comment

• Misschien was hij te vuil of zo, maar ik had geen wow gevoel. Is natuurlijk persoonlijk.
                Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Gisteren gereden in een witte Mazda CX-5 2.0 benzine (2WD) TS+Leasepack uitvoering. Dus eigenlijk de meest aangeklede versie op dit moment.

De plussen:
                  - Heel veel opties, alles zit erop en op de juiste plek
                  - Motor is stil en soepel
                  - Schakelen gaat met korte slagen, licht en doeltreffend, niet hakerig
                  - Goed overzicht, geen dikke deurstijlen die in de weg zitten
                  - Stuur geeft voldoende gevoel en is vrij direct
                  - Je hebt niet het gevoel met een logge wagen te rijden, instappen en wegwezen
                  - Stoelen zijn comfortabel, bieden voldoende steun en zijn goed in te stellen
                  - De wagen heeft een 'stoere' frisse look

De minnen:
                  - Wagen voelt wat 'stuiterig/onrustig' aan indien het wegdek oneffenheden bevat
                  - Windgeruis toch wel goed hoorbaar vanaf 120 km/h
                  - In de 6e versnelling zit er weinig puf in de motor vanaf 120 km/h (het is natuurlijk geen diesel..)
                  - Het interier ziet er toch wat gedateerd uit, maar voelt wel degelijk aan

Comment

• Jemme, in Leuven staat een zwarte binnen, dus die kan je morgen dan bekijken!

Net ook een proefritje gedaan met een Sport uitvoering. Ik heb nog nooit met een SUV gereden en een benzine is al 10 jaar geleden, afgezien van mijn MX-5, maar die kan je niet echt vergelijken. De 'punch' van een turbodiesel miste ik dus ook wel een beetje, in de toeren jagen durfde ik nog niet goed omdat hij nog niet ingereden was.

Rijdt best goed, zeer goed zelfs!
                    Betere wegligging dan mijn Passat, helt natuurlijk wel wat over.
                    Ik geraak ook niet echt gewend aan de hoge zitpositie.

Windgeruis heb ik niet zo gemerkt (toch snelweg gedaan aan 160), maar van mijn Passat vind ik ook dat die boven de 120 veel lawaai maakt, dus daarom waarschijnlijk dat dit me niet opviel.

Start/stop systeem (ook nieuw voor mij) vond ik heel goed. Viel bijna onhoorbaar stil en start zelfs nog stiller. Niks problemen mee gehad, dus dat lijkt me zeker in orde.

Afgezien van de hoge zit, vond ik de zetels en het interieur heel goed. Vraag me alleen af hoelang de kap rond de navigatie mooi gaat blijven. Dit is wat hardere plastiek waar je toch regelmatig met nagels of ringen tegen gaat zitten.

Toch blijf ik twijfelen over het SUV gegeven en of dat mij past. Deze rit bevestigt in ieder geval dat de volgende 6 echt een fantastische wagen gaat zijn qua rijgedrag! Vraag blijft alleen of ik nog een jaar mag wachten van mijn fleetmanager...

Comment

• Thx... ik had al insider info over de zwarte gekregen

Ik ga morgen testen. Ik kijk er echt naar uit !
                      Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                        Thx... ik had al insider info over de zwarte gekregen

Ik ga morgen testen. Ik kijk er echt naar uit !
                        Zal wel de moeite waard zijn. Karel van De Roover was er vol lof over. Rijdt ERG goed schijnt.

Comment

• Eigenlijk wel raar: Leuven had vorige week reeds een rode en een grijze.
                          Nu nog een zwarte en een blauwe.
                          Turnhout: voor zover ik weet: zilch.

De blauwe is trouwens wel echt zoals op de foto's. De rode vind ik veel donkerder.
                          Mijn keuze zou dus de blauwe zijn, da's echt een frisse kleur!

Comment

• Blauw ga ik thuis niet goedgekeurd krijgen... Voorlopig rest me enkel zwart of alu grijs
                            Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Al weken aan het uitkijken naar de veelbelovende Mazda cx5. Op het salon geweest en er idd verschoten van het interieur . Maar heb hem gisteren in de showroom gaan bekijken te Brugge.wat een verschil met het salon. Er ook een klein toertje meegemaakt (hem niet lang meegekregen, dealer ging trouwens mee), fantastisch gewoon .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toone Bekijk Berichten
                                Al weken aan het uitkijken naar de veelbelovende Mazda cx5. Op het salon geweest en er idd verschoten van het interieur . Maar heb hem gisteren in de showroom gaan bekijken te Brugge.wat een verschil met het salon. Er ook een klein toertje meegemaakt (hem niet lang meegekregen, dealer ging trouwens mee), fantastisch gewoon .
                                Lijkt me ( ondanks de gekleurde bril van al een blinde bestelling te hebben geplaatst ) een Aziatische topper te worden.
                                truth is in the eye of the beholder

Comment

Al weken aan het uitkijken naar de veelbelovende Mazda cx5. Op het salon geweest en er idd verschoten van het interieur . Maar heb hem gisteren in de showroom gaan bekijken te Brugge.wat een verschil met het salon. Er ook een klein toertje meegemaakt (hem niet lang meegekregen, dealer ging trouwens mee), fantastisch gewoon .
                                  Van de verkoper ga je niet te rap een auto zo meekrijgen ...
                                  Het is onze derde Mazda van daar en bij ons lukt het ook niet

Vanmiddag ook vlug eens geweest en het zal waarschijnlijk onze vierde Mazda worden , beetje een zwart troostloos interieur maar zit wel kwalitatief heel goed in elkaar .
                                  Hopelijk komen er meer binnen en buitenkleuren uit .
                                  Het zal een topper worden , het is de ene na de andere die daarkomt om een CX-5 te kopen .
                                  Mazda heeft terug een bestseller , nu nog wachten op de nieuwe 6 .

De MX-5 Kaitrki stond er ook aubergine buitenkleur met een Havana-brown lederen zetels damm , die is vet .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                    Van de verkoper ga je niet te rap een auto zo meekrijgen ...
                                    Het is onze derde Mazda van daar en bij ons lukt het ook niet

Vanmiddag ook vlug eens geweest en het zal waarschijnlijk onze vierde Mazda worden , beetje een zwart troostloos interieur maar zit wel kwalitatief heel goed in elkaar .
                                    Hopelijk komen er meer binnen en buitenkleuren uit .
                                    Het zal een topper worden , het is de ene na de andere die daarkomt om een CX-5 te kopen .
                                    Mazda heeft terug een bestseller , nu nog wachten op de nieuwe 6 .

De MX-5 Kaitrki stond er ook aubergine buitenkleur met een Havana-brown lederen zetels damm , die is vet .
                                    Ik zie dat je van Zedelgem bent, volgens de mazda website is er daar ook een dealer:
                                    Rogiers Henk in de Diksmuidse Heirweg 3. wat heeft die staan? Jan Cools lijkt mij wel een eerlijke verdeler, zonder pushen en met veel uitleg. Vandaag van hem bijkomende info gehad per e-mail. Ik wilde graag eens de red zeal live zien, hij wil ervoor samen met mij naar de importeur in Willebroek voor rijden .
                                    Al condities laten maken?

Comment

• Je kan een active nemen met een achteraf geïnstalleerd lederen interieur.
                                      Kost wel wat (1400€), maar dan heb je wel de kleuren die je wil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Hij moet eigenlijk al serieus tegenvallen zou het hem niet worden.
                                        Is in leasing 70€ goedkoper dan een Insignia en meer dan 100€ dan een A4.
                                        Ook persoonlijke bijdrage is lager, terwijl koffer en uitrusting even goed is.
                                        Enkel hebben de 2 andere kuipzetels en zijn ze lager natuurlijk!

Maar ja,als ik sportief wil zitten, kruip ik wel in mijn Miata

Ik vind het toch wel spijtig dat ik al 2x geen 6 kan nemen omdat die op het einde van zijn cariëre zit.
                                        Kwam met de vorige 6 net niet uit, en nu weer.
                                        Dan is de leaseprijs te hoog en nu ook de co2 veel te hoog.
                                        Als je van leasen spreekt, is dat dan via mazda zelf? En over welke formule of bedrag spreek je dan.

Comment

Ik zie dat je van Zedelgem bent, volgens de mazda website is er daar ook een dealer:
                                          Rogiers Henk in de Diksmuidse Heirweg 3. wat heeft die staan? Jan Cools lijkt mij wel een eerlijke verdeler, zonder pushen en met veel uitleg. Vandaag van hem bijkomende info gehad per e-mail. Ik wilde graag eens de red zeal live zien, hij wil ervoor samen met mij naar de importeur in Willebroek voor rijden .
                                          Al condities laten maken?
                                          Rogiers ken ik niet echt , enkel ging ik een paar jaar geleden wat info vragen voor een Mazda 2 en die had geen tijd , hij moest weg naar Brussel .
                                          Ok voor mij geen probleem maar kan je dan geen brochure geven en ik kom dan later wel eens langs ... Neen dit ging niet .

Naar Cools geweest en met een Mazda 3 naar buiten gestapt en 2 jaar later een 6 gekocht . Scherpere prijzen zijn er volgens mij niet te vinden in de omgeving .

Neen geen condities gevraagd , volgend jaar mag mijn vrouw een nieuwe bedrijfswagen kiezen en de CX-5 zal de eerste keuze worden .
                                          Rogiers is maar een kleine verdeler en ik weet niet of hij al een CX-5 in z'n toonzaal heeft .
                                          Last edited by Dane; 24/02/2012, 20:42.

Comment

Working...
                                          X