Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sinds de 626 geleden dat een Mazda een vergelijkende test wint in een Duits blad !

Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.

Mit dem CX-5 will Mazda die Klasse der kompakten SUVs aufmischen. Ein Vergleich mit VW Tiguan, Ford Kuga und Hyundai ix35 klärt die Chancen.
    Last edited by Jemme; 09/05/2012, 10:40.
    Jm
    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Het is ook gewoon de beste van de vier
      truth is in the eye of the beholder

Comment

• Weet iemand of er al een oplossing is voor het trillende glas in de buitenspiegels?

Comment

• Ik heb nog niets gehoord en ik veronderstel dat het nog niet opgelost is.
          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• 5 juni bij de dealer!

Comment

• Vanavond een vrachtwagen vol blauwe bestickerde CX-5s gezien op de ring in Brussels.
              Ik denk dat dit de diesels voor de dealers zijn.
              Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Review op Autozone.be:

De 2.2l dieselmotor levert in z'n minst krachtige variant al 150pk en 380Nm trekkracht. Met 1,5 ton aan de haak is dat voldoende voor een sprint in 9,4 tellen en een top van 197km/u bij een opgegeven verbruiksgemiddelde van amper 4,6l/100km (119gr/CO2/km).
                Maar dat is niet wat we ervan onthouden. Het kleine, in hoogte en diepte verstelbare stuurwiel, het vermogen van de diesel om net als een benzine enthousiast in de toeren te klimmen en de korte, sportieve schakelwegen van de handgeroerde zesbak vinden we belangrijker. Ze zorgen in de CX-5 zowaar voor een sportief gevoel en Mazda bewijst in één adem dat je daar geen plankhard onderstel voor nodig hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  De volledige test is terug te vinden op:
                  Nieuwe SUVs die schieten dezer dagen als paddenstoelen uit de grond. Deze maand alleen al zullen we u drie nieuwe modellen serveren. Dat de autobouwers zich dezer dagen allemaal in het segment willen manifesteren mag ook niet verbazen. De afgelopen zes jaar is het verkoopsvolume van de kleine jongen...
                  KLIK |&| KLAK

Comment

• Ben ik de enige die argwanend is over een test waar ze foto's van de fabrikant tonen?
                    Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Ik lees net in de test van de diesel dat:
                      Zo moet Mazda geen dure filters in de uitlaatlijn van de CX-5 diesel monteren om aan de huidige emissienormen te voldoen. Als enige.
                      Bedoelen zij nu dat er geen partikelfilter aanwezig is in deze diesel ?
                      En misschien ook geen EGR-klep dan ?

Comment

• AddBlue was niet nodig en de EGR is er volgens mij ook niet.
                        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Weer een test-winst voor de CX-5: http://issuu.com/autovisie/docs/auto...t_suv/20#share
                          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                            Ben ik de enige die argwanend is over een test waar ze foto's van de fabrikant tonen?
                            Waarschijnlijk heeft de betreffende journalist zelf gereden en worden foto's gebruikt van Mazda Duitsland

Comment

• Weet iemand de afmetingen van de Minagi concept wagen waren?
                              Ik zou die eens willen vergelijken met de uiteindelijke CX-5 om te weten of de afmetingen van de Takeri ook gelden voor de volgende 6.
                              Als de maten ongeveer overgenomen worden, zou die kennelijk wel heel wat groeien. (wat men mij bij Deroovere ook zei)
                              Takeri concept: 4850mm x 1870mm x 1430mm met wielbasis: 2830mm.
                              Huidige 6: 4775mm x 1795mm x 1440mm met wielbasis: 2725mm.

Vooral de wielbasis groeit dus wel een pak.
                              Men zei me vorige week ook dat die al vanaf november te bestellen zou zijn.

Comment

• Gisteren reed ik door centrum van putte(tss mechelen en heist o/d berg)en zag daar tot mijn grote verbazing al een ZWARTE CX 5 staan;hij stond er naast de hoofdweg geparkeerd;meer kan ik er niet over zeggen;wel was het in het zwart een mooie wagen!

En eerder nog heb ik op de E-17 richting gent(ter hoogte van beervelde)een muisgrijze zien rijden;ben ik een geluksvogel misschien?

Mijn oog was al eerder gevallen op deze wagen maar na een bezoek aan het autosalon,viel hij me een tikkeltje tegen(persoolijke smaak);ik vond de voorkant namelijk nogal recht en de grille toch vrij groot;toch vind ik hem zeker de moeite waard om te zien.

Het type dat dan ook daar stond was een proefmodel,en het interieur viel hierbij ook een tikkeltje tegen,maar dit komt omdat het waarschijnlijk nog maar omdat proefmodel ging; daarom is het mijn tweede keuze nl, de opel zafira tourer geworden waar ik tot nu toe nog geen minuut spijt van heb;dit terzijde gezegd.

MVG marc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Weet iemand de afmetingen van de Minagi concept wagen waren?
                                  Ik zou die eens willen vergelijken met de uiteindelijke CX-5 om te weten of de afmetingen van de Takeri ook gelden voor de volgende 6.
                                  Als de maten ongeveer overgenomen worden, zou die kennelijk wel heel wat groeien. (wat men mij bij Deroovere ook zei)
                                  Takeri concept: 4850mm x 1870mm x 1430mm met wielbasis: 2830mm.
                                  Huidige 6: 4775mm x 1795mm x 1440mm met wielbasis: 2725mm.

Vooral de wielbasis groeit dus wel een pak.
                                  Men zei me vorige week ook dat die al vanaf november te bestellen zou zijn.
                                  Lijkt, imo, dat het Minagi concept-model niet zoveel verschilt van de CX-5.

Comment

• Zwarte CX 5

Ik had dringend een nieuwe auto nodig, vond (vind) de CX 5 zeer geslaagd, maar gezien het success en de levertijden was het niet eenvoudig om een stockmodel te vinden.

Ik heb me rot gezocht voor een exemplaar in het zwart. Had een optie zelfs, maar door een fout van de dealer voor mijn neus doorverkocht...
                                    Dan maar via andere dealer een stockmodel genomen niet in het zwart maar in het wit. Als ik nu beide naast elkaar zie ben ik blij dat ik de wit metaal genomen heb. Mijn vrouw heeft nog heimwee naar de zwarte. Jammer dat ik nu op dit forum een zwarte bij een dealer in de uitverkoop zie... maar soit. Ik heb hem nu 2 weken en ben er super tevreden van. Mijn vrouw vind hem maar traag maar dat komt nog wel goed vermoed ik.

2.0 l benzine Active 4x4 Automaat.

Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk Berichten
                                    Gisteren reed ik door centrum van putte(tss mechelen en heist o/d berg)en zag daar tot mijn grote verbazing al een ZWARTE CX 5 staan;hij stond er naast de hoofdweg geparkeerd;meer kan ik er niet over zeggen;wel was het in het zwart een mooie wagen!

En eerder nog heb ik op de E-17 richting gent(ter hoogte van beervelde)een muisgrijze zien rijden;ben ik een geluksvogel misschien?

Mijn oog was al eerder gevallen op deze wagen maar na een bezoek aan het autosalon,viel hij me een tikkeltje tegen(persoolijke smaak);ik vond de voorkant namelijk nogal recht en de grille toch vrij groot;toch vind ik hem zeker de moeite waard om te zien.

Het type dat dan ook daar stond was een proefmodel,en het interieur viel hierbij ook een tikkeltje tegen,maar dit komt omdat het waarschijnlijk nog maar omdat proefmodel ging; daarom is het mijn tweede keuze nl, de opel zafira tourer geworden waar ik tot nu toe nog geen minuut spijt van heb;dit terzijde gezegd.

MVG marc

Comment

• Welkom en je mag ook een paar foto's posten natuurlijk
                                      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Diesel staat klaar om te testen en dat hoop ik morgen dan ook te doen. Heb ik tenminste met de diesel versie gereden die ik 3 maand geleden gekocht heb
                                        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                          5 juni bij de dealer!
                                          Status: hij staat in de haven!

Comment

Working...
                                          X