Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
-
Ik heb nog niets gehoord en ik veronderstel dat het nog niet opgelost is.
Comment
-
Vanavond een vrachtwagen vol blauwe bestickerde CX-5s gezien op de ring in Brussels.
Ik denk dat dit de diesels voor de dealers zijn.
Comment
-
Review op Autozone.be:
De 2.2l dieselmotor levert in z'n minst krachtige variant al 150pk en 380Nm trekkracht. Met 1,5 ton aan de haak is dat voldoende voor een sprint in 9,4 tellen en een top van 197km/u bij een opgegeven verbruiksgemiddelde van amper 4,6l/100km (119gr/CO2/km).
Maar dat is niet wat we ervan onthouden. Het kleine, in hoogte en diepte verstelbare stuurwiel, het vermogen van de diesel om net als een benzine enthousiast in de toeren te klimmen en de korte, sportieve schakelwegen van de handgeroerde zesbak vinden we belangrijker. Ze zorgen in de CX-5 zowaar voor een sportief gevoel en Mazda bewijst in één adem dat je daar geen plankhard onderstel voor nodig hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Nieuwe SUVs die schieten dezer dagen als paddenstoelen uit de grond. Deze maand alleen al zullen we u drie nieuwe modellen serveren. Dat de autobouwers zich dezer dagen allemaal in het segment willen manifesteren mag ook niet verbazen. De afgelopen zes jaar is het verkoopsvolume van de kleine jongen...
Comment
-
Ben ik de enige die argwanend is over een test waar ze foto's van de fabrikant tonen?
Comment
-
Ik lees net in de test van de diesel dat:
Zo moet Mazda geen dure filters in de uitlaatlijn van de CX-5 diesel monteren om aan de huidige emissienormen te voldoen. Als enige.
En misschien ook geen EGR-klep dan ?
Comment
-
AddBlue was niet nodig en de EGR is er volgens mij ook niet.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk BerichtenBen ik de enige die argwanend is over een test waar ze foto's van de fabrikant tonen?truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Weet iemand de afmetingen van de Minagi concept wagen waren?
Ik zou die eens willen vergelijken met de uiteindelijke CX-5 om te weten of de afmetingen van de Takeri ook gelden voor de volgende 6.
Als de maten ongeveer overgenomen worden, zou die kennelijk wel heel wat groeien. (wat men mij bij Deroovere ook zei)
Takeri concept: 4850mm x 1870mm x 1430mm met wielbasis: 2830mm.
Huidige 6: 4775mm x 1795mm x 1440mm met wielbasis: 2725mm.
Vooral de wielbasis groeit dus wel een pak.
Men zei me vorige week ook dat die al vanaf november te bestellen zou zijn.
Comment
-
Gisteren reed ik door centrum van putte(tss mechelen en heist o/d berg)en zag daar tot mijn grote verbazing al een ZWARTE CX 5 staan;hij stond er naast de hoofdweg geparkeerd;meer kan ik er niet over zeggen;wel was het in het zwart een mooie wagen!
En eerder nog heb ik op de E-17 richting gent(ter hoogte van beervelde)een muisgrijze zien rijden;ben ik een geluksvogel misschien?
Mijn oog was al eerder gevallen op deze wagen maar na een bezoek aan het autosalon,viel hij me een tikkeltje tegen(persoolijke smaak);ik vond de voorkant namelijk nogal recht en de grille toch vrij groot;toch vind ik hem zeker de moeite waard om te zien.
Het type dat dan ook daar stond was een proefmodel,en het interieur viel hierbij ook een tikkeltje tegen,maar dit komt omdat het waarschijnlijk nog maar omdat proefmodel ging; daarom is het mijn tweede keuze nl, de opel zafira tourer geworden waar ik tot nu toe nog geen minuut spijt van heb;dit terzijde gezegd.
MVG marc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenWeet iemand de afmetingen van de Minagi concept wagen waren?
Ik zou die eens willen vergelijken met de uiteindelijke CX-5 om te weten of de afmetingen van de Takeri ook gelden voor de volgende 6.
Als de maten ongeveer overgenomen worden, zou die kennelijk wel heel wat groeien. (wat men mij bij Deroovere ook zei)
Takeri concept: 4850mm x 1870mm x 1430mm met wielbasis: 2830mm.
Huidige 6: 4775mm x 1795mm x 1440mm met wielbasis: 2725mm.
Vooral de wielbasis groeit dus wel een pak.
Men zei me vorige week ook dat die al vanaf november te bestellen zou zijn.truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Zwarte CX 5
Ik had dringend een nieuwe auto nodig, vond (vind) de CX 5 zeer geslaagd, maar gezien het success en de levertijden was het niet eenvoudig om een stockmodel te vinden.
Ik heb me rot gezocht voor een exemplaar in het zwart. Had een optie zelfs, maar door een fout van de dealer voor mijn neus doorverkocht...
Dan maar via andere dealer een stockmodel genomen niet in het zwart maar in het wit. Als ik nu beide naast elkaar zie ben ik blij dat ik de wit metaal genomen heb. Mijn vrouw heeft nog heimwee naar de zwarte. Jammer dat ik nu op dit forum een zwarte bij een dealer in de uitverkoop zie... maar soit. Ik heb hem nu 2 weken en ben er super tevreden van. Mijn vrouw vind hem maar traag maar dat komt nog wel goed vermoed ik.
2.0 l benzine Active 4x4 Automaat.
Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk BerichtenGisteren reed ik door centrum van putte(tss mechelen en heist o/d berg)en zag daar tot mijn grote verbazing al een ZWARTE CX 5 staan;hij stond er naast de hoofdweg geparkeerd;meer kan ik er niet over zeggen;wel was het in het zwart een mooie wagen!
En eerder nog heb ik op de E-17 richting gent(ter hoogte van beervelde)een muisgrijze zien rijden;ben ik een geluksvogel misschien?
Mijn oog was al eerder gevallen op deze wagen maar na een bezoek aan het autosalon,viel hij me een tikkeltje tegen(persoolijke smaak);ik vond de voorkant namelijk nogal recht en de grille toch vrij groot;toch vind ik hem zeker de moeite waard om te zien.
Het type dat dan ook daar stond was een proefmodel,en het interieur viel hierbij ook een tikkeltje tegen,maar dit komt omdat het waarschijnlijk nog maar omdat proefmodel ging; daarom is het mijn tweede keuze nl, de opel zafira tourer geworden waar ik tot nu toe nog geen minuut spijt van heb;dit terzijde gezegd.
MVG marc
Comment
-
Diesel staat klaar om te testen en dat hoop ik morgen dan ook te doen. Heb ik tenminste met de diesel versie gereden die ik 3 maand geleden gekocht heb
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten5 juni bij de dealer!truth is in the eye of the beholder
Comment
Comment