Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisteren een testrit gemaakt met de diesel versie (150pk Sport uitvoering).
    En ik moet zeggen dat ik enorm verrast ben.
    Ben stilaan aan het kijken voor een nieuwe leasewagen en dit is zeker een heel grote kanshebber.

De binnenruimte is echt wel ruim, de mensen achteraan hebben beenruimte genoeg. Ook een mooie ruime koffer.
    De wagen op zich combineert een compacte SUV (hoger zitten) met best een sportief rijgedrag (kort schakelen, vlot sturen).
    En met de 4x4 plak je lekker aan de weg.

De afwerking is bovengemiddeld.

De tomtom gps vind ik dan wel weer een stap terug dan de gps in mn bmw e92. Het scherm is kleiner maar ook veel minder scherp.
    Qua bediening van GPS/Audio/navigatie is het wel even wennen. Vindt het wel vreemd : én knoppen naast het scherm, én touchscreen, én een soort i-drive bediening. Beetje overkill denk ik dan.

Het zitcomfort is heel goed. Zetels zijn goed in te stellen. Er is ook een in te stellen lendensteun, wat ik wel weet te appreciëren.

Het grootste nadeel aan de wagen is de leveringstermijn : December nu al!!!

Ik was voorlopig aan het neigen om voor de nieuwe bmw F31 te gaan. Maar zou deze toch graag eerst een keer in't echt zien. Maar dat duurt nog even eer die te bezichtigen is.
    Dat wordt dus moeilijk kiezen tussen een deftig uitgeruste F31 of een full options cx-5.

Alleszins chapeau voor mazda om een wagen op de markt te brengen die me kan doen twijfelen of ik wel opnieuw voor bmw zou kiezen.

Comment

• Auto55 testte de Mazda CX-5 2.2 Skyactif-D.

Comment

• Ik heb voor jullie een "domme" vraag.
        Weet er iemand hoe ik in een CX-5 de trip computer bedien (en bijvoorbeeld van A naar B switch).
        Ik vind het niet terug in het boekje en blijkbaar werkt dit anders dan in mijn audi...

Alvast bedankt...

Comment

• Normaal gezien is er een knop tussen de snelheidsmeter en het klein schermpje .
          zie foto :

Bijgevoegde Bestanden
          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Aha, ga ik straks is checken... bedankt.

Comment

• Kan er mij iemand vertellen of de diesels ondertussen al geleverd zijn bij dealer Cools in Brugge. De laatste berichtgeving was aankomst op 5 juni, maar ... ik hoor (nog) niets vanuit de garage

Comment

• Zou toch moeten zijn, gezien de andere dealers ze wel al hebben. Hun even bellen werkt natuurlijk ook
                Jm
                http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Is er hier eigenlijk iemand die ook al zijn CX-5 heeft ?
                  Ik ga proberen dit weekend wat foto'tjes te nemen en te posten.

Comment

• Voor de liefhebbers...

foto(10).jpg

foto(11).jpg
                    foto(12).jpg

Comment

• Prachtig.
                      Welke kleur is het, Arctic white of crystal pearl white mica?

Ik heb er ééntje besteld 19/05 in pearl white met zware velgen (design 57A).
                      Moet minstens 7 maanden wachten

Comment

• Charly,

Het is een Crystal Pearl While Mica. Omdat ik dringend een auto nodig had, heb ik gezocht tot ik een beschikbaar toonzaalmodel gevonden had. (ik kon geen 7 maanden wachten)
                        Maar geloof me, de meeste dealers deden dit niet weg. Ik heb dus jammer genoeg niet mijn favoriete kleur, maar ondertussen vind ik de witte wel mooier dan de beoogde zwarte.

Oorspronkelijk geplaatst door CharlyCX-5 Bekijk Berichten
                        Prachtig.
                        Welke kleur is het, Arctic white of crystal pearl white mica?

Ik heb er ééntje besteld 19/05 in pearl white met zware velgen (design 57A).
                        Moet minstens 7 maanden wachten

Comment

• Tip van de dag...

Last edited by Jemme; 19/09/2012, 22:37.
                          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Maar je verliest wel je 3 jaar Mazda garantie. Serieus, zou je zo'n chiptuning overwegen ?

Comment

• Ja, waarom niet?
                              Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Wat is het verschil tussen de 150pk en 175pk dieselmotor? Grotere/andere turbo of alleen softwarematig?

Comment

• Ik heb me laten vertellen enkel software matig.
                                  Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Ik heb ook al op meerdere plaatsen gelezen dat dit puur software is.
                                    Misschien eens goed met de dealer praten of je op de 150pk niet de 175pk software kan krijgen?
                                    175pk is toch maar enkel met 4x4 zeker? En dan is de CO2 weer hoger...

Comment

• Zelfs als ze dat zouden willen doen, is dat normaal gezien niet mogelijk. De toestellen herkennen de auto en doen enkel software updates voor die wagen. Ze gaan geen software van een 175pk op een 150pk model kunnen laden.
                                      Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Mijn CX-5 is binnen! 2 weken sneller dan voorzien... ikke blij Straks even gaan piepen en fototje maken.
                                        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

Working...
                                        X