Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
    Uitzonderlijke wegligging, idem afwerking. Alles ok, behalve het " i-stop" systeem, heeft een beetje zijn eigen willetje ( afspraak gepland in Mazda garage)
    Verbruik, 6.3 liter. Boven 130 km/u gaat het verbruik pijlsnel de hoogte in. Voor de rest niks dan een " smiley " gezichtje.
    Aan dat verbruikt ben ik nog niet geraakt ... Eerste tank met erg veel vlotte autosnelweg kms. Met de 2e goed gestart, maar dan verprutst door constant file. Resultaat... momenteel rond de 7 liter.

Wat is het probleem met de i-Stop trouwens? Niet meer willen starten?

Voor mij mocht er een knopje zijn om de hill-assist af te zetten. Kan bij momenten misschien handig zijn, maar file doen op een helling is wat irritant.
    Jm
    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
      Aan dat verbruikt ben ik nog niet geraakt ... Eerste tank met erg veel vlotte autosnelweg kms. Met de 2e goed gestart, maar dan verprutst door constant file. Resultaat... momenteel rond de 7 liter.

Wat is het probleem met de i-Stop trouwens? Niet meer willen starten?

Voor mij mocht er een knopje zijn om de hill-assist af te zetten. Kan bij momenten misschien handig zijn, maar file doen op een helling is wat irritant.
      Soms werkt het systeem niet. Soms, zonder het koppelingspedaal in te drukken, slaat motor terug aan. En inderdaad hill-assist grijpt imo te drastisch in, geen mogelijkheid om zonder schokken te vertrekken.
      truth is in the eye of the beholder

Comment

• Dat is toch normaal. Dat hebben we met de Volvo ook. Het werkt alleen bij bepaalde parameters. Belangrijkste zijnde de staat van de batterij en de gevraagde hoeveelheid elektriciteit. En ook het terug opslaan is normaal hoor, dat is een veiligheid om te voorkomen dat je batterij niet te laag gaat.
        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Iets grappig gemerkt... Als je de handrem gebruikt bij draaiende motor gaan de dagrijlchten uit :-)

Sent from my iPad2 using Tapatalk
          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• In een nochtans al erg druk marktsegment wil de Mazda CX-5 zich van zijn soortgenoten onderscheiden met zijn nieuwe DNA: de constructeur belooft ons een SUV met MX-5-genen. Dat klinkt veelbelovend...
            Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Hill-assist nu onder de knie, wat mij nu ook opvalt, is de veel betere lakkwaliteit tussen mijn vorige 6 en de CX-5. Gemiddeld verbruik nu 6.4 liter.

Comment

• Welke lakkwaliteit is er beter, die van de 6 of de CX5?
                Nette waarde, welke motor heb je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                  Gemiddeld verbruik nu 6.4 liter.
                  Na 3/4 van mijn tank zit ik op 5.7 met den 150pk diesel 4WD !
                  Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Heb jij een automaat?

Comment

• Nope. 6-bak.
                      Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andre*k Bekijk Berichten
                        Welke lakkwaliteit is er beter, die van de 6 of de CX5?
                        Nette waarde, welke motor heb je?
                        De lakkwaliteit van de CX-5 is beter. Verder heb ik de indruk, dat de CX-5 eigenlijk niet zo hard verkoopt in Vlaanderen, maar dat het vooral de rest van Europa en de wereld is, waar de verkopen " boosten "
                        Last edited by ro80; 30/07/2012, 19:21.

Comment

• Vanwaar die indruk?

Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• IK denk dat dat mede komt door de levertijden. Ik moet ook circa een half jaar wachten.
                            En als je hem nu besteld is het nog erger...........

Comment

• En weinig mensen willen zolang wachten...
                              Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                                Vanwaar die indruk?

Omdat ik er nog meer ééntje in " het wild " heb gezien, en dat lijkt mij zeer weinig.

Comment

• Zal regio afhankelijk zijn. Hier in de buurt rijden er enkele rond. Maar om ze geregeld te zien moet er een minimum aantal rondrijden en door de lange levertijden vrees ik dat dat nog even gaat duren.
                                  Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• De levertijd is trouwens al maart/april voor nieuwe bestellingen ...

Comment

• Nu ik de foto's van de 6 heb gezien, ben ik zeker dat dat mijn volgende gaat worden.
                                      Enkele vraagjes over de (waarschijnlijk) gemeenschappelijke onderdelen:
                                      - dieselmotor: hoe bevalt hij? Beter of slechter dan je vorige wagen?
                                      - navigatie: is die precies, zijn de kaarten up-to-date? Kan je gewone TomTom updates plaatsen? Kan je flitspalen en andere eigen POI invoeren via SD kaart?
                                      - radio: kan hij goed MP3 spelen? Welke grootte van sticks aanvaard hij? Vlot browsen in stick met veel liedjes? Kan hij soms ook video afspelen?
                                      - banden: welke steken er standaard onder? Soms doen Japanse/Koreaanse merken er wat goedkopere banden op. Is dat ook bij de CX-5 of de huidige 6? Slechte banden kunnen een auto wel totaal negatief veranderen namelijk.

Andere dingen die nog op de 6 zouden kunnen van toepassing zijn?

Comment

• dieselmotor: hoe bevalt hij? Beter of slechter dan je vorige wagen?
                                        Erg goed. Soepel bij erg lage toeren en erg stil.

navigatie: is die precies, zijn de kaarten up-to-date? Kan je gewone TomTom updates plaatsen? Kan je flitspalen en andere eigen POI invoeren via SD kaart?
                                        Identiek aan een normale TomTom Live. Je kan zelf updates uitvoeren.

radio: kan hij goed MP3 spelen? Welke grootte van sticks aanvaard hij? Vlot browsen in stick met veel liedjes? Kan hij soms ook video afspelen?
                                        Geen problemen met MP3 via 32GB stick. Geen video.

banden: welke steken er standaard onder? Soms doen Japanse/Koreaanse merken er wat goedkopere banden op. Is dat ook bij de CX-5 of de huidige 6? Slechte banden kunnen een auto wel totaal negatief veranderen namelijk.
                                        Op de CX in 19" enkel Toyo. Kan ook moeilijk anders want enkel Toyo en Kumho hebben die bandenmaat in assortiment.

Andere dingen die nog op de 6 zouden kunnen van toepassing zijn?
                                        Versnellingsbak? Chassis?
                                        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                                          De levertijd is trouwens al maart/april voor nieuwe bestellingen ...
                                          Wij hebben onze CX-5 eind februari 2012 besteld, en hebben hem nog steeds niet.
                                          Je ziet ze nog niet rondrijden omdat ze gewoon nog niet geleverd zijn denk ik :/
                                          Word wel tijd dat die aankomt, normaal is het voor deze week .

Comment

Working...
                                          X