Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door CharlyCX-5 Bekijk Berichten
    Hallo Delegee

Ik ben aan het twijfelen of ik de spatlappen op mijn bestelde wagen zal laten plaatsen.
    Doen ze naar jouw mening hun werk en wordt de auto minder vuil ingevolge opspattende regen en modder, vooral de achterzijde van de wagen
    Ik denk wel dat ze nuttig zijn, maar ik moet wel toegeven dat de voorste eigenlijk nog al klein uitvallen. Mogelijks zijn de achterste alleen al voldoende. Ga er bij terugkeer in slecht-weer-land (België) eens op letten hoe het zit met de spatten op de zijkant.

Comment

• Indien je hem te hoog zou vinden...

Jm
      http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Heb je over deze verlaging meer informatie Jemme?

Comment

• Dit was een test las ik. H&R en Eibach hebben verlagingsveren in hun gamma voor de CX.
          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
            Indien je hem te hoog zou vinden...

not done in mijn ogen...
            Als je een lage auto wil, koop dan een 6 of zo
            CX-5 ligt van nature vrij hard op de baan, een verlagingskit zal rugbrekend zijn vrees ik hehe

Comment

• Zeg, nog een vraagje over Mazda in het algemeen: welke banden steken er op?
              Ik bedoel voornamelijk: zijn dit goedkopere Aziatische banden die soms een heel slechte invloed hebben op het weggedrag, of zijn het wel goede banden?
              Als Mazda daar meestal rommel ondersteekt, dan moet ik daarover proberen te onderhandelen in mijn leasecontract voor de 6.

Comment

• Hangt van je definitie van rommel af. Bij de CX5 is het altijd Toyo. Bij de MX5 was het een hele tijd Michelin. Op mijn 323F had ik Bridgestone dacht ik. Je gaat geen Nangkang of andere Chinese zooi krijgen volgens mij
                Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Op mijn CX-5 zit Yokohama dacht ik.

Comment

• Ik was niet volledig... de 19" velgen hebben Toyo's want enkel Toyo en Kumho hebben die bandenmaat in assortiment. De 17" wielen kunnen inderdaad van een ander merk zijn.
                    Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Bij mij zit er Toyo onder; en het is zacht rubber, geen extreem lange levensduur. Maar op de wegligging valt niks op te merken.
                      truth is in the eye of the beholder

Comment

• Bridgestone onder de 6 , dus geen brol .
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
                          In Duitsland gelezen dat er problemen rijzen met de verlenging van het TomTom Live abonnement. Een CX-5 rijder welke aldaar reeds de eerste drie maand er door heeft en zijn Live verlengde meldt dat hij telkens bij opstart navigatie zijn user en paswoord moest ingeven. Navraag bij TomTOM gaf als antwoord dat dat normaal is ...Mazda daarentegen beweert dat er een probleem zit in de software. Het zou natuurlijk ook kunnen dat het enkel een foute instelling in het toestel is...Wordt hopelijk opgelost in de volgende firmware update, want de Live diensten zijn mij tot nog toe zeer nuttig gebleken!
                          Gelezen op de Duitse site dat het probleem met de verlengingen opgelost werd.

Comment

• @delegee : Kan het zijn dat ik je in Betekom ben tegengekomen dinsdag avond 13 augustus op een redelijk laat uur. Ik zie dat je niet van deze streek bent, dus de kans zal klein zijn.

Was mijn eerste wilde spot van een CX-5 in jouw kleur... De mijne stond toen thuis, was (jammer genoeg) met de firmawagen op stap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Renny Bekijk Berichten
                              @delegee : Kan het zijn dat ik je in Betekom ben tegengekomen dinsdag avond 13 augustus op een redelijk laat uur. Ik zie dat je niet van deze streek bent, dus de kans zal klein zijn.

Was mijn eerste wilde spot van een CX-5 in jouw kleur... De mijne stond toen thuis, was (jammer genoeg) met de firmawagen op stap.
                              Niet in die buurt geweest dinsdag.

Comment

• Op terugweg van vakantie heb ik in Duitsland gedurende een volle tankinhoud eens het onderste uit de kan gehaald met volgende conclusies: de benzineversie is allesbehalve traag en kan gerust mee met de Audi-, VW- en andere diesels voor zover je maar boven de 4000 RPM blijft én de zesde versnelling níet gebruikt! Dan gaat hij als de wind. De versnellingsbak laat zich zeer nauwkeurig en snel schakelen, wat wel nodig is als je steeds tussen vier- en zesduizend toeren wil rijden. De top van echte 200 km/u wordt makkelijk gehaald in zijn vijfde, met ongeveer 5500 rpm. Ik heb 210 op te teller gezien, zo’n 202 op de gps, met nog wat over; het ging wel lichtjes bergaf. En dan de belangrijkste vraag: wat kost zo’n “race” aan de pomp? Gemiddeld na 450 km: 9,92 l/100 km…
                                Nu probeer ik even beneden de 7,5/100 te blijven zonder in te boeten aan snelheid maar binnen de wettelijke beperkingen in België – na een halve tank nog op 7,3 volgens BC.

Comment

• Niet slecht! Ik heb net een gemiddelde van 7.1 opgetekend met een sportieve rijstijl. Rustig rijden en hij gaat vlot onder de 7.

Sent from my iPad2 using Tapatalk
                                  Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Na enkele weken afwegen heb ik toch beslist om tot de aankoop over te gaan. Even wat geduld gehad of ik een benzineversie zou kiezen en er een LPG-installatie zou laten in monteren, maar niemand van de gekende LPG-installateurs kwam met concrete info over de brug. Er zou nog geen installatie-kid voor handen zijn (volgens Mazda Belgium) voor de CX-5. En bij Mazda zelf voorspelden ze grote problemen. Ik heb dan maar beslist om mijn CX-5 te bestellen te Ieper (deed dit op maandag 5/0 omdat ze daar beloofden dat ik hem nog voor eind dit jaar kon hebben. Een dieselversie 2.2 150 PK 2WD. Blijkbaar namen ze er daar enkele in stock (wat overigens bij andere dealers werd tegengesproken, of dit wel kan, maar goed), ik zag de leverdatums in hun register. Ik nam de Active versie in Zeal red uitvoering met navigatie en comfort-pack. Na lang onderhandelen kreeg ik er nog wat extra's gratis bij. Ik ben zeer blij toch beslist te hebben en kijk er naar uit tot wanneer hij op mijn oprit zal staan. Jullie bevindingen en commentaar doen mij alvast watertanden en de foto's hierboven spreken boekdelen, bedankt delegee, hij zal er bijna identiek uitzien, uitgezonderd de spatlappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
                                      Niet in die buurt geweest dinsdag.
                                      Kan zijn dat het mijn pa geweest was, die heeft sinds vorige week zijn CX-5, en komt daar wel regelmatig
                                      Het is een AWD 4x4 Sport in cosmipolitan grey.
                                      Het zou mogelijk kunnen zijn

Comment

• Ketje,

Uw pa de zijne is niet Zeal Red. Maar ik heb een cosmopolitan grey al wel zien rijden. Bij mij in de gemeente rijden er reeds 3 rond. (inclusief de mijne).
                                        Waarschijnlijk wonen uw pa en ik in dezelfde gemeente.

Comment

• @delegee : Ik vrees dat er dan een verschil is tussen de 2.0 benzine manueel en automaat. De automaat heeft in AWD mode 160 pk en geen 165 en is volgens mij iets trager, tenzij je hem idd zeer luid in de toeren laat gaan.

Comment

Working...
                                          X