Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
    @Jemme:
    je hebt recht op één maal gratis update in de eerste dertig dagen na activatie van je systeem. Moet gebeuren met TomTom home software en de SD-kaart van je navi in de PC ingeplugd.
    Voor het geval je niet meteen vindt waar de optie zit: onder extra/meest recente kaart verzekerd. Belangrijke tip: als je de eerste keer TomTom home gebruikt: eerst en vooral een volledige backup nemen van je systeem! Als er iets misloopt bij de update ben je anders je navi voor weken kwijt aan de Mazda Service!
    Dank je wel. Vanavond even proberen se...
    Jm
    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Ik had ergens op een Amerikaans forum gelezen dat je in het 'dealer'-gedeelte van de boordcomputer kan door 2x snel op de startknop de duwen. Bij mij werkt dit alvast niet. Weet iemand of je daar uberhaupt aankan en hoe?
      Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Mooi uitlaatje he?

Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
          Mooi uitlaatje he?

Vooral de bredere bandenmaat vind ik knap ( en bij uitbreiding de velg zelf) ( 20 inch?), edoch, een CX-5, blijft een marginale verschijning in Vlaanderen.
          Last edited by ro80; 18/09/2012, 18:45.
          truth is in the eye of the beholder

Comment

• @Siegfried : Dealer in Leuven heeft AWD benzine staan.
            Zelf heb ik ook een AWD automaat. Mijn verbruik is 8.1 tem 8.9 liter.
            Rij steeds op normale en stadswegen nooit autosnelweg. (dus veel stoppen en optrekken) Als ik ermee rij 8.1, als mijn vrouw (met zwaardere voet) er mee rijdt 8.9.

Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk Berichten
            @ Jemme: heb al (waarschijnlijk tot vervelenstoe) bij mijn dealer geïnformeerd - overigens geen slecht woord erover, geeft altijd zeer goede service - maar ik wil specifiek de benzine (AWD) testen, en aangezien hij die zelf niet heeft, zou die van invoerder komen. Daar zou het probleem liggen. Nu kan ik mij wel voorstellen hoe die gaat rijden, maar ik wil vooral het verbruik eens testen aangezien dat bij Mazda nogal van het gemiddeld norm-verbruik durft verschillen (ter vergelijking: bij mijn huidige 6 II 2,5 scheelt het in realiteit 3-4 liter. Zelfs op cruise-controle bij 120 gaat die niet onder de 9l ....).

Wintervelgen bestaan in 17 inch, op alcar.be staat een velgenconfigurator. Op mijn 6 rij ik met Dezent velgen. Prijs/kwaliteit dik in orde. Mijn principe bij winterbanden: hoe kleiner, des te liever.

Mvg,
            Siegfried.

Comment

• @Jemme : Ik ben zelf op zoek naar Winterbanden 17 inch + velg voor de CX-5. Heb verschillende zaken vergeleken en heb gekozen voor de Dezent V velg. Heb deze gevonden aan 499 euro. Ik had eerst wat andere modellen gevonden die ik iets mooier vond, maar deze waren te prijzig. Ik wens niet teveel uit te geven en toch degelijk materiaal te hebben. Bovendien lijkt de Dezent V velg een beetje op de standaard 17 inch velg van Mazda. Bij de dealer in Leuven hebben ze een actie wintervelgen. Hier presenteren ze ook een Dezent velg (naam ontsnapt me maar lijkt op AEZ Yachts velg) met winterbanden voor 1350 euro.
              Dit is een faire prijs dacht ik totdat ze me vertelden dat ze als winterband Falken monteerden. Veel te veel geld voor deze combinatie.

Als ik zelf mijn velg bestel aan 500 euro + een van onderstaande banden kom ik op dezelfde prijs met een kwalitatief veel betere band. Vandaar mijn keuze om dit zelf aan te schaffen.
              Ik ben er enkel nog niet uit welk merk ik neem.

Zowel 225/65 R17 Vredestein Wintrac4xtreme 102H als 225/65 R17 Goodyear Ultra grip+ SUV 102H komen rond de 850 euro. (plaatsing en BTW inbegrepen)
              Voor 225/65 R17 Yokohama W-drive 102H vragen ze zo'n 700 euro.

Indien je interesse moest hebben laat iets weten, misschien als we samen aankopen dat er nog wat van de prijs kan.

Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
              Banden vinden is niet probleem. Velgen daarentegen wel. Stalen 17" zijn er niet dacht ik. Dus nu zoeken naar een goedkope alu velg. Winterbanden in 19" zijn hoedanook te duur.

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                Vooral de bredere bandenmaat vind ik knap ( en bij uitbreiding de velg zelf) ( 20 inch?)
                Ja 19" is geen buitensporige maat op de auto hé. Maar 20" klinkt nog duurder
                Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• @Renny:
                  op de mijne liggen ook Dezent V 17 inch, maar als zomervelg. Zie hier. Als je ze kan krijgen voor 499 euro doe je een super deal! Heb zelf wel wat meer betaald...zei het wel montage en banden verleggen incluis.
                  Mijn winterbanden (General Snow Grabber) liggen al klaar op de originele velgen getrokken in het magazijn van mijn dealer.

Comment

@Jemme:
                    je hebt recht op één maal gratis update in de eerste dertig dagen na activatie van je systeem. Moet gebeuren met TomTom home software en de SD-kaart van je navi in de PC ingeplugd.
                    Voor het geval je niet meteen vindt waar de optie zit: onder extra/meest recente kaart verzekerd. Belangrijke tip: als je de eerste keer TomTom home gebruikt: eerst en vooral een volledige backup nemen van je systeem! Als er iets misloopt bij de update ben je anders je navi voor weken kwijt aan de Mazda Service!
                    Dedoeme hé... gisteren update gedaan. Alles vlekkenloos verlopen achter de pc. Kaartje in de auto en hopla geen GPS meer. Zucht.
                    Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• @Jemme
                      Toen ik de eerste keer update, zat daar een update van de firmware bij; toen ik de kaart terug stak en (vooral niet vergeten!) het deurtje dicht deed en vervolgens de navi opstartte gebeurde er eerst ook niet wat ik normaal verwachtte en kwam ook meteen de gdv.....(censuur).Maar bleek dat je langer moet wachten, gezien de nieuwe firmware eerst moet opgeladen worden van de SD-kaart naar de hardware in de auto. Duurde bij mij uiteindelijk toch meerdere minuten. Ik hoop dat het bij jou hetzelfde is, anders backup terugzetten op de SD-kaart...

Comment

• Thanks. Die firmware update had ik ook. Ik zal morgen nog eens proberen.
                        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Iemand er zich reeds aan gewaagd?

Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                          Tip van de dag...

Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

@Jemme
                            Toen ik de eerste keer update, zat daar een update van de firmware bij; toen ik de kaart terug stak en (vooral niet vergeten!) het deurtje dicht deed en vervolgens de navi opstartte gebeurde er eerst ook niet wat ik normaal verwachtte en kwam ook meteen de gdv.....(censuur).Maar bleek dat je langer moet wachten, gezien de nieuwe firmware eerst moet opgeladen worden van de SD-kaart naar de hardware in de auto. Duurde bij mij uiteindelijk toch meerdere minuten. Ik hoop dat het bij jou hetzelfde is, anders backup terugzetten op de SD-kaart...
                            Hier is het iets anders... ik krijg een foutmelding dat de kaart niet geschikt is voor dit systeem. Zucht. Ik heb mijn back up terug geplaatst. Hopelijk werkt die nog.
                            Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• @Jemme:
                              ik heb ook al gelezen dat contact opnemen met de helpdesk van TomTom ook wel eens kan helpen. Speciaal nummer op website voor gebruikers ingebouwde navi:
                              078250156

Maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.30 CET

Even gekeken in Duits forum waar hetzelfde probleem beschreven werd vanaf hier.
                              De uitleg kort geschilderd: na de update zelfde situatie als bij jou. Persoon heeft contact genomen met TomTom. Kaartupdate werd opnieuw voor 24H toegewezen aan log-in en info werd verstuurd hoe de kaart eerst geformateerd en vervolgens terug geïnitialiseerd kon worden. Probleem opgelost.

Mogelijks sneller en handiger dan de dealer in te schakelen en weken te wachten...
                              Last edited by ; 20/09/2012, 18:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                                Iemand er zich reeds aan gewaagd?
                                Neen, maar ga eens een e-mailtje sturen
                                truth is in the eye of the beholder

Comment

• Voila. GPS werkt terug met de back up versie. TomTom via mail gecontacteerd, want ik heb geen zin om te bellen. Ik ben benieuwd en ook teleurgesteld dat dit niet vlekkenloos van de eerste keer verloopt.
                                  Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Nogmaals bevestigd: backup zéér belangrijk!

Comment

• het verbruik van die cx-5 benzineversies is vebluffend

klikte op je sprit, en alle eigenaars zitten erg laag

netjes van mazda

Comment

• Meestal is mijn vrouw met de Mazda weg. Vorige week heb ik er 4 dagen mee gereden en heb ik een nette 7.8 liter kunnen optekenen.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        het verbruik van die cx-5 benzineversies is vebluffend

klikte op je sprit, en alle eigenaars zitten erg laag

netjes van mazda

Comment

• benieuwd wat die motor gaat laten optekenen in een 6 die toch nog wat gestroomlijnder is en geen awd meezeult

Comment

Working...
                                          X