Onlangs nog geschreven dat ik geen problemen had met de hernieuwing van mijn TomTom Live abonnement. Wat blijkt nu? 'Soms' moet ik bij vraag van een service mijn user en paswoord opnieuw ingeven! Zeer vervelend, dus TomTom support gebeld. Na de gebruikelijke druk 1 voor dit en 2 voor dat vlot binnen geraakt zonder wachttijd. Aan de vriendelijke medewerker het probleem uitgelegd. Samen meerdere parameters op het toestel (in de auto) overlopen waaruit bleek dat alles normaal en up-to-date was. Uiteindelijk na overleg meende hij dat er een hardware bug in (sommige-) NB1's in de CX-5 zit waardoor dit probleem zich voor doet! De oplossing die aangeboden werd was of naar de dealer en de modem laten resetten, wil dus ook zeggen het hele zootje uitbouwen, of men kon van bij TomTom mijn Live abo linken naar het serienummer van mijn navi i.p.v. naar mijn e-mailadres (log-in user). Dat zou ook het probleem definitief oplossen. De keuze was snel gemaakt en ik wacht nu op bericht van TomTom support dat de wijziging in hun systemen doorgevoerd werd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk BerichtenOnlangs nog geschreven dat ik geen problemen had met de hernieuwing van mijn TomTom Live abonnement. Wat blijkt nu? 'Soms' moet ik bij vraag van een service mijn user en paswoord opnieuw ingeven! Zeer vervelend, dus TomTom support gebeld. Na de gebruikelijke druk 1 voor dit en 2 voor dat vlot binnen geraakt zonder wachttijd. Aan de vriendelijke medewerker het probleem uitgelegd. Samen meerdere parameters op het toestel (in de auto) overlopen waaruit bleek dat alles normaal en up-to-date was. Uiteindelijk na overleg meende hij dat er een hardware bug in (sommige-) NB1's in de CX-5 zit waardoor dit probleem zich voor doet! De oplossing die aangeboden werd was of naar de dealer en de modem laten resetten, wil dus ook zeggen het hele zootje uitbouwen, of men kon van bij TomTom mijn Live abo linken naar het serienummer van mijn navi i.p.v. naar mijn e-mailadres (log-in user). Dat zou ook het probleem definitief oplossen. De keuze was snel gemaakt en ik wacht nu op bericht van TomTom support dat de wijziging in hun systemen doorgevoerd werd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Renny Bekijk Berichten@Siegfried : Dealer in Leuven heeft AWD benzine staan.
Zelf heb ik ook een AWD automaat. Mijn verbruik is 8.1 tem 8.9 liter.
Rij steeds op normale en stadswegen nooit autosnelweg. (dus veel stoppen en optrekken) Als ik ermee rij 8.1, als mijn vrouw (met zwaardere voet) er mee rijdt 8.9.
Maar het zit mij duszodanig hoog, dat ik eens bij de concurrentie ben wezen kijken. Vorige week eens bij Lexus binnengesprongen voor info inzake een CT200h (weliswaar totaal andere auto, maar verbruik is redelijk prio). Eerste maal dat ze mij daar zien en krijg direct een testwagen mee....
Toch wel een triestig verschil.
Gemiddeld verbruik overigens 5,5l. Ben er nog niet uit, maar behoort tot de mogelijkheden.
Mvg,
Siegfried.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenZijn wel 2 echt totaal verschillende wagens he!
CT200h is klein, heel klein!
Koffer stelt niets voor, achterbank is ook gene vette en bestuurdersplaats sprak me ook niet aan.
Dan is een CX-5 een balzaal!
Wat me wel verwondert, is dat de bestuurdersplaats van de CT je niet aansprak.
Maar ook daar zijn de verschillen heel groot: hoge SUV rijpositie in de Mazda, lage sportievere rijpositie in de Lexus. Misschien ligt het daaraan?
Comment
-
Ik ben vorig jaar ook voor een CT200h gaan zien. Ik vond hem wel mooi, behalve de achterkant, die kon beter, maar wat me vooral stoorde was de uitleg van de verkoper die zei dat een hybride een aparte rijstijl vergt. Eigenlijk komt het neer op een doorgedreven vorm van defensief rijden, niet te veel goed optrekken, u laten uitbollen, veel spelen met de gas (dus tijdig loslaten als het bergaf is enz...) dit om de batterijen maximaal de kans te geven om op te laden, in te schakelen bij traag accellereren en ook om de levensduur van de batterijen te rekken.
Ik ben meestal een rustige chauffeur, maar deze uitleg klonk me niet als muziek in de oren. Rijden moet fun zijn plezier en geen opgave. Vandaar voor mij geen hybride voorlopig...
Ik wil ook eerst eens afwachten wat de werkelijke levensduur is van zo'n batterypack en wat de kostprijs is om dit te vernieuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CharlyCX-5 Bekijk Berichten@Delegee:
Sorry voor deze late reactie, maar alleszins bedankt om de foto's te plaatsen.
Ziet er nog behoorlijk proper uit.
Kan iemand met een wit exemplaar zonder spatlappen misschien wat feedback geven?
Ja, ik heb vooral de indruk dat de zijkant van de wagen snel vuil is bij regenweer. (goed zichtbaar op wit)
De achterkant valt wel mee. Dus weet ik niet of de voorste spatlappen die zo wie zo al klein lijken de zijkanten gaan proper(der) houden.
@Wachtende CX5 fans : Leveringen zijn momenteel teruggelopen tot mei ipv juni/juli.
Comment
-
Hey, ik ben nieuw op het forum. we zijn erover aan het denken om een mazda CX-5 te kopen. hebben hiervoor altijd met een audi gereden maar als je ziet wat de prijsverschillen daar zijn is de keuze rap gemaakt. dus nu is mijn vraag , nog altijd iedereen tevreden over de CX-5?? we zijn van het gentse , zijn al eens een testrit gaan doen en viel zeer goed mee. maar kregen wel maar 6% korting. enig idee waar we meer kunnen krijgen??
Comment
-
CX-5 is momenteel hot. Levertijd is er dan ook naar en bij nieuwe modellen is de korting altijd minder.
Of bestellen bij een Duitse "vermittler". Die bestellen het gewenste model gewoon bij een officiële handelaar maar met meer korting.
Last edited by David67; 28/10/2012, 00:48.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tatiken Bekijk Berichtendus nu is mijn vraag , nog altijd iedereen tevreden over de CX-5??
Comment
-
Probeer dit eens werkt bij de Qashqai, Ik krijg alvast een "beep" reaktie als ik na het opzetten van het kontakt , de centrale vergrendel schakelaar 5 seconden ingedrukt hou. als je dit gedaan hebt zou hij sluiten na dat u 7 km/uur rijd!Last edited by jurbe; 31/10/2012, 18:34.Nissan QQ driver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk BerichtenBij Mazda Cools in Brugge kreeg ik een kleine 7 procent mits geen overname (oude wagen zelf verkocht).Last edited by Dane; 02/11/2012, 13:02.- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk BerichtenProbeer dit eens werkt bij de Qashqai, Ik krijg alvast een "beep" reaktie als ik na het opzetten van het kontakt , de centrale vergrendel schakelaar 5 seconden ingedrukt hou. als je dit gedaan hebt zou hij sluiten na dat u 7 km/uur rijd!
Kan iemand van het forum dit eens testen?
@Jurbe: wanneer gaan de deuren bij de QQ terug open? Na het afzetten van het kontakt of moet je manueel openen?
Comment
Comment