Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sedert een tweetal weken gemerkt dat mijn gps precies moeite heeft met plaatsbepaling. Bij richtingverandering bevriest het scherm om dan enkele tot vele seconden later weer te hernemen. Resultaat is dat je soms een nodige afslag voorbij bent voor hij richting aangeeft! Ik heb alles geupdate wat maar mogelijk is, een complete reset uitgevoerd, alles zonder resultaat. Probleem gemeld aan de dealer. Deze heeft reeds laten weten dat hij van Mazda een nieuwe navi mag plaatsen in garantie. Hopelijk is het dan opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tatiken Bekijk Berichten
      Hey, ik ben nieuw op het forum. we zijn erover aan het denken om een mazda CX-5 te kopen. hebben hiervoor altijd met een audi gereden maar als je ziet wat de prijsverschillen daar zijn is de keuze rap gemaakt. dus nu is mijn vraag , nog altijd iedereen tevreden over de CX-5?? we zijn van het gentse , zijn al eens een testrit gaan doen en viel zeer goed mee. maar kregen wel maar 6% korting. enig idee waar we meer kunnen krijgen??
      Stamaco in Dendermonde ook altijd het proberen waard. Goed van prijs en service.

Comment

• Goed nieuws. De mijne is gisteren aangekomen bij dealer (besteld 19.05.2012)
        Nu nog de papieren en nummerplaat.

Comment

• Proficiat! Bijna 6 maanden wachten is ook wel genoeg...

Een vraagje ivm de TomTom met Live services: hoe lang duurt het na het opstarten eer je file info binnenkrijgt?
          Is dit binnen 2 minuten of kan dit 10 minuten duren?

Comment

• @chris_147: je krijgt enkel file info wanneer een route ingesteld is. Gaat wel relatief snel (als er ergens een probleem is).

Comment

• Ook niet als je naar een kaartoverzicht gaat zonder een ingestelde route?
              Mijn Vectra en Passat deden dat toch allebei, weliswaar met TMC informatie ipv info via het internet.
              Wat ik meestal doe is even op Google Maps kijken, dan zie je direct waar de snelweg rood is en waar groen.

Mijn probleem is echt dat ik dit meestal binnen enkele minuten moet weten, want de ene route is buiten rijden en dan naar links, de andere is naar rechts.

Comment

• hallo allemaal,
                wij hebben vandaag een proefrit gemaakt met de Mazda CX5
                wat ons opviel is dat de versnelling erg schokt en dat de stuurbekrachtiging niet optimaal ia
                heeft iemand daar ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eric1962 Bekijk Berichten
                  wat ons opviel is dat de versnelling erg schokt en dat de stuurbekrachtiging niet optimaal is
                  Kan je iets specifieker zijn over "de versnelling schokt".
                  Stuurbekrachtiging is, net zoals bij zo goed als alle nieuwe auto's, volledig elektronisch.
                  Het "gevoel" moet dus volledig gesimuleerd worden door de computer die erachter zit.
                  Naar mijn mening zit dit niet zo slecht bij de CX5. Vrij licht bij het parkeren, redelijk wat weerstand bij hogere snelheden.
                  Mazda kiest voor sportiviteit waardoor het stuur wel zo ingesteld is dat de kleinste beweging aan je stuur merkbaar is. Ik schat dat je amper 2.5 keer je stuur kan ronddraaien van volledig links tot volledig rechts (of omgekeerd natuurlijk).
                  Een gigantisch verschil met bvb de huidige A4(fl) waarvan het stuurgevoel ivm dat van de CX5 "zeemvelachtig" genoemd kan worden.
                  KLIK |&| KLAK

Comment

• als je optrekt vanuit de vrij stand naar 1, 2 en derde versnelling voel je de auto wat schokken
                    ik heb ook een Hyundai IX35 gereden en deze rijdt een stuk soepeler ook qua sturing betreft
                    bij het insturen naar parkeerhavens moet je ook wel aan het stuur trekken.
                    verder een prachtige auto , maar de rijeigenschappen zijn ook belangrijk
                    het was overigens een cx5 op benzine
                    de maat van de velgen weet ik niet
                    ik vraag me dus af of dit ook bij een dieselmotor het geval is

Comment

• Schokken bij het schakelen of eerder de motor die hapert? Persoonlijk geen last van bij mijn diesel.

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk
                      Jm
                      http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Nog een vraagje ivm het navigatiesysteem: is er een beperking op het aantal liedjes of de grootte van de USB stick?
                        Is het gemakkelijk om door grotere sticks te navigeren met veel mappen?

Ik zou graag al mijn muziek ineens op een stick of HD kunnen zetten.
                        Maar dan moet dat wel gemakkelijk te lezen zijn.
                        Zo continu MP3 mappen op een USB stick zetten kost veel tijd en dan heb je nooit het liedje bij je dat je op dat moment wil horen.

Comment

• Ik heb geen problemen met een 32gb stick. Aantal beschikbare tekens voor de folders op het scherm is veel te beperkt voor mij.

Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Hoeveel tekens kan je dan zien?

Mijn liedjes staan allemaal per artiest geordend, dus bvb
                            A - ABBA
                            - Air
                            - Armstrong, Michael
                            B - B.B. King
                            - Bangles
                            ...

Is daar vlot mee te werken op die navigatie?
                            Ik ben wel aan het rekenen dat ik eerder een stick van 128GB of zelfs 256GB nodig zal hebben...

Comment

• Te weinig. Ik zie soms maar de helft van de foldernaam.
                              Navigeren is ook beperkt omdat je per scherm maar 10? Lijnen hebt.

Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• hallo, nog iemand aan het wachten op de levering van zijn cx5.ik heb de mijne besteld op 15 maart. en weet nog niet wanneer er geleverd gaat worden.
                                ik heb een sport benzine met open dak metropolitan gray besteld.bij bestelling was de levering voorzien voor eind juli 2012.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Hoeveel tekens kan je dan zien?

Mijn liedjes staan allemaal per artiest geordend, dus bvb
                                  A - ABBA
                                  - Air
                                  - Armstrong, Michael
                                  B - B.B. King
                                  - Bangles
                                  ...

Is daar vlot mee te werken op die navigatie?
                                  Ik ben wel aan het rekenen dat ik eerder een stick van 128GB of zelfs 256GB nodig zal hebben...
                                  Ik zal anders straks enkele screenshots maken. Dat maakt het wel duidelijk.
                                  Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• IK heb mijn CX5 2.0 benzine sport met open dak en xenonverlichting ook besteld in maart.Hij is geleverd 14 september

Comment

• Mappenlijst op de USB

Lijst met tracks in een map

Track die aan het spelen is.
                                      Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Bedankt, dat verduidelijkt het al wel een beetje.
                                        Kan hij om met zo'n hierarchische mappenstructuur?
                                        Dus als ik een map A met daaronder ABBA; Air; Armstrong, Michael en dan een map B met daaronder B.B. King en Bangles
                                        Toont hij dan A, B waarbij je dan moet doorklikken om naar ABBA, Air etc te gaan of
                                        toont hij ABBA, Air, B.B. King, Bangles, ... ?
                                        Want ik las op een US forum dat hij gewoon alle laagste mappen toont, en ook enkel die.
                                        Dan moet je natuurlijk de artiestnaam bij in de foldernaam zetten, maar dan heb je te weinig plaats op het scherm...

Comment

• Geen idee. Ik heb maar 1 niveau op mijn stick.
                                          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

Working...
                                          X