Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een rode kopen! Ziet er altijd proper uit, als je er minstens vijf meter van staat!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
      Een rode kopen! Ziet er altijd proper uit, als je er minstens vijf meter van staat!
      Héhé
      Vanop 6 meter ziet de mijne er ook nog proper uit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door CharlyCX-5 Bekijk Berichten
        Gisterennamiddag de wagen voor de eerste maal gepoetst met product met shampoo en wax in één.
        Hij blonk terug gelijk een spiegel.

        Na een ritje gisterenavond in de regen en redelijk druk verkeer, was de wagen zo niet nog vuiler dan voor de poetsbeurt. Zowel de voor, achter als zijkanten. Zeer frustrerend moet ik zeggen.

        Zijn er nog forumleden met een wit exemplaar met dezelfde frustraties?
        Eventuele tips?
        Ik heb ook CX5 in Wit metaalkleur.
        Bij mij in de buurt zijn er werken waar ik soms door moet, maw, auto vol slijk door modder en plassen.

        Vrijdag hetzelfde aan de hand. Auto gewassen en s' namiddags door straat gemoeten waardoor er geel zand tot op het raam te bespeuren viel.

        Auto gespoeld "Indian Style" ttz. een emmer water genomen en met een fikse zwaai het water eruit gekletst op de auto... na mijn actie van meerdere emmers (regen) water zag hij er bijzonder proper uit. Zo proper zelfs dat hij terug binnen in de garage mocht... Ik was eigenlijk zelf onder de indruk van het resultaat, zonder een spons te gebreuken...
        :-)

        Comment


        • Regenwater is alleszins beter dan leidingwater wegens géén kalk, wat anders vlekken veroorzaakt als je niet afdroogt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
            Regenwater is alleszins beter dan leidingwater wegens géén kalk, wat anders vlekken veroorzaakt als je niet afdroogt.
            Dat zie je dan weer minder op een witte

            Comment


            • hallo,

              wij staan in twijfel om ook een cx-5 aantekopen (belgie). Nu twijfelen we nog tussen benzine en diesel. Wij doen 15.000 km per jaar als we ermee op reis vertrekken, anders 4000km minder. Nu hoor ik veel dat de cx-5 niet echt gemaakt is voor oostenrijkse bergen enz. Nu vindt dit zeer raar, omdat wij enkele jaren geleden met een citroen c1 dit hebben gedaan! 68pk slechts. Nu zouden we 160pk hebben wat toch duidelijk een verschil is. Ook dat auto'ke haalde makkelijk 140km per uur. Begrijp de heisa daar niet zo rond dat deze traag is? Wat raden jullie aan benzine of diesel?


              grts

              Comment


              • Nog even het mogelijke dpf-probleem (roetfilter) aanhalen. Heb inmiddels met een Mazda-technicus gesproken. Alle dpf's op om het even welke auto hebben hetzelfde probleem als de diesel niet wordt gebruikt waarvoor hij gemaakt is : langere afstanden. Dit gezegd zijnde : de verhoging van het oliepeil zou beslist niet al optreden als je bij voorbeeld een paar weken lang de diesel enkel voor de paar km naar de bakker en terug zou gebruiken.

                En graag pik ik ook even in op de vraag van MacObsession hierboven. Ik vermoed dat de minder krachtige prestatie bergop eerder bij de benzineversie te vinden is (op Amerikaanse fora wordt dit regelmatig aangehaald, zonder het evenwel te dramatiseren). Maar een gedegen antwoord laat ik over aan de CX-5-bezitters die al ervaring hebben met langere bergopstroken (inderdaad bv. Oostenrijk) met de benzine- of dieselversie.

                Comment


                • Voor MacObsession : twee links met wat info over de prestaties bergop :



                  Benzineversie : "When we first met Mazda's new CX-5, the SkyActiv 2.0 litre petrol version, it had just one shortcoming: we found it a little underpowered when put to the test on mountain roads."
                  Dieselversie : "Up hill and down dale the CX-5 diesel feels strong. It will overtake effortlessly, has no trouble with a family-sized load on board, and is quick and lively around town."



                  Benzine versus diesel : "Why buy a diesel over a hybrid or gasoline engine? The best answer is “massive amount of low-end torque”. This means you would have plenty of power for towing, driving uphill, and passing."

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                    hallo,

                    wij staan in twijfel om ook een cx-5 aantekopen (belgie). Nu twijfelen we nog tussen benzine en diesel. Wij doen 15.000 km per jaar als we ermee op reis vertrekken, anders 4000km minder. Nu hoor ik veel dat de cx-5 niet echt gemaakt is voor oostenrijkse bergen enz. Nu vindt dit zeer raar, omdat wij enkele jaren geleden met een citroen c1 dit hebben gedaan! 68pk slechts. Nu zouden we 160pk hebben wat toch duidelijk een verschil is. Ook dat auto'ke haalde makkelijk 140km per uur. Begrijp de heisa daar niet zo rond dat deze traag is? Wat raden jullie aan benzine of diesel?


                    grts
                    Ikzelf heb een Benzine 4x4 versie en ben hier zeer tevreden van. Ok, het is geen snelheidsduivel, maar ikzelf heb een zware voet en vind hem best wel vinnig rijden.
                    Wat de reactie van de amerikaanse site betreft, neem in aanmerking dat Amerikanen BIG engines gewoon zijn. Het minste dat daar rond rijdt is een 2.8 benzine. Als je dan een 4x4 neemt die wat zwaarder is en "slechts" een europese 2.0 benzine heeft kan ik deze reactie begrijpen.

                    Ik stel voor dat je zelf de proef op de som neemt, en eens een testrit gaat doen.
                    Als je 15.000 km per jaar doet en het merendeel van de km zijn korte afstanden, dan zou ik voor de benzine gaan.
                    Als je deze km vooral doet over langere afstanden zou ik voor de diesel gaan.
                    15.000 km is vaak een afstand die meestal bij elkaar gereden wordt rond de kerktoren (zoals bij mijzelf) waardoor je best GEEN diesel koopt.
                    Een diesel partikel filter en korte afstanden geven gegarandeerd problemen.
                    Als ik goed gelezen heb doe je zonder op reis te gaan slechts 11.000 km. Ik denk dat een benzine versie dan best aangewezen is.
                    Als je de bergen met een C1 gedaan hebt denk ik trouwens niet dat de CX-5 een probleem gaat zijn
                    Last edited by ; 29/11/2012, 12:22.

                    Comment


                    • inderdaad kwa kracht, moet dit toch beter zijn. Wij zijn ook geen snelheidsduivels. Zolang je normaal bovengraakt zonder 100% alle kracht te moeten benutten ist ok voor ons. Tenslotte is dit maar 1x per jaar. Wij rijden nu ook diesel en er was ons toen gezegd minimaal 1x trip per week van 30min op snelheid van 90km of meer. Dit is geen probleem. Wij rijden 2x per week antwerpen/brussel heen en weer, 8x 5 à 8km heen en weer, de rest is autosnelweg. De benzine zou ok zijn voor ons, maar wil niet meer gaan verbruiken dan 7,5L / 100km. Wij rijden gewoonlijk volgens de schakelcomputer. Wel trekt mijn vrouw graag op.

                      Comment


                      • @MacObsession:

                        Ik heb een benzine met ondertussen ruim 12000 km. In zijn eerste maand heb ik 5000 km gedaan doorheen zuid-Duitsland, Oostenrijk, Slovenië (Sloveense alpen), Kroatië, Hongarije en dan weer terug via Oostenrijk en Duitsland. Wat betreft trekkracht in de bergen (en eigenlijk in het algemeen) kan ik het volgende melden: indien men rijdt als met een turbo-diesel, in zesde tegen 100 per uur en dan verwacht trekkracht te voelen als men het gas tegen de vloer drukt: men zal zeer ontgoocheld zijn, want dan gaat hij geen meter vooruit, zeker niet bergop! Indien men echter terugschakelt naar vierde en het gas in trapt gaat hij er als een raket tegen aan! De benzine is atmosferisch, heeft geen turbo en behoeft dus toerental om koppel te genereren. Vanaf 3000 toeren trekt hij goed, vanaf 4000 als de wind.
                        Lees evt. ook volgende posting van mij, welke aantoont dat rijden in hoge toeren niet noodzakelijk excessief verbruik genereert (in verhouding tot de prestaties wel te verstaan). Bij gedownsizede benzine-turbo's, zoals van VW-Audi is dat wel eens anders als je er de testen (o.a. van ADAC) op naleest.
                        Als je de gemiddelde verbruiken bekijkt op spritmonitor.be zie je over bijna 80 voertuigen gespreid dat er slechts één liter minder verbruik is tussen een diesel en een benzine. Aan jou om uit te maken of je de meerprijs bij aankoop én onderhoud kan terugwinnen met je afgelegde kilometers. Volgens mij moet je voor de prestaties niet kiezen voor de diesel, je moet wél je rijwijze aanpassen, wanneer snelheid of trekkracht verlangd wordt.

                        Comment


                        • beste, bedankt voor de info! U zegt de rijstijl aanpassen. Hoe rijden wij dan het beste? In zesde op de autosnelweg tegen 120km/uur. En dat we willen voorbij steken terugschakelen naar 4 of 5? Nu met deze info, kopen we benzine en we moeten maar 1maand wachten joehoe!!!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                            beste, bedankt voor de info! U zegt de rijstijl aanpassen. Hoe rijden wij dan het beste? In zesde op de autosnelweg tegen 120km/uur. En dat we willen voorbij steken terugschakelen naar 4 of 5? Nu met deze info, kopen we benzine en we moeten maar 1maand wachten joehoe!!!
                            Maar 1 maand? Jawadde, dat is wat anders dan mijn 9 maanden levertijd. :-(

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                              Maar 1 maand? Jawadde, dat is wat anders dan mijn 9 maanden levertijd. :-(
                              't zelfde verhaal hier, besteld begin juni, levering in de loop van januari +- 8mnd.
                              *zucht*

                              Comment


                              • iemand weet over runflat banden voor de mazda cx5

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                                  iemand weet over runflat banden voor de mazda cx5
                                  In 19" onbestaand.


                                  Sent from my iPad using Tapatalk HD
                                  Jm
                                  http://www.roadsterclub.be

                                  2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



                                  1996 RX-7 FD3S

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                                    beste, bedankt voor de info! U zegt de rijstijl aanpassen. Hoe rijden wij dan het beste? In zesde op de autosnelweg tegen 120km/uur. En dat we willen voorbij steken terugschakelen naar 4 of 5? Nu met deze info, kopen we benzine en we moeten maar 1maand wachten joehoe!!!
                                    Uiteraard rij je in België in zesde tegen 120. En inderdaad, als je opgehouden wordt, bv. door een vrachtwagen, en je wil snel invoegen in de linker rijstrook, schakel je terug naar vijfde, of zelfs vierde als je minder dan 100 rijdt, gas geven en je zit zo weer op 120! Vervolgens uiteraard weer opschakelen naar 6de om benzine te sparen. Kost je in de praktijk echt niet zoveel benzine meer.

                                    Comment


                                    • Korte update over het probleem van de diesel die in de motorolie zou komen. Op een Duits forum las ik dat een CX-5-eigenaar van zijn Mazda-dealer het volgende te horen heeft gekregen :

                                      "Laut Mazda kommt eine Software die das Problem Ölverdünnung beheben soll voraussichtlich erst im Februar."

                                      In februari komt er dus naar alle waarschijnlijkheid een softwareupdate om het probleem op te lossen. De betreffende CX-5-rijder deed allerminst korte afstanden, dus blijkbaar is het olieverdunningsprobleem niet beperkt tot thuis-bakker-slager-ritten. Anderzijds blijken de meeste CX-5-eigenaars er geen last van te hebben. Vreemd, maar toch vermeldenswaard.

                                      Comment


                                      • beste forumleden,

                                        wij gaan bijna eentje bestellen, maar hebben nog een vraag over de navigatie, welke kaarten zijn daarbij? (wij wonen in belgie)
                                        voor ons belangrijk, frankrijk, duitsland, zwitserland, oostenrijk, italie en kroatië. En is het navigatie systeem aangepast aan de franse wetgeving??

                                        Comment


                                        • Héél Europa, inclusief Oost-Europa. De allerverste landen zijn soms enkel de hoofdwegen (Ukraïne, enz.). In Hongarije brengt hij mij alleszins tot voor de deur van onze familie aldaar in een dorp tegen de Roemeense grens van 2000 zielen...
                                          Frankrijk: flitsers voor Frankrijk verwijderen en vervangen door "gevarenzones" via tomtom home op de PC. zie onderstaand extract uit tomtom website:

                                          "Wijzigingen in de wetgeving van Frankrijk

                                          Sinds het van kracht worden van decreet 2012-3 op 3 januari 2012, is in Frankrijk het ontvangen van waarschuwingen over de locatie van vaste of mobiele flitsers tijdens het rijden verboden. Als de service TomTom Flitsers op je navigatiesysteem is geïnstalleerd en je blijft van deze service gebruikmaken, kun je een bekeuring krijgen van maximaal €1500. Nieuwe update: de service TomTom Flitsers wordt in Frankrijk de service Gevarenzones
                                          TomTom heeft overleg gehad met het Franse ministerie van verkeersveiligheid om helderheid te krijgen over nieuwe en toekomstige wetgeving. Als gevolg hiervan introduceert TomTom de service Gevarenzones, die volledig voldoet aan de huidige wetgeving. Deze service is voor compatibele producten gratis te downloaden."
                                          Last edited by ; 03/12/2012, 18:32. Reden: extra info opgezocht

                                          Comment

                                          Working...
                                          X