Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Proficiat !
    Jm
    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
      gisteren een testrit gedaan, leuke auto. In de benzine uitvoering haalden wij 7,5L met heel veel stadsverkeer en file.
      10min autostrade de rest was 50,70 en 90 met in heengaand file aanschuiven. Dus mooie verbruik, airco en zetelverwarming perfect en snel.
      Binnen geluiden vallen super mee, de zijspiegels zijn gigantisch tegenover onze zijspiegels (skoda). Rijcomfort 100% en de zetels zitten super.
      Er zijn kleine dinge die missen, opbergvakje deur wel erg klein, materiaal knopjes mocht inderdaad iets anders geweest zijn voor z'n prijsklasse.
      Maar dit is echt mierenneukerij, we hebben hem besteld na de testrit :-) stereo mocht wel iets beter geweest zijn, maar met degelijke afstelling moet er wel iets ok uit tehalen zijn. Navigatie is super en direct erbij gepakt, een aanrader.

Dikke proficiat. Welke kleur ? Wanneer heb je hem ? Welke versie ?

Gisteren en vandaag met de sneeuw met de CX-5 op pad geweest. (is meestal met vrouw mee )
      Met 4x4 en winterbanden is dit echt ongeloofelijk. Zo baanvast, nog nooit meegemaakt. Nogthans al meerdere (leasing) wagens van degelijke makelij met winterbanden gehad (en nog) maar nog nooit deze 4x4 combi. Tof laat de sneeuw maar komen ;-)

Comment

• kleur zeal red, versie active, benzine 2x4wd + comfort pack + ledverlichting + verlichte instapbescherming + anti diefstal bouten + kofferbescherming + navigatie. Levertijd half januari 2013

Comment

• Probleem met de levertermijnen lijkt dan toch wel opgelost!
          Geleverd binnen 1,5 maand.

Comment

• welke verzekering hebben jullie eigenlijk genomen? ik heb zeer hoge premies met een full omnium.
            1700€ ??? 24maanden geen afschrijving

Comment

• Vandaag eentje gespot op de E314 tussen Aarschot en Lummen rond 14u45
              En zilvergrijze tegen ca 170km/u
              Misschien een forumlid?
              KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                Vandaag eentje gespot op de E314 tussen Aarschot en Lummen rond 14u45
                Misschien een forumlid?
                Ikke ni

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                  welke verzekering hebben jullie eigenlijk genomen? ik heb zeer hoge premies met een full omnium.
                  1700€ ??? 24maanden geen afschrijving
                  Ik zit bij ING. Full omnium met 1000€ franchise voor ~700€

Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Nog even wat nieuws over de trillende buitenspiegels :

So, hab nun auch mal ein Thema eröffnet um Euch ein paar Informationen über das Problem der flatternden Außenspiegel ab 120km/h zu geben. Gestern Abend hat mich mein FMH zurückgerufen und mir bestätigt, dass es nun in der Serie zwei abgeänderte Außenspiegel geben wird. Diese werden wohl ab...

Blijkbaar worden er vanaf de productie januari 2013 nieuwe buitenspiegels gemonteerd en worden de reeds geleverde CX-5 voor een vervanging van de vroegere buitenspiegels naar de garage teruggeroepen. Als dit waar is, is dat alvast een zeer correcte en lovenswaardige actie van Mazda!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                      Vandaag eentje gespot op de E314 tussen Aarschot en Lummen rond 14u45
                      Misschien een forumlid?
                      Ik ook ni. Die van mij is wit alhoewel hij eerder grijs lijkt momenteel
                      Trouwens, 170 ? Die zijn verbruik zou ik ook is graag weten

Comment

• Vandaag winterbanden (Yokohama 225/65/R17 W-drive) laten installeren op de originele velgen. Staan ook niet lelijk onder mijn witte CX-5, maar persoonlijk vind ik de combinatie met de zwarte design 57A velgen toch mooier.

Vraagje: binnen welke termijn moet de gratis kaartupdate van de TomTom gedownload worden?
                        Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit binnen de 30 dagen na activatie moet. Op de site van Mazda België staat dat dit binnen de 60 dagen kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Probleem met de levertermijnen lijkt dan toch wel opgelost!
                          Geleverd binnen 1,5 maand.
                          Dan moet hij wel onmiddellijk in productie gaan op de band, als je er rekening mee houdt dat de verscheping van Hiroshima naar Antwerpen gemiddeld een maand duurt.

Comment

• Of hij was al onderweg als vrije bestelling van de dealer.
                            Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• inderdaad, vrije bestelling! we hadden geluk dat het juiste ons model en kleur was :-)
                              We hebben er 18inch velgen laten onderzetten, cool alleen weet ik het merk niet. Het merk was vrij onleesbaar en dacht beginnend met een grote krol?? er waren ook geen 5 grote bouten, maar percies allemaal kleine inbussen rondom?? Iemand een idee????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
                                Dan moet hij wel onmiddellijk in productie gaan op de band, als je er rekening mee houdt dat de verscheping van Hiroshima naar Antwerpen gemiddeld een maand duurt.
                                Stockwagen ?
                                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• nee, gewoon vrije bestelling. Was besteld in maart/april dacht ik

Comment

• Nieuws over het probleem met de hoge oliestand bij CX-5-diesels dat voorkomt bij sommige dieselrijders en wordt veroorzaakt door diesel die in de olie terechtkomt :

Mazda zou binnen enkele weken dus op de proppen komen met een oplossing voor dit probleem dat blijkbaar vooral opduikt bij dieselrijders die korte afstanden doen, hoewel ik op met name een Australisch forum ook heb gelezen dat lange-afstands-rijders hier sporadisch mee te kampen hebben.

Comment

• Ik ga eens mijn olie checken dit weekend. Ik ben benieuwd....

Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Ik ga bijna een 6 bestellen met dezelfde TomTom als in de CX-5.
                                        Als er nog budget over is, zou ik ook een 2,5" HD (500GB) bij bestellen of een iPod Classic (160GB).
                                        HD moet via USB natuurlijk, iPod kan via USB of via AUX ingang.

iPod is wat te klein voor de complete muziekcollectie, en duurder, maar wat ik hierover op het internet vind is:
                                        - dat veel geneste folders traag worden ingelezen op een USB stick, maar niet als het een iPod is (?!) Dus hierarchische structuur is niet handig.
                                        - dat volgens Jemme zijn screenshots er weinig ruimte op het display is, dus platte structuur is ook niet handig

Dan denk ik dus eerder dat iPod Classic handiger is, ook al is die dubbel zo duur.
                                        Via AUX aansluiten kan je dan ook de Genius playlists op de iPod zelf afspelen.
                                        Maar bediening is dan niet zo handig in de auto natuurlijk...

Kan er nu eens niemand een echt handige auto mp3 speler maken met voldoende ruimte, handige bediening en iets zoals de Genius playlists?

Comment

• Persoonlijk zie ik niet in waarom je zoveel muziek moet bij hebben. Mijn stick van 32gb doet prima zijn ding en alle zoveel weken zet ik er gewoon wat anders op. En je hebt natuurlijk ook nog dat oldskool ding... de radio
                                          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

Working...
                                          X