Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
    Proficiat. Alvast veel plezier ermee.
    Wanneer had jij besteld?

Ik heb 12 augustus 2012 besteld. Op dat moment was de voorziene leveringsdatum eind februari. Best wel een lange tijd moeten wachten maar sneller dan verwacht. Waarschijnlijk door de opstart van een tweede productielijn ...

Comment

• ik heb zelf contact met mazda benelux omtrent het sluiten van de deuren tijdens het rijden. Ik hou jullie op de hoogte! Volgens mijn dealer ging het niet, ik geloof hem en heb ook de mail van mazda. Maar een persoonlijke aanpak gaat meer invloed hebben dan een garagehouder. Hier heeft mazda direct contact met zijn klant, ze hebben alvast gevraagd om de PDF door te sturen, blijkbaar weten zij zelf niet van de verschillen tussen UK en Andere landen. ik hou jullie verder op de hoogte

Comment

• LOL. Net meldt mijn boordcomputer mij dat ik mijn banden moet wisselen????

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk
        Jm
        http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
          LOL. Net meldt mijn boordcomputer mij dat ik mijn banden moet wisselen????

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk
          Idem hier, " rotatie banden "
          Garage binnen, en laten resetten.
          truth is in the eye of the beholder

Comment

• Na hoeveel km jij? Ik heb ~9500km.
            Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

Na hoeveel km jij? Ik heb ~9500km.
              Ongeveer na dezelfde kilometerstand. Nu zou ik een melding moeten krijgen op 40000 km. Heeft iets te maken met het AWD-systeem.

Comment

• En met rotatie bedoelen ze voorste banden naar achter plaatsen?
                Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Vrij grappig, daar een zelfde wieldiameter voor/achter enkel voor permanente 4x4's van belang kan zijn
                  AWD's zijn in courant gebruik 99,99% van de tijd in se FWD's

Comment

En met rotatie bedoelen ze voorste banden naar achter plaatsen?
                    Zo is het me uitgelegd. Eigenaardig want het gaat hier niet over een 4WD systeem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                      Zo is het me uitgelegd. Eigenaardig want het gaat hier niet over een 4WD systeem.
                      Je kunt zelf instellen in het infoscherm wanneer je wenst de banden te roteren. Je kunt deze melding ook uitschakelen.

Als je toch wenst je banden te wisselen: in de handleiding staat beschreven hoe je dit best doet.

Comment

• Dus best uitschakelen, het is efficienter regelmatig naar je banden te kijken om te weten wanneer te permuteren
                        Eindoel is de banden gelijkmatig te laten slijten, zo je de 4 tegelijkertijd vervangt; ik verwissel als het verschil groter wordt dan 1mm; gewoon de instructie geven bij de winter/zomer-wissel, ik laat steeds de beste vooraan plaatsen, het is beter tegen aquaplaning en niet gevaarlijk daar het verschil steeds gering is (heb wel quattro... )
                        dus beste stabiliteit/evenwicht en altijd dezelfde tekening op de 4 wielen

Comment

• Heeft iemand ook het volgende vreemde gedrag van de radio? Geregeld verspringt de radio van de ingestelde zender zonder reden. Hij staat altijd op stubru en dan plots verspringt hij naar 100.7. Bij het beluisteren van mp3s verspringt hij ook geregeld naar een ander lied zonder enig aanleiding. Erg vreemd.
                          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

Heeft iemand ook het volgende vreemde gedrag van de radio? Geregeld verspringt de radio van de ingestelde zender zonder reden. Hij staat altijd op stubru en dan plots verspringt hij naar 100.7. Bij het beluisteren van mp3s verspringt hij ook geregeld naar een ander lied zonder enig aanleiding. Erg vreemd.
                            Is 100.7 ook niet ergens een officiële frequentie van StuBru (regio Antwerpen ofzo?)
                            KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                              Is 100.7 ook niet ergens een officiële frequentie van StuBru (regio Antwerpen ofzo?)
                              nee , dat is 100.9 en in brabant is dat 100.6
                              1991 Audi S2 coupe
                              2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Maakt eigenlijk weinig uit he. hij zou niet mogen verspringen.
                                Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• tof een CX-5 topic

ik ben er 2 weken geleden 1 gaan bestellen, sport uitvoering 2.0 benzine 4x4, handgeschakeld, levering geschat rond juni.

ik wilde "metropolitan grey" als kleur maar dat kon niet want die kleur gaat eruit volgens de dealer en werd vervangen door een ander soort donkergrijs, dat werd dan "meteor grey", zo goed als hetzelfde, mazda 6 heeft die kleur ook.
                                  toch raar want op de site staat die kleur nog steeds(?) en spreken ze niet van meteor grey.

wel spijtig dat die beschermingplaten voor en achter en die led dagrijverlichting opties zijn, mocht er eigenlijk wel opstaan vind ik, zeker bij de sport uitvoering die ik gekozen heb.
                                  zou er geen "pack" zijn waarin verschillende van deze accessoires zit, want apart zijn die dingen wel aan de prijs, en dan moeten er nog spatlappen voor en achter opkomen.

Comment

• hallo,

mag ik weten welke dealer?
                                    wij hebben ook een CX5 en in wijnegem besteld.

Oorspronkelijk geplaatst door Dave323F Bekijk Berichten
                                    tof een CX-5 topic

ik ben er 2 weken geleden 1 gaan bestellen, sport uitvoering 2.0 benzine 4x4, handgeschakeld, levering geschat rond juni.

ik wilde "metropolitan grey" als kleur maar dat kon niet want die kleur gaat eruit volgens de dealer en werd vervangen door een ander soort donkergrijs, dat werd dan "meteor grey", zo goed als hetzelfde, mazda 6 heeft die kleur ook.
                                    toch raar want op de site staat die kleur nog steeds(?) en spreken ze niet van meteor grey.

wel spijtig dat die beschermingplaten voor en achter en die led dagrijverlichting opties zijn, mocht er eigenlijk wel opstaan vind ik, zeker bij de sport uitvoering die ik gekozen heb.
                                    zou er geen "pack" zijn waarin verschillende van deze accessoires zit, want apart zijn die dingen wel aan de prijs, en dan moeten er nog spatlappen voor en achter opkomen.

Comment

• Volgende winter toch een setje winterbanden/velgen bestellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                                        hallo,

mag ik weten welke dealer?
                                        wij hebben ook een CX5 en in wijnegem besteld.
                                        Bij Mazda Schelkens in Wommelgem daar kom ik al 10 jaar ondertussen

Waar is er in Wijnegem een Mazda garage? nog nooit tegengekomen en ik rij er iedere dag door.

Comment

• Ja sorry, bedoelde wommelgem en dit is ook onze dealer!
                                          Die led's zijn toch niet zo duur? maar ze geven wel niet veel licht, tis eerder show. Niet vergelijkbaar met mercedes ofzo bv. Trouwens uitstekende dealer, met top service en je kan er goede zaakjes doen. Voor ons de eerste auto daar en ook de eerste MAZDA :-) De instapbescherming met verlichting is daar tegen wel klasse! En guy had mooie 18inch velgen liggen voor ons!

Oorspronkelijk geplaatst door Dave323F Bekijk Berichten
                                          Bij Mazda Schelkens in Wommelgem daar kom ik al 10 jaar ondertussen

Waar is er in Wijnegem een Mazda garage? nog nooit tegengekomen en ik rij er iedere dag door.
                                          Last edited by ; 12/02/2013, 11:34.

Comment

Working...
                                          X