Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
    Ja sorry, bedoelde wommelgem en dit is ook onze dealer!
    Die led's zijn toch niet zo duur? maar ze geven wel niet veel licht, tis eerder show. Niet vergelijkbaar met mercedes ofzo bv. Trouwens uitstekende dealer, met top service en je kan er goede zaakjes doen. Voor ons de eerste auto daar en ook de eerste MAZDA :-) De instapbescherming met verlichting is daar tegen wel klasse! En guy had mooie 18inch velgen liggen voor ons!
    ja een goei garage, nog een zeldzame garage je geen nummer bent, waar je goed word geholpen voor nen eerlijke prijs, zonder verassingen,
    wat die accesoires betreft, volgens de prijslijst die ik heb gekregen kosten die led's 555€ das toch al redelijk vind ik, ik moet nog t'een en t'ander van die accessoires hebben en dat maakt het totaal wel redelijk aan de prijs maar goe daar kies ik dan ook zelf voor.
    ik wilde maar zeggen dat die sport (meest aangeklede) versie dat wel mocht hebben, wat velgen betreft staan er dan wel 19inch op

Comment

• ik kan u zeggen dat wij de leds 350€ incl btw hebben betaald, volgens onze optielijst/catalogus. We spreken toch over de leds van voor in de bumper verwerkt he? Mischien hebben ze die nu veranderd zodat ze ook licht geven en daarmee de prijs naar boven is?? Je kan ook bij de Guy uw 19inch inruilen voor 18inch he? We vonden 19inch wat gevaarlijk voor boordstenen, de 18inch met de guy zijn velgen zijn super, check maar op de foto's wat posten terug van mij. Ik raad zeker de kofferbeschermer aan, dat is super handig! Voor de rest ga je veel plezier beleven aan de CX5! Inderdaad de service is daar geweldig, vrijdag bellen voor winterbanden + velgen en zaterdag stonden ze er al op!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
        ik kan u zeggen dat wij de leds 350€ incl btw hebben betaald, volgens onze optielijst/catalogus. We spreken toch over de leds van voor in de bumper verwerkt he? Mischien hebben ze die nu veranderd zodat ze ook licht geven en daarmee de prijs naar boven is?? Je kan ook bij de Guy uw 19inch inruilen voor 18inch he? We vonden 19inch wat gevaarlijk voor boordstenen, de 18inch met de guy zijn velgen zijn super, check maar op de foto's wat posten terug van mij. Ik raad zeker de kofferbeschermer aan, dat is super handig! Voor de rest ga je veel plezier beleven aan de CX5! Inderdaad de service is daar geweldig, vrijdag bellen voor winterbanden + velgen en zaterdag stonden ze er al op!
        ja die bumper led's inderdaad, 350€ is al menselijker, het is nochtans een officiële prijslijst die ik gekregen heb, zal wel niet meer volledig juist zijn dan, ik wilde in de koffer die rubbermat leggen,
        die 19duimers laat ik erop staan, vind ik wel knap en goed oppassen voor de boordstenen is het nadeel.

die cx5 zal een groot verschil zijn met mijn huidige 323F, ik kijk er naar uit

ge zijt er zo te lezen wel content van

Comment

• Beste,

We zijn inderdaad zeer tevreden van de wagen, alleen vinden we het een groot nadeel dat de deuren niet automatisch sluiten tijdens het rijden.
          Guy is voor ons een systeem aan het zoeken om dit optelossen. Bij mazda zelf kunnen ze hier niks aan veranderen. De andere zijn kleine gebreken die ontbreken, zo is er bv geen digitale snelheidsmeter waar dit standaard is bij auto's van 6000€ en vinden we het verbruik toch hoog en zeker niet overeenstemmen met de folder. Dat had Guy ook gezegd, maar we hadden met de demo wagen 7,5L wat we Ok vonden, echter hebben we nu 8.6L wat we te hoog vinden, na 410km gaan tanken vinden we erg. Ok, op jaarbasis is dat een goede 200€ dat we meer betalen maar het gaat om het gevoel. Wellicht moeten we er nog wat mee rond toeren omdit naar beneden te krijgen. Ik heb zelf geen rijbewijs, maar nu met de CX5 krijg ik wel zin om er toch voor te gaan. De eerste auto van de 3 die we gehad hebben waar ik mee zou willen rijden, mede door het goede overzicht van de baan. Moest ik de klok terug kunnen draaien, zou ik mischien toch de diesel nemen maar we doen eigenlijk te weinig km daarvoor. 12000km per jaar en dat we op reis gaan 17000km. Dat ik tips zou mogen geven aan mazda om de wagen te verbeteren zijn het deze: Automatisch sluiten deuren, aangeven digitale snelheid, betere sound basic, optie om passagierszetel te verstellen naar boven.
          Met deze punten verbeterd is het echt 100/100. Nu 92/100

Oorspronkelijk geplaatst door Dave323F Bekijk Berichten
          ja die bumper led's inderdaad, 350€ is al menselijker, het is nochtans een officiële prijslijst die ik gekregen heb, zal wel niet meer volledig juist zijn dan, ik wilde in de koffer die rubbermat leggen,
          die 19duimers laat ik erop staan, vind ik wel knap en goed oppassen voor de boordstenen is het nadeel.

die cx5 zal een groot verschil zijn met mijn huidige 323F, ik kijk er naar uit

ge zijt er zo te lezen wel content van

Comment

• gisteren gaan tanken: 227km met 18,5L AUB (was autostrade en de A12 een paar keer op en af, dus 120km en 90) veel zesde versnelling niet hoger dan 3000toeren geweest. Mijn vrouw schakelt al op 2000 / 2500 toeren.

vindt niet echt serieus

heb mazda hierover ingelicht en we moeten contact opnemen met de dealer
            mvg

Comment

• 8.15 l / 100km , dat is toch niet zo slecht ?

Vergelijk eens met sprintmonitor :

- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
              - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Ne platte naft in een jeep? Wa wilt ge?

Comment

• we zullen nog wat afwachten tot er meer km op staan.

Comment

• Welk verbruik verwacht je eigenlijk?
                    Jm
                    http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• 7,5L zoals de testwagen of lager.

Comment

• o
                        Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                        7,5L zoals de testwagen of lager.
                        7.5 liter lijkt me haalbaar, maar minder? Denk het niet.
                        truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                          7.5 liter lijkt me haalbaar, maar minder? Denk het niet.
                          Enkele sites die de CX5 benzine konden testen haalden een gemiddeld verbruik van minder dan 7,5 liter.
                          7,2 liter
                          7,3 liter
                          6,5 liter in een zeer korte test

Het is natuurlijk winter en hij is nog vrij nieuw.
                          Wacht nog ff af en bekijk binnen een maand of 3 eens opnieuw
                          KLIK |&| KLAK

Comment

• Jappen en het verbruik van hun wagens, niet echt een geslaagde combinatie. Voor hun SkyActiv diesels geven ze ook een verbruik op die volgens mij onmogelijk te behalen zijn. Als je een zuinige diesel wil dan koop je beter een Duitser.

Comment

• Alsof de Duitsers beter doen.

Probleem is dat de meeste autoverkopers de mensen blaasjes wijs maken aan de hand van de Europese verbruikscyclus die totaal irreëel is. En het echte verbruik ligt dan makkelijk 1-2L hoger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Jappen en het verbruik van hun wagens, niet echt een geslaagde combinatie. Voor hun SkyActiv diesels geven ze ook een verbruik op die volgens mij onmogelijk te behalen zijn. Als je een zuinige diesel wil dan koop je beter een Duitser.
                                Uw moeder!

Als er 1 merk is dat minder overdrijft met zijn opgegeven verbruik, dan is het zeker en vast mazda.
                                Als testrijders gemiddeld 7,3 halen kan je als zuinige chauffeur normaal gezien nog wel wat lager geraken en dan kom je al in de buurt van de fabrieksopgave.
                                Toyota daarentegen heeft het kunstje van zwaar overdrijven (sorry, onderdrijven) met gemiddeld verbruik en CO2-waardes zeer goed onder de knie. Maar 1 kiwi maakt de fruitmand niet.
                                Met de Duitsers waar ik al mee gereden heb kom ik nooit in de buurt van maar 1 liter meer dan de fabrieksopgave.
                                Met de mazda's waarmee ik tot nu toe gereden heb haal ik het fabrieksgemiddelde of duik er zelfs onder.

Maar ik veronderstel dat de reactie van Diabolic niet bedoeld was om geloofwaardig over te komen en dat hij gewoon een knuppel in het hoenderhok wou gooien.
                                Anders ben ik benieuwd of die 3030 andere berichten ook even dwaas zijn
                                KLIK |&| KLAK

Comment

• Graag nogmaals over het verbruik van de benzine CX-5 handgeschakeld.
                                  Ik heb op Spritmonitor gefilterd op VW Tiguan 1,4 TSI 160 pk handgeschakeld en Mazda CX-5 2.0 handgeschakeld, beide gemengd FWD en AWD.

Het resultaat: Mazda CX-5 gemiddeld 7,9 l/100 KM
                                  VW Tiguan gemiddeld 8,84 l/100 km

Bijna één liter verschil ten gunste van Mazda! De Duitsers zuiniger?

Mijn vorige wagen was een Mazda 6 II 1,8 benzine met 120 pk. Die verbruikte bij een zelfde rijstijl 7% meer dan mijn huidige CX-5 met 165 pk en een minder gunstige stroomlijn. Dan is Sky Active toch zeker een vooruitgang.

Comment

• chrome asseccoires

Over enkele weken verwacht mijn CX5. ik wilde deze graag wat opsmukken met chrome-accessoires
                                    Iemand ervaring van leveranciers van accessoieres uit China... Er zijn er verschillende fabrikanten die opereren via ébay of het platform van Aliexpress.

Het ziet er mooi uit, de beschrijving kwaliteitsvol, maar is dit ook zo ??

Ik heb wel al eens verlichting en GSM accessoires besteld via Aliexpress en was wel tevreden over de materialen en levering . Maar nog nooit heb ik iets voor de auto besteld....

Iemand ervaring ??
                                    12-font-b-MAZDA-b-font-font-b-cx5-b-font-door-sill-strip-font-b.summ (1).jpg
                                    2012_2013_Mazda_CX_5_ABS_Chrome_Front_Grille_Around_Trim_Racing_Grills_Trim.jpg
                                    2012_2013_Mazda_CX_5_ABS_Chrome_Front_Fog_light_Lamp_Cover_Trim.jpg
                                    -font-b-MAZDA-b-font-cx-5-after-emblem-trim-font-b-cx5-b-font.summ.jpg

Te verkrijgen bij :

Last edited by ; 17/02/2013, 16:22.

Comment

• veel kan je krijgen via u dealer, dan bespaar je de miserie van het zelf plaatsen enz. Bij aankoop kan je wel wat pushen op gratis installatie.

Oorspronkelijk geplaatst door maclu Bekijk Berichten
                                      Over enkele weken verwacht mijn CX5. ik wilde deze graag wat opsmukken met chrome-accessoires
                                      Iemand ervaring van leveranciers van accessoieres uit China... Er zijn er verschillende fabrikanten die opereren via ébay of het platform van Aliexpress.

Ik heb wel al eens verlichting en GSM accessoires besteld via Aliexpress en was wel tevreden over de materialen en levering . Maar nog nooit heb ik iets voor de auto besteld....

Iemand ervaring ??
                                      [ATTACH=CONFIG]95237[/ATTACH]
                                      [ATTACH=CONFIG]95240[/ATTACH]
                                      [ATTACH=CONFIG]95239[/ATTACH]
                                      [ATTACH=CONFIG]95238[/ATTACH]

Te verkrijgen bij :

http://www.ebay.com/sch/m.html?_odkw...at=0&_from=R40

Comment

• ik had die chrome gevallen ook al gevonden op het net er zijn inderdaad schoon dingen bij, maar ik kopen doe ik niet want die china chroom ken ik, kan zijn dat het niet zo is maar ik denk bij de eerste beste keer dat ze aangetast worden door strooizout dat ze roesten. heb ik toch al eens gezien van mensen die china chroom hadden
                                        daarom zal ik wel uit de accesoirres lijst van mazda zelf wat kiezen.

Oorspronkelijk geplaatst door maclu Bekijk Berichten

Iemand ervaring ??
                                        [ATTACH=CONFIG]95237[/ATTACH]
                                        [ATTACH=CONFIG]95240[/ATTACH]
                                        [ATTACH=CONFIG]95239[/ATTACH]
                                        [ATTACH=CONFIG]95238[/ATTACH]

Te verkrijgen bij :

http://www.ebay.com/sch/m.html?_odkw...at=0&_from=R40

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
                                          Bijna één liter verschil ten gunste van Mazda! De Duitsers zuiniger?
                                          Ik denk reeds een jaar geleden was er een test in AutoBild of zo tussen verscheidene eco diesels versies van Passat, Mondeo, Superb, ... en de 163pk versie van de vorige 6 break.
                                          Al de rest had maximum 130pk, dus de Mazda haalde gemakkelijk hoogste punten op motor en rijplezier. En dan het verbruik: Mazda 6 zuinigste.
                                          Maar op papier de rest wel superzuinig en superweinig CO2 hoor!

Het spijtige is wel dat de politiekers in Europa losgeslagen zijn door dat ene CO2 cijfertje waar we veel te veel voor moeten betalen. Vervuiling hangt samen met gebruik, niet met verbruik in een folder.

Comment

Working...
                                          X