Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb reactie van de dealer gehad over de nieuwe funcionaliteiten.
    Het audiosysteem van de CX-5 heeft inderdaad een upgrade gekregen. De audio is vanaf nu ook te bedienen middels de spraakbesturing. Sms- en emailberichten kunnen ontvangen worden en hardop voorgelezen worden. Je kan deze ook beantwoorden met voorgeprogrammeerde zinnen.

Van een kickdown functie voor de automaat heeft mazda geen weet (misschien weer iets specifiek voor de Amerikaanse markt dan...)

Comment

• En kan een "oude" cx-5 geupgrade worden naar de nieuwe software?
      Jm
      http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
        En kan een "oude" cx-5 geupgrade worden naar de nieuwe software?
        Goh, daar heb ik geen idee van ... Maar ik neem aan dat dat wel zou moeten lukken. Dit lijkt me toch puur softwarematig te zijn.
        Wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat de garage zelf niet op de hoogte was van al deze zaken.
        Blijkbaar zal ik nu ook de kleur Meteor Gray krijgen ipv metropolitan. Ik vind dat dit wel gecommuniceerd had mogen worden eigenlijk.
        En helaas ook nog eens de bevestiging gehad dat de levering nog steeds voor juni is (eind augustus - begin september besteld).

Comment

• Amai, da's inderdaad wel niet netjes, zo maar de kleur veranderen.

En die levertermijnen? Bijna een jaar wachten.
          Mijn Mazda 6 in december besteld en wordt 10 april geleverd.
          Hoewel ik verwacht dat de termijnen daar ook oplopen.

Comment

• Hij zal er waarschijnlijk wel sneller zijn, een tijdje geleden is er een extra productielijk opgestart.
            Maar op dit moment is de leveringstermijn nog niet geüpdate door mazda.
            Dus ik mik nog steeds op eind april :-D

Comment

• binnenkort eindelijk anti carjacking op de CX5 :-)
              Last edited by ; 29/03/2013, 16:54.

Comment

• Weer eens onderweg door Europa en nogmaals een testparcourtje gereden op de Duitse autobahn. Weinig verkeer, goede weersomstandigheden. Tussen twee tankbeurten gemiddelde snelheid bereikt volgens boordcomputer 144 km/uur, over 345 km. Verbruik gemiddeld 11,62 l/100 km.... Als het snel moet gaan, kost het benzine, dat zal met de diesel niet anders zijn, denk ik. Wie dus meent dat de benzineversie niet vooruit te branden is, heeft het mis. Je moet er gewoon mee rijden zoals dat hoort met een atmosferische benzine: om trekkracht te hebben, steeds boven de 4000 toeren.

Comment

• wanneer gaan jullie tanken, en wanneer begint eigenlijk de reserve, wij gaan altijd tanken dat alle grote blokken op zijn, dus eigenlijk 3/4 van de totale aanduiding. Wij gaan er van uit dat de laatse 1/4 reserve is, omdat daar de blokjes ook kleiner zijn, klopt dit ?

Wij doen binnenkort ook een trip, en hoop dat wij geen 11,62L vebruiken! snelheid zal 130 zijn (frankrijk) 4000toeren is wel veel, wij trachten altijd onder de 3000 te blijven en onder normaal gevallen lukt dit best. Zoveel mogelijk volgen we de schakelcomputer. Dan nog hebben we 8,5L pfff

Comment

• Bij 1 of geen blokjes meer
                    Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• dus dat alle blokjes wegzijn, begint pas de reserve?

Comment

• Goh, ik zal er eens opletten. Maar met alle blokjes weg dan moet ik 53 liter tanken dacht ik
                        Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Brandstoftank FWD = 56 l - AWD 58 l

Dus alle blokjes op = reserve
                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Wanneer het gele reservelampje aan gaat en de brandstof melding verschijnt kan ik ongeveer 46 liter tanken en rest er dus nog 10 liter = de (ruime-) reserve. Geen reden tot paniek dus wanneer er niet meteen een pomp in de buurt is.

Voor alle duidelijkheid, ik rij niet steeds boven de 4000 toeren, eerder zelden boven 3000. Anders zou ik wel niet aan een gemiddelde van 8,3 per honderd komen na ruim twintigduizend kilometers!

Comment

• volgens mijn berekening verbruiken wij 10L!!! 420km met 38L

Comment

• dat is 9L / 100km

Comment

• hoe bereken jullie dit aub? ik weet het ongeveer

Comment

• aantal liters x 100
                                    ------------------ = x L / 100km
                                    aantal km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk Berichten
                                      hoe bereken jullie dit aub? ik weet het ongeveer
                                      regel van 3:
                                      420km met 38 liter
                                      100km met xx liter

van 420 naar 100 = delen door 4,2
                                      Dus 38 gedeeld door 4,2 = 9,05
                                      KLIK |&| KLAK

Comment

• Ook in de diesel-versie komt hij zijn beloften inzake brandstofverbruik niet 100% na, maar vindt hem, rekening houdende met alle parameters voldoende zuinig. ( het is nu éénmaal geen stadswagentje)
                                        truth is in the eye of the beholder

Comment

• Waarom het zo moeilijk maken , neem het voorbeeld van hierboven,
                                          420 km en vb 38,05 getankt = 3805 : 420 = 9,06 L/100km poepsimpel toch

Comment

Working...
                                          X