Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hmm, daarnet kon ik de centerpoint wel inschakelen als ik naar muziek op de USB stick luisterde.
vreemd vreemd maar wel blij, want het klonk al een stuk beter!
Pff, ik heb de wagen nog maar voor de derde dag of het eerste echte probleem is er al. Mijn koffer sluit niet meer.
Aangezien het al avond was en ik de auto liever niet zo achterlaat op de parking morgen, naar de mazda service nummer gebeld. Binnen 20 minuten stond er een depanneur thuis. Dat was wel goede service.
Veel kon hij niet helpen helaas. Maar hij heeft dan wel het electrisch slot afgekoppeld. Nu is de koffer tenminste dicht.
Morgen maar eens bellen naar de garage...
Net gebeld met de garage.
Antwoord : dat is niet kapot, dat is normaal. Want je staat achter de koffer , met de sleutel in je broekzak.
Ik zeg hem dat, wanneer ik de auto sluit met de afstandsbediening dat ik dat in de koffer kan, zonder op het keyless entry knopje aan de koffer te drukken.
Maar blijkbaar is dat knopje om de deuren te openen en niet de koffer.
Straks dus eens testen of ik in de koffer kan als de sleutel ver genoeg van de auto verwijderd is... Of kan iemand bevestigen dat de koffer inderdaad ALTIJD op is als ik er met de sleutel achter sta, zonder op de keyless entry knop de duwen?
Euh , de handleiding eens lezen ,niemand doet het maar toch ...
Je hebt volledig gelijk. Maar ik had het eerst al verkeerd begrepen blijkbaar bij de levering van de wagen. Ik heb het gisteren ook online opgezocht, maar was de Engelstalige manual. En daaruit kon ik het ook niet opmaken.
volgende keer old school handboek lezen
Ik heb reactie van de dealer gehad over de nieuwe funcionaliteiten.
Het audiosysteem van de CX-5 heeft inderdaad een upgrade gekregen. De audio is vanaf nu ook te bedienen middels de spraakbesturing. Sms- en emailberichten kunnen ontvangen worden en hardop voorgelezen worden. Je kan deze ook beantwoorden met voorgeprogrammeerde zinnen.
Van een kickdown functie voor de automaat heeft mazda geen weet (misschien weer iets specifiek voor de Amerikaanse markt dan...)
heb de wagen besteld op 27 febr. en rij er nu sinds ong de 3 de week van mei mee, dus dat ging vlugger dan verwacht :-)
wat betreft het audiiosysteem, heb uiteindelijk alles kunnen installeren, (na enig zoekwerk : 0032 ipv +32, contacts instellen op enkel telefoonboek gsm en niet sim of externe kaart....)
doch de functie "berichten" licht maar niet op in het tft scherm, heb al verschillende aanpassingen geprobeerd bij instellingen gsm (galaxy SII+), heeft iemand van jullie hier ervaring mee, mogelijk is het een klein iets dat ik over het hoofd zie...
Raar allemaal, die wachttijden, ik heb de mijne eind februari (2013) besteld en deze werd al geleverd half mei, tevens werd ik bij aankoop direct op de hoogte gebracht dat de kleur metropolitan grey in de brochure niet meer werd voorzien maar ondertussen was veranderd in Meteor grey....
Bij mij werkt dat ook niet.
Ik krijg wel een stem (stem van gsm die via bluetooth wordt afgespeeld) dat ik een new message heb. En dan kan ik kiezen tussen voorlezen of negeren. Ik heb een windows phone en die spraak technologie is er nog niet in het nederlands. Dus dat wordt dan voorgelezen door een Engelse stem...
Het feit dat je de berichten niet kan lezen zou komen omdat je gsm niet beschikt over het MAP protocol. Maar geen idee welke smartphones dat wel hebben...
Bij mij werkt dat ook niet.
Ik krijg wel een stem (stem van gsm die via bluetooth wordt afgespeeld) dat ik een new message heb. En dan kan ik kiezen tussen voorlezen of negeren. Ik heb een windows phone en die spraak technologie is er nog niet in het nederlands. Dus dat wordt dan voorgelezen door een Engelse stem...
Het feit dat je de berichten niet kan lezen zou komen omdat je gsm niet beschikt over het MAP protocol. Maar geen idee welke smartphones dat wel hebben...
heb me gek gezocht op google "map protocol samsung" doch vind er niets van terug
dus voorlopig geen oplossing, ik kan natuurliljk ook proberen spraaktechnologie van gsm te gebruiken, maar dat is niet echt de bedoeling ik wil deze van de auto :-)
ik zal nog even navragen bij de dealer maar ik heb de indruk dat het voor hen ook allemaal "nieuw" is ;-)
Iemand al geprobeerd of er 3 kinderzitjes/maxi-cosi's naast mekaar kunnen achteraan? Desnoods 2 achteraan en eentje vooraan, maar zou er nog genoeg plek zijn in het midden voor een volwassene?
Wat me verschrikkelijk stoort aan de TomTom navi is dat hij mp3's van een USB stick bij het opnieuw starten van de wagen niet herneemt.
Hij begint gewoon terug random alle liedjes af te spelen, ipv de folder en liedjes te hernemen waar hij mee bezig was.
Hebben jullie dat ook?
Prachtig: er zijn nog maar enkele GSM's die dat MAP bluetooth protocol ondersteunen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand echt zou willen dat hij de liedjes niet onthoud.
Nog steeds geen goede MP3 speler in een auto gevonden.
Hoe moeilijk is het nu om een iPod in een auto radio na te bouwen?
Iemand een idee wat het verschil is tussen de 'airco' stand and 'airco Eco' stand? Wat doet hij dan anders?
Zou het niet onmiddellijk kunnen zeggen, maar als ik moet gokken zou ik zeggen dat hij in normale stand de airco (compressor enzo) maximaal gaat gebruiken om zo snel mogelijk de temperatuur te bereiken en dat hij in eco stand die pomp zo weinig mogelijk wil gebruiken, of mss zelfs niet als er veel motorbelasting is enzo?
Mijn schoonvader wil een CX-5 kopen. Ik vind dat hij een 4x2 moet kopen met 150pk (diesel), maar hij wil persé de 4x4 en ook 175pk. Om wat mee te doen vraag ik mij dan af?! Aangezien die 4x4 en 175pk toch een pak duurder is zouden ze een aantal opties niet nemen die voor mijn schoonmoeder wel belangrijk zijn.
Ik zou mijn schoonvader eigenlijk willen overtuigen om niet de 175pk versie met 4x4 te nemen.
Wat denken jullie?
Wat verbruiken beide versies?
Is er een verschil in inschrijvingstaks?
Comment