Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Persoonlijk vind ik dat ook niet slecht voor die combinatie.
    Iedereen weet toch dat als je echt zuinig wil rijden je een oude Golf 2 1.6 diesel moet nemen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
      Jemme, heb je de truc met de zekeringen al geprobeerd zoals hierboven ergens werd vermeld? Ik had ook heel veel problemen met de gps en bij mij heeft dat het probleem opgelost. De TomTom module werkt nu al een hele tijd feilloos...
      Probleem lijkt opgelost. Yiepie... Volgens tomtom moest ik mijn dealer contacteren want het zou een hardware probleem zijn... Dat zich net na een firmware update voordoet? Yeah right.
      Jm
      http://www.roadsterclub.be

      2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



      1996 RX-7 FD3S

      Comment


      • Geweldig filmpje!
        Heb met mijn CX5 al op slechte bosweggetjes gezeten en was telkens verbaasd hoe vlot dat ging. Maar op zo'n modderpiste ben ik nog niet gedurfd (moet ik ook nooit zijn). Geruststellend om weten dat het mogelijk is. Jammer dat ze niet laten zien welke banden eronder staan. Op het eerste zicht standaard banden en dat maakt het des te meer verbazend.

        Oorspronkelijk geplaatst door dimekoza Bekijk Berichten

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
          Probleem lijkt opgelost. Yiepie... Volgens tomtom moest ik mijn dealer contacteren want het zou een hardware probleem zijn... Dat zich net na een firmware update voordoet? Yeah right.
          Aha, zomaar doorsturen? Dat verklaart veel. De klootzakken.
          I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

          1985 Mazda 626 Coupé

          Comment


          • De motor zal dit wel aankunnen, maar koppeling, vliegwiel?

            Wel hele mooie koppelcurve en lineair opgebouwd vermogen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
              De motor zal dit wel aankunnen, maar koppeling, vliegwiel?

              Wel hele mooie koppelcurve en lineair opgebouwd vermogen.
              Vroeg of laat problemen.
              truth is in the eye of the beholder

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                Wat zou er vuil worden in een dieselmotor? De EGR mogelijk. Hangt af van de constructeur: met mijn Opel Zafira heb ik daar niks dan miserie mee gehad. Met mijn Hyundai Trajet dan weer niet. Mijn Mazda dealer beweert dat de Skyactive motor er absoluut geen probleem mee mag hebben. Eerst zien en dan geloven zeg ik, we zullen dat moeten afwachten. Idem voor dieselpartikelfilter.
                Ik had hier moeten zwijgen! Mijn eerste auto met een DPF en lap al prijs. Zondag op Brusselse ring, waarschuwing (niet te missen, knalrood): oliedruk te laag, motorschade mogelijk, controleer oliepeil. Ik direct aan de kant, oliepeil gecheckt: hoog genoeg zelfs te hoog. Gisteren naar Schelkens waar ik even tussendoor mocht. Diagnose: de echte fout was "oliekwaliteit slecht". Reden: het gevreesde DPF-regeneratieprobleem dat de CX5-diesel van in het begin achtervolgt. Ik ga het hier niet uit de doeken doen; ik heb mijn CX5-documentatie aangepast, je kan het daarin lezen.


                Remedie was dus een vroegtijdige oliewissel (niet onder garantie!).

                Op mijn vraag: hoe kan na 13000 km de olie al om zeep zijn? Antwoord: rijstijl te laagtoerig waardoor het roet onvoldoende verbrandt in het DPF en dit te frequent moet regenereren, dat kost dieselbrandstof en vervuilt de motorolie. Ik zeg ja maar ik rij zuinig, ik volg de schakelindicator en bovendien is deze motor zo soepel dat hij probleemloos laag in de toeren kan gereden worden. Wat zij zegden: vergeet die schakelindicator. En vergeet dat je 6 versnellingen hebt, die 6de mag je enkel vanaf 130 km/u gebruiken. Rij op autostrade in België in 5de.
                Allez dat gaan we nu eens een 1000 km zien vol te houden, en volgens hen zou ik dan minder moeten verbruiken dan voordien.

                In elk geval, van heel dat groene ECO-imago van de CX5 Diesel blijft geen spaander heel. Niet alleen verbruikt hij 30-40% meer dan de officiële cijfers, je mag hem nu ook al niet meer "zuinig" proberen te rijden.
                Last edited by PaulDB; 10/12/2013, 10:40.

                Comment


                • Er is geen enkele wagen op de hele wereld die de officiële verbruikscijfers haalt in het dagdagelijkse verkeer.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Er is geen enkele wagen op de hele wereld die de officiële verbruikscijfers haalt in het dagdagelijkse verkeer.
                    Tuurlijk, maar daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat de CX5 D toch wel wat veel verbruikt. Niet alleen is het meerverbruik t.o.v. de officiële cijfers echt wel aberrant (we spreken over 40% !!!), het is gewoon veel voor de auto die hij is. Dit is een hi-tech auto, waarin de allerlaatste technologie steekt om hem zo zuinig mogelijk te maken, waarin op elke gram gekeken is (en hij is ook verbazend licht), met een motor die van nul af is ontworpen met het oog op proper en zuinig zijn. Maar ik zit nu op 7,4 l/100 km over 5000 km en dat al "eco-drivend": dat is dus evenveel als gelijk welke diesel van 15-20 jaar geleden. Efkes 13 jaar terug in de tijd: mijn Zafira A (2.0 D) reed aan 7,0 l. Ongeveer even zwaar, lang en hoog en niks iStop of 6-versnellingen.

                    Comment


                    • Ik heb zo stilaan het vermoeden dat japanners niet echt grote de dieseltechneuten zijn.

                      Toyota heeft ermee gesukkeld, de eerste versies van de Subare diesels hielden het ook niet lang vol, blijkbaar zit er bij Mazda ook iets niet snor....

                      Comment


                      • Met 7,4L/100km zit ge pal op het gemiddelde van spritmonitor. Met onze Passat 1.9tdi automaat met 110pk van '97 zat ik rond de 5.5-6.0, met mijn huidige Passat 20.tdi manueel (wel 4motion) 6,5-7L.

                        Comment


                        • Zonder me over jouw individueel probleem uit te kunnen spreken is het zo dat de Belgische verkeerssituatie minder en minder aangepast is aan de moderne 'diesels'. Van file naar file sukkelen, stadsverkeer, korte ritten en daardoor gemiste/mislukte regeneraties zijn absoluut nefast. Heel wat mensen zouden mijns inziens heel wat beter af zijn met een gewone benzine of een hybride, maar afstappen van het 'lagere' dieselverbruik (maar wel een potentieel risico lopen op problemen-kosten) lijkt voor de meesten een brug te ver hierin nog meestal gesteund door autoverkopers die vaak niet met al te veel deskundigheid adviseren of journalisten die vaak enkel oog hebben voor het voordeel van de dieselversies (maar niks vertellen over de nadelen). Toch succes gewenst !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                            Zonder me over jouw individueel probleem uit te kunnen spreken is het zo dat de Belgische verkeerssituatie minder en minder aangepast is aan de moderne 'diesels'. Van file naar file sukkelen, stadsverkeer, korte ritten en daardoor gemiste/mislukte regeneraties zijn absoluut nefast. Heel wat mensen zouden mijns inziens heel wat beter af zijn met een gewone benzine of een hybride, maar afstappen van het 'lagere' dieselverbruik (maar wel een potentieel risico lopen op problemen-kosten) lijkt voor de meesten een brug te ver hierin nog meestal gesteund door autoverkopers die vaak niet met al te veel deskundigheid adviseren of journalisten die vaak enkel oog hebben voor het voordeel van de dieselversies (maar niks vertellen over de nadelen). Toch succes gewenst !
                            Merci

                            PS: benzine is geen optie, ik rij 35000 à 40000 km/jaar waarvan ruim 80% autostrade. En ik doe dat al 30 jaar met diesels dus kan wel wat vergelijken, ook qua verbruik. Maar dit is wel mijn 1ste met een roetfilter.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                              Maar ik zit nu op 7,4 l/100 km over 5000 km en dat al "eco-drivend"
                              Dat is mijn verbruik bij sportieve rijstijl. Eco rijdend valt dat los terug naar 6 liter of minder. Probleem is Fox1 aanhaalt, het is erg moeilijk om een echt eco rijstijl aan te houden in Belgie. Vanmorgen was het voor mij weer prijs op de ring in Brussel
                              Jm
                              http://www.roadsterclub.be

                              2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



                              1996 RX-7 FD3S

                              Comment


                              • 't Is rotfilter, niet roetfilter.

                                Comment


                                • Er lijkt een nieuwe speciale serie aan te komen van de Mazda CX-5. Naast de versies active, challenge en sport zou er nu ook een versie sense bestaan.
                                  De prijzen staan in ieder geval al vermeld op verschillende websites, oa http://www.autogids.be/prijs-nieuwe-...mazda-cx-5.cfm
                                  Heeft iemand hierover al meer informatie?
                                  Ik ben vooral benieuwd naar de standaard uitrusting die bij deze serie hoort...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                                    Dat is mijn verbruik bij sportieve rijstijl. Eco rijdend valt dat los terug naar 6 liter of minder. Probleem is Fox1 aanhaalt, het is erg moeilijk om een echt eco rijstijl aan te houden in Belgie. Vanmorgen was het voor mij weer prijs op de ring in Brussel
                                    Ik heb een AWD, dat scheelt een halve liter extra. Maar aan "6 liter of minder" geraak ik nooit of te nimmer. Daarvoor doe ik teveel autostrade (tenzij ik daar 90 zou gaan rijden).

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                      Ik had hier moeten zwijgen! Mijn eerste auto met een DPF en lap al prijs. Zondag op Brusselse ring, waarschuwing (niet te missen, knalrood): oliedruk te laag, motorschade mogelijk, controleer oliepeil. Ik direct aan de kant, oliepeil gecheckt: hoog genoeg zelfs te hoog. Gisteren naar Schelkens waar ik even tussendoor mocht. Diagnose: de echte fout was "oliekwaliteit slecht". Reden: het gevreesde DPF-regeneratieprobleem dat de CX5-diesel van in het begin achtervolgt. Ik ga het hier niet uit de doeken doen; ik heb mijn CX5-documentatie aangepast, je kan het daarin lezen.


                                      Remedie was dus een vroegtijdige oliewissel (niet onder garantie!).

                                      Op mijn vraag: hoe kan na 13000 km de olie al om zeep zijn? Antwoord: rijstijl te laagtoerig waardoor het roet onvoldoende verbrandt in het DPF en dit te frequent moet regenereren, dat kost dieselbrandstof en vervuilt de motorolie. Ik zeg ja maar ik rij zuinig, ik volg de schakelindicator en bovendien is deze motor zo soepel dat hij probleemloos laag in de toeren kan gereden worden. Wat zij zegden: vergeet die schakelindicator. En vergeet dat je 6 versnellingen hebt, die 6de mag je enkel vanaf 130 km/u gebruiken. Rij op autostrade in België in 5de.
                                      Allez dat gaan we nu eens een 1000 km zien vol te houden, en volgens hen zou ik dan minder moeten verbruiken dan voordien.

                                      In elk geval, van heel dat groene ECO-imago van de CX5 Diesel blijft geen spaander heel. Niet alleen verbruikt hij 30-40% meer dan de officiële cijfers, je mag hem nu ook al niet meer "zuinig" proberen te rijden.
                                      Probeer eens een tijdje shell v power te tanken.
                                      Ik rij al sinds 2008 met DPF en volgens mijn ervaring heb je minder reinigingen met V power dan met gewone diesel.
                                      Het is wat duurder, maar wellicht het proberen waard.

                                      Comment


                                      • en zuinig rijden is ok, zolang je maar af en toe het kot opentrekt bij inhalen/invoegen (bij warme motorolie uiteraard). continu in lage toerentallen rijden is voor geen enkele motor goed, met of zonder dpf.
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

                                        Comment

                                        Working...
                                        X