Ik geraak niet onder een gemiddelde van 7.0 liter ( AWD diesel 150 pk ). Is dat wat ik verwacht had? Uiteindelijk wel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
val in herhaling blijf reallistisch in je verwachtingen, Norm verbruik is al lang niet meer realistisch, EU moet zijn test cyclus dringend herbekijken.
wie wat duits kan volgende is verhelderend
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk BerichtenIk heb een AWD, dat scheelt een halve liter extra. Maar aan "6 liter of minder" geraak ik nooit of te nimmer. Daarvoor doe ik teveel autostrade (tenzij ik daar 90 zou gaan rijden).
Comment
-
Is allemaal vrij logisch eigenlijk.
Opel Ampera: die wagen is bedoeld om grotendeels elektrisch te rijden en als je dan toch eens ver moet rijden, heb je gelukkig nog een gewone motor aan boord als range extender.
Rij je dus dagelijks niet meer dan 60km en kan je hem dagelijks bijladen, dan kan je waarschijnlijk een verbruik halen van 0l/100km!
Maar als zij die testen en op 1 dag 500km rijden, dan gaat dat verbruik bijna gelijk zijn aan een gewone benzinewagen.
Want slechts
Dan is 333% extra niet abnormaal.
Geld in mindere mate ook voor hybrides: boven de 100km of zo werkt die electromotor niet meer.
Rij je veel in de stad, dan ga je best dat normverbruik kunnen halen. Als je niet teveel rijdt, want anders is je batterij leeg en moet de motor ook weer alles doen.
Rij je enkel snelweg, dan zit je weer op het gewone verbruik.
Kortom: de test cyclus is sowieso niet realistisch (veel te traag optrekken en zo), maar zeker niet van toepassing op wagens die een stuk elektrisch kunnen rijden.
Daarnaast kunnen de verbeteringen die in die testcyclus voorgesteld worden niet gedragen worden door de techniek.
In dat overzicht van Autobild staat bvb Audi A6: normverbruik 4.9l, echt verbruik 6,6l, 34% meer.
Een paar jaar geleden had die wagen als normverbruik 6l gehad ipv 4.9, men heeft dat dus verbeterd met 18%.
Op een technologie van +100 jaar oud (de verbrandingsmotor), kan je geen verbetering maken van 18% op 5 jaar tijd.
Buiten de motor kan je aan 3 dingen werken: luchtweerstand, gewicht en rolweerstand.
In de jaren 80 heeft men veel gedaan aan luchtweerstand, rolweerstand is 10j geleden best verbeterd, maar bij beide is het vet wel van de soep.
Gewicht gaat eerder nog omhoog, dus verwachten dat je 18% winst kan maken is totaal onreallistisch!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk BerichtenIk heb ook AWD en geraak onder de 6 liter. Maar dan moet ik inderdaad geen 120 op de autostrade gaan rijden. Eens boven de 110km/u gaat het verbruik daarvoor te snel omhoog. Blijf op de gewest wegen of rij rustig op de autostrade en het is "makkelijk" haalbaar.
6 liter? Waarom staat er dan 7,3 onder je signature?Op al je tankbeurten hier http://www.spritmonitor.de/en/detail/522117.html is er geen enkele die onder de 6,5 l komt. Zo kan ik het ook.
Last edited by PaulDB; 12/12/2013, 21:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenGert ,
Je hebt een SUV met een benzinemotor , automaat en 4wd met een verbruik van 8.9l/100 km .
De meest slechtste combinatie die je kan kiezen .
Je hebt beter gekozen voor een diesel , manueel en 2wd als het verbruik belangrijk voor je is .
Trouwens welke kleur heeft je wagen
- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Er is weer een nieuwe firmware voor de Tomtom sedert 20/12:
Versie 10.851
(Mazda Navigation System NB1)
- We hebben de functionaliteit van de veiligheidsvergrendeling verbeterd.
- Zoomopties zijn nu beschikbaar via het scherm Locatievoorbeeld.
- In deze release is het probleem opgelost waarbij soms een blauw scherm werd weergegeven.
- In deze release is het probleem met het bijwerken van de GPS-firmware opgelost.
- In deze release is het probleem opgelost waarbij je onbedoeld naar het audioscherm werd gestuurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten6 liter? Waarom staat er dan 7,3 onder je signature?Op al je tankbeurten hier http://www.spritmonitor.de/en/detail/522117.html is er geen enkele die onder de 6,5 l komt. Zo kan ik het ook.
Comment
-
In dit geval eigenlijk wel. Het is mogelijk om een laag verbruik te hebben.
Zoiets gebeurt niet toevallig. Mits discipline en geluk met het verkeer kan je altijd zo rondrijden.
Comment
-
Ik rijd met een cx 5 2.2 diesel (175pk) AWD en automaat.
Mijn gemiddelde verbruik staat nu op 8.1. Als ik op sprintmonitor kijk zijn er een heel aantal mensen die het een pak lager kunnen houden. Maar hoe ze dat doen is me toch een raadsel hoor...
Ten opzichte van mn vorige wagen rijd ik nu een pak rustiger. Braafjes 120-125 op de autostrade. Niet te vaak hard optrekken.
Wat me opvalt is dat ik, op vlakke autosnelweg, aan een snelheid van 120, een verbruik heb van 12 à 14 liter. Dat is toch niet echt normaal? Blijkbaar komt dat door de regeneratie van de roetfilter? Maar die regeneratie vindt precies wel regelmatig plaats...
Comment
-
Regeneratie zou alle ~250km plaats vinden en kan dit verbruik verklaren. Heb je al een update van de motorsoftware gekregen van je dealer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk BerichtenRegeneratie zou alle ~250km plaats vinden en kan dit verbruik verklaren. Heb je al een update van de motorsoftware gekregen van je dealer?
Comment
-
Hallo iedereen, m'n eerste berichtje . Ik rij zelf met een MAZDA CX5 2.0 active 4x2 sinds juni 2012 en heb sinsdien een constant gemiddelde verbruik van 6 l benzine ( zoals in het Mazda boekje ) , volgens de bc en ook berekenig km/liters en zonder verwarming en airco is het me al gelukt om 5.8 te verbruiken . Op de snelweg tegen ca. 124 kmh kom ik ook op 6 l
verbruik vlg. bc .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten2ge dat klinkt mooi.
Wij gaan een van de weken is gaan kijken naar de cx5 in benzine en al de berichten over hoge verbruik baarde me wel wat zorgen.
Ik haal nu met V50 1.6d 5.6l gemiddeld dus die 6l zou mooi zijn.
Manuele bak?
Comment
-
iemand die zo'n tank koopt moet toch niet beginnen over zuinig verbruik?
AWD = meer verbruik
hoge auto = meer luchtweerstand
dikke banden = meer rolweerstand
zwaar gewicht = meer verbruik
bij normaal rijgedrag krijg je zo'n ding nooit onder de 8L effectieflets have some more member berries
Comment
Comment