Wellicht met ne nieuwe 1.6D die mede ontworpen wordt voor de Mazda 2 2014 kodo dacht ik.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenToch niet. De benzinemotor in de CX5 en mazda 6 heeft een compressie van 14:1 (net zoals de diesel)
Tegen 2017 wil mazda een benzinemotor uitbrengen met een compressie van 18:1 (2e generatie skyactive-G) waardoor de benzine, net zoals bij een diesel, door compressie zou ontbranden.
Mercedes presenteerde enkele jaren geleden ook plannen zoals dit. Een soort van dieselmotor die op benzine draait.
Comment
-
modeljaar 2015
Dag beste mensen,
ik ben nieuw hier op het forum, doch volg ik jullie post al even.
Ik ben momenteel, enigszins ongeduldig, aan het wachten op mijn CX 5.
Deze is besteld op 30/11/13', en wordt volgens mijn dealer verwacht rond 20/04/14' .
Nu heb ik ergens gelezen dat vanaf januari modeljaar 2015 van de CX 5 wordt geproduceerd.
Wellicht zal de mijne de MY2015 zijn.
Weet er iemand of er updates/aanpassingen voorzien zijn voor dit modeljaar ?
Anderzijds, zou het kunnen dat je pas een MY2015 hebt wanneer je daadwerkelijk pas nu zou bestellen, bij het aanvatten van het modeljaar dus?
Oh ja, t'is een Sport 2,2D AWD 175 automaat, zeal red, met nog wat accessoires bij.
Bedankt voor jullie reactieCX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ewald Bekijk BerichtenNog altijd bizar dat elke motor, zwaar of licht, bij meer dan 110 km/h "explosief" toeneem in verbruik. Dat is trouwens de reden waarom Canade de limiet op 110 km/u staat dacht ik.
Eens op de Brusselse ring is alles ineens weer normaal. In Eghezee ga ik tanken, reset mijn gemiddelde, en vanaf dan (ondanks alle fikse hellingen in de Ardennen) zit ik met mijn gemiddelde rond de 6,8.
Enige verklaring is een regeneratie maar dan wel een die zowat 25 km heeft geduurd. Effe rekenen: 4 liter/100 km meerverbruik over 25 km afstand betekent dat er voor die regeneratie 1 liter diesel nodig was.
Comment
-
Blijkbaar is af en toe eens goed doorduwen op de gaspedaal op termijn beter voor het verbruik.
Ik merk ook dat, wanneer ik mn best doe om zuinig te rijden, ik op de snelweg vaker met een verbuik van tussen de 12 en 13 liter zit bij een constante snelheid van 120km/h.
Nu trek ik regelmatig weer eens goed op. En sindsdien lijkt mijn verbruik op de snelweg een heel stuk lager.
Logische verklaring lijkt me dat de regeneratie minder moeite moet doen dan omdat ik zelf de roet er al voor een deel heb uitgeblazen door regelmatig hoog in toeren te gaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk BerichtenEn waar blaas je die hoeveelheid roet als je doortrekt dan heen : naar je roetfilter!
Ik dacht toch al veel gehoord te hebben dat mensen die eerder af gekeurd waren op de keuring, na eens goed gevlamd te hebben, zonder knip door de keuring rijden nadien..
Er moet dan toch iets van aan zijn ?Last edited by miguel noppe; 07/01/2014, 22:09.CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten...of der los door
Ik dacht toch al veel gehoord te hebben dat mensen die eerder af gekeurd waren op de keuring, na eens goed gevlamd te hebben, zonder knip door de keuring rijden nadien..
Er moet dan toch iets van aan zijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten...of der los door
Ik dacht toch al veel gehoord te hebben dat mensen die eerder af gekeurd waren op de keuring, na eens goed gevlamd te hebben, zonder knip door de keuring rijden nadien..
Er moet dan toch iets van aan zijn ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk BerichtenVan de week toch weer effe staan kijken. Ik rij van Antwerpen naar Dinant. Vlak na de Craeybeckxtunnel zet ik de cruise control op 117 km/u (GPS = 114 km/u). Het live verbruik zit constant rond de 11 l/100 km met uitschieters tot 12! Aan Mechelen, nog steeds van dat, en dat spel blijft duren tot aan Vilvoorde. Intussen is mijn gemiddeld verbruik (gereset bij mijn vorige tankbeurt) dat ik met veel moeite rond de 6,6 had gekregen, al opgelopen tot 7,3. GRRR.
Eens op de Brusselse ring is alles ineens weer normaal. In Eghezee ga ik tanken, reset mijn gemiddelde, en vanaf dan (ondanks alle fikse hellingen in de Ardennen) zit ik met mijn gemiddelde rond de 6,8.
Enige verklaring is een regeneratie maar dan wel een die zowat 25 km heeft geduurd. Effe rekenen: 4 liter/100 km meerverbruik over 25 km afstand betekent dat er voor die regeneratie 1 liter diesel nodig was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk BerichtenEn waar blaas je die hoeveelheid roet als je doortrekt dan heen : naar je roetfilter!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenAntwerpen - brussel is bergop, niet veel, maar toch, bergop..
Comment
-
Welke slimmerik kan mij helpen? Sedert enkele weken wordt mijn gemiddeld verbruik ook gereset, telkens ik mijn tripteller "A" op 0 zet.
Ik meen dat het te maken heeft met de instellingen die je via de Infoknop bereikt voor het resetten van het gemiddeld verbruik. Daar kan je kiezen tussen "Reset Nu" en "Reset/Trip A". Ik had daar enkele weken gelden per ongeluk die Reset/Trip A gedaan. Logischerwijs zou je denken dat het opgelost moet zijn met de eerste optie te kiezen, maar blijkbaar niet dus. Ik vind het nogal vervelend, ik zou liefst mijn overall gemiddelde kennen en niet telkens weer van 0 moeten beginnen.
Comment
-
bij nader inzien, toch niet van vitaal belangwant met nog eens manueel mijn gemiddeld verbruik uit te rekenen, zie ik nogmaals hoeveel die boordcomputer afwijkt. Werkelijk verbruik: 32,0 liter op 430 km (waarbij telkens tot aan de rand van de vulopening werd volgetankt). Dat is gemiddeld 7,4 l/100 km. Volgens boordcomputer: 6,6 !! Dat is er nog geen klein beetje naast (meer dan 10%). Vond al dat ik verbazend zuinig aan het rijden was
.
Voor de statistieken: sinds ik de auto heb, over +/-7000 km kom ik op 7,42 l/100 km werkelijk verbruik (alle tankbeurten zijn genoteerd). Dit voor een 2.2 D AWD van 150 PK.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten8,26/100 gemiddeld volgens spritmonitor over 37000 km met veel snelweg rond wettelijke limiet + stadsverkeer met fwd benzine. Toch weinig meer dan een diesel...
verstuurd van mijn Galaxy S4 met Tapatalk
Comment
-
Meestal zo'n 0,2 tot 0,3 optimistischer; soms echter ook juist. Details kun je zien op mijn spritmonitor account (hier onder klikken op de verbruiksindicator). Als je BC aanwijst zie je telkens het gemiddeld verbruikscijfer volgens de boordcomputer. Wel telkens bij elke tankbeurt gereset.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk BerichtenDag beste mensen,
ik ben nieuw hier op het forum, doch volg ik jullie post al even.
Ik ben momenteel, enigszins ongeduldig, aan het wachten op mijn CX 5.
Deze is besteld op 30/11/13', en wordt volgens mijn dealer verwacht rond 20/04/14' .
Nu heb ik ergens gelezen dat vanaf januari modeljaar 2015 van de CX 5 wordt geproduceerd.
Wellicht zal de mijne de MY2015 zijn.
Weet er iemand of er updates/aanpassingen voorzien zijn voor dit modeljaar ?
Anderzijds, zou het kunnen dat je pas een MY2015 hebt wanneer je daadwerkelijk pas nu zou bestellen, bij het aanvatten van het modeljaar dus?
Oh ja, t'is een Sport 2,2D AWD 175 automaat, zeal red, met nog wat accessoires bij.
Bedankt voor jullie reactie
Modeljaar 2015 is nog niet gekend (lees, ze weten het zelf niet), volgende updates zijn dus eerder MY2014,5.
*De automaatpook wordt dezelfde als in de 3, dus geen vertrapt exemplaar meer
*Elektrische bestuurderszetel krijgt geheugenfunctie
*Elektrische passagierszetel = geruchten
*meer rood stiksel in het interieur (leder) oa pook en stuur
***van Mazda 247 ,
2014.5 for Europe should have at least driver's seat memory, straight shift gate, more red stitching (wheel, shift), maybe also electric seat for passenger and some minor changes on the chassis.
While 2015 should get a brand new infotainment system like Mazda 3, fascia update, interior update, higher grade interior plastics and probably more.
***
meer weet ik ook niet...CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20
Comment
Comment