Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten

    meer weet ik ook niet...

    Alles staat er toch? Jij krijgt een CX-5 waar enkele updates aan uitgevoerd zijn. Vanaf 2015 zal de facelift uitkomen.
    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

    1985 Mazda 626 Coupé

    Comment


    • Echte nieuwigheden eventueel met "mini-facelift " , vanaf 2015 ( zou logisch zijn ).
      truth is in the eye of the beholder

      Comment


      • Iemand ook al problemen gehad met deuken? Hagelschade bv?
        De plaat van de CX5 is flinterdun (gewichtsbesparing). Vorige week stond ik ergens onder een boom geparkeerd en daar viel een klein dennenappeltje uit (3 cm groot). Resultaat een flinke bluts in mijn dak. Serieus balen, en om nu mijn verzekering aan te spreken voor zo 1 deuk is weer wat zot (want ze moeten de hemel uit je dak halen en wie weet wordt daar dan weer mee geknoeid). Onder die boom heb ik al vaak gestaan en mijn vorige auto's hebben daar nooit van geweten.

        Ik maak me grote zorgen aangezien ik elke zomer in de bergen zit en daar zijn elk jaar gegarandeerd 1 à 2 hagelstormen bij.
        Hier op het werk heeft er iemand minstens 200 blutsen in zijn auto wegens een hagelbui met grote hagel; maar bij die Mazda zijn daar geen "grote" bollen voor nodig.
        Iemand ervaring mee?
        Heb me al afgevraagd of er trouwens geen hagelbescherming bestaat voor auto's (soort dunne mat die je over je dak kan leggen)??

        Comment


        • Voor wat betreft het meer dan gebrekkige audiosysteem van de CX5 en Mazda 6 (als muziekliefhebber mijn grootste ergernis met deze auto, ongetwijfeld): er is een petitie aan de gang hierover:


          Hoe meer mensen tekenen hoe meer kans dat er toch een update komt.
          Ik heb hierover al diverse keren mijn beklag gedaan bij de dealer. Deze heeft zijn licht opgestoken bij Mazda en mij gezegd dat er in april een oplossing zou komen voor de iPod problemen maar niet voor de USB problemen.
          Heb ook al gemaild met de service afdeling die het bluetooth gebeuren opvolgen en die hebben mij gezegd dat er "soon" een update zou zijn.

          Geloof er niks van maar soit.

          grootste problemen zijn:
          - iPod (via USB) verliest totaal zijn connectie wanneer je even naar een andere bron schakelt (radio, cd, of zelfs als TA verkeersinformatie binnenkomt via FM)
          - USB key inlezen verschrikkelijk traag indien veel nummers
          - noch bij gebruik iPod, noch bij USB key wordt de positie onthouden, je begint telkens weer vanaf het eerste nummer
          - de shuffle is helemaal geen "random shuffle" maar gewoon een andere volgorde, altijd dezelfde en die ken je ook gauw van buiten
          - bluetooth zeer pover (van de 3 gsm's in huis geraakt er 1 geconnecteerd en daarmee kan je ook geen muziek afspelen).
          enz.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
            Voor wat betreft het meer dan gebrekkige audiosysteem van de CX5 en Mazda 6 (als muziekliefhebber mijn grootste ergernis met deze auto, ongetwijfeld): er is een petitie aan de gang hierover:


            Hoe meer mensen tekenen hoe meer kans dat er toch een update komt.
            Ik heb hierover al diverse keren mijn beklag gedaan bij de dealer. Deze heeft zijn licht opgestoken bij Mazda en mij gezegd dat er in april een oplossing zou komen voor de iPod problemen maar niet voor de USB problemen.
            Heb ook al gemaild met de service afdeling die het bluetooth gebeuren opvolgen en die hebben mij gezegd dat er "soon" een update zou zijn.

            Geloof er niks van maar soit.

            grootste problemen zijn:
            - iPod (via USB) verliest totaal zijn connectie wanneer je even naar een andere bron schakelt (radio, cd, of zelfs als TA verkeersinformatie binnenkomt via FM)
            - USB key inlezen verschrikkelijk traag indien veel nummers
            - noch bij gebruik iPod, noch bij USB key wordt de positie onthouden, je begint telkens weer vanaf het eerste nummer
            - de shuffle is helemaal geen "random shuffle" maar gewoon een andere volgorde, altijd dezelfde en die ken je ook gauw van buiten
            - bluetooth zeer pover (van de 3 gsm's in huis geraakt er 1 geconnecteerd en daarmee kan je ook geen muziek afspelen).
            enz.
            Herkenbare problematiek.
            truth is in the eye of the beholder

            Comment


            • Rij met een cx5 sport sinds 9/2012 en heb deze problemen niet

              Comment


              • Dus als jij muziek speelt vanaf usb gaat hij, als je met de wagen vertrekt, gewoon verder met het nummer dat opstand toen je de vorige keer de wagen uitschakelen? De Audi A4 (2013) hier doet dat vanaf sd soms wel en soms begin hij terug aan de eerste track in de root. Dus ook bij andere premiummerken is dat nog niet perfect

                Verstuurd vanaf mijn 1080P-N003 met Tapatalk
                KLIK |&| KLAK

                Comment


                • Inderdaad

                  Comment


                  • acx heeft een model 2012 en daar had de audio dat probleem inderdaad niet. Het is dezelfde audio (Mazda NB1) maar vanaf het model 2013 heeft Mazda wat veranderingen aan de software aangebracht (ik dacht o.m. mogelijkheid voorzien dat SMS-berichten op het scherm kunnen worden gelezen) maar daarmee hebben ze diverse andere zaken om zeep geholpen. Het is ook dat wat zo frustrerend is: het is zeker niet dat de audio-installatie er niet op voorzien is. 't zijn gewoon software bugs.

                    Comment


                    • Onze BMW eend had ook dat probleem midden van een song of lange track van 59minuten, auto uit auto herstarten en sprong weer naar 1ste seconde echt premium van onze 1 van 33000€

                      Comment


                      • Ik rij met een cx5 van juni 2012 ( active, dus geen bose ) en de radio volgt perfect waar hij is gebleven op m'n usb na uitschakelen contact of veranderen van bron, gebruik 8gb sticks die bijna volledig " vol " staan

                        Comment


                        • Zo, nieuw hier. Vorige week na een paar goede proefritten een CX-5 SkyLease+ gekocht, wordt volgende week zaterdag al geleverd (voorraadauto!). De SkyLease+ is een Nederlandse aanduiding die vergelijkbaar is met de Sense uitvoering.

                          Het enige nadeel van deze wagen vind ik voorlopig dat de passagiersstoel wel erg karig is qua instellingen. Voor het gebrek aan een hoogteverstelling is een nadeel. Heeft iemand al eens geprobeerd of een UK stoel te monteren valt?

                          Comment


                          • Rij sinds een maand met een Cx5 2.0 sport benzine. Verbruik na eerste tankbeurt 10,5 liter!
                            't Is niet dat ik zo'n zware voet heb maar waren wel enkel korte ritjes, huis-werk is maar 7km.
                            Sneller opschakelen helpt precies wel, maar dan is de lol er wel af. Enfin hoop toch nog onder de 9 te geraken.
                            Vraagje, dat van beter niet te snel in zesde te rijden, geldt dat ook voor benzineversie?
                            Leuk forum trouwens.

                            Comment


                            • Nog eens een eco run gedaan. 5.8 liter gemiddeld over een tank. 60% daarvan was in de spits Brussel Leuven en terug. Nog wat gewest wegen en korte afstanden. 2x geregenereerd. Minder is nog altijd mogelijk maar niet in het verkeer waar ik in rij.
                              Jm
                              http://www.roadsterclub.be

                              2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon



                              1996 RX-7 FD3S

                              Comment


                              • @hred: ik rij sedert juni 2012 met een 2.0 active FWD en heb er nu zowat 40000 km op zitten. Parcours 20% stad, 10% gewone weg en de rest snelweg. Soms spaarzaam maar als het moet ook wel eens haastig. Gemiddeld verbruik over hele levensduur berekend 8,2 per honderd. Wie veel in de stad of snelweg rijdt zal daar moeilijk onder kunnen, op provinciale wegen tegen 70 kun je wel onder de 7 zakken. Om in de stad het verbruik zo laag mogelijk te houden is het belangrijk zo snel mogelijk op te schakelen en zelfs versnellingen over te slaan. Ik rij in vijfde tegen 50 met rond de 1300 toeren, dan staat het momentaan verbruik op zo'n 6 liter. Wie in derde door de stad rijdt zoals het vroeger aangeleerd werd in de rijscholen zal rap boven de tien liter zitten.

                                verstuurd van mijn Galaxy S4 met Tapatalk
                                Last edited by ; 15/02/2014, 10:02.

                                Comment


                                • Om even de duiden: de aanpassingen aan het nieuwe modeljaar zijn onderhuids ingrijpender dan dat je op het eerste zicht zou denken:naast bovenvermelde items is het comfort verbeterd (aanpassing dempers) en werd de passieve veiligheid sterk verbeterd.
                                  Immers bij de nieuwe ‘small-overlap crash test’ scoorde de CX 5 niet zo best. Vooralsnog voert alleen het Amerikaanse IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) deze crashtest uit. Hierbij wordt de auto met 40 mph (60-65 km/u) op een betonnen zuil afgevuurd.

                                  Het verschil is opvallend: resultaat voor de aanpassing: marginal
                                  2013 Mazda CX-5 40 mph driver-side small overlap IIHS crash testOverall evaluation: MarginalFull rating at https://www.iihs.org/ratings/vehicle/mazda/cx-5-4-...


                                  Het resultaat na de update ( CX 5 my 2014.5): good

                                  2014 Mazda CX-5 built after October 2013 40 mph driver-side small overlap IIHS crash testOverall evaluation: GoodFull rating at http://www.iihs.org/iihs/rati...


                                  (Zelf heb ik een mazda CX 5 SPORT 2,2D AWD 150 in bestelling - wordt geleverd begin mei)

                                  Comment


                                  • nee , enkel van toepassing op wagen met een roetfilter.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Hred Bekijk Berichten
                                    Vraagje, dat van beter niet te snel in zesde te rijden, geldt dat ook voor benzineversie?
                                    Leuk forum trouwens.

                                    Comment


                                    • spectaculair! Hoop het nooit mee te maken...

                                      Oorspronkelijk geplaatst door PC1 Bekijk Berichten
                                      Om even de duiden: de aanpassingen aan het nieuwe modeljaar zijn onderhuids ingrijpender dan dat je op het eerste zicht zou denken:naast bovenvermelde items is het comfort verbeterd (aanpassing dempers) en werd de passieve veiligheid sterk verbeterd.
                                      Immers bij de nieuwe ‘small-overlap crash test’ scoorde de CX 5 niet zo best. Vooralsnog voert alleen het Amerikaanse IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) deze crashtest uit. Hierbij wordt de auto met 40 mph (60-65 km/u) op een betonnen zuil afgevuurd.

                                      Het verschil is opvallend: resultaat voor de aanpassing: marginal
                                      2013 Mazda CX-5 40 mph driver-side small overlap IIHS crash testOverall evaluation: MarginalFull rating at https://www.iihs.org/ratings/vehicle/mazda/cx-5-4-...


                                      Het resultaat na de update ( CX 5 my 2014.5): good

                                      2014 Mazda CX-5 built after October 2013 40 mph driver-side small overlap IIHS crash testOverall evaluation: GoodFull rating at http://www.iihs.org/iihs/rati...


                                      (Zelf heb ik een mazda CX 5 SPORT 2,2D AWD 150 in bestelling - wordt geleverd begin mei)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
                                        @hred: ik rij sedert juni 2012 met een 2.0 active FWD en heb er nu zowat 40000 km op zitten. Parcours 20% stad, 10% gewone weg en de rest snelweg. Soms spaarzaam maar als het moet ook wel eens haastig. Gemiddeld verbruik over hele levensduur berekend 8,2 per honderd. Wie veel in de stad of snelweg rijdt zal daar moeilijk onder kunnen, op provinciale wegen tegen 70 kun je wel onder de 7 zakken. Om in de stad het verbruik zo laag mogelijk te houden is het belangrijk zo snel mogelijk op te schakelen en zelfs versnellingen over te slaan. Ik rij in vijfde tegen 50 met rond de 1300 toeren, dan staat het momentaan verbruik op zo'n 6 liter. Wie in derde door de stad rijdt zoals het vroeger aangeleerd werd in de rijscholen zal rap boven de tien liter zitten.

                                        verstuurd van mijn Galaxy S4 met Tapatalk
                                        Wij hebben al CX-5'en 2WD Sky-G zien binnenkomen met 6.2l/100km op de boordcomputer. (Vraag het niet aan mij om zo te rijden, dergelijke bestuurders komen nooit boven de 2.000rpm )
                                        I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

                                        1985 Mazda 626 Coupé

                                        Comment


                                        • Hoe weet je dat de gemiddelde verbruik aanwijzing niet gereset werd? Ik reset bij iedere tankbeurt, dus mijn gemiddelde op BC slaat maximaal op de laatste zes honderd kilometer, als mijn tank ver leeg is...
                                          Ik kan daar gerust ook 6 liter op krijgen: resetten en dan 50 km rijden op provinciale weg tegen 70 km/u. Heb er trouwens ook al 11,7 op gehad ...na een sprintje door Duitsland.
                                          Op spritmonitor (hieronder) kun je mijn werkelijke verbruikshistorie zien met uitleg over gereden traject.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X