Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lijken mij toch zware denneappels, maar als je toch iets zoekt om op je dak te leggen dan denk ik aan een vijverrubberfolie van 1mm. Is soepel en waarschijnlijk zwaar genoeg om niet weg te waaien. Gebruik ik als vloermat in de koffer.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door delegee Bekijk Berichten
      Hoe weet je dat de gemiddelde verbruik aanwijzing niet gereset werd? Ik reset bij iedere tankbeurt, dus mijn gemiddelde op BC slaat maximaal op de laatste zes honderd kilometer, als mijn tank ver leeg is...
      Ik kan daar gerust ook 6 liter op krijgen: resetten en dan 50 km rijden op provinciale weg tegen 70 km/u. Heb er trouwens ook al 11,7 op gehad ...na een sprintje door Duitsland.
      Op spritmonitor (hieronder) kun je mijn werkelijke verbruikshistorie zien met uitleg over gereden traject.

      Dan zou het verbruik tijdens een testrit sterk naar boven gaan, wat het niet doet.

      Enfin, ik blijf qua verbruikcijfers het meest verbaasd over de SKYACTIV benzine motoren. Als ik met de 3 nu 120 gps snelheid rijd op cruise control op de autostrade zit ik aan 5,5 met de diesel, met de Sky-G kom ik aan 6.0l op een traject van 150km. (130 op teller)
      Oké, de diesel heeft 50% meer vermogen, maar dat gebruik je dan toch niet op dat moment. Om écht weinig te verbruiken met de diesel moet je traag rijden...
      I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

      1985 Mazda 626 Coupé

      Comment


      • 50% meer vermogen dan vergelijk je de 1.5 benzine 100 pk met de 2.2 diesel 150 pk...niet echt een eerlijke vergelijking.

        verstuurd van mijn Galaxy S4 met Tapatalk

        Comment


        • Denk je dat de 2.0 SKY-G meer verbruikt dan de 1.5? Ik ben heel zeker van niet als je er dezelfde rijstijl op nahoudt.
          I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

          1985 Mazda 626 Coupé

          Comment


          • Maar de diesel heeft ook geen 50procent meer vermogen dan de 2.0 skyactiv -g.

            Verstuurd vanaf mijn Neo N003 met tapatalk.
            KLIK |&| KLAK

            Comment


            • Dat heb je heel puik opgemerkt en doet er ook veel toe!
              I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

              1985 Mazda 626 Coupé

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
                Dat heb je heel puik opgemerkt en doet er ook veel toe!
                Rustig Mazdastruction, niet bijten ;-)
                Ik verduidelijk maar even waarom delegee zei wat hij zei.
                En dat is namelijk omdat jij zei dat de diesel 50% meer vermogen had dan de benzine, wat zou betekenen dat je vergelijkt met de 1.5l.
                In je volgende post zei je dat je dan evenzeer met de 2.0 kan vergelijken.

                En dan zei ik gewoon ff dat je dan geen 50% meer vermogen meer hebt.

                Verder denk ik dat je gelijk hebt en dat bij dezelfde rijstijl het verbruik van de 2.0Skyactiv-g 120pk niet ver boven dat van de skyactiv-d zal liggen.
                210Nm voor een benzine is dan ook lang niet slecht.

                Is het trouwens al iemand opgevallen dat in de brochure van de 3 een fout geslopen is?
                blz 32 staat dat de Skyactiv-G 120pk over 120pk en 210nm koppel beschikt en dat de Skyactiv-G 165pk over 120pk en 210nm koppel beschikt?
                Verschil in acceleratie tussen 120pk en 165pk is ook slechts 0.7 seconden? (8.9 tov 8.2) ?
                KLIK |&| KLAK

                Comment


                • nee hoor, zelfs geen echte dennenappel, wel conifeer, vruchtjes van 3 cm diameter. De plaat van de auto is extreem dun, en het dak is de zwakste plek. je duwt er zo met je vinger een deuk in.
                  Nu, heb intussen al wel wat hagelbeschermingen gevonden (een beetje zoals de klassieke autopyama's, maar dan met 2-3 mm schuimfolie erin), vraag me alleen af hoe efficient het is.
                  Het moet wel vastliggen hoor, hagel = steeds veel wind en je folie is dan ook wel weg. Magneetstrips kunnen helpen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hred Bekijk Berichten
                  Lijken mij toch zware denneappels, maar als je toch iets zoekt om op je dak te leggen dan denk ik aan een vijverrubberfolie van 1mm. Is soepel en waarschijnlijk zwaar genoeg om niet weg te waaien. Gebruik ik als vloermat in de koffer.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                    Magneetstrips kunnen helpen...
                    ...zodat je geen deuken in je dak krijgt maar wel krassen in de lak?

                    Comment


                    • hallo, ik rij met een cx5 awd benzine active met automaat.Ik heb nu al 2maal volgende probleem gehad. tijdens het rijden gaan er opeens verschillende waarschuwingslichtjes branden, en de wagen gaat in neutraal terwijl je in drive staat, het probleem gaat enkel weg als je het bandenspanningcontrolesysteem terug calibreert. bij de dealer vinden ze bij het uitlezen van de wagen niks terug, er werd enkel een update gedaan van de "pcm".via google heb ik kunnen constateren dat er eigenaars in de usa zijn die ook dit probleem hebben voorgehad. de vraag is, zijn er hier mensen die hetzelfde hebben voorgehad?

                      Comment


                      • die zitten wel boven op die beschermmat hé, anders heeft het niet veel zin...

                        Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                        ...zodat je geen deuken in je dak krijgt maar wel krassen in de lak?

                        Comment


                        • Voor wie een abonnement kaartupdate heeft voor zijn Tomtom NB-1: er is een nieuwe kaart Europa beschikbaar.

                          Comment


                          • Doe het zelf reservewiel voor CX5

                            De CX5 heeft geen reservewiel en dat was vanaf het begin een grote irritatie voor mij. Ik heb al teveel banden in flarden gereden op stukken ijzer op de baan, op rotsblokken die op de weg waren gevallen, of gewoon klapbanden om welke reden dan ook (ooit eens met een band die er 1 dag oplag). Zonder reservewiel sta je daar dan wel voor Jan Lul, en meestal gebeurt dat midden in de nacht. Mijn record is 2 banden op één dag en tja, dan redt je het met één reservewiel ook niet hé.

                            In tegenstelling tot andere fabrikanten (bv. Hyundai levert een volwaardig reservewiel bij de ix35) scheept Mazda de klanten af met een spuitbusje. Net goed om een band te herstellen waarmee je in een spijker bent gereden. In optie is er een “space saver” (dwz veel smaller) wiel te krijgen, maar daar vragen ze zomaar effe +/ 620 € voor. Totaal van de pot gerukt natuurlijk, 30.000 oude franskes voor een bandje en velgje. Puur profitariaat zelfs en bovendien zijn die kits amper te krijgen (wachttijden van meerdere maanden).
                            Nog schandaliger is dat dit wiel in het buitenand (UK, Oostenrijk) voor prijzen van rond de 350-400 € te koop is bij de Mazda dealers. Maar die leveren het niet aan Belgen, want heb ik geprobeerd.

                            Dus heb ik een alternatief bedacht.
                            De band die Mazda gebruikt is een Dunlop TG32 185/80 R17 95M. Vrijwel niet te vinden in België want een heel smalle en hoge band (de originele banden van de CX5 zijn 225 mm breed). Lijkt meer iets voor een oldtimer.
                            De velg is een stalen 17 duims velg die maar 5,5 duim breed is (tegenover 7 duim voor de standaardwielen). Vergeet het, die vind je gewoonweg niet. Niemand maakt zo’n smalle velg in zo’n grote diameter.
                            Dus zocht ik een stalen 17 duims velg voor een CX5 in de normale breedte (7 duim). Ook dat is al moeilijk te vinden, stalen velgen in die diameter.
                            Ik vond zowel de band als die velg (speciaal voor de CX5, dus steek 5x114,3 en ET50) bij velgenshop.nl. Jammer genoeg kwam er 25% bij als je maar 1 band kocht want dan moeten ze een set aanbreken. Maar voor 222 € had ik zowel de band als de velg thuis geleverd.

                            Restte nu enkel nog de velg te versmallen. Ik kwam terecht bij Laswerken Eric http://www.lwe.be/ uit Ekeren. Voor 80 € rond klaarde hij die klus, inclusief band erop leggen.
                            Op een draaibank snijdt men dus een ring uit de velg, daarna wordt dat weer aaneen gelast. Begin er zelf niet aan, die las moet 100% goed en sterk zijn en volledig luchtdicht natuurlijk!
                            Normaal moet er, om van een 7 duims velg naar een 5,5 duims te gaan, 3,75 cm tussenuit. Ik heb er gewoon 5 cm tussenuit laten halen, dat ging nog net. Zodoende eindigde ik met een +/- 5 duims brede velg. Belangrijk, want Mazda heeft amper plaats voorzien voor het reservewiel. De ruimte is zowat 15 cm hoog (waarom kon dat nu niet hoger !!!) en dus verlies je, wanneer je er een 185 mm hoge band inlegt op een 5,5 duims velg, rond de 3-4 cm in hoogte van je koffer. Je afdekplaat komt dus 3-4 cm omhoog. En die koffer is sowieso al te klein voor mij.
                            Met mijn velg verlies ik nu maar rond de 1,5 cm.

                            Zo’n wiel is geen 80 km/u “thuiskomertje” maar een volwaardig wiel, alleen wat smaller. Natuurlijk, niet de bedoeling dat je er 1000 km mee aan 140 km/u gaat doen hé.

                            Mazda levert bij hun gouden reservewiel andere isomo voor onder je afdekplaat. Ik heb het broodmes in de bestaande isomo’s gezet en anderhalf uur later lag mijn reservewiel perfect in de koffer en had ik 320 € gespaard. Niet slecht. Al mijn andere spullen (krik, sleepkabel, startkabels enz kreeg ik ook nog onder de afdekplaat weggeborgen.

                            Ziezo, voor wie er zich ook aan wil wagen, hier wat foto’s. Have fun!

                            (NB: voor wie het idee had om een "normaal" CX5 wiel in de koffer te leggen: dat gaat echt niet, dan komt je afdekplaat zeker 10 cm omhoog.)

                            Band en velg:
                            IMG_0059.jpg

                            Versmalde velg en band in de koffer:
                            IMG_0063.jpg

                            Bijgesneden isomo:
                            IMG_0068.jpg

                            Alles klaar (let op de dunne strookjes isomo van 1,5 cm dik die ik hier en daar heb opgeplakt, anders kwakkelt de afdekplaat):
                            IMG_0073.jpg

                            Afdekplaat 1,5 cm slechts omhoog gekomen:
                            IMG_0075.jpg

                            Meer foto's hier:

                            Comment


                            • Dat heb je netjes gedaan!

                              Ik heb vandaag mijn CX-5 opgehaald. Tot mijn verbazing zit er een handmatig bediende handrem op, terwijl op de demo die ik reed een automatisch exemplaar zit. Hebben jullie ook een handmatig bediende handrem?

                              Comment


                              • ook handmatig maar daar heb ik nu echt geen probleem mee, integendeel.

                                Comment


                                • Heb zopas CX 2.2D 175 pk besteld. Eerste keer Mazda voor mij, de verwachtingen zijn hoog. Ik heb toch een vraagje: in alle folders (Be NL, en De) staat telkens dat zowel de ( lederen) bestuurderszetel als de passagierszetel elektrisch verstelbaar zijn. Bij alle CX 5 die ik op het salon of in de showroom gezien heb was alleen de bestuurderszetel elektrisch verstelbaar. De dealer kon hierover geen uitsluitsel geven. Weet iemand op dit forum meer hierover?
                                  Last edited by ; 23/02/2014, 23:37.

                                  Comment


                                  • Mooi werk! Mag ik ook weten welke bandenmaat je nu als reservewiel hebt. Ik vermoed dat op die "5" duimsvelg iets van een 155/80 of 165/80 zal liggen of heb ik het mis?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                      ook handmatig maar daar heb ik nu echt geen probleem mee, integendeel.
                                      Ik was ook aangenaam verrast dat het handmatig was .

                                      Comment


                                      • Ik meen nog nooit een CX-5 of welke andere Mazda met elektrische/automatische handrem gezien te hebben...

                                        verstuurd van mijn Galaxy S4 met Tapatalk

                                        Comment


                                        • Heb in september 2012 meteen een reservewiel met bijhorende isomo besteld bij mijn dealer voor 300 €

                                          Comment

                                          Working...
                                          X