Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• awel, zie mijn tekstje:
    Dunlop TG32 185/80 R17 95M.
    Dat is de band die Mazda gebruikt en je kan hem hier en daar kopen (Nederland, Frankrijk). Heeft exact de goede bandomtrek overigens... op 2 mm na idem als de originele banden van CX5

Oorspronkelijk geplaatst door Tauri Bekijk Berichten
    Mooi werk! Mag ik ook weten welke bandenmaat je nu als reservewiel hebt. Ik vermoed dat op die "5" duimsvelg iets van een 155/80 of 165/80 zal liggen of heb ik het mis?
    Last edited by PaulDB; 24/02/2014, 09:01.

Comment

• Straf. Ik geloof je wel, maar dat is dan weer eens het bewijs dat Mazda hier de klanten probeert te naaien.
      Toen ik mijn auto kocht (2013), sprak de dealer van 700 €. Heb daarvoor bedankt.
      Heb dan naderhand bij andere dealer gehoord: 620 € en dat is ook wat er op de accessoire prijslijst staat die je hier en daar op het Net kan vinden of bij de dealer meenemen.

Oorspronkelijk geplaatst door acx Bekijk Berichten
      Heb in september 2012 meteen een reservewiel met bijhorende isomo besteld bij mijn dealer voor 300 €
      Last edited by PaulDB; 24/02/2014, 15:47.

Comment

• kwestie van onderhandelen natuurlijk... over 620 euro valt toch wel te praten bij de aankoop van een wagen van 30k...
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• heb ik gedaan, natuurlijk, en toen kreeg ik het verhaal dat Mazda voor heel Belgie maar 10 van die reservewielkits levert en daardoor de wachttijden enorm zijn. Waar of niet...
          En er viel eigenlijk niet veel te onderhandelen over de prijs van de auto.
          Bij Hyundai gaven ze vlot tot 15% korting, bij Mazda de helft dacht ik. Maar ik wilde wel echt de CX5 omdat die motorisch en vooral qua rijgedrag/wegligging de ix35 de loef afsteekt.

Comment

• 20140224_125139.jpg20140224_125355.jpgDe dealer leverde deze dunlop aan aankoopprijs.Moest wel 3 weken wachten op de levering en plaatsing vermits dunlop toen (2012) slechts mondjesmaat leverde.

Comment

• @jev vraag daar jij een recente versie hebt, zit er naast cruisecontrol ook een Begrenzer op (LIM op knop stuurwiel). zit op de 3, zat niet op de 6, maar sedert enkele maanden wel, zou ook op de CX5 komen te zitten?
              Last edited by ; 24/02/2014, 18:35.

Comment

• Nee, er zit geen begrenzer op mijn CX-5. Maar... mijn wagen is een voorraadmodel. De nieuwe versie is er nog niet (die komt medio maart heb ik begrepen, met nieuwe kleuren ook).
                Last edited by jev; 24/02/2014, 22:57.

Comment

• Amai, sympathieke dealer was dat. Wie, als we dat mogen weten?

Dus, als hij jou dat levert aan aankoopprijs (300 €) dan weten we nu dat ze er 320 € winst op maken want de prijs van deze optie is 620 €.
                  Nu dat ze ons Belgskes afzetten, wist ik al want in het buitenland vind je de kit ook rond de 300 à 350 €.
                  Enfin, mijn DIY reservewiel heeft me ook 300 € gekost, en anderhalf uur isomo snijden, dus het blijft een valabel alternatief voor wie geen dealer heeft die zo'n geste wil doen.

[ATTACH=CONFIG]102026[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]102027[/ATTACH]De dealer leverde deze dunlop aan aankoopprijs.Moest wel 3 weken wachten op de levering en plaatsing vermits dunlop toen (2012) slechts mondjesmaat leverde.

Comment

• en eigenlijk moet ik mijn eigen bericht corrigeren, want die 300 euro aankoopprijs van jouw dealer is natuurlijk helemaal niet de aankoopprijs, aangezien je diezelfde band en een stalen velg op diverse webshops kunt kopen voor +/- 200 euro inclusief transport, en die mensen verdienen er zeker en vast ook wel hun boterham mee.
                    Ik schat de aankoopprijs dus eerder op 100-150 euro
                    Misschien dat je dealer toch ook weer niet niet zo sympathiek is als je dacht

Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                    Amai, sympathieke dealer was dat. Wie, als we dat mogen weten?

Dus, als hij jou dat levert aan aankoopprijs (300 €) dan weten we nu dat ze er 320 € winst op maken want de prijs van deze optie is 620 €.
                    Nu dat ze ons Belgskes afzetten, wist ik al want in het buitenland vind je de kit ook rond de 300 à 350 €.
                    Enfin, mijn DIY reservewiel heeft me ook 300 € gekost, en anderhalf uur isomo snijden, dus het blijft een valabel alternatief voor wie geen dealer heeft die zo'n geste wil doen.

Comment

• Ja is er iets verkeerd aan dat die mannen daar iets willen aan verdienen, aan de nieuwe auto verdienen ze bijna niks, vandaar dat men wat wil verdienen aan de extra's. zou wat meer genieten van den nieuwen auto moest ik van u zijn, u lijkt altijd zo negatief ingesteld. je hebt recht op u mening daar niet van, maar er zijn toch ook positieve dingen om over te schrijven

Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                      en eigenlijk moet ik mijn eigen bericht corrigeren, want die 300 euro aankoopprijs van jouw dealer is natuurlijk helemaal niet de aankoopprijs, aangezien je diezelfde band en een stalen velg op diverse webshops kunt kopen voor +/- 200 euro inclusief transport, en die mensen verdienen er zeker en vast ook wel hun boterham mee.
                      Ik schat de aankoopprijs dus eerder op 100-150 euro
                      Misschien dat je dealer toch ook weer niet niet zo sympathiek is als je dacht
                      Last edited by ; 25/02/2014, 13:04.

Comment

• Heb veel automerken en dealers gehad in mijn leven (ook Duitse premium merken) en kan zeggen dan deze Mazda dealer tot hiertoe de beste service geeft.Heb dit al ondervonden bij de aankoop van de auto van mijn echtgenote in 2000.Wat betreft uw alternatief: ik zal mij toch veiliger voelen met een originele velg dan de uwe;Wat deprijs betreft is mijn leuze:"leven laten leven".
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• - Ik hoop dat je gelijk hebt voor wat de service betreft.
                          - Mijn alternatief is even veilig hoor (laswerk = vakwerk). Trouwens, elke stalen velg is uiteindelijk gelast hoor.
                          - Leven en laten leven:= akkoord maar iets (ver)kopen aan het viervoud van de kostprijs, da's wel wat anders hé.

Heb veel automerken en dealers gehad in mijn leven (ook Duitse premium merken) en kan zeggen dan deze Mazda dealer tot hiertoe de beste service geeft.Heb dit al ondervonden bij de aankoop van de auto van mijn echtgenote in 2000.Wat betreft uw alternatief: ik zal mij toch veiliger voelen met een originele velg dan de uwe;Wat deprijs betreft is mijn leuze:"leven laten leven".

Comment

• Oei, zijn mijn berichten zo negatief? Zo ja sorry hoor.
                            Ik rij er geweldig graag mee hoor. Qua rijervaring beste die ik ooit had. Moet er morgen weer 500 km mee de baan op en kijk er al naar uit (behalve naar die file dan).
                            En ik kan me nu zelfs een klapband permitteren ook!

Oorspronkelijk geplaatst door jojo2 Bekijk Berichten
                            Ja is er iets verkeerd aan dat die mannen daar iets willen aan verdienen, aan de nieuwe auto verdienen ze bijna niks, vandaar dat men wat wil verdienen aan de extra's. zou wat meer genieten van den nieuwen auto moest ik van u zijn, u lijkt altijd zo negatief ingesteld. je hebt recht op u mening daar niet van, maar er zijn toch ook positieve dingen om over te schrijven

Comment

• Op mijn CX-5 zit o.a. LDWS, dat moet waarschuwen dat je zonder richting aan te geven uit je baan gaat. Nu heb ik het idee dat in mijn wagen LDWS heel snel reageert aan de rechterzijde (als er nog meer dan voldoende ruimte in de strook is) maar links pas als ik zowat op de streep rijd.

Heeft iemand datzelfde opgemerkt of zou het exemplarisch zijn?

Comment

• Over de 2 plaatselijke dealers ben ik ook niet zo te spreken. Ben al sinds het begin van het autosalon aan het wachten op een testrit met deze wagen... Heb beiden al eens gecontacteerd, en met de nodige excuses werd er mij zo vlug mogelijk een testrit beloofd. Ondertussen al 3 weken geleden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                                  Over de 2 plaatselijke dealers ben ik ook niet zo te spreken. Ben al sinds het begin van het autosalon aan het wachten op een testrit met deze wagen... Heb beiden al eens gecontacteerd, en met de nodige excuses werd er mij zo vlug mogelijk een testrit beloofd. Ondertussen al 3 weken geleden...
                                  Ofwel zeer goed nieuws voor hen want de auto's staan voortdurend volgeboekt ofwel slechte service!
                                  Ik hoop voor mazda het 1e maar vrees het 2e...
                                  KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                    Ofwel zeer goed nieuws voor hen want de auto's staan voortdurend volgeboekt ofwel slechte service!
                                    Ik hoop voor mazda het 1e maar vrees het 2e...
                                    Ik woon in een boerendorp, net iets groter dan een zakdoekje, dus dat die auto's voortdurend volgeboekt staan... Er staan bij beide garages modellen in de showroom, is volgens lij niet zo moeilijk om zo eentje buiten te zetten.?

Comment

• Tja en als je er een bestelt, dan ga je pas weten wat wachten betekent .
                                      Ik zou zeggen: ga er ergens een tweedehandse proefrijden, sommige dealers hebben er zeer recente staan, met amper kilometers erop.

Je kan hem er zelfs ineens kopen, dan spaar je ook de wachttijd uit (weet niet hoe lang die nu is, maar veel minder dan 5-6 maanden zal't niet zijn.
                                      In Wallonie vind je ze vaker bij dealers omdat die auto's daar slecht in de markt liggen wegens zeer hoge inschrijvingstaks (terwijl deze in Vlaanderen dan weer heel laag is).
                                      Bij ons zouden die niet lang in de showroom staan, denk ik.
                                      Ik kocht de mijne bij Quivreain in Namur (Mazda/Landrover dealer).
                                      Zie dat ze er weer hebben staan:
                                      Tu trouveras ici l'offre la plus complète de voitures neuves et d'occasion, AutoScout24 le plus grand site auto d'Europe.

Dat zijn ook geen 2de handse, maar nieuwe nog niet ingeschreven auto's (soms dan wel 6 maanden oud of zo). Je bespaart wel wat duizendjes hé, maar hebt natuurlijk niks te kiezen.

Qua garantie en later onderhoud bij een Vlaamse dealer: geen probleem.

Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                                      Over de 2 plaatselijke dealers ben ik ook niet zo te spreken. Ben al sinds het begin van het autosalon aan het wachten op een testrit met deze wagen... Heb beiden al eens gecontacteerd, en met de nodige excuses werd er mij zo vlug mogelijk een testrit beloofd. Ondertussen al 3 weken geleden...
                                      Last edited by PaulDB; 27/02/2014, 14:14.

Comment

• Ja ik zie het, Gent
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                                        Ik woon in een boerendorp

Comment

• Wachttijd nieuwe auto besteld 24/2 leveren half juli tot eind juli goed dat onze oude wagen het nog goed doet

Comment

Working...
                                          X