Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• amaai serieuze lappen. Zeker mooier, dat wel. Maar hou je originele velgen maar bij voor als je naar de autokeuring moet binnen 4 jaar .

Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
    Velg Brock B32 mat zwart 8,5x20 ET40 met band Dunlop SP sport maxx GT 255/45/20.
    Band komt nu mooi gelijk met koetswerk, door die kleinere Et-waarde, bredere banden vind ik persoonlijk sowieso mooier onder zo'n auto...

Comment

• Hopla.... iets vroeger gaan tanken omdat ik dit weekend met de aanhanger op loop ben.
      Resultaat na 756km.... 5.2 op boordcomputer en 5.36 reëel verbruik met een gemiddelde snelheid van 56km/u
      Jm
      http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Amai Jemme, hoe krijgt ge dat voor elkaar?
        Ik heb een 2.2d Sport, AWD autom. en ik zit nu aan 8.2
        Ik rijd niet superzuinig, maar probeer er toch op te letten.

Comment

• HEEL rustig rijden. Ik ben nooit boven de 2000tpm gekomen. Zoveel mogelijk cruise control gebruiken. Anticiperen. Geen airco Allé de gebruikelijke trukken van de foor zoals dat noemt.
          Maar het belangrijkste van alles... geluk hebben met het verkeer. Het is verlof en ik bijna geen file gehad. Met de typische files op de E40-R0 geraak je hier niet aan.

Nu ga ik terug wat normaler rijden. Het is even genoeg geweest.
          Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Ik zit nog aan 9,6 2,2 175 AWD autom.
            Tja nieuwe auto en tis toch zo verleidelijk om eens te duwen met die rechtse....
            CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
            Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Dus rijden als bompa zaliger, maar is wel "DE" manier om je roetfilter te verstoppen, met alle nare gevolgen van dien ...

Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
              HEEL rustig rijden. Ik ben nooit boven de 2000tpm gekomen. Zoveel mogelijk cruise control gebruiken. Anticiperen. Geen airco Allé de gebruikelijke trukken van de foor zoals dat noemt.
              Maar het belangrijkste van alles... geluk hebben met het verkeer. Het is verlof en ik bijna geen file gehad. Met de typische files op de E40-R0 geraak je hier niet aan.

Nu ga ik terug wat normaler rijden. Het is even genoeg geweest.

Comment

• Neen niet als een bompa rijden. Met het aanwezige koppel rij je makkelijk met het verkeer mee, zelfs al blijf je onder de 2000tpm. Gewoon de maximum snelheid overal respecteren. Enkel op de autostrade blijf ik er onder omdat het verbruik vanaf 110 exponentieel omhoog gaat.
                Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Dat men met deze diesel de neiging heeft om nog amper te schakelen, is bekend, gezien de souplesse (wegens tweetrapsturbo) en het fantastische koppel. Ben ook zo begonnen met deze auto, reed er op den duur als met een automatic mee :-) . Tot ik aan de kant stond met een rood licht op mijn dashboard. Vraag maar eens aan je garagist wat hij ervan denkt. Funest voor je roetfilter en bijgevolg regeneratieproblemen, olievervuiling enz.
                  Bovendien, sedert ik op aanraden van de dealer weer sportiever rijd (t.t.z. pas schakelen vanaf 2000 toeren, en de motor gelijk wanneer proberen boven de 2000 toeren te houden), rij ik zuiniger (-0,2 l/100 km, lijkt weinig maar over 8000 km is dat wel relevant) !

Zie ook eens:
                  Mazda SA Diesel....jpg

Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                  Neen niet als een bompa rijden. Met het aanwezige koppel rij je makkelijk met het verkeer mee, zelfs al blijf je onder de 2000tpm. Gewoon de maximum snelheid overal respecteren. Enkel op de autostrade blijf ik er onder omdat het verbruik vanaf 110 exponentieel omhoog gaat.
                  Last edited by PaulDB; 23/04/2014, 09:46.

Comment

• idd zo laag mogelijk in toeren blijven wil zeker niet zeggen dat je zuiniger gaat rijden
                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      idd zo laag mogelijk in toeren blijven wil zeker niet zeggen dat je zuiniger gaat rijden
                      Heb ik met mijn 6 inderdaad ook gemerkt: indicator zegt al dat ik moet opschakelen. Als je dan ook maar iets wil versnellen, zit hij te laag in de toeren en gaat het verbruik omhoog. Hij versnelt wel zeer gemakkelijk, maar voor het verbruik moet je hem beter even in een lagere versnelling houden.

Comment

• Iemand hier last van trillende buitenspiegels ?

Heb dit al vaak tegengekomen op fora, dacht dat de laatste versie dit nu wel niet meer zou hebben, wel dus...

Enfin, iemand hier al ervaring mee, en wat kunnen ze eraan doen ?

thanks

Comment

• Door te laag in de toeren te rijden klimt de temperatuur van je diesel niet genoeg en dit is inderdaad schadelijk
                          de indicator van de versnellingsbak helpt enkel om een laag verbruik te noteren, maar dit betekent niet dat dit bevorderlijk is voor de mechaniek o.m. de EGR-klep en de roetfilter
                          veel beter (en aangenamer) tussen de 2000 en de 3000 te rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                            Iemand hier last van trillende buitenspiegels ?

Heb dit al vaak tegengekomen op fora, dacht dat de laatste versie dit nu wel niet meer zou hebben, wel dus...

thanks
                            Er is een technische nota van om dit te verhelpen. Vraag ernaar bij je dealer.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                            Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om berichten van de smartphone te lezen op het scherm?
                              Ik vind het probleem frequent terug op internet, helaas is een oplossing vinden een stuk moeilijker.

Op mijn iPhone 5s heb ik bij de bluetooth instelling voor mazda "toon berichtgeving" aangezet.
                              Ik ga in de wagen naar het tabje "bericht" en zeg daar dat hij de berichten moet downloaden.
                              Na een paar seconden krijg ik de melding dat het met succes voltooid is. Maar helaas, geen berichten te zien.

Iemand dit al voor elkaar gekregen?

Comment

• Achteruitrijcamera: dealer zegde mij dat dit voortaan ook achteraf als optie kan worden ingebouwd. Zou iets boven de 500 euro kosten. Iemand die zo'n ding heeft? Interesseert me wel maar zou willen zeker zijn dat het echt een hulp is.
                                Zicht achteruit is in deze wagen immers slecht en parkeren blijf ik lastig vinden. Ben al een keer tegen een betonblok gereden, heeft me gelukkig maar een spatlap gekost.

Comment

• Mijn spiegels trillen heel lichtjes, niet zo erg dat ik de dealer er iets aan zou laten doen. Ik denk dat, mocht ik het probleem niet op fora zijn tegengekomen, het me misschien zelfs niet was opgevallen (idem het trillende motorkap "probleem").
                                  Efkes mee blijven rijden, het went misschien ?

Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                                  Iemand hier last van trillende buitenspiegels ?

thanks

Comment

• Ik had het er std opstaan. Niet veel van verwacht, maar zou het nu niet meer kunnen missen. Ook super gemakkelijk om aanhanger aan te koppelen...
                                    Jm

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                      Achteruitrijcamera: dealer zegde mij dat dit voortaan ook achteraf als optie kan worden ingebouwd. Zou iets boven de 500 euro kosten. Iemand die zo'n ding heeft? Interesseert me wel maar zou willen zeker zijn dat het echt een hulp is.
                                      Zicht achteruit is in deze wagen immers slecht en parkeren blijf ik lastig vinden. Ben al een keer tegen een betonblok gereden, heeft me gelukkig maar een spatlap gekost.
                                      Standaard opzitten en zeer nuttig onderdeel.
                                      truth is in the eye of the beholder

Comment

• Ik heb ook de achteruitrijcamera.
                                        Sowieso handig voor de aanhangwagen.
                                        Maar ik vind het ook heel veilig om hier de auto achterwaarts naar achter te rijden. Ik kan dan perfect om de hoek van het huis kijken om zeker te zijn dat de kleine niet ineens komt afgelopen ...
                                        En het is breedbeeld dus ja kan heel wat zien eigenlijk.

Comment

• Heb ook standaard de camera, is een zeer handig iets, zeker aangezien wij nog aan het wennen zijn aan de andere zitpositie van deze wagen tov de vorige en ook de zijspiegels die aan de zijkanten parabool zijn, is wennen....

Iets anders, heeft iemand de Gracenote update al eens gedaan ?
                                          Ik kan dat selecteren, en dan moet je een aantal keer bevestigen, maar dan uiteindelijk "updaten" selecteren, gaat niet

Comment

Working...
                                          X