Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
    Achteruitrijcamera: dealer zegde mij dat dit voortaan ook achteraf als optie kan worden ingebouwd. Zou iets boven de 500 euro kosten. Iemand die zo'n ding heeft? Interesseert me wel maar zou willen zeker zijn dat het echt een hulp is.
    Zicht achteruit is in deze wagen immers slecht en parkeren blijf ik lastig vinden. Ben al een keer tegen een betonblok gereden, heeft me gelukkig maar een spatlap gekost.
    Hier in Nederland heb ik dit nagevraagd, kan inderdaad. De kosten zijn €695 incl BTW en inbouwen (http://www.mazda.nl/aanbiedingen/accessoires/) Ben benieuwd hoeveel dit in België kost..... (In de buurt van Limburg)
    Last edited by ; 03/05/2014, 11:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
      Iemand hier last van trillende buitenspiegels ?

Heb dit al vaak tegengekomen op fora, dacht dat de laatste versie dit nu wel niet meer zou hebben, wel dus...

Enfin, iemand hier al ervaring mee, en wat kunnen ze eraan doen ?

thanks
      Bij mij hebben ze de modificatie uitgevoerd. Nieuwe kappen (andere vorm) en een verstevigen in de deur gemonteerd. Resultaat is dat de spiegel pas bij hogere snelheid trilt, maar trilt toch nog steeds......

Comment

• Dat is inderdaad de "fix" zoals beschreven in de TSB van Mazda, en daar spreken ze van cx5-en geproduceerd voor 11/2012, erna zouden ze aangepast moeten zijn.
        En als je zegt dat het verbeterd, maar niet verdwijnt, dan ga ik er vrede mee moeten nemen denk ik, 't is nu ook niet om te zeggen dat ze hangen te wapperen in de wind...
        Lichte vibratie, zo zou ik het omschrijven, en pas vanaf 100-120 km/u

Maar ja, een mierenneuker als ik heeft het wel gezien natuurlijk
        Last edited by miguel noppe; 04/05/2014, 18:55.
        CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
        Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Ter info...
          Ik had via Facebook contact gezocht met Mazda Belgium ivm 2 vragen :

Vraag 1 :
          De cx 5 downloadt wel berichten van m'n iphone, maar er wordt uiteindelijk niets getoond
          --> gekend probleem, maar er is geen oplossing voor.

Vraag 2 :
          Het probleem dat wanneer je de wagen stillegt, het muzieknummer dat op dat moment via USB speelt niet bewaard blijft en de volgende keer dus het allereerste nr van de usb wordt gestart
          --> Ze bevestigen dat er een update gaat komen (zoals reeds op internet circuleerde) maar ze kunnen nog geen release datum geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
            Heb ook standaard de camera, is een zeer handig iets, zeker aangezien wij nog aan het wennen zijn aan de andere zitpositie van deze wagen tov de vorige en ook de zijspiegels die aan de zijkanten parabool zijn, is wennen....

Iets anders, heeft iemand de Gracenote update al eens gedaan ?
            Ik kan dat selecteren, en dan moet je een aantal keer bevestigen, maar dan uiteindelijk "updaten" selecteren, gaat niet
            Heb ik al enkele malen gedaan, gaf geen probleem. Zou het nog eens moeten doen om de juiste stappen te zien. Ik had het gedaan omdat ik hoopte de stembesturing van de audio ermee te fiksen, niet dus. Die stembesturing werkt overigens vrij goed, maar voor de meeste artiesten of albums, herhaalt de radio je keuze in een onbegrijpelijk koeterwaals (probeer het eens :-) ) terwijl het voor anderen wel normaal gaat. Had in een Frans forum gelezen dat die bug te maken had met het formaat van de MP3 tags, maar ik heb daar ook al alle mogelijkheden mee uitgeput, helpt niks. Gracenote heeft er zeker mee te maken, aangezien de stembesturing voortgaat op die database. Je kan er zelfs dingen mee doen als zeggen "Afspelen Artiest The Boss" en de radio vindt feilloos Bruce Springsteen. Dat soort koppeling gebeurt via Gracenote, vandaar dat het updaten nu en dan wel raadzaam is.

Comment

• Wij maakten net een testrit met de CX-5 en die is ons enorm bevallen. Echter verwachten wij een 3de kindje en dus moeten er 3 kinderzitjes op de achterbank kunnen staan. De eerste 9 maanden zal dat een Maxi Cosi zijn, 2 stoelen groep 2-3 (zitverhoger met rugleuning) zijn. Vervolgens enkele jaren een groep 1 stoel en de 2 groep 2-3 stoelen (waarvan er dan eventueel eentje geruild kan worden voor enkel een zitverhoger. Nu lukte het niet met onze huidige stoelen om er 3 echt goed naast elkaar te plaatsen. Er is wel voldoende breedte, maar de vorm van de achterbank zorgt ervoor dat de buitenste stoelen scheef staan en dat is niet comfortabel voor de kindjes.

Rijdt hier iemand met een CX-5 rond met 3 kinderstoelen? Past dat goed zonder scheef staan? En welk merk en type stoelen zijn dit dan? Want de breedte van de stoeltjes is sterk afhankelijk van merk tot merk. De Mazda 6 heeft trouwens net hetzelfde probleem, dus da's ook geen optie. We willen vermijden een "busje" te moeten kopen...

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Comment

• Ik denk dat je dit alleen maar zal weten als je dit effectief test in de wagen met de betreffende zitjes als je die al hebt natuurlijk .
                Als je de zitjes of een er van nog moet kopen , de wagen meenemen naar de winkel en de zitjes passen .
                Anders zal het een gok worden .
                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Tesla model S en ene kleine in de koffer?
                  KLIK |&| KLAK

Comment

• hallo ben nieuw hier is het normaal dat je 6 maand moet wachten op een Mazda cx 5 benzine?
                    Last edited by ; 08/05/2014, 14:35.

Comment

• hallo is het normaal dat je 6 maand moet wachten naar een Mazda cx 5benzine gekocht op 5 april en word pas geleverd in september of heeft het iets met het kleur te maken, heb een van die nieuwe kleuren gekozen meteor gray.

Comment

• Voor het moment zijn er inderdaad lange wachttijden voor de CX-5 , 6 en nieuwe 3 door groot succes .
                        Mazda zou een tweede lijn opstarten voor de CX-5 maar als die al draait weet ik niet ...
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• ok dane bedankt voor de info, voor mij is het mijn 1e Mazda altijd met bmw gereden, wel test rit gedaan met Mazda cx 5 en het viel super mee, en de prijs ook als ik dezelfde neem bij bmw kan ik voor die prijs 2 Mazda sense cx 5 kopen, bij bmw is alles bijna in optie.
                          Last edited by ; 08/05/2014, 22:02.

Comment

• Proficiat met je aankoop.
                            In autoland is 6 maanden wachten toch niet zo uitzonderlijk lang.
                            Iedereen die ik ken krijgt van veel merken, ook Duitse, te horen dat de levertijd 3 maanden is, maar hebben hun auto meestal ook pas na 6 maanden.
                            Tenzij hij in stock staat ofzo.
                            Maar denk dat de nieuwe mazdamodellen momenteel zo populair zijn dat ze er geen stock van opgebouwd krijgen.
                            KLIK |&| KLAK

Comment

• dank u Severijns daar klopt wel iets van wacht tijden, mijn gebuur heeft woensdag een opel insignia gekocht word ook maar eind november begin december geleverd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                Als je de zitjes of een er van nog moet kopen , de wagen meenemen naar de winkel en de zitjes passen .Anders zal het een gok worden .
                                Er moet er eentje bijgekocht worden, maar we hebben gemeten en er is maar een dikke 30cm over tussen de stoelen op de buitenste plaatsen. In de garage vonden ze dat ik dan maar tussen de stoelen moest, en baby of de oudste vooraan. Nee danku :-s

Ook de lange levertijd is voor ons een probleem trouwens. De bevalling komt te vroeg...

Maar toch bedankt.

Comment

• Iemand een idee of de luchtfilter van de benzine en diesel hetzelfde zijn?
                                  Jm
                                  http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door An... Bekijk Berichten
                                    Wij maakten net een testrit met de CX-5 en die is ons enorm bevallen. Echter verwachten wij een 3de kindje en dus moeten er 3 kinderzitjes op de achterbank kunnen staan. De eerste 9 maanden zal dat een Maxi Cosi zijn, 2 stoelen groep 2-3 (zitverhoger met rugleuning) zijn. Vervolgens enkele jaren een groep 1 stoel en de 2 groep 2-3 stoelen (waarvan er dan eventueel eentje geruild kan worden voor enkel een zitverhoger. Nu lukte het niet met onze huidige stoelen om er 3 echt goed naast elkaar te plaatsen. Er is wel voldoende breedte, maar de vorm van de achterbank zorgt ervoor dat de buitenste stoelen scheef staan en dat is niet comfortabel voor de kindjes.

Rijdt hier iemand met een CX-5 rond met 3 kinderstoelen? Past dat goed zonder scheef staan? En welk merk en type stoelen zijn dit dan? Want de breedte van de stoeltjes is sterk afhankelijk van merk tot merk. De Mazda 6 heeft trouwens net hetzelfde probleem, dus da's ook geen optie. We willen vermijden een "busje" te moeten kopen...

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.
                                    Hoe oud zijn die?
                                    Met 4j gebruik ik enkel nog een zitverhoger zonder rug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door An... Bekijk Berichten
                                      Er moet er eentje bijgekocht worden, maar we hebben gemeten en er is maar een dikke 30cm over tussen de stoelen op de buitenste plaatsen. In de garage vonden ze dat ik dan maar tussen de stoelen moest, en baby of de oudste vooraan. Nee danku :-s

Ook de lange levertijd is voor ons een probleem trouwens. De bevalling komt te vroeg...

Maar toch bedankt.
                                      Doe zoals ik, spring ff over de grens en koop er eentje in DE.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                        Hoe oud zijn die?
                                        Met 4j gebruik ik enkel nog een zitverhoger zonder rug.
                                        Oudste is oud genoeg (wel heel licht, maar zou theoretisch op een zitverhoger kunnen), maar dan lukt het nog niet voldoende comfortabel. De vorm van de achterbank maakt dat ze op de buitenste zitplaatsen scheef zitten. Dat wil ik hen niet aan doen. En ik wil dat ze zolang mogelijk in volledige autostoelen kunnen voor de veiligheid. Dat is ook niet mogelijk in mijn huidige S40 en dus gaat die weg. Met een CX-5 ga ik er qua achterbank niet echt op vooruit. Het zal voor over 5-6j zijn, als de volgende nieuwe mag gekozen worden...

Ik val op mijn zoektocht naar een wagen voor 3 kinderen wel van de ene verbazing in de andere... Héél weinig auto's voldoen. Mochten ze nu al eens beginnen met in optie een bank met 3 gelijkwaardigere en vlakkere plaatsen aan te bieden, dan zouden er voor jonge ouders veel prettigere en ruimere keuzemogelijkheden zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Doe zoals ik, spring ff over de grens en koop er eentje in DE.

http://www.autohaus-lessingstrasse.d...ab=2014&max=24
                                          Heb nogal gehoord dat heel jonge tweedehandswagens uit D zeer interessant zijn, maar ik wil liever nieuw. Stom wellicht maar ja... Maar zoals gezegd, achterbank valt dus tegen.

Comment

Working...
                                          X