Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat zijn nieuwe wagens met een dagtoelating.

    Comment


    • één gouden tip : Ford S-max : ruimte zat om 3 kids deftig te kunnen zetten, en rijdt als een personenwagen, echt waar, heb er zelf ene gehad...

      Doe een testrit en je bent verkocht...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
        één gouden tip : Ford S-max : ruimte zat om 3 kids deftig te kunnen zetten, en rijdt als een personenwagen, echt waar, heb er zelf ene gehad...

        Doe een testrit en je bent verkocht...
        Die heeft man getest, en hij vond dat ook heel erg meevallen (hij had vooraf veel vooroordelen). Morgen ga ik eens mee kijken (en testen als dat lukt). En we gaan ook de Touran nog bekijken. Zafira Tourer ook bekeken, maar daar mag in het midden op de achterbank geen kinderstoel staan (onbegrijpelijk maar bevestigd door Opel zelf).

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Dat zijn nieuwe wagens met een dagtoelating.
          Er staat nochtans "Gebrauchtwagen".

          Comment


          • Heb er 145.000 probleemloze kilometers mee gebold met die s-max, totale onderhoudsfacturen waren iets van 1300 euro op die kilometrage (excl banden) over 3 en een half jaar gespreid, kan er eigenlijk geen slecht woord over zeggen... en RUIMTE , ge kunt zo ne frigo in de koffer steken...
            Met 5 man 14 dagen naar Zuid-Frankrijk en nog plaats over, en dat alles voor ik dacht (toen) netto 29.500 euro, leder, gps, 8voudig verstelbare stoel, airco etc etc etc inbegrepen...
            Goede restwaarde ook want nog verkocht voor 14.000 euro ongeveer...

            Comment


            • Peugeot 5008, lukt zonder moeite.

              Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk Berichten
                Iemand een idee of de luchtfilter van de benzine en diesel hetzelfde zijn?
                't zijn totaal verschillende motoren.
                diesel LF is 25 cm lang, dat van de benzine 19 cm

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door An... Bekijk Berichten
                  Er staat nochtans "Gebrauchtwagen".
                  Omdat de wagens een dagtoelating hadden mogen ze die niet meer verkopen onder de noemer "neuwagen". Ze zijn echter spiksplinternieuw. Heb me daar een Mazda 6 gekocht die daar al 5 maand stof aan het vergaren was in de showroom. Maar als de achterbank niet groot genoeg is deze sowieso niet geschikt.

                  De tip van dikkejos is anders ook zeer te overwegen. Mijn broer heeft net z'n Ford Galaxy met 160.000km op de teller in 5j (wel nog iets groter dan een S-max) ingeruild voor een nieuwe en volgens hem was dat de beste auto die hij ooit gehad heeft.

                  Comment


                  • S-Max is gisteren al besteld. In augustus hebben we hem. Bedankt nog voor de info en adviezen.

                    Comment


                    • We zijn van plan om een Mazda CX5 Diesel 2.2 150pk in automaat aan te kopen in de uitvoering Sense. Alleen twijfelen we of een 4WD voor ons een meerwaarde kan betekenen of niet?
                      We rijden immers 90% in alle wisselende weersomstandigheden van de tijd op asfalt en de overige 10% vertoeven we graag op vakantie we eens op wat zanderige en kiezelige wegen.

                      Comment


                      • De 4-wiel aandrijving op de CX-5 is meer voor de veiligheid dan om op onverharde wegen te rijden .
                        Je zal meer zijn met aangepaste banden dan 4x4 aandrijving van de CX-5 .
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                          De 4-wiel aandrijving op de CX-5 is meer voor de veiligheid dan om op onverharde wegen te rijden .
                          Je zal meer zijn met aangepaste banden dan 4x4 aandrijving van de CX-5 .
                          Het is natuurlijk geen terreinwagen: geen veldvitessen, geen echt sperdifferentieel (koop dan een Landrover), maar op slechte wegen rijden gaat hem toch goed af. Ik rij met de CX5 vaak op slechte wegen: afgrijselijk slechte keienpistes (met stenen van 10-15 cm), kilometerslange modderpistes in het Zuiden van Frankrijk, op skipistes in de Pyreneeen, in natte weilanden en deze winter enkele keren in diepe sneeuw liggen ploeteren op steile bergwegen waarvan alle vrienden zegden: "daar geraak je nooit boven". Toch wel dus, en dat gaat allemaal vanzelf. In de sneeuw, bergop, best je TCS afzetten.

                          Je moet hem wel voorzien van goede banden, met de sportbanden die ze erbij leveren rij je hem gegarandeerd vast op een natte wei. Na veel rondvragen bij mannen die het kunnen weten ben ik op de Yokohama Geolandar ATS uitgekomen en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Die banden hebben me al overal doorgeholpen: 30 cm diepe modder of 20 cm dikke sneeuw.

                          Effe ter ondersteuning van wat ik zeg, een offroad filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=khYz8d5xY4o#t=1
                          Niet van mij hé, zo bont heb ik het nog niet gemaakt met mijn CX5 :-)

                          De CX5 heeft ook een relatief hoge bodemspeling (21 cm) en bovendien is die bodem perfect vlak. Maar als je gewoon wat op een kiezelweg moet rijden, dan heb je aan een 2WD genoeg natuurlijk.

                          Weet wel: de AWD versie verbruikt +/- 0,5 l/100 km meer (hoger gewicht, extra aandrijving).

                          Qua veiligheid: ik ben een keer tegen 130 op een overstroomd stuk van de autoweg beland en zonder die AWD had ik in het decor gehangen ('t was nu ook al spannend). Ook bij droog weer is de wegligging verbazend goed omdat de AWD meewerkt in lange snelle bochten.

                          PS: ik zou persoonlijk nooit een automaat kopen indien ik offroadplannen had.

                          Comment


                          • Waarom geen automaat?

                            De keizer van het off-roaden, de range-rover, is altijd voorzien van een automaat...

                            Wie de koning van het off-road gebeuren is weet ik niet... Maar zowel mercedes en anderen zijn met hun krachtige motoren altijd voorzien van automatische boite.

                            Tip-tronic zoals ook bij mazda voorzien behoedt je toch voor ongewenst op- en afschakelen, dacht ik toch.

                            Nu ieder zijn meug nietwaar.

                            Comment


                            • Het is me opgevallen bij een automatische versnellingsbak dat de pook veranderd is tegenover vroeger , ipv een open schakelrooster is die nu gesloten .
                              Weet er iemand meer van ?

                              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                              - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                              - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                              Comment


                              • Modeljaar 2015 zou wel heel vroeg zijn.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                  Je zal meer zijn met aangepaste banden dan 4x4 aandrijving van de CX-5 .
                                  Daar heb je natuurlijk ook een punt mee

                                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                  Het is natuurlijk geen terreinwagen: geen veldvitessen, geen echt sperdifferentieel (koop dan een Landrover), maar op slechte wegen rijden gaat hem toch goed af. Ik rij met de CX5 vaak op slechte wegen: afgrijselijk slechte keienpistes (met stenen van 10-15 cm), kilometerslange modderpistes in het Zuiden van Frankrijk, op skipistes in de Pyreneeen, in natte weilanden en deze winter enkele keren in diepe sneeuw liggen ploeteren op steile bergwegen waarvan alle vrienden zegden: "daar geraak je nooit boven". Toch wel dus, en dat gaat allemaal vanzelf. In de sneeuw, bergop, best je TCS afzetten.


                                  De CX5 heeft ook een relatief hoge bodemspeling (21 cm) en bovendien is die bodem perfect vlak. Maar als je gewoon wat op een kiezelweg moet rijden, dan heb je aan een 2WD genoeg natuurlijk.

                                  Weet wel: de AWD versie verbruikt +/- 0,5 l/100 km meer (hoger gewicht, extra aandrijving).

                                  Qua veiligheid: ik ben een keer tegen 130 op een overstroomd stuk van de autoweg beland en zonder die AWD had ik in het decor gehangen ('t was nu ook al spannend). Ook bij droog weer is de wegligging verbazend goed omdat de AWD meewerkt in lange snelle bochten.

                                  PS: ik zou persoonlijk nooit een automaat kopen indien ik offroadplannen had.
                                  We rijden momenteel reeds met een automaat en zou eigenlijk ook nooit nog naar een handgeschakelde bak willen terug keren Ook kan je met de automaat nog steeds en gelukkig dat het kan, deels schakelen!
                                  Echte sneeuwlandschappen gaan er met de wagen niet opgezocht worden, maar een kiezel en zandweg behoren tijdens de vakanties in het zuiden tot de mogelijkheden.
                                  Als ik het goed begrijp biedt een AWD op onze asfaltwegen ook voordelen of is dit eerder te verwaarlozen en het hoger verbruik, prijs, toekomstige Co2-taks niet waard?

                                  Comment


                                  • 4WD brengt zeer weinig extra rijbeleving toe bij een normaal gebruik op de openbare weg. Ik heb 6j met een Passat 4motion gereden en alleen 's winters heeft dat een beetje nut gehad. Ik zou zelf 4WD niet meer overwegen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk Berichten
                                      Daar heb je natuurlijk ook een punt mee

                                      We rijden momenteel reeds met een automaat en zou eigenlijk ook nooit nog naar een handgeschakelde bak willen terug keren Ook kan je met de automaat nog steeds en gelukkig dat het kan, deels schakelen!
                                      Echte sneeuwlandschappen gaan er met de wagen niet opgezocht worden, maar een kiezel en zandweg behoren tijdens de vakanties in het zuiden tot de mogelijkheden.
                                      Als ik het goed begrijp biedt een AWD op onze asfaltwegen ook voordelen of is dit eerder te verwaarlozen en het hoger verbruik, prijs, toekomstige Co2-taks niet waard?
                                      Als je met die auto enkel maar nu en dan op wat kiezelwegen gaat rijden dan heb je geen AWD nodig...
                                      Evenmin op een (droge) zandweg. Dat kan je met elke auto.

                                      Zoals ik al zegde, als je regelmatig de sneeuw opzoekt, op modderwegen moet rijden, nat gras of echt slechte wegen met steile hellingen, dan raad ik het absoluut aan.
                                      Niet voor niks dat boeren, jagers, buitensporters meestal met 4x4 rijden.

                                      Op gewone weg: ik heb de AWD, maar heb evengoed met de 2WD CX5 gereden en het verschil is klein: vooral voelbaar in lange, snelle bochten. Dus daar zou ik niet speciaal een meerprijs voor betalen.

                                      Wat automaat betreft: ik heb er vaak mee gereden heb (mijn ouders hadden altijd automaat) en kan het comfort ervan naar waarde kan inschatten, vooral in de file dan :-)). Maar het meerverbruik is het mij echt niet waard. Bovendien: de CX5 heeft een fantastische versnellingsbak, die erg precies en kort schakelt. Een waar plezier, ik amuseer me er goed mee.

                                      Maar ga anders eens een 2WD en daarna een AWD testrijden ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                        Als je met die auto enkel maar nu en dan op wat kiezelwegen gaat rijden dan heb je geen AWD nodig...
                                        Evenmin op een (droge) zandweg. Dat kan je met elke auto.

                                        Zoals ik al zegde, als je regelmatig de sneeuw opzoekt, op modderwegen moet rijden, nat gras of echt slechte wegen met steile hellingen, dan raad ik het absoluut aan.
                                        Niet voor niks dat boeren, jagers, buitensporters meestal met 4x4 rijden.

                                        Op gewone weg: ik heb de AWD, maar heb evengoed met de 2WD CX5 gereden en het verschil is klein: vooral voelbaar in lange, snelle bochten. Dus daar zou ik niet speciaal een meerprijs voor betalen.

                                        Wat automaat betreft: ik heb er vaak mee gereden heb (mijn ouders hadden altijd automaat) en kan het comfort ervan naar waarde kan inschatten, vooral in de file dan :-)). Maar het meerverbruik is het mij echt niet waard. Bovendien: de CX5 heeft een fantastische versnellingsbak, die erg precies en kort schakelt. Een waar plezier, ik amuseer me er goed mee.

                                        Maar ga anders eens een 2WD en daarna een AWD testrijden ?
                                        Oké, dat is duidelijk en voor mij de meerprijs en het verbruik van een AWD het niet waard.

                                        Gisteren met een Mazda 6 diesel in automaat gereden en vandaag met de CX5 in handgeschakelde diesel. Wat een genot is het rijden met deze overigens toch wel zeer vlot reagerende diesel, waarbij mijn huidige Passat DSG 6 het in vinnigheid moet afleggen.
                                        Ik moet wel zeggen dat deze handgeschakelde diesel toch wel vlotjes schakelt, maar de keuze gaat toch weer naar de versie in automaat.

                                        Mijn vrouw die tevens met de wagen deelt en rijdt, zal alvast met de automaat niet in verkeerde versnelling rijden met een hoger verbruik of de versnellingsbak kunnen laten kraken, wat bij een handgeschakelde wel het geval kan zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk Berichten
                                          Oké, dat is duidelijk en voor mij de meerprijs en het verbruik van een AWD het niet waard.

                                          Gisteren met een Mazda 6 diesel in automaat gereden en vandaag met de CX5 in handgeschakelde diesel. Wat een genot is het rijden met deze overigens toch wel zeer vlot reagerende diesel, waarbij mijn huidige Passat DSG 6 het in vinnigheid moet afleggen.
                                          Ik moet wel zeggen dat deze handgeschakelde diesel toch wel vlotjes schakelt, maar de keuze gaat toch weer naar de versie in automaat.

                                          Mijn vrouw die tevens met de wagen deelt en rijdt, zal alvast met de automaat niet in verkeerde versnelling rijden met een hoger verbruik of de versnellingsbak kunnen laten kraken, wat bij een handgeschakelde wel het geval kan zijn.
                                          Jaja, moeder de vrouw weegt vaak zwaar door in zo'n beslissingen. En ik herken volledig wat je zegt. Mijn vrouw (die overigens uitstekend rijdt) slaagt er nu en dan toch in om hem ineens op nog te hoge snelheid van 6 naar 3 te zetten of van 4 naar 1, of aan 80 km/u in 6de i.p.v. in 4de een inhaalmaneuver in te zetten. Ter verdediging: ze rijdt er maar sporadisch mee en haar auto is maar een 5-bak.

                                          Succes ermee !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X