Dat zijn nieuwe wagens met een dagtoelating.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtenéén gouden tip : Ford S-max : ruimte zat om 3 kids deftig te kunnen zetten, en rijdt als een personenwagen, echt waar, heb er zelf ene gehad...
Doe een testrit en je bent verkocht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDat zijn nieuwe wagens met een dagtoelating.
Comment
-
Heb er 145.000 probleemloze kilometers mee gebold met die s-max, totale onderhoudsfacturen waren iets van 1300 euro op die kilometrage (excl banden) over 3 en een half jaar gespreid, kan er eigenlijk geen slecht woord over zeggen... en RUIMTE , ge kunt zo ne frigo in de koffer steken...
Met 5 man 14 dagen naar Zuid-Frankrijk en nog plaats over, en dat alles voor ik dacht (toen) netto 29.500 euro, leder, gps, 8voudig verstelbare stoel, airco etc etc etc inbegrepen...
Goede restwaarde ook want nog verkocht voor 14.000 euro ongeveer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jemme Bekijk BerichtenIemand een idee of de luchtfilter van de benzine en diesel hetzelfde zijn?
diesel LF is 25 cm lang, dat van de benzine 19 cm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door An... Bekijk BerichtenEr staat nochtans "Gebrauchtwagen".
De tip van dikkejos is anders ook zeer te overwegen. Mijn broer heeft net z'n Ford Galaxy met 160.000km op de teller in 5j (wel nog iets groter dan een S-max) ingeruild voor een nieuwe en volgens hem was dat de beste auto die hij ooit gehad heeft.
Comment
-
We zijn van plan om een Mazda CX5 Diesel 2.2 150pk in automaat aan te kopen in de uitvoering Sense. Alleen twijfelen we of een 4WD voor ons een meerwaarde kan betekenen of niet?
We rijden immers 90% in alle wisselende weersomstandigheden van de tijd op asfalt en de overige 10% vertoeven we graag op vakantie we eens op wat zanderige en kiezelige wegen.
Comment
-
De 4-wiel aandrijving op de CX-5 is meer voor de veiligheid dan om op onverharde wegen te rijden .
Je zal meer zijn met aangepaste banden dan 4x4 aandrijving van de CX-5 .- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenDe 4-wiel aandrijving op de CX-5 is meer voor de veiligheid dan om op onverharde wegen te rijden .
Je zal meer zijn met aangepaste banden dan 4x4 aandrijving van de CX-5 .
Je moet hem wel voorzien van goede banden, met de sportbanden die ze erbij leveren rij je hem gegarandeerd vast op een natte wei. Na veel rondvragen bij mannen die het kunnen weten ben ik op de Yokohama Geolandar ATS uitgekomen en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Die banden hebben me al overal doorgeholpen: 30 cm diepe modder of 20 cm dikke sneeuw.
Effe ter ondersteuning van wat ik zeg, een offroad filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=khYz8d5xY4o#t=1
Niet van mij hé, zo bont heb ik het nog niet gemaakt met mijn CX5 :-)
De CX5 heeft ook een relatief hoge bodemspeling (21 cm) en bovendien is die bodem perfect vlak. Maar als je gewoon wat op een kiezelweg moet rijden, dan heb je aan een 2WD genoeg natuurlijk.
Weet wel: de AWD versie verbruikt +/- 0,5 l/100 km meer (hoger gewicht, extra aandrijving).
Qua veiligheid: ik ben een keer tegen 130 op een overstroomd stuk van de autoweg beland en zonder die AWD had ik in het decor gehangen ('t was nu ook al spannend). Ook bij droog weer is de wegligging verbazend goed omdat de AWD meewerkt in lange snelle bochten.
PS: ik zou persoonlijk nooit een automaat kopen indien ik offroadplannen had.
Comment
-
Waarom geen automaat?
De keizer van het off-roaden, de range-rover, is altijd voorzien van een automaat...
Wie de koning van het off-road gebeuren is weet ik niet... Maar zowel mercedes en anderen zijn met hun krachtige motoren altijd voorzien van automatische boite.
Tip-tronic zoals ook bij mazda voorzien behoedt je toch voor ongewenst op- en afschakelen, dacht ik toch.
Nu ieder zijn meug nietwaar.
Comment
-
Het is me opgevallen bij een automatische versnellingsbak dat de pook veranderd is tegenover vroeger , ipv een open schakelrooster is die nu gesloten .
Weet er iemand meer van ?
- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenJe zal meer zijn met aangepaste banden dan 4x4 aandrijving van de CX-5 .
Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk BerichtenHet is natuurlijk geen terreinwagen: geen veldvitessen, geen echt sperdifferentieel (koop dan een Landrover), maar op slechte wegen rijden gaat hem toch goed af. Ik rij met de CX5 vaak op slechte wegen: afgrijselijk slechte keienpistes (met stenen van 10-15 cm), kilometerslange modderpistes in het Zuiden van Frankrijk, op skipistes in de Pyreneeen, in natte weilanden en deze winter enkele keren in diepe sneeuw liggen ploeteren op steile bergwegen waarvan alle vrienden zegden: "daar geraak je nooit boven". Toch wel dus, en dat gaat allemaal vanzelf. In de sneeuw, bergop, best je TCS afzetten.
De CX5 heeft ook een relatief hoge bodemspeling (21 cm) en bovendien is die bodem perfect vlak. Maar als je gewoon wat op een kiezelweg moet rijden, dan heb je aan een 2WD genoeg natuurlijk.
Weet wel: de AWD versie verbruikt +/- 0,5 l/100 km meer (hoger gewicht, extra aandrijving).
Qua veiligheid: ik ben een keer tegen 130 op een overstroomd stuk van de autoweg beland en zonder die AWD had ik in het decor gehangen ('t was nu ook al spannend). Ook bij droog weer is de wegligging verbazend goed omdat de AWD meewerkt in lange snelle bochten.
PS: ik zou persoonlijk nooit een automaat kopen indien ik offroadplannen had.
Echte sneeuwlandschappen gaan er met de wagen niet opgezocht worden, maar een kiezel en zandweg behoren tijdens de vakanties in het zuiden tot de mogelijkheden.
Als ik het goed begrijp biedt een AWD op onze asfaltwegen ook voordelen of is dit eerder te verwaarlozen en het hoger verbruik, prijs, toekomstige Co2-taks niet waard?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk BerichtenDaar heb je natuurlijk ook een punt mee
We rijden momenteel reeds met een automaat en zou eigenlijk ook nooit nog naar een handgeschakelde bak willen terug keren Ook kan je met de automaat nog steeds en gelukkig dat het kan, deels schakelen!
Echte sneeuwlandschappen gaan er met de wagen niet opgezocht worden, maar een kiezel en zandweg behoren tijdens de vakanties in het zuiden tot de mogelijkheden.
Als ik het goed begrijp biedt een AWD op onze asfaltwegen ook voordelen of is dit eerder te verwaarlozen en het hoger verbruik, prijs, toekomstige Co2-taks niet waard?
Evenmin op een (droge) zandweg. Dat kan je met elke auto.
Zoals ik al zegde, als je regelmatig de sneeuw opzoekt, op modderwegen moet rijden, nat gras of echt slechte wegen met steile hellingen, dan raad ik het absoluut aan.
Niet voor niks dat boeren, jagers, buitensporters meestal met 4x4 rijden.
Op gewone weg: ik heb de AWD, maar heb evengoed met de 2WD CX5 gereden en het verschil is klein: vooral voelbaar in lange, snelle bochten. Dus daar zou ik niet speciaal een meerprijs voor betalen.
Wat automaat betreft: ik heb er vaak mee gereden heb (mijn ouders hadden altijd automaat) en kan het comfort ervan naar waarde kan inschatten, vooral in de file dan :-)). Maar het meerverbruik is het mij echt niet waard. Bovendien: de CX5 heeft een fantastische versnellingsbak, die erg precies en kort schakelt. Een waar plezier, ik amuseer me er goed mee.
Maar ga anders eens een 2WD en daarna een AWD testrijden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk BerichtenAls je met die auto enkel maar nu en dan op wat kiezelwegen gaat rijden dan heb je geen AWD nodig...
Evenmin op een (droge) zandweg. Dat kan je met elke auto.
Zoals ik al zegde, als je regelmatig de sneeuw opzoekt, op modderwegen moet rijden, nat gras of echt slechte wegen met steile hellingen, dan raad ik het absoluut aan.
Niet voor niks dat boeren, jagers, buitensporters meestal met 4x4 rijden.
Op gewone weg: ik heb de AWD, maar heb evengoed met de 2WD CX5 gereden en het verschil is klein: vooral voelbaar in lange, snelle bochten. Dus daar zou ik niet speciaal een meerprijs voor betalen.
Wat automaat betreft: ik heb er vaak mee gereden heb (mijn ouders hadden altijd automaat) en kan het comfort ervan naar waarde kan inschatten, vooral in de file dan :-)). Maar het meerverbruik is het mij echt niet waard. Bovendien: de CX5 heeft een fantastische versnellingsbak, die erg precies en kort schakelt. Een waar plezier, ik amuseer me er goed mee.
Maar ga anders eens een 2WD en daarna een AWD testrijden ?
Gisteren met een Mazda 6 diesel in automaat gereden en vandaag met de CX5 in handgeschakelde diesel. Wat een genot is het rijden met deze overigens toch wel zeer vlot reagerende diesel, waarbij mijn huidige Passat DSG 6 het in vinnigheid moet afleggen.
Ik moet wel zeggen dat deze handgeschakelde diesel toch wel vlotjes schakelt, maar de keuze gaat toch weer naar de versie in automaat.
Mijn vrouw die tevens met de wagen deelt en rijdt, zal alvast met de automaat niet in verkeerde versnelling rijden met een hoger verbruik of de versnellingsbak kunnen laten kraken, wat bij een handgeschakelde wel het geval kan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk BerichtenOké, dat is duidelijk en voor mij de meerprijs en het verbruik van een AWD het niet waard.
Gisteren met een Mazda 6 diesel in automaat gereden en vandaag met de CX5 in handgeschakelde diesel. Wat een genot is het rijden met deze overigens toch wel zeer vlot reagerende diesel, waarbij mijn huidige Passat DSG 6 het in vinnigheid moet afleggen.
Ik moet wel zeggen dat deze handgeschakelde diesel toch wel vlotjes schakelt, maar de keuze gaat toch weer naar de versie in automaat.
Mijn vrouw die tevens met de wagen deelt en rijdt, zal alvast met de automaat niet in verkeerde versnelling rijden met een hoger verbruik of de versnellingsbak kunnen laten kraken, wat bij een handgeschakelde wel het geval kan zijn.
Succes ermee !
Comment
Comment