Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
    Mazda levert de CX-5 2WD (in ieder geval die op benzine) standaard op Yokohama Geolandar G98 banden en dat zijn *geen* A/TS banden (zie o.a. http://www2.yokohama-online.com/nl/t...hp?tyreID=1315).
    Gewone zomerbanden dus, uiteraard. Goed of slecht: wie zal het zeggen. Niks dat zo hard uiteenloopt als reviews en impressies van banden... En dat is ontzettend afhankelijk van je rijgedrag, soort wegdek en weersomstandigheden enz.

Heb in mijn autoleven (+/- 1,5 mio km) al aardig wat banden versleten van wel 15 verschillende merken en kan er nog steeds niet veel uit concluderen. Ooit hebben ze bij Auto 5 ongevraagd Chinese banden (Wan-Li) onder mijn auto gezet omdat de bestelde Firestones niet binnen waren. Daar kon ik niet mee lachen maar finaal zijn dat de banden waarmee ik de grootste kilometrage ooit heb gehaald. Zodanig dat ik, toen ze (eindelijk) versleten waren, er net dezelfde heb laten opzetten. En die hebben me dan weer niks dan problemen gegeven (bv. vibraties wegens bulten op het rubber) en zijn voortijdig vervangen geworden...

Dus @Digiboy: gewoon proberen die Yokohama's. En Yokohama is geen kleintje hoor, 7de of 8ste grootste bandenproducent ter wereld. Dan is Toyo (die op de CX5 met 19" wielen staan of stonden) heel wat onbekender. Maar allebei Japanse bandenfabrikanten (zo ook Bridgestone, nr 1 ter wereld), net als je Mazda. Japans geeft toch wat meer vertrouwen dan Chinees

Comment

• Ik ben die Toyo's onbedoeld omzeild doordat ik bij aankoop ineens andere velgen heb gekocht, daar ligt nu Dunlop Sport Maxx GT op, en ik mag zeggen dat ik op rails rijd.
      Op de originele velgen komt Bridgestone Blizzak (heeft mijn dealer besteld), benieuwd daarnaar, maar van mij mag de winter nog ff wachten ze...
      CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
      Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
        Dus @Digiboy: gewoon proberen die Yokohama's. En Yokohama is geen kleintje hoor, 7de of 8ste grootste bandenproducent ter wereld. Dan is Toyo (die op de CX5 met 19" wielen staan of stonden) heel wat onbekender. Maar allebei Japanse bandenfabrikanten (zo ook Bridgestone, nr 1 ter wereld), net als je Mazda. Japans geeft toch wat meer vertrouwen dan Chinees
        Misschien moet ik deze Yokohama banden-ervaring voor mezelf gewoon maar eens ondergaan en het kost me bij levering gelukkig ook geen cent meer
        Al bij al, heb ik over deze Yokohama banden ook nog geen negatieve berichten gelezen!

Comment

• Eindelijk is hij geleverd: 2.2D Sport automaat 175pk. Een droom van een wagen, plezier om te besturen, voelt goed aan en wat een koppel. Tel de automaat daarbij en je schiet traploos en haast onmerkbaar naar (te) hoge snelheden. Wat betreft de Toyo banden: gisteren en eergisteren in plensbuien gereden en geen klachten van mij hoor!. Stukken beter dan de Dunlops 245/50x17 welke vanuit de fabriek op mijn vorige auto stonden (Kia Carens 2.0D automaat).

Comment

• Even over de automaat, als je in achteruit wegrijd en dan naar "D" schakelt, kan het soms wel eens 2 tellen duren eer hij in versnelling zit, nog mensen die dit ondervinden ?
            Verder tevreden over, zoals gezegd is eigenlijk enkel bij overgang van "R" naar "D".
            CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
            Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Klassieke automaat met koppelomvormer, komt vaak voor heb ik ook op mijn wagen.

Comment

• Altijd grappig hoe sommigen over hun diesel met minder dan 200pk bezig zijn alsof het een F1 wagen is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Altijd grappig hoe sommigen over hun diesel met minder dan 200pk bezig zijn alsof het een F1 wagen is...
                  Ik wist niet dat die een achteruit hebben. Dus als mensen kritisch zijn, menen ze een F1 te hebben ?
                  Ik zou zelfs kritisch zijn, bij de aankoop van een auto van €500.
                  het is toch niet meer van deze tijd, dat je 2 seconden moeten wachten bij het schakelen als je aan het parkeren bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Ik wist niet dat die een achteruit hebben. Dus als mensen kritisch zijn, menen ze een F1 te hebben ?
                    Ik zou zelfs kritisch zijn, bij de aankoop van een auto van €500.
                    het is toch niet meer van deze tijd, dat je 2 seconden moeten wachten bij het schakelen als je aan het parkeren bent.
                    Ik weet niet waarover jij het hebt maar ik had het over de repy van forumlid Tauri.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Ik weet niet waarover jij het hebt maar ik had het over de repy van forumlid Tauri.
                      Ach zo.

Comment

• Ik ben op zoek naar extra setje aluminium velgen (kleur antraciet) voor de Mazda XCEn als ik het goed heb wordt de wagen in de uitvoering active standaard vanuit fabriek geleverd met de volgende velg-maten?
                        Iemand enig idee of de ET-waarde licht mag afwijken en zo ja, tot welke tolerantie dan?

- Wielmaat 7Jx17inch
                        - Steek 5x114,3mm
                        - ET 50mm.

Comment

• ET 45 is geen probleem, en zelfs 40 mag ook.
                          Hoe dichter bij ET50 (ET47 of 50 zelf) hoe beter maar die zijn minder courant. Hoewel ik er voor de mijne wel in ET50 had gevonden (RC Design, zie bv. http://www.online-velgen.nl/velgenme...design-velgen/)

Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk Berichten
                          Ik ben op zoek naar extra setje aluminium velgen (kleur antraciet) voor de Mazda XCEn als ik het goed heb wordt de wagen in de uitvoering active standaard vanuit fabriek geleverd met de volgende velg-maten?
                          Iemand enig idee of de ET-waarde licht mag afwijken en zo ja, tot welke tolerantie dan?

- Wielmaat 7Jx17inch
                          - Steek 5x114,3mm
                          - ET 50mm.

Comment

• Koppelingsperikelen

het achteruit vertrekken op een helling gaat wreed moeilijk. Ondanks het grote koppel van de diesel gaat dat echt moeizaam, motor slaat af tenzij je echt veel gas geeft. Resultaat is dan al wel telkens een verbrande koppeling geweest die een uur later nog meters in het rond stonk. Moest onlangs een aanhanger achteruit een helling opduwen en het was weer van dat. Nog mensen die dit ervaren hebben? Als je met deze auto frequent in een steile garage moet parkeren en er achteruit weer uitrijden, dan gaat je koppeling niet lang meegaan, vrees ik...
                            Heb wat rondgezocht maar vind er niet direct veel andere ervaringen over, tenzij:
                            Ich bin mittlerweile 32000km mit meinem CX-5 Skyactiv Diesel gefahren. Von Anfang an bemerkte ich eine ... nicht sehr sanft funktionierende Kupplung. Allerdings verstärken sich die Probleme : für mein Empfinden packt die Kupplung recht rupfend zu, nicht geschmeidig. Beim Rangieren ohne Gas ist...

Comment

• Nog maar 1x moeten doen en had dat toen ook voor. Ik dacht dat het aan mij of aan de remork lag
                              Jm
                              http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• Toch vreemd dat die auto's dat doen. Al eens nagevraagd bij Mazda? Uit ervaring weet ik echter dat ze gebreken bij zowat geen enkele constructeur toegeven tenzij ze een terugroepactie doen natuurlijk.

Comment

• Zal het de volgende keer eens aan de dealer vragen.
                                  Maar ik heb zo een vermoeden dat het aan de TCS kan liggen.
                                  Want: dat ding knijpt dus je motorvermogen dicht van zodra hij merkt dat je wat tractie verliest. Gevolg: motor sterft bijna (heb hem al enkele malen weten afslaan bij achteruit op een grashelling rijden), en je probeert dat dus opnieuw met veel meer (teveel?) gas) en slippende koppeling. Met het gekende resultaat van oververhitte koppelingsplaat.
                                  Volgende week moet ik daar weer met een remork omhoog, ik ga deze keer mijn TCS eerst afzetten.

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Toch vreemd dat die auto's dat doen. Al eens nagevraagd bij Mazda? Uit ervaring weet ik echter dat ze gebreken bij zowat geen enkele constructeur toegeven tenzij ze een terugroepactie doen natuurlijk.

Comment

• Voilà,

Hij is besteld.... CX-5 2.2D 4x2 Sense uitvoering... kleur soul Red!!!

Ik kijk er naar uit. Wel lang wachten: besteld op 13 Jun 14 levering mid Nov 14...

grtz

Comment

• Tja, auto moet nog geproduceerd worden, dan 6 weken de boot op, enz....enz....

Mooie kleur voor een CX-5

Comment

• Proficiat. Hopelijk komt de wagen iets vroeger.

Comment

• proficiat met je aankoop, maar op dat vroeger kome moet je niet te veel rekenen, die van mij is besteld op 5 april komt in september pas toe je mag je wel aan 6 maand wachttijd verwachten.

Comment

Working...
                                          X