Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Amai,
    das niet echt hoopgevend...
    we zullen maar duimen zeker.

zeg, weet er iemand of je via een code je wagen kan volgen in de verschillende fasen van het productieproces? Ik meen dit eens ergens gelezen te hebben.

Comment

• Ge kunt uw wagen natuurlijk ook in DE gaan halen. Daar staan er genoeg in stock.

Comment

• als je belt naar Mazda willebroek zullen je daar wel uitleg geven ofwel eens vragen in de garage waar je de cx 5 hebt gekocht als je naar willebroek belt vragen ze wel de nummer van je bestelbon.

Comment

• die van ons zou eind deze maand in de garage zijn deze is er nu van maandag en vrijdag hebben we hem is een sense

Comment

• hoelang heb je gewacht? ook 6 maand? die van mij is ook een sense benzine.
            Last edited by ; 03/07/2014, 13:33. Reden: was wat vergeten

Comment

• Heb geprobeerd met/zonder TCS. Maakt weinig verschil. Achteruitrijden op een helling - met of zonder een remork - blijft een ramp.
              Motor slaat gewoon af als je met "normaal" gas probeert. Ga je er met veel gas tegenaan, dan eindig je met een stinkende koppelingsplaat.

Heb overigens kunnen vergelijken: het gaat hier over een hellende grindparking van 20 m diep (stijgt zowat 3 m schat ik). Mijn gebuur komt aan met een VW Caddy ocharme :-) en een grote dubbelasser remork, tuft daar achteruit stapvoets op, geen centje pijn. Ik zet mijn CX 5 naast hem, *zonder* mijn remork: eerste keer stilgevallen, dan met veel gas erop en koppeling weer verbrand.

Nooit eerder meegemaakt met een auto. Zo veel koppel als die auto vooruit heeft, zo weinig schijnt hij in zijn achteruit te hebben. Overbrengingsverhouding v/d achteruit slecht? Type koppeling? Enfin zal niet veel aan te doen zijn, vrees ik.

Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
              Zal het de volgende keer eens aan de dealer vragen.
              Maar ik heb zo een vermoeden dat het aan de TCS kan liggen.
              Want: dat ding knijpt dus je motorvermogen dicht van zodra hij merkt dat je wat tractie verliest. Gevolg: motor sterft bijna (heb hem al enkele malen weten afslaan bij achteruit op een grashelling rijden), en je probeert dat dus opnieuw met veel meer (teveel?) gas) en slippende koppeling. Met het gekende resultaat van oververhitte koppelingsplaat.
              Volgende week moet ik daar weer met een remork omhoog, ik ga deze keer mijn TCS eerst afzetten.

Comment

• Paul, zo maar een losse gedachte, maar zou het niet iets te maken kunnen hebben met het HLA (Hill launch assist). In achteruit kan dit systeem leiden tot een soort zelfblokkering wanneer je te snel begint achteruit te bewegen na het lossen van het rempedaal. Misschien eens proberen om de wagen met de handrem staande te houden ipv de voetrem. Ik ondervind dit probleem niet met de automaat, maar deze HLA is ook oorzaak van een kleine vertraging bij de automaat indien na stilvallen door i-stop het interval tussen het lossen van het rempedaal en het bedienen van het gaspedaal te kort is. Men hoort dan een korte "knak" wanneer de remmen losspringen. Bij voldoende intervaltijd verloopt alles echter heel normaal. Hoop voor jou dat de koppeling nog niet gesneuveld is!

Comment

• Van eind februari bij ons is het een diesel 2X4 sense

Comment

• Hi Tauri, goede suggestie, maar ik denk niet dat het dat is.
                    Eigenlijk zijn het 2 verschillende problemen.

1) Je begint achteruit een helling op te rijden - je vertrekt vlot (dus HLA kan worden uitgesloten) maar meestal val je na een meter plots stil (motor slaat af). Ik heb nu een vermoeden dat het is omdat de vierwielaandrijving dan inschakelt, wat een plotse meerbelasting voor de motor is. En achteruitrijden is iets dat je rustig aan doet hé, dus met weinig gas en dan kan de motor zo'n plotse bijkomende belasting niet hebben. Ik ben echt al wel 5 keer stilgevallen zo. Soms op een hellingkje van niks. Maar: mocht dit de reden zijn, dan zouden de bezitters van 2WD dit probleem niet hebben...

2) Vervolgens probeer je opnieuw, met veel meer gas en dan blijft de motor wel draaien. Maar omdat het echt wel over traag manoevreren gaat, ben je verplicht om dat met halfslippende koppeling te doen, anders rij je veel te snel (in mijn geval moet ik bv. nogal nauwkeurig achteruit een stijgende grintweg oprijden van ongeveer 3 m breed, 20 m lang en waarin een bocht zit. Omdat je in deze auto echt wel een beperkt achteruitzicht hebt, doe je dat best traagjes aan, wil je niet tegen een boom of naast de weg eindigen.
                    Het is zo een beetje als achteruit parkeren tussen 2 auto's hé, dat doe je ook rustig aan en spelend met koppeling en gas. Maar op een helling is dat dus moordend voor de koppeling, vooral met de CX5 omdat die echt wel flink wat gas behoeft, wil hij niet stilvallen.

Enfin, ik ken nu de karakteristieken van het beestje, en ga zoveel mogelijk proberen deze situatie te vermijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Tauri Bekijk Berichten
                    Paul, zo maar een losse gedachte, maar zou het niet iets te maken kunnen hebben met het HLA (Hill launch assist). In achteruit kan dit systeem leiden tot een soort zelfblokkering wanneer je te snel begint achteruit te bewegen na het lossen van het rempedaal. Misschien eens proberen om de wagen met de handrem staande te houden ipv de voetrem. Ik ondervind dit probleem niet met de automaat, maar deze HLA is ook oorzaak van een kleine vertraging bij de automaat indien na stilvallen door i-stop het interval tussen het lossen van het rempedaal en het bedienen van het gaspedaal te kort is. Men hoort dan een korte "knak" wanneer de remmen losspringen. Bij voldoende intervaltijd verloopt alles echter heel normaal. Hoop voor jou dat de koppeling nog niet gesneuveld is!

Comment

• [Heb dat koppelingsprobleem al jaren bij mijn 2 bmw gehad,318d,trillende wagen bij vertrek in eerste ,telkens reeds na 70000km,gekend probleem bij bmw,achteruit vertrekken op helling in beladen toestand ook geen lachertje,je moet dan ook veel spelen met koppeling,gas geven lukt maar tot 2000 toeren...QUOTE=PaulDB;5377042]Hi Tauri, goede suggestie, maar ik denk niet dat het dat is.
                      Eigenlijk zijn het 2 verschillende problemen.

1) Je begint achteruit een helling op te rijden - je vertrekt vlot (dus HLA kan worden uitgesloten) maar meestal val je na een meter plots stil (motor slaat af). Ik heb nu een vermoeden dat het is omdat de vierwielaandrijving dan inschakelt, wat een plotse meerbelasting voor de motor is. En achteruitrijden is iets dat je rustig aan doet hé, dus met weinig gas en dan kan de motor zo'n plotse bijkomende belasting niet hebben. Ik ben echt al wel 5 keer stilgevallen zo. Soms op een hellingkje van niks. Maar: mocht dit de reden zijn, dan zouden de bezitters van 2WD dit probleem niet hebben...

2) Vervolgens probeer je opnieuw, met veel meer gas en dan blijft de motor wel draaien. Maar omdat het echt wel over traag manoevreren gaat, ben je verplicht om dat met halfslippende koppeling te doen, anders rij je veel te snel (in mijn geval moet ik bv. nogal nauwkeurig achteruit een stijgende grintweg oprijden van ongeveer 3 m breed, 20 m lang en waarin een bocht zit. Omdat je in deze auto echt wel een beperkt achteruitzicht hebt, doe je dat best traagjes aan, wil je niet tegen een boom of naast de weg eindigen.
                      Het is zo een beetje als achteruit parkeren tussen 2 auto's hé, dat doe je ook rustig aan en spelend met koppeling en gas. Maar op een helling is dat dus moordend voor de koppeling, vooral met de CX5 omdat die echt wel flink wat gas behoeft, wil hij niet stilvallen.

Enfin, ik ken nu de karakteristieken van het beestje, en ga zoveel mogelijk proberen deze situatie te vermijden.[/QUOTE]

Comment

• Heb op 31 jan tijdens salon besteld....geleverd op 9 juli 2014, witte,sense 2.2d automaat, af ha lang nu dinsdag 15 juli

Comment

• Kurt,

veel succes met de nieuwe bolide!

Comment

• eindelijk na lang wachten komt mijn cx5 sense vrijdag in antwerpen toe vrijdag een mail gekregen van Mazda in willebroek en dan nog een paar dagen geduld en kan er met rijden.

Comment

• weet iemand wat de leveringstermijnen nu zo ongeveer zijn + specifiek, de "Sport" versie met de electrische bestuurderszetel, kan je bij die zetel het "zitvlak" ook kantelen maw niet simpelweg omhoog/omlaag maar specifiek de hellingsgraad van het zitvlak aanpassen ?

Comment

• Hey Cooperguy,

je kan het zitvlak ook kantelen ja.

Comment

• ok dank Gery, dan ga ik ook zeker nog eens gaan kijken naar die CX5.... Had eerst X3 in gedachten, maar ga nog CX5 proefrijden dan, samen met Kuga en Rav 4.

één van die 4 zal het worden, testritten zullen bepalend zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooperguy Bekijk Berichten
                                    ok dank Gery, dan ga ik ook zeker nog eens gaan kijken naar die CX5.... Had eerst X3 in gedachten, maar ga nog CX5 proefrijden dan, samen met Kuga en Rav 4.

één van die 4 zal het worden, testritten zullen bepalend zijn...
                                    Hou ons op de hoogte
                                    KLIK |&| KLAK

Comment

• heb Kuga gereden, was zééééér dik in orde, behalve één ding : ik stoot constant met mijn knie tegen de middenconsole(rechterkant) wat pijnlijk is op lange duur, heb graag dat mijn rechterbeen "vrij" is...
                                      Ben daarna de Mazda garage binnengestapt en daar idem dito, ook met mijn rechterbeen constant tegen die middenconsole...

Dus deze worden het in eerste instantie allebei niet... Morgen RAV 4 gaan rijden, deze zit wel héél lekker, maar ziet er wat gedateerder uit dan de RAV en de CX5 en wat saaier, maar ja, eerste voorwaarde om een auto te kiezen is absoluut lekker zitten, en dat was wel bij de RAV het geval... Nu maar hopen dat die niet over de weg zwabbert... anders ben ik terug bij af, dan weet ik het niet meeer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooperguy Bekijk Berichten
                                        eerste voorwaarde om een auto te kiezen is absoluut lekker zitten, en dat was wel bij de RAV het geval... Nu maar hopen dat die niet over de weg zwabbert... anders ben ik terug bij af, dan weet ik het niet meeer...
                                        en anders een RAV4 met sportophaning?

by the way,
                                        een 3 GT rijdt en zit goed, iets hoger, comfortabel en heb je ook in 4WD

Comment

• Als een een royale zitpositie belangrijk is, waarom geen volvo XC 60 overwegen, als selekt car (scheelt een pak met een nieuwe en met dezelfde waarborg), die vrijwel op hetzelfde prijsniveau zit als Mazda, Toyota en Ford?

Is maar een kleine suggestie maar na 6 volvo's weet ik waar ik goed in zit gedurende uren en uren.

Ofwel heb ik geweldig geluk met dit merk, maar hebben me nog nooit in de steek gelaten.

PS : ben geen aandeelhouder van Geely!

Comment

Working...
                                          X