Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ook bij die Volvo zit ik gekneld met mijn rechterbeen, is bovendien wel een stuk duurder, de rav4, Kuga, Mazda situeren zich rond de 30/31.000 netto met de opties die ik wil, de Volvo heb je niet onder de 37.000-38.000, en dan ga ik liever bij BMW de X3 weghalen...
    Ik koop altijd nieuw om bepaalde redenen, dus ja, niet eenvoudig, een topstoel die electrische verstelbaar is, met kantelbaar zitvlak (heel belangrijk voor de ondesteuning van mijn benen), liefst zelfs met in de lengte verstelbaar zitting (zoals de sportzetels van bmw) , ik moet wegens rugproblemen mijn benen zo goed mogelijk in 90 graden kunnen plaatsen (camionette-achtig) dus vandaar...
    Moet er bovendien nog een beetje aantrekkelijk uitzien ook, dus dan valt die 3 GT ook af, is trouwens qua zitpositie niet zo veel verschillend van een gewone 3, instap is wel iets hoger maar zitpositie vind ik vrij gelijkaardig..

Comment

• Ik heb net van Mazda Belgie bericht gekregen dat er een SW update voor de NB-1 zou zijn ivm de USB aansluiting!
      Vereist een afspraak van 30 minuten bij de dealer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Ik heb net van Mazda Belgie bericht gekregen dat er een SW update voor de NB-1 zou zijn ivm de USB aansluiting!
        Vereist een afspraak van 30 minuten bij de dealer.

Thx voor die info. Ik moet van de week toch bellen voor een afspraak om op onderhoud te gaan. Kunnen ze dat ineens mee doen hé

Comment

• @Chris_147, net een mailtje van Mazda gekregen. Ik heb ooit via facebook navraag gedaan omtrent dit probleem (alsook het probleem met messages via Iphone).
          Ik krijg nu een mailtje van hen met de melding dat er een oplossing is van het probleem.
          Wel spreken ze niet van een software update, maar een vervanging van de module.

Comment

• Is die update onder garantie?

Comment

• Yep, in de mail staat dat ik een probleem had gemeld ivm de USB-aansluiting van het audiosysteem van de wagen en dat de bluetooth / hands-free module onder garantie zal worden vervangen.

Comment

• @Gery, je hebt gelijk, mijn email zegt:
                ...zodat de Bluetooth / Hands-free module onder garantie kan worden vervangen.
                De herstellingstijd voor de vervanging van deze module bedraagt slechts een 30-tal minuten.
                Men zei mij eerder ook dat er mogelijk een hardware probleem zou zijn.
                Ik hoop wel dat de software toch ook wat geoptimaliseerd is.
                Want door de folders scrollen en zo gaat ook vrij traag.

Comment

• Dat USB probleem, is dit dan ivm de ipod die niet verder speelt wanneer je herstart ?
                  En telkens 7 jaar nodig heeft om in te lezen
                  CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
                  Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Yep, dat is het. Beetje onbegrijpelijk dat ze daar niet direct een fatsoenlijk systeem hebben ingebouwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Yep, dat is het. Beetje onbegrijpelijk dat ze daar niet direct een fatsoenlijk systeem hebben ingebouwd.
                      voor die software update, moet je daar eerst een klacht voor doen, of wordt dat automatisch gedaan bij de volgende onderhoudsbeurt?

Comment

• Ik ga er van uit dat die toch voor iedereen zal zijn. Misschien best eens bij je dealer horen?
                        Een klacht heb ik eigenlijk nooit gedaan, gewoon even navraag gedaan. En daarmee hebben ze mijn gegevens.
                        Wel mooi dat ze dan, na al die tijd, toch nog de moeite doen even op te zoeken wie daar een vraag over gestuurd heeft om hen zo te contacteren.

Ik heb wel nog een andere vraag voor de CX-5 eigenaars.
                        Wanneer de wagen een onderhoud nodig heeft, wordt er dan een melding gegeven?
                        Ik zit nu net boven de 40.000 km. Volgens het instructieboekje zou je om de 20.000 km op onderhoud moeten.
                        Maar ik heb voorlopig nog geen melding gekregen via de boordcomputer ofzo.

Comment

• jij rijdt nog niet lang met een auto zeker Gery? dat weet nu iedereen wel het onderhoud van je wagen jaarlijks of na 30.000 km.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door goldburg Bekijk Berichten
                            jij rijdt nog niet lang met een auto zeker Gery? dat weet nu iedereen wel het onderhoud van je wagen jaarlijks of na 30.000 km.
                            Ik rijd al geruime tijd met de wagen (zo'n 13 jaar) en bij de meeste merken is dat idd 30.000 km. Bij mazda is dat echter 20.000 km volgens het instructieboekje...

Comment

• Tot dat je wagen afhaald en ze doodleuk zeggen dat je om de 10k de olie moet verversen ivm de roetfilter .....
                              - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                              - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Ik heb dit gevraagd aan mijn garagist, en hij zei om toch om de 10000, binnen te komen.
                                Ik moet nu trouwens de eerste keer binnen, dus zou ideaal zijn moest die update ineens ook kunnen gedaan worden.
                                Is wat kort op elkaar,alle 10000, maar soit, op die paar liter olie gaat het niet komen denk ik dan, en kwaad kan het zeker niet want een beetje vet is geen verlet
                                CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
                                Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                                  Ik heb dit gevraagd aan mijn garagist, en hij zei om toch om de 10000, binnen te komen.
                                  Ik moet nu trouwens de eerste keer binnen, dus zou ideaal zijn moest die update ineens ook kunnen gedaan worden.
                                  Is wat kort op elkaar,alle 10000, maar soit, op die paar liter olie gaat het niet komen denk ik dan, en kwaad kan het zeker niet want een beetje vet is geen verlet
                                  ik moest met de mijne normaal om de 15000km binnen, maar vermits we veel km rijden(vooral autobaan) heeft de dealer de intervallen naar 20dkm gebracht,is misschien niet zoveel, maar hoop dat net gelijk bij mijn vorige bmw 318d de bc zelf een beetje berekend, zo kon het ooit zijn dat ik pas na 38000 binnen moest.....ik denk dat ze bewust bij mazda de intervallen zo klein hebben gehouden, anders gingen de mecaniciens failliet

Comment

• @Goldburg : het was precies toch niet zo'n vreemde vraag hé?
                                    Blijkbaar is het bij mazda niet helemaal afgelijnd wanneer er op onderhoud moet gegaan worden...
                                    Ik zal straks maar eens bellen naar de garage dan .

Comment

• zeker geen vreemde vraag gery. ik ga jaarlijks voor onderhoud doe niet veel km meer van als ik op rust ben. vroeger jaarlijks 60.000 km altijd met diesel gereden nu heb ik mij een cx 5 sense bezine gekocht omdat ik maar 10.000 km per jaar meer doe en dat is wat weinig voor met een diesel rond te toeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurt.awouters@telenet.be Bekijk Berichten
                                        ik moest met de mijne normaal om de 15000km binnen, maar vermits we veel km rijden(vooral autobaan) heeft de dealer de intervallen naar 20dkm gebracht,is misschien niet zoveel, maar hoop dat net gelijk bij mijn vorige bmw 318d de bc zelf een beetje berekend, zo kon het ooit zijn dat ik pas na 38000 binnen moest.....ik denk dat ze bewust bij mazda de intervallen zo klein hebben gehouden, anders gingen de mecaniciens failliet
                                        Zelfde uitleg bij mij. Ik doe ook 40000 km per jaar. Normaal was het onderhoud, volgens de garagist om de 15k, maar aangezien ik er toch wel aanzienlijk wat doe, stelde hij voor om het onderhoud om de 20000 te doen.
                                        we zullen wel zien hoe het wordt in de praktijk...
                                        maar daarvoor is het nog even wachten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door goldburg Bekijk Berichten
                                          zeker geen vreemde vraag gery. ik ga jaarlijks voor onderhoud doe niet veel km meer van als ik op rust ben. vroeger jaarlijks 60.000 km altijd met diesel gereden nu heb ik mij een cx 5 sense bezine gekocht omdat ik maar 10.000 km per jaar meer doe en dat is wat weinig voor met een diesel rond te toeren.
                                          Wat is je verbruik ?
                                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Working...
                                          X